Дейности:
|
Дейност № 1 Разработване на национален регистър на плановите документи в областта на устройството на територията Чрез дейността ще бъде разработена Национална информационна платформа и електронен станадарт за обмен на данни в областта на устройственото планиране, която има характер на Електронен национален регистър на плановите документи в областта на устройството на територията
За изпълнението на тази дейност са предвидени следните под-дейности:
Поддейност 1.1 Инвентаризация и анализ на наличните устройствени документи
Извършване на пълна инвентаризация на действащите устройствени планови документи - анализ на тяхното сътояние, степен на актуалност, структура, съдържание, типове данни, използвани за тяхното създаване, начините за изобразяване на отделните устройствени компоненти и др. На тази основа следва да се дефинира какъв да бъде обхвата на регистъра, да се извърши типологизация и класификация на документите, които следва да залегнат в регистъра.
Поддейност № 1.2 Разработване на цифров стандарт за разработване и предаване на устройствени планове, в съотвествие с изискванията на Директива 2007/2/EC (или т.нар. Директива “INSPIRE”) за създаване на инфраструктура за пространствена информация в Европейската общност и Закона за достъп до геопространствени данни
Дейността включва подробно проучване на нормативната уредба и по-конкретно Наредба 8 към ЗУТ ЗА ОБЕМА И СЪДЪРЖАНИЕТО НА УСТРОЙСТВЕНИТЕ СХЕМИ И ПЛАНОВЕ, на чиято основа да се разработи цифров стандарт за предаване на готовите устройствени планове, който да е в съотвествие с Директива “INSPIRE” и Закона за достъп до геопространствени данни. На тази основа следва да се предложи актуализация на горецитираната наредба.
Поддейност № 1.3 Проектиране и разработване на Електронен национален регистър на плановите документи в областта на устройството на територията
Поддейността ще бъде насочена към проектиране и разработване на информационна система с геопространствяена функционалност под формата на Единен електронен регистър, който да служи за съхранение и ползване по електронен път на данните от устройствените планове. Системата трябва да бъде внедрена чрез използване на многослойни, отворени архитектурни стандарти, с оглед на постигане на:
o Намаляване разходите по внедряване;
o Централизирана поддръжка на множество приложения;
o Скалируемост и функционални подобрения;
o Оперативна съвместимост.
Изисквания за архитектурата:
o Архитектура, ориентирана към услугата - АОУ;
o Автономност на модула, интегриране и оперативна съвместимост;
o Разширяемост на компонентите без архитектурни/структурни промени;
o Използване на обекта – ориентирани/релационнни модели.
Дейността включва:
- Проектиране на Информационната система
- Доставка на базов софтуер
- Изграждане на Информационна система с трислойна, обектно ориентирана архитектура, с геоинформационна функционалност
- Дефиниране на нива на достъп
Поддейност 1.4 Инсталация, първоначално захранване с данни на системата и обучение
Дейността включва инсталацията на системата в рамките на администрацията на МИП и първоначално захранване на данни. Обема и съдържанието на входираните данни ще се осъществява на основата на доклада за изпълнение на под-дейността по Инвентаризация и анализ на наличните устройствени документи
Дейност 3 Организация и управление на проекта За изпълнението на дейността ще бъде сформиран Екип за управление на проекта (ЕУП), състоящ се от служители на МИП. ЕУП ще включва :
1. Ръководител на проекта
2. Координатор на проекта
3. Координатор специфични дейности - представител на дирекция Устройствено планиране на територията
4. Координатор специфични дейности - представител на дирекция Инвестиционно проектиране -
5. Експерт нормативна база
6. Специалист ИКТ (IT)
7. Технически сътрудник
8. Счетоводител.
Спесификата на основната дейност 1 по настоящия проект предопределят и необходимостта от включването на служители със съответната експертиза, която да осигури качественото и целесъобразно изпълнение на проекта. Служителите, определени за участие в ЕУП, са с подходяща квалификация и опит в управлението на проекти, като притежават и специфичните знания, свързани с изпълнението на проекта. Сформираният екип ще създаде организация и ще работи за реализация на основните и специфични цели на проекта, чрез управление на комуникацията, координиране на дейностите, разпределяне на отговорности, управление на разходите, наблюдение и мониторинг за успешно приключване на планираните дейности.
За по-ефективното управление на проекта ще се изготви План за действие, в който ще се заложат срокове за изпълнение и разпределение на дейностите.
Екипът ще бъде отговорен за изготвянето на междинните и окончателния доклад към Управляващия орган на ОПАК и за своевременно провеждане на обществените поръчки.
В рамките на дейността ще бъде координиран и процеса по провеждане на процедури за избор на изпълнитела по реда на ЗОП. За да се осигури законосъобразност и целесъобразност на планираните обществени поръчки ще бъде нает външен изпълнител, който да разработи пълния пакет документации за провеждане на процедури за избор на изпълнители по дейностите на проекта.
Дейност 4 Одит на проекта В рамките на дейността ще бъде избран одитор, който да извърши независим финансов одит по реда на Закона за независим финансов одит.
Избраният одитор ще извърши одитна проверка под формата на ангажимент за договорени процедури.
Документацията за избора на изпълнител по реда на ЗОП ще бъде изготвена от външен изпълнител.
Дейност № 2 Информация и публичност Дейностите за информация и публичност ще включват:
а) Провеждане на пресконференции - Начална пресконференция за целите, планираните дейности и очакваните резултати по проекта, както и източниците на неговото финансиране; Заключителна пресконференция за представяне на постигнатите резултати по проекта;
В пресконференциите ще бъдат поканени представители на всички заинтересовани страни – граждани, бизнес, публични организации, медии.
б) Информационни материали – папки, химикалки, ноутпадове, USB памет, брошура. В брошурата ще бъдат отразени целите, дейностите и очакваните резултати по проекта.
в) Публикации в печатни и он-лайн издания – ще бъдат изготвени съобщения за проекта и неговите етапи. Съобщенията ще бъдат публикувани в печатни и он-лайн издания.
г) Информационна табела – информационната табела ще бъде изработена и поставена в сградата на МИП, с цел всеки посетител на министреството да бъде информиран за реализирания проект и финансовия принос на ОПАК и ЕСФ
|