Дейности:
|
Дейност I: Провеждане на специализирано обучение по информационни технологии Изпълнението на дейността обхваща следните етапи:
Първи етап: Подготовка на тръжна процедура и провеждане на процедура за избор на изпълнител за провеждане на специализирани обучения по информационни технологии за служители на Дирекция „Информационно обслужване и технологии“.
Тръжната документация за избор на изпълнител за специализираните ИТ обучения ще бъде подготвена от експерт юрисконсулт по проекта в пълно съответствие с изискванията на националното законодателство.
Втори етап: Сформиране на групи за обучение - Дейността включва предварителна организация, свързана с подготовката за обученията и провеждането им, като осъществяване на консултации с изпълнителя на обученията, актуализиране и конкретизиране във времето на графика за обучение на отделните групи.
Трети етап: Провеждане на специализирано обучение по информационни технологии за служители от Дирекция „Информационно обслужване и технологии“ в следните теми и курсове:
Тема 1: Управление на администрация на бази данни Oracle 11 g
1.1. Оракъл База данни 11г: Администрация Workshop I Издание 2 (Oracle Database 11 g; Administration Workshop I Release 2)
Целта на курса е овладяване архитектурата на Oracle 11g база данни и придобиване на познания за това как нейните компоненти работят и си взаимодействат. Участниците ще се научат също как да създават оперативна база данни и правилно да управляват различните структури по ефективен и ефикасен начин, включително следене на производителността, сигурност на базата данни, управление на потребителите и техники за резервно копиране и възстановяване.
Обучението ще преминат 2-ма ИТ специалисти от дирекцията.
В края на курса, участниците в него ще могат да:
администрират Oracle база данни;
инсталират и конфигурират Oracle база данни;
инсталират Oracle Grid инфраструктура;
създават и управляват потребителите;
създават и управляват структури за съхранение;
копират и възстановяват;
Продължителност: 5 дни.
1.2. Оракъл База данни 11г: Администрация Workshop II Издание 2 (Oracle Database 11g: Administration Workshop II Release 2)
Този курс разглежда подробно концепциите и архитектурата, които поддържат резервното копиране и възстановяването, заедно със стъпките за извършването им по различни начини и в различни ситуации. Също така, администраторът ще научи как ефективно да управлява паметта и как да извършва оценка на производителността. Всички видове Flashback технологи, насрочване на задачи, както вътре, така и извън базата данни и контролиране използването на системните ресурси също са обхванати. Обучението ще преминат 2-ма ИТ специалисти от дирекцията.
В края на курса, участниците в него ще могат да:
автоматизират задачи с помощта Scheduler;
извършват диагностика и поправяне на проблеми с данни с Flashback технология;
управляват пространството, за да се оптимизира съхранението на данните в базата;
наблюдават и управляват основни компоненти на базите данни като памет, производителност и ресурси;
осигуряват вашата база данни от чрез стратегии за резервно копиране и възстановяване;
Продължителност: 5 дни.
1.3. База данни Оракъл 11г: Data Guard Администрация Издание 2 (Oracle Datebase 11 g: Data Guard Administration Release 2)
Целта на курса е запознаване с особеностите и чертите на Data Guard, за да може да се осигури пълна защита на базата данни Оракъл срещу планирани и не планирани прекъсвания. Тук ще получат знания как може да се използват резервни бази данни на Data Guard, за да се поддържат производствените функции като докладване, запитване и изпитване, докато са в резервен режим. Използване на Enterprise Manager Grid Control и Data Guard интерфейс с команден ред (DGMGRL) за поддръжка на Data Guard.
Обучението ще преминат 2-ма ИТ специалисти на Дирекцията.
В края на курса те ще могат да:
разтоварват потребностите от бизнес обработка към друга система;
разтоварват потребностите от поддръжка към друга система;
изграждат високо достъпни системи;
Продължителност: 4 дни.
1.4. Оракъл База данни 11г: RAC Администрация Издание 2 (Oracle Database 11g: RAC Administration Release 2)
Целта на този курс е изучаване управлението на Real Application Clusters база данни в средата на Мрежовата структура на Oracle. Развиване на умения за управление на клъстерни бази-данни с използването на Enterprise Manager и command-line utilities (ютилити на командния ред) като SRVCTL, CRSCTL и SQL*Plus. Инсталиране, създаване, управление и следене на бази данни Real Application Clusters. Конфигуриране и следене на ресурсите на Oracle Clusterware.
