Дейности:
|
Дейност 6 - Дейности за информация и публичност Във връзка с изпълнение на дейността ще бъде поискана оферта и сключен договор с Изпълнител във връзка с чл.14, ал.5 от ЗОП.
Тази дейност ще се провежда с цел популяризиране и представяне на проекта. С тяхното реализиране ще се търси запознаването на широк кръг лица и медии с целите и ефекта от проекта. В рамките на тази дейност ще се:
*Поставяне на информационна тебела пред офиса на проекта и регионални звена където ще се провеждат дейности – 10бр.
*Отпечатване на информационна брошура с целите и дейностите по проекта А4 цветна, двустранна, 500 бр.
*Публикуване на 3 платени статии/ интервюта/ публикации в електронни медии.
При провеждането на дейностите за информация и публичност ще има банери, посочващи, че събитието се провежда по линията на проект, съфинансиран от ЕСФ чрез ОПАК. На материалите, които ще бъдат разпространявани при провеждането им изрично ще бъде оповестено, че проектът се съфинансира от ЕСФ чрез ОПАК, като ще се използват флага на ЕС, логото и слогана на ЕСФ и на ОПАК
Дейност 5 – Дейност по внедряване на софтуер за управление на информационната сигурност Дейността по внедряване на софтуер за управление на информационната сигурност включва:
Закупуване на софтуерни лицензи и изпълнение на цялостен инженеринг за внедряване на системно решение за информационна сигурност., насочено към: Защита на електронната информация в организацията от неоторизирано изтичане в крайните точки (работни станции, лаптопи )
Централизиран мониторинг и анализ на информацията , разработване методологии за организация, мониторинг, координация и контрол за управление на информационната сигурност чрез създаване и внедряване на политика за сигурност.
Централизирано управление и контрол на физическите и информационните канали в крайните точки:
Провеждане на обучение по администиране на софтуер за информационна сигурност.
Дейност 2 - Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители Дейност 2 - Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители, включва подготовка и провеждане на 4 тръжни процедури за избор на изпълнители.
Предвижда се избор на и договаряне на външен изпълнител – експерт (консултантска компания) за подготовка на идейни технически задания, методики за оценки и всички необходими формуляри и изисквания, съгласно ЗОП. Разработване на тръжна документация за необходимите процедури за възлагане – общо 4 , включително с директно договаряне и публична покана. Избраният консултант ще осъществи и адекватна помощ при провеждане на самите процедури (договаряния) включително и разяснения по публикуваната документация за участие.
Дейност 1 - Организация и управление на проекта Дейността се състои в сформиране на екипа за управление на проекта, осъществяване на екипни срещи,организация и управление на дейностите по проекта, разработване на детайлен план за изпълнение на проекта,разпределяне на конкретните задачи между членовете на екипа, подбор на експерти, които ще участвуват в изпълнението на отделни дейности по проекта, детайлизиране на техните отговорности, разработване на детайлни правила и методи за наблюдение и вътрешна оценка изпълнението на дейностите по проекта , резултати и постигане на поставените цели,. Дейност 3 – Разработване и внедряване на електронни административни услуги Дейността по разработване и внедряване на електронни административни услуги включва:
3.1.Изработване на конкретно (работно) задание и упражняване контрол по изпълнението на е-портал за предоставяне на електронни административни услуги, като онлайн достъпна Административна информационна система (АИС)
Анализ на предоставяните административни услуги от ИА “ВКВПД”, в това число и на регулаторния режим.
Анализ на използваните информационни системи, обвързани с предоставянето на административни услуги в ИА “ВКВПД” и препоръки за тяхното подобряване.
Упражняване на контрол по изпълнението от името на Възложителя при изпълнение на дейност 3.1.
Оказване на системно – техническа помощ
Сертифициране на техническо задание за Административна информационна система (АИС)
Етапи на реализация:
Етап 1 - Подготовка на функционални и технически спецификации- включващ дейности:
1.1. Събиране на информация за услугите
1.2. Моделиране на изискванията
1.3. Изготвяне на детайлни технически спецификации (работен проект)
1.4. Изготвяне на препоръки за подобрение на същестуващи информационни системи с цел адаптирането им към новите електронни административни услуги
Етап 2 - Упражняване на контрол по изпълнението от името на Възложителя при изпълнение на дейност 3.2..
2.1 Изготвяне на план за изпълнение по дейност 3.2.
2.2 Залагане на етапи и индикатори за изпълнение по дейност 3.2.
2.3 Провеждане на перманентен мониотинг и контрол по изпълнението.
