Дейности:
|
Дейност 1 „Управление и мониторинг на проекта” Дейността ще се реализира по следния начин:
- първоначалното планиране на реализацията на дейностите по проекта - в самото начало ще се проведе основна работна среща на екипа по реализация на проекта. На срещата екипа ще изготви подробен план-график за изпълнение и план за изразходване на средствата по проекта. На срещата ще бъде изготвен и актуален график на тръжните процедури. По време на екипната среща ще се подготви и първоначалното разпределение на задачите и отговорностите за изпълнение на проекта между екипа за организация и управление на проекта;
- текущо управление и мониториране на проектните дейности – ще се реализира от екипа за управление през целия период на проекта;
- изготвяне на тръжни документи и провеждане на тръжните процедури - в рамките на дейността ще се организират и проведат тръжните процедури за избор на доставчици по предварително заложените, необходими за реализацията на дейностите, външни услуги (съгласно описите и технически спецификации в приложение към бюджета на проекта)
Дейност 2 „Подбор на представители на целевата група за включване в проекта” Дейността се реализира съвместно със специалисти от ДБТ, Пазарджик. За целта се използва „Процедурата за подбор на представители на целевата група по схеми за безвъзмездна помощ по приоритетна ос 1 на ОПРЧР”, а именно:
- кандидатът изготвя Заявка за извършване на процедура за подбор в ДБТ;
- представителите на целевата група, подават Заявление по образец;
- ДБТ изготвят “Дълъг списък” от подходящи за включване в обучение лица от целевата група;
- Кандидатът преглежда списъка и одобрява конкретен брой лица от целевата група, като на тази база изготвя “Кратък списък”;
- Комисия, съставена и утвърдена със Заповед на Директора на ДБТ разглежда заявленията на заявилите участие представители на целевата група, провежда индивидуални интервюта и извършва окончателното класиране;
- Изготвя се Протокол, удостоверяващ решението на комисията.
- Окончателният списък на одобрените кандидати се изнася на информационните табла в дирекциите “Бюро по труда”.
- Кандидатът подписва индивидуални споразумения/ договори с избраните представители на целевата група.
Дейността се налага поради посочената характеристика на целевата група и съществуващите изисквания по проекта. Работата по идентифициране е начин да се подходи активно и гъвкаво по отношение на тези лица.
Дейност 3 „Предоставяне на професионално обучение” През третия месец на проекта и след проведена тръжна процедура за избор на обучителна организация ще се проведат следните обучения за придобиване на професионална квалификация:
1. Професия „Офис секретар”, код 346020; специалност - „Административно обслужване”, код 3460201, втора степен на професионална квалификация.
В обучението ще участват 6 представители на целевата група. То ще се проведе в рамките на 660 учебни часа.
2. Професия „Сътрудник социални дейности”, код 762020; специалност - „Социална работа с деца и семейства в риск”, код 7620201, част от професия по трета квалификационна степен
В обучението ще участват 6 представители на целевата група. То ще се проведе в рамките на 600 часа.
Обученията са съобразени с нуждите на целевата група за работа в кандидатстващата организация. Социалните работници ще се обучават в част от професия, като придобитите умения ще се използват в 7-те социални услуги, които организацията управлява. Специалистите по административно обслужване ще работят по администрирането на проекти, по които кандидата работи (по различните оперативни програми, проекти с директно финансиране на ЕС и други)
Дейност 4 „Предоставяне на обучение по ключови компетентности” През осмия месец на проекта и след проведена тръжна процедура за избор на обучителна организация ще се проведат следните обучения за придобиване на