Обучението ще преминат 2-ма ИТ специалисти от Дирекцията.
В края на курса те ще могат да :
инсталират Oracle Clusterware и Real Application Clusters;
управляват RAC база данни;
управляват обслужване на базата данни в RAC среда;
управляват и съединяват Oracle Clusterware и RAC софтуер;
обавят/премахват разклонение към/от клъстер;
ъпгрейдват и насочват за съхранение бази данни Oracle RAC;
Продължителност: 4 дни.
1.5. Оракъл VM Администрация: Оракъл VM Сървър за х86
Целта на този курс е изучаване изграждането на инфраструктурата за „облачни” изчисления. Участниците ще бъдат запознати с това как да поддържат приложения за предприятието като разгръщат сборни ресурси на сървъра, за да създадат виртуални машини. Предвиждат се упражнения на висока достъпност, динамична миграция и политика против сходствата. Инсталиране на Oracle VM Server за х86 и Oracle VM Manager. Запознаване с Oracle VM Manager UI и CLI, както и откриване и управление на Oracle VM сървъри.
Обучението ще преминат 2-ма ИТ специалисти от Дирекцията.
В края на курса те ще могат да :
планират виртуално решение;
инсталират софтуера на Oracle VM Server и Oracle VM Manager;
конфигурират мрежови ресурси, за да осигурят отделяне и излишък;
добавят SAN и NFS, за да се осигури съхранение за виртуалната среда;
създават сървърни обединения и хранилища, за да поддържате натовареността на приложенията;
използват високата достъпност на виртуалната машина;
използват политиката на сървърно обединение;
Продължителност: 3 дни.
1.6. Основи на XML (XML Fundamentals)
Целта на този курс е представяне на основите на XML. Участниците в него ще придобият умения да създават XML документ и да го форматират използвайки езика за преобразуванe XML Style sheet Language (XSL).
Обучението ще преминат 2 –ма ИТ специалисти от Дирекцията.
В края на курса участниците ще могат да:
създават добре оформени и валидни XML документи;
използват XML Namespaces (пространства от имена) в XML документ;
създават и използват XML Schema (схемантичен) документ;
използват XPath изрази и функции;
преобразуват XML документи чрез използване на стилови таблици и XPath изрази;
използват XPath изрази в XSL за подбор на части от XML документ, които ще се преобразуват;
използват XML редактор в Oracle JDeveloper;
Продължителност: 2 дни.
Тема 2. Управление на Microsoft SharePoint сървъри
2.1.Core Solutions of Microsoft SharePoint Server 2013
Този курс ще осигури необходимите знания и умения на участниците за конфигуриране и управление на Microsoft SharePoint Server 2013 среда. Тук те ще се научат как да конфигурират SharePoint Server 2013, както и ще им бъдат предостави насоки за оптимизация на Share Point разгръщане сървър. Това е първият в поредица от два курса за ИТ специалисти и ще осигури подготовката за първия изпит за сървър SharePoint 2013 IT Pro.
Курсът е насочен към опитни ИТ професионалисти, които ще се научат как да инсталират, конфигурират, внедряват и управляват SharePoint Server 2013 инсталации в двата центъра за данни или облака.
Обучението ще преминат 2-ма ИТ специалист на Дирекцията.
След завършване на курса те ще могат да:
опишат основните характеристики на SharePoint 2013;
правят дизайн на логически и физически архитектури;
инсталират и конфигурират SharePoint Server 2013;
създават на уеб приложения и колекции;
защитават SharePoint 2013 внедряване;
управляват и конфигурират потребителски профили;
конфигуриране на корпоративното търсене;
наблюдават и поддържат SharePoint 2013 среда;
Продължителност: 5 дни.
2.2. SharePoint 2013 End User Level I
Този 3-дневен курс разглежда всички основни функции за крайните потребители на SharePoint 2013, включително всички основни списъци и сайтове.
Обучението ще преминат 10-ма служители на Дирекцията.
След завършване на курса теще могат да работят със:
Списъци на SharePoint;
Задачи за управление на списъци;
Права за достъп и основни SharePoint Foundation сайтове;
Моите сайтове;
Новинарски връзки и заявки за търсене;
Продължителност: 3 дни.
Тема 3. Управление на Сisco мрежови устройства
3.1. CCNA bootcamp
Този пет-дневен курс разглежда основните функции на Сиско маршрутиаторите и комутаторите. Курсът е насочен към ИТ професионалисти, които поддържат мрежи, базирани на Сиско устройства.
