Дейности:
|
Дейност 1: Организация и управление на проекта Дейността е пряко свързана с организацията и управлението на проекта, което ще се осъществява на основата на системен подход, ясно и последователно планиране и наблюдение на проектните дейности.
Организацията на екипа ще се осъществи чрез възлагане на задълженията и дейностите на членовете на екипа съобразно законодателството.
С цел доброто изпълнение на проекта ще се сформира оптимален екип за управление, който ще се състои от следните позиции: ръководител, счетоводител, координатор и технически сътрудник.
Екипът ще следи за правилното провеждане на всички проектни дейности като ръководи работата на външните изпълнители и дава насоки и препоръки с оглед навременното и пълно изпълнение на проекта.
Ще бъде изготвен подробен график за изпълнение на дейностите с цел оптималното постигане на заложените цели и резултати.
Екипът ще има вътрешен механизъм за мониторинг, което ще способства за ефективната комуникация между членовете на екипа и доброто управление на проекта. Мониторингът ще включва текущо и систематично набиране и анализ на информация за изпълнение на дейностите по проекта, която ще се използва за отчитане на заложените индикатори.
С цел добрата организация на проектната документация и правилното съхранение на всички документи и отчети ще се изготви проектно досие, което ще се актуализира и съхранява от определен член на екипа.
Екипът ще координира разработването на документацията за възлагане на обществена поръчка за изпълнение на дейностите, което ще се осъществи съобразно националното законодателство в областта на обществените поръчки. Освен това ще бъдат спазени принципите на прозрачност и независимата оценка на кандидатите.
Дейността е в пряко изпълнение на общата цел на ОПАК и на специфичните цели на настоящия проект.
Дейност 2: Провеждане на обучения от каталога на Института за публична администрация за 2014 година Необходимостта на служителите за изпълнение на службните си ангажименти показва, че съществува нуждата от обучение по следните теми на курсове, които ще бъдат посетени:
Обучение „Стратегическо управление и разработване на публични политики" - 10 служители;
Обучение „Етика и превенция на корупцията в държавната администрация“ - 20 служители.
Обученията са предназначени за служители от администрацията на експертни и ръководни длъжности, които в своята работа имат необходимост от усъвършенстване на уменията и познанията си в областта на стратегическо управление и разработване на публични политики и антикорупцията в държавната администрация.
Дейност 3: Провеждане на специализирани обучения В рамките на тази дейност ще се проведат три специализирани обучения за служители в общинската администрация:
Обучение по повишаване на административен контрол в администрацията - 15 служители;
Обучение в областта на подобряване и модернизиране на управленско – административния капацитет на Община Долни чифлик чрез усъвършенстване на познанията, стиловете и практиките на лидерство в съответствие с ефективните управленски модели - 10 служители;
Обучителен семинар на тема „Социално интегриране на малцинствените групи в община Долни чифлик ” – 14 служители;
Обучение свързано с необходимостта от ИТ среда – 20 служители;
Обучение по английски език, съобразено с Европейската езикова рамка и стандартите за качествено езиково обучение, за общо 90 общински служители – за покриане на ниво А1 и ниво А2
Обученията са предназначени за служители от администрацията на експертни и ръководни длъжности, които в своята работа имат необходимост от усъвършенстване на уменията и познанията си в областта на контрола, доброто управление, социалното интегриране на малцинствените групи, ефективността и модерната администрация, нуждата от ИТ среда и английски език. Обученията ще се проведат от избран външен изпълнител.
Дейност 4: Провеждане на екипни обучения за администрацията В рамките на тази дейност ще се проведат две екипни (групови) тридневни изнесени обучения за служители в общинската администрация:
- Обучение по екипна ефективност за общо 45 служители
- Обучение за мотивация и решаване на конфликти в екипа за общо 20 служители
Първото обучение по екипна ефективност ще бъде тридневно, извън Община Долни чифлик за общо 45 служители от администрацията на Община Долни чифлик. Обучението ще бъде насочено към подобряване на отношенията и екипната ефективност, както и към придобиване на умения за изграждане и работа в екип. Обучението ще се реализира въз основа на предварителна програма. Обучението ще обхваща теми, свързани с логиката и основите на екипната работа, както и с принципите за ефективна комуникация в екипа. Обучението ще е насочено към решаване на въпроса как да общуваме помежду си по-ефективно, за да взимаме по-добри решения и решаваме проблемите на хората. Обучението ще бъде интерактивно, като ще се проведе в контролирана среда с практическа насоченост, под формата на ролеви игри, работа в малки групи, дискусии и споделяне. Ще се осъществят стимулационни упражнения. За да могат участниците да учат ефективно, ще бъдат ангажирани в изпълнението на конкретно зададени задачи, които да дават преживявания, което е най-добрият източник на познания и умения. Логиката на дейността е служителите да работят в неформалната среда като именно в тази среда се развиват най-добре комуникативните си умения, чувство за взаимопомощ и работа за постигането на общи цели. Чрез специфичните игри служителите ще влизат в различни роли като целта е да отключват творческия си потенциал за екипна ефективност.
Второто обучение в рамките на дейността също ще е в рамките на три дни за общо 20 служители, като ще се проведе извън Община Долни чифлик. То ще бъде насочено към мотивиране на членовете на екипа и към начините за решаване на конфликти в екипа. Обучението ще цели да се отговори най-точно на въпроса кое спъва нашата обща работа и как да работим в среда с по-малко конфликти.
Обучението ще се проведе под формата на интерактивни презентации, ролеви игри, симулации и модерирани групови дискусии. На обучението ще се цели да се развие способността на служителите открито да признават конфликта и да се търси решение чрез обсъждане, което е критично важно за успеха на екипа. В рамките на обучението ще бъдат приложени различни методи и техники, като всеки служител ще усвои ефикасни способи за разрешаване на конфликти, който е неизбежен. Ще се разгледат техники за психично разтоварване.
Дейност 5: Дейности за информация и публичност Тази дейност е насочена към осъществяване на мерки за популяризиране на проекта чрез информиране на широката общественост и медиите, както и на факта, че Европейският социален фонд и правителството на Република България са финансирали проекта в съответствие с правилата за информация и публичност в европейските регламенти.
Настоящата дейност ще включва:
• Провеждане на начална пресконференция
• Провеждане на финална пресконференция
• Изработване интернет банер – 1 брой
• Публикации в местни вестници – 2 броя
• Изработване на информационни брошури – 300 броя
• Доставени и брандирани с логото на ОПАК и ЕС, USB преносими памети от по 4GB – 200 броя
• Изработени флаери с информация за проекта и Програмата – 250 броя
• Изработени реклaмни тефтери с логото на Порграмата и ЕС – 50 броя
• Изработени рекламни чанти с логото на Програмата и ЕС – 150 броя
• Изработени брандирани рекламни химикалки с логото на Програмата и ЕС – 300 броя
• Изработени информационни плакати с логото на Програмата и ЕС -50 броя
• Радио събщения в местни радиостанции - 10 броя
При провеждането на дейностите за информация и публичност ще се спазват всички изисквания на Управляващия орган на ОПАК относно информацията и публичността на материалите и събитията. На рекламните материали, които ще бъдат разпространявани при провеждането им, изрично ще бъде оповестено, че проектът се съфинансира от ЕСФ чрез ОПАК, като се използват флагът на ЕС, логото и слоганът на ЕСФ и на ОПАК.
|