2.4 Изговяне на периодични доклади за напредъка към Възложителя и поетапно отчитане/приемане на работата.
2.5 Изготвяне на окончателен доклад с констатации и препоръки.
2.6 Окончателен тест на АИС/е-платформата и изготвяне на финален Приемателен протокол по изпълнението.
3.2.Разработка и внедряване на е-портал за административни електронни услуги, достъпен от интернет страницата на ИА “ВКВПД”.
Обхват на реализация по т.3.2:
• Разработка и внедряване на портал за електронни услуги на Изпълнителна агенция “Военни клубове и военно-почивно дело”, интегриране на дейностите, свързани с приемане на молби –декларации, заявления, обратна връзка със заявителите, предоставяните информационни услуги и информационния обмен с външни лица и организации, съгласно изискванията на Закона за електронното управление.
• Разработка на електронни услуги, които да позволяват електронно подаване на молби – декларации, заявления, уведомяване и всякакъв вид обратна връзка с потребителите на услугите, както и възможности за извършване на всички видове справки по електронен път:
Разработване и внедряване на АИС, включително обучение на служителите за работа с системата
Разработване и внедряване на електронен портал за предоставяне на е-услуги за гражданите и бизнеса на сайта на ИА “ВКВПД”
Разработване и внедряване на приложение на сайта на ИА “ВКВПД” за улесняване достъпа на лица с увреждания до предоставяните от ИА “ВКВПД” услуги
Обучение на служителите за работа в е – среда
При изграждането на системата ще се следват основните принципите на електронното правителство:
1. Архитектура, ориентирана към услуги /SOA/;
2. Интеграция, базирана на стандарти ;
3. Осигурено взаимодействие между системите
4. Еднократно събиране и многократно ползване на информацията.
5. Предоставянето на услугите да е централизирано
6. Интегрирането на нови услуги и системи да е гъвкаво, бързо и лесно.
Етапи на реализация:
Етап 1 - Подготовка на функционални и технически спецификации- включващ дейности:
1.1 Запознаване с информация за предоставяните в ИА “ВКВПД” администартивни услуги
1.2 Експертен „прочит“ на детайлните технически спецификации (работен проект) и изработване съвместно с изпълнителя по дейност 3.1. на работна програма с формулирани етапи и индикатори за изпълнение.
1.3 Изготвяне на работен план за изпълнение
Етап 2 - Изработка и внедряване на портал за електронни услуги – с дейности:
2.1 Архитектура на електронните административни услуги
2.2 Дизайн на АИС /е-портала.
2.3 Разработка на електроните административни услуги
2.4 Внедряване на електронните административни услуги
2.5 Обучение
2.6 Поддръжка в рамките на проекта Одит на проекта Избор на одитор и назначаването му за провеждане на одит на технически и финансов отчет към искане за оконачтелно плащане.
Одиторът проверява дали декларираните от Бенефициента разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с договора/заповедта, и изготвя одитен доклад.
Бенефициентът предоставя на одитора пълен достъп до документацията, съгласно чл. 15.3.
Дейност 4 – Покриване на международни стандарти Дейността по покриване на международни стандарти включва:
4.1.Разработване и внедряване на системи за управление на :
4.1.1 – качеството - QMS, съгласно международния стандарт ISO 9001:2008г. или еквивалент.
4.1.2. – информационната сигурност ISMS, съгласно международния стандарт ISO 27001:2005г. или еквивалент.
Включващи дейности по:
- консултиране и разработване на документация;
- внедряване на QMS / ISMS;
- обучение за базови знания и вътрешен одит
- вътрешен одит на системата за управление;
- провеждане на необходими коригиращи действия след вътрешния одит
4.2.Провеждане на процес по сертифициране от независим акредитиран орган на системи за управление на:
4.2.1 – качеството - QMS, съгласно международния стандарт ISO 9001:2008 или еквивалент.
4.2.2. – информационната сигурност ISMS, съгласно международния стандарт ISO 27001:2005 или еквивалент.
Включващи:
Обхват на реализация по т.4.2:
- Сертификационен одит – стъпка 1 – проверка дали документацията на системите за управление е изготвена в съответствие с изискванията на международните стандарти ISO 9001:2008/ ISO 27001:2005 или еквиваленти.
- Сертификационен одит – стъпка 2 – проверка на место как е внедрена и функционирала QMS/ISMS до дадения момент.
- Отстраняване на евентуално констатиирани несъотвествия и последващ одит (при необходимост)
- Изготвяне на финален доклад и сертификация.
|