Обучението ще преминат 2-ма ИТ специалисти на Дирекцията.
В края на курса те ще могат да:
описват как функционират мрежите;
разпознават основните компоненти както и тяхното функциониране;
познават Open System Interconnection (OSI) модела;
описват нуждата от разширяване на локалната мрежа и възможностите за използване на безжична мрежа (RF wireless);
описват причините поради, които отделните мрежи трябва да бъдат свързани чрез маршрутизатор (Router). Така също ще могат да обясняват как се осъществява преноса на данни през мрежата чрез протоколите TCP / IP;
описват как функционират глобалните мрежи (WANs), както и някои техни основни устройства. Ще знаят как протича PPP капсулирането, видовете маршрутизиране – статично и динамично;
използвайки командния ред ще могат да откриват устройства свързани в мрежата чрез протокола Cisco Discovery Protocol (CDP).;
управляват началната конфигурация на маршрутизаторите (рутерите);
конфигурират и отстраняват проблеми в малка мрежа;
разширяват мрежата от малка локална до средно голяма локална с множество комутатори, поддържащи VLAN технологията и Spanning Tree протокола;
обясняват действието на маршрутизаторите в средно големи мрежи;
конфигурират, изследват и отстраняват проблеми по OSPF протокола;
конфигурират, изследват и отстраняват проблеми по EIGRP протокола;
знаят как да използват ACL листи по зададени изисквания, как да ги конфигурират, поддържат и отстраняват проблеми по тях в средно-големи мрежи;
знаят кога да използват NAT и кога PAT в средно големи мрежи и да могат да ги конфигурират върху маршрутизатори;
избират и внедряват подходящата WAN технология за някоя мрежа по предварителни изисквания;
Продължителност: 5 дни.
Обученията ще се проведат по предварително разработена учебна програма.
Обучението по програмите се осъществяват чрез метод на провеждане: Присъствено обучение в група с инструктор. Използва се интерактивен подход, комбиниращ лекции, дискусии и изучаване на казуси.
След приключване на съответния курс се провежда тест. Подготовка и издаване на документ за завършения курс – сертификат.
Провежда се анкета с обучаваните след приключване на обучението.
Дейност III: Провеждане на обучения от Института за публична администрация (ИПА). Дейността включва следните етапи:
Етап 1: Сформиране на групи за обучение - Дейността включва предварителна организация, свързана с подготовката за обученията и провеждането им, като осъществяване на консултации с ИПА на обученията, актуализиране и конкретизиране във времето на графика за обучение на отделните групи.
Етап 2: Провеждане на обученията по програми на ИПА, както следва:
Тема 1: Политиката на ЕС за защита на личните данни, правната регулация и практика в България (ПР-10)
Продължителността на курса е 2 дни, 16 часа.
Предназначен е за онези служителите, които обработват лични данни.
Целите на обучението са да представи режима на Европеийския съюз (ЕС) за защита на личните данни, като отправна точка за българското законодателство в тази област; да запознае участници с българското законодателство в областта на защитата на личните данни и практиката на съда и компетентните органи в тази област; да се създадат практически умения за анализ на ситуации, свързани с обработване на лични данни от страна на администрацията и практически умения за спазване на законодателния режим.
Обучението ще преминат 10 служители на отдел “Административно-правно обслужване”.
Тема 2: Конфликт на интереси – правна рамка и практики (ПР–17)
Продължителността на курса е 2 дни, 16 учебни часа.
Обучението има за цел да представи основните моменти по прилагането на Закона за предотвратяване и разкриване
на конфликт на интереси във връзка с осъществяването на вътрешния административен контрол. Предвидените дискусии ще дадат възможност да се развият практически умения по установяването на конфликт на интереси и да представи добри практики. Участниците ще бъдат запознати с основните разпоредби на Конвенцията за борба с подкупването на чуждестранни длъжностни лица в международните търговски сделки, както и с напредъка в международното сътрудничество в борбата с подкупването на чуждестранни длъжностни лица.
Обучението ще преминат 10 служители на отдел “Административно-правно обслужване”.
Тема 3: Методи и техники за прозрачна администрация (ПР-28)
Продължителност: 1 ден, 8 учебни часа.
Основните цели на обучението са усвояване на знания за подходите и формите на практическата реализация на принципа за прозрачност и откритост в дейността на държавната администрация, както и усвояване на методи и практически умения за активна прозрачност.
Обучението ще преминат 10 служители на отдел “Административно-правно обслужване”.
Тема 4: Организационно управленски фактори и условия за корупция и мерки за тяхното ограничаване (ПР -30)
Продължителност: 1 ден, 8 учебни часа.
С обучението се цели представянето на организационно-управленски фактори и условия, които създават корупционен риск. По време на дискусиите участниците ще имат възможност да усвоят специфични знания и умения за изготвянето на организационен и функционален анализ с цел разкриване на фактори и условия, които повишават корупционния риск. Ще се усвоят модели и техники за отстраняване на организационно- управленските фактори и условия, генериращи корупционен риск на основата на принципите на добро управление.
Обучението ще преминат 10 служители на отдел “Административно-правно обслужване”.
Обученията по четирите теми ще се проведат по предварително разработени учебни програми на ИПА.
Всяко едно от тях ще приключи с провеждане на изпит и получаване на сертификат за успешно преминат курс.
В края на обученията ще бъде проведена анкета с обучаваните служители.
Дейност IV: Дейности за информация и публичност Съгласно изискванията на финансиращия орган Агенцията по вписванията ще проведе широка информационна политика включваща отпечатване на рекламни комплекти, изработване на информационни банери популяризиращи целите, дейностите и очаквани резултати, както и ролята на ЕСФ и ОПАК.
Всички изработени материали ще отговарят на изискванията на Регламент (EО) № 1828/2006 и ще съдържат изречението: „Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.”
Предвижда се:
- поместване на публикации в интернет страницата на Агенцията по вписванията;
- изготвяне на банери популяризиращи дейностите по проекта;
- изработване на рекламен комплект: рекламна химикалка, тефтер-датник, папка с клип борд и чанта за документи.
Дейност II: Провеждане на обучение по Търговско право на Европейския съюз (ЕС) Изпълнението на дейността обхваща следните етапи:
Първи етап: Подготовка на тръжна процедура и провеждане на процедура за избор на изпълнител за провеждане на специализирано обучение по търговско право на ЕС за служители на отдел “Административно-правно обслужване”.
Тръжната документация за избор на изпълнител ще бъде подготвена от юриста по проекта в пълно съответствие с изискванията на националното законодателство.
Втори етап: Сформиране на групи за обучение - Дейността включва предварителна организация, свързана с подготовката за обученията и провеждането им, като осъществяване на консултации с изпълнителя на обученията, актуализиране и конкретизиране във времето на графика за обучение на отделните групи.
Трети етап: Провеждане на специализирано обучение по търговско право на ЕС за служителите от Административно правния отдел:
Целта на настоящото обучение е да повиши административния капацитет на практикуващи юристи в областта на прилагане на Европейското законодателство в областта на търговското право, като се запознаят с институциите в ЕС, отговарящи за общностната търговия и прилагането на добри практики в работата на съответните институции в България. Обучението се отличава със своята практическа насоченост и включва четири основни теми:
- Съдебна система на ЕС с хорариум 45 у.ч.
- Обща търговска политика с хорариум 45 у.ч.
- Пространства на свобода и правосъдие в ЕС. Фигурата на националния адвокат с хорариум 15 у.ч.
- Съдебно сътрудничество между България и ЕС по търговските дела - хорариум 15 у.ч.
Обучителната програмата ще предостави задълбочени и практически приложими знания и умения за създаването и прилагането на специфичното търговско право на ЕС, както и за функционирането на съдебната система на ЕС. След всяка една от горепосочените теми ще бъде провеждат тест. В края на курса служителите преминали успешно четирите теста ще получат сертификат.
Обучението ще преминат 12 служителя.
В резултат на обучението участниците ще са запознати със съдебната система в ЕС, механизмите за мониторинг върху прилагането на различни европейски разпоредби, както и редица други особенности в европейското търговски право.
Продължителност: общо 40 дни, както следва 120 учебни часа (по два дни седмично в продължение на 5 /пет/ месеца.
Обучението ще се проведе по предварително разработена учебна програма от поне трима утвърдени хабилитирани преподаватели. Предвиждат се дискусии и решаване на реални правни казуси.
В края на всяка тема ще се попълва тест и на успешно преминалите ще им бъде издаден сертификат.
Планира се провеждане на анкета с обучаваните след приключване на курса.
|