Дейности:
|
Дейност 1. Проучване и анализ на съществуващите добри практики в страните-членки на ЕС за осигуряване на прозрачност при предоставяне на административни услуги и превенция на корупцията. Дейността е насочена към осигуряването на добра организация и управление на проекта от служители на МЗХ, определени да формират екипа по проекта.
Дейността ще включва сключване на договори с членовете на екипа, дефиниране на техните задължения и отговорности, разпределение на задачите, периодичен преглед и в случай на необходимост актуализиране на план-графика на проекта и следене за спазването на сроковете за съответните дейности, осигуряване на отчетност за всички дейности чрез изготвяне на необходимите технически и финансови отчети и доклади, провеждане на процедури за избор на външни изпълнители, мониторинг на изпълнението на дейности от страна на външните изпълнители.
В екипа по проекта са включени Ръководител, координатор, ИТ екперт, счетоводител и юрист. Ролята и отговорностите на всеки един от тях са описани в т. 4 настоящия формуляр за кандидатстване
Дейността произтича от необходимостта да се осигури качествено управление и изпълнение на всички предвидени дейност, както по отношение на целесъобразност, така и по отношение на законосъобразност, в съответствие с изискванията на УО на ОПАК.
Постигането на целите, резултатите и индикаторите по проекта ще са отговорност на екипа по проекта и за целта ще се осъществява текущ мониторинг.
Дейност 4: Одит Съгласно насоките за кандидатстване, раздел II, част.1.2.6 „на задължителен одит подлежат проекти на стойност над 200 000 лв.”. С цел изпълнение на изискавнията на програмата ще бъде възложено на външен за организация одитор да извърши дейностите по проверка на финансовите операции на проекта, в последните три месеца от изпълнението на проекта. Дейност 2 Надграждане на съществуващата АИС е-документооборот на МЗХ с цел внедряване на електронни административни услуги от трето и четвърто ниво Дейност е същината на настоящото проектно предложение. Тя ще бъде изпълнена при спазване на изискването за стриктно прилагане на Закона за електронното управление и подзаконовите нормативни актове.
В рамките на дейността ще бъдат изпълнени всички етапи от въвеждането на електронни административни услуги в МЗХ.
Етап 1: Планиране и подготовка и предварителен анализ за оперативна съвместимост на съществуващата АИС е-документооборот на МЗХ с изискванията към обменната среда за предоставяне на електронни административни услуги и покриване на изискванията за информационна сигурност
Етап 2: Внедряване на шест електронни административни услуги, а именно:
1. Издаване на разрешение за извършване на развъдна дейност от развъдни организации
2. Извършване на категоризация на фермите за производство на краве мляко в І, ІІ и ІІІ група на вписването им в публичен регистър
3. Лицензия за внос (AGRIM) на земеделските продукти, за които се прилага общата селскостопанска политика на ЕС, свързана с лицензиране на вноса от трети старни, в съответствие с разпоредбите на общността и закона за прилагане на общата организация на пазарите на земеделски продукти на пазарите на ЕС
4. Лицензия за внос на коноп (съответствие на конопа с чл. 157 от Регламент /ЕО/ № 1234/2007)
5. Издаване на удостоверения за съответствие с качествените характеристики на млечните продукти по БДС
6. Издаване на разрешение от министъра на земеделието и храните за пускането на пазара на ГМО или комбинация от тях като продукти или съставки на продукти, с приложение различно от храна и фураж.
Етап 3: Изграждане на потребителския портал съобразно изискванията за достъпна среда;
Етап 4 Провеждане на функционални тестове, тестване на обмен и сертификация на услугите
Дейност 3: Обучение на администрацията за работа със специализирания софтуерен продукт Дейността предвижда и провеждане на обучение за служителите участващи в процеса по обработването на административните услуги, които да бъдат подробно запознати с направените промени и да имат практически уроци как да оперират с новото приложение
Обучението ще се извърши след окончателното приемане на работата на изпълнителя след изготвен план за провеждане на обученията Дейността ще се извърши от външния изпълнител, който изпълнява и дейност 3. Изпълнителят ще има задължението да осигури свои експерти, извършили внедряването на услугите, които да представят в детайли всеки един етап от обработката на документите, направените предложения за промени в документи, реорганизация на процеси и т.н.
Информация и публичност Дейността предвижда осигуряване на информация на обществеността за финансовия принос на ЕСФ и ОПАК за реализирането на проекта. Чрез дейността ще бъдат популяризирани целите, предвидените дейности и очакваните резултати.
Дейността ще бъде изпълнявана при спазване на изискванията на УО на ОПАК по отношение на задължителните реквизити за визуализация на проекти, финансирани чрез ЕСФ и ОПАК.
Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител за част от предвидените поддейности, а една част ще бъде реализирана от екипа на проекта.
За постигане на информираност и публичност по проекта се предвижда:
- Организиране на две пресконференции – една при старта на проекта и една при приключването на проекта
- Отпечатване на 500 брошури – А4, пълна цветност, съдържащи информация за целите, дейностите и резултатите по проекта
- Банер 100/60 см
- Публикации на интернет-страницата на МЗХ Публикациите ще съдържат информация за основните етапи на проекта и съответно които са реализирани/приключили, дати за предстоящи събития – пресконференции, дискусия.
- Осигуряване на публикации в местни и регионални печатни и он-лайн издания
|