Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO002-3.1.08-0042-C0001
Номер на проект: 13-31-26
Наименование: Подобряване на обслужването за гражданите и бизнеса от страна на ДНСК, чрез въвеждане на електронни услуги
Бенефициент: ДИРЕКЦИЯ ЗА НАЦИОНАЛЕН СТРОИТЕЛЕН КОНТРОЛ
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Административен капацитет"
Дата на решение на договарящия орган: 14.03.2014
Начална дата: 14.04.2014
Дата на приключване: 14.10.2015
Статус: Приключен
Място на изпълнение: Недефиниран
Описание
Описание на проекта: Разработване и въвеждане на две електронни услуги, предоставяни от ДНСК на граждани и бизнес.
Дейности: Дейност 1 Управление на проекта Изпълнението на дейността ще се извършва от екип за управление на проекта от служители на ДНСК, в чийто състав са включени ръководител на проекта, координатор и счетоводител. Моля вижте приложените автобиографии на екипа. Дейността се изразява в навременно организиране на публичните покани за избор на изпълнители по проекта, координиране и организиране на оценката на избор на изпълнители, сключване на договори с тях и управление на договорите, навременно подаване на заявки за обученията, уведомяване, координиране и организиране на служителите на дирекцията за предвидените обучения, контрол, мониторинг и отчитане на дейностите по проекта, публикуване на материали по проекта на Интернет страницата на ДНСК, комуникация с Управляващия орган на ОПАК, изготвяне на документация по проекта, вкл. междинни и финален доклади, финансово управление на проекта, вкл. авансово, междинни и окончателно искане за плащане към УО на ОПАК, разплащане към избраните изпълнители и др. За да се гарантира законооъборазното и целесъобразно подготвяне и провеждане на процедурите по реда на ЗОП, ще бъде нает външен консултант, който да разработи документации за обществени поръчки за дейностите на проекта. В рамките на дейност 1 ще бъде възложен и независим финасов одит на проекта, който ще бъде извършен от регистриран одитор. Одиторът ще напави преглед на цялата документация за дейности и разходи на проекта и одитния доклад ще бъде представен при окончателното отчитане на проекта.
Дейност 4 Информация и публичност на проекта В рамките на тази дейност ще бъдат организирани една входяща пресконференция при стартиране на проекта и една финална пресконференция при завършването му. На тях ще бъдат поканени журналисти от национални медии и ще бъде представен проекта, очакваните и постигнатите резултати, както и къде могат да бъдат намерени те с цел мултипликация. Материалите от проекта, ще бъдат публикувани на Интернет страницата на ДНСК, където ще бъде публикувано и кратко представяне на самия проект. В допълнение се предвижда да бъдат подготвени и отпечатани 1500 информационни материала за резултатите от проекта. Информационните материали ще представляват пакет, съдържат брошура с цели, дейности и резултати по проекта, ноутпадове, химикалки.
Дейност 3 Разработване и внедряване на електронна услуга „Издаване на удостоверение за вписване в регистъра на консултантите за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и/или упражняване на строителен надзор, вписване на промени в съ Потребители на посочената услуга са както гражданите, така и бизнеса. Услугата е вписана в СУНАУ. В рамките на тази дейност ще бъдат анализирани настоящите бизнес процеси по реализирането и предоставянето на административната услуга, като те ще бъдат преработени и адаптирани за предоставянето й по електронен път. Ще бъде създаден софтуер, който ще има разбираем и лесен за използване от потребителите на услугата интерфейс за заявяването й и последваща комуникация с тях, включително разплащане на услугата и получаване на необходимите документи по електронен път. Достъп до интерфейса ще е наличен на Интернет страницата на ДНСК, както и на Единния портал за достъп до електронните административни услуги www.egov.bg, когато това е технически възможно. Софтуерът ще обхваща и вътрешните работни процеси в ДНСК по предоставяне на услугата, доколкото това е възможно. Понастоящем лицето, кандидатстващо за издаване на удостоверение за упражняване на дейностите по чл. 166, ал. 1, т. 1 ЗУТ или за удостоверяване на правото за упражняване на дейностите по чл. 166, ал. 1, т. 1 ЗУТ на лицата по чл. 166, ал. 7 ЗУТ, подава писмено заявление до началника на Дирекция за национален строителен контрол, по утвърдени образци. Началникът на Дирекцията за национален строителен контрол разглежда постъпилите заявления, проверява наличието на установените нормативни изисквания и издава удостоверение или отказ за упражняване на дейностите по чл.166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ. Удостоверението за вписване в регистъра или отказът се издава в едномесечен срок от подаване на заявлението. Когато подадените документи по ал. 2 са непълни, заявителят се информира за необходимостта от предоставяне на допълнителна информация и за това, че срокът за произнасяне започва да тече отново от датата на предоставянето им. Удостоверението се издава за срок 5 години и съдържа: наименование на органа, който го е издал; наименование, седалище, адрес на управление и представителство на лицето, на което се издава лицензът; предмет на удостоверението; дата на издаване и първоначалния срок на валидност; списък на правоспособните физически лица, чрез които се упражнява дейността.
Дейност 2 Разработване и внедряване на електронна услуга „Издаване на удостоверение на юридически лица и еднолични търговци за извършени нарушения по Закона за устройство на територията /ЗУТ/“ Удостоверение за извършени нарушения по Закона за устройство на територията се издава на юридически лица и еднолични търговци от Централно управление на ДНСК. Услугата е вписана в СУНАУ. В рамките на тази дейност ще бъдат анализирани настоящите бизнес процеси по реализирането и предоставянето на административната услуга, като те ще бъдат преработени и адаптирани за предоставянето й по електронен път. Ще бъде създаден софтуер, който ще има разбираем и лесен за използване от потребителите на услугата интерфейс за заявяването й и последваща комуникация с тях, включително разплащане на услугата и получаване на необходимите документи по електронен път. Достъп до интерфейса ще е наличен на Интернет страницата на ДНСК, както и на Единния портал за достъп до електронните административни услуги www.egov.bg, когато това е технически възможно. Софтуерът ще обхваща и вътрешните работни процеси в ДНСК по предоставяне на услугата, доколкото това е възможно. Понастоящем удостоверението за извършени нарушения по Закона за устройство на територията от юридически лица и еднолични търговци се издава по подадено до Централно управление на ДНСК, писмено искане, съдържащо наименование на съответното юридическо лице/едноличен търговец, Единен идентификационен код (ЕИК) по Закона за търговския регистър или актуален документ за търговска регистрация, когато не е посочен ЕИК, къде да послужи удостоверението и документ за платена такса по Тарифа № 14 за таксите, събирани в системата на МРРБ и от областните управители.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
Мад Иновейшънс ООД
"Консулто България"ООД
"Ред Ивентс" ЕООД
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 389 509 BGN
Общ бюджет: 284 931 BGN
БФП: 284 931 BGN
Общо изплатени средства: 47 514 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 284 931 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 47 514 BGN
2015 0 BGN
47 514 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 242 191 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 40 387 BGN
2015 0 BGN
40 387 BGN
В т.ч. Национално финансиране 42 740 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 7 127 BGN
2015 0 BGN
7 127 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Административни услуги, предоставяни онлайн
Индикатор 2 (Д) По дейност 1 - Сключени договори с екипа на проекта
Индикатор 3 (Д) По дейност 1 - Подготвени тръжни задания
Индикатор 4 (Д) По дейност 1 - Одитен доклад
Индикатор 5 (Д) По дейност 2 - Разработена и внедрена електронна услуга „Издаване на удостоверение на юридически лица и еднолични търговци за извършени нарушения по ЗУТ
Индикатор 6 (Д) По дейност 3 - Разработване и внедряване на електронна услуга „Издаване на удостоверение за вписване в регистъра на консултантите за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и/или упражняване на строителен надзор, вписване на промени в с
Индикатор 7 (Д) По дейност 4 - Проведени пресконференции;
Индикатор 8 (Д) По дейност 4 - Подготвени и отпечатани информационни материала за проекта


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз