Дейности:
|
Дейност 1. Изработване на документация за обществена поръчка за дейностите по проекта и избор на Изпълнител В рамките на тази дейност ще бъде:
- разработена тръжна документация за избор на Изпълнител по проекта, който ще разработи и внедри ЕАУ в МОН.
- назначени със заповед експерти на министерството, които да:
съпровождат, подкрепят, подпомагат и контролират дейностите на Изпълнителя, който ще разработва техническата документация (екип за работа по проекта);
разглеждат и приемат резултати от извършваните дейности – техническа и тръжна документация
- проведена тръжна процедура.
Дейност 2. Надграждане на съществуващата информационна система на МОН с допълнителени модули или изграждане на нова модулна система за предоставяне на електронни административни услуги, съгласно Наредбата за обезпечаване на информационния обмен с вън Дейността включва:
• Надграждане на съществуващата информационна система на МОН, система за електронен документооборот – „Евентис”, или изграждане на нова модулна система за предоставяне на електронни административни услуги.
• Разработване и внедряване на три нови електронни административни услуги в МОН свързани с удостоверение „Апостил”, което включва:
„Заверка на документи за образователна и за научна степен, предназначени за чужбина“; „Заверка на удостоверения за професионална квалификация по нерегулирана професия, придобита на територията на Република България, необходима за достъп или за упражняване на регулирана професия на територията на друга държава“;
„Заверка на образователни документи, издадени от легитимни български средни и висши училища“ е разделена на две услуги:
- Издаване на удостоверение APOSTILLE на образователни и удостоверителни документи, издавани от институциите в системата на народната просвета и
- Издаване на удостоверение APOSTILLE на образователни и удостоверителни документи, издавани от висшите училища в Република Българи).
Разработване и внедряване на 2 нови електронни услуги в МОН на база на съществуващи административни услуги и дейности:
- Административна услуга „Издаване на удостоверение за ползване правата на завършили образователно-квалификационни степени на граждани, придобили полувисше и висше образование до 1996 г. в страната“
- Издаване на служебна бележка на зрелостници за постигнати отлични резултати от национален кръг на олимпиадите по общообразователните предмети“
Дейност 3 Надграждане на електронните регистри и разширяване на предлаганите от МОН услуги от второ ниво, които да позволяват електронно подаване на заявления от потребителите на услугите и издаване на електронно подписани удостоверения, както и да п Съгласно класификатора на електронните административни услуги публикувани на сайта на e-government - http://www.egov.bg част от изброени услугите се поддържат в електронни регистри, които са достъпни в интернет и ползвателят може да направи справка и в момента. Напр може да се направи електронна справка за успешно положен държавен зрелостен изпит (матура) ; справка за документ, вписан в Регистъра на дипломи и свидетелства за завършено основно и средно образование и придобита степен на професионална квалификация; справка за документ, вписан в Регистъра на завършилите студенти; справка за резултат от външно оценяване и др.
Подобни услуги към момента се предлагат в он-лайн регистри, в които може да се провери информацията, но не и да се получи въпросния удостоверителен документ – удостоверение или служебна бележка. Тези услуги са безплатни и реално обратната комуникация ще се осъществява използвайки базата, която има в момента, като ще се надградят функционално регистрите на МОН с допълнителни интерактивни функционалности, заключващи цикъла на взаимодействие до услуга от ниво 3. Полученото автоматично генерирано удостоверение ще бъде подписано с квалифициран електронен подпис и върнато на заявителя по електронен път.
След внедряване на всички нови ЕАУ ще бъде проведено обучение за служителите, които ще работят със системата.
Дейност 4. Организация и управление на проекта Екипът за изпълнение на проекта, състоящ се от ръководител на проекта, координатор технически задания и информационни регистри, счетоводител, координатор административни услуги, координатор правни услуги и нормативна дейност, координатор развойни дейности и бази данни и технически сътруднк ще състави детайлен работен план за изпълнението на проекта на оперативно ниво. Детайлният план ще гарантира правилната координация на дейностите и тяхното ефективно осъществяване в срок.
Екипът за управление на проекта ще провежда ежемесечни срещи за преглед на напредъка по изпълнението, като при идентифициране на възникнали проблеми ще се взимат мерки за своевременното им отстраняване.
Въз основа на това ще се изготвят месечни технически междинни доклади и справки за изпълнението на дейностите и усвояването на средствата по проекта с цел правилното им изразходване; след приключване на изпълнението и анализ на осъществените дейности ще се изготви финален отчет за постигнатите резултати и разходваните средства.
Дейност 5. Задължителен одит Извършване на задължителен одит преди приключване на проекта Дейност 6. Дейности за информация и публичност По време на изпълнението на проекта се предвиждат множество дейности за информиране и визуализация на резултатите, като МОН ще разчита на широката си мрежа от поддържани собствени сайтове и портали за информираност на гражданите и бизнеса за наличието на новите услуги. Като основни дейности, свързани с прозрачността и информационното покритие на проекта, се предвижда:
• Пресконференция за стартиране на проекта с участие на до 50 души;
• Изработване на 1 банер/винил
• Периодично предоставяне на съобщения за напредъка по проекта на сайта на МОН – 5 бр.
• Заключителна пресконференция – до 50 души. Изработка на презентационни материали за конференциите – презентации, информационни табелки на участниците и др. със собствени усилия на екипа на проекта.
Пресконференцията за стартиране на проекта е с цел запознаване на служителите и на обществеността с целите на проекта
По време на съпътстващите обучения и семинари ще бъдат поканени да участват, като наблюдатели представители на медии с цел публично огласяване на дейностите на проекта.
Заключителната пресконференция ще оповести резултатите от проекта.
При осъществяването на дейностите за информация и публичност ще бъдат спазени всички изисквания, описани в Приложение 13 „Технически характеристики на мерките за информация и публичност” от Насоките за кандидатстване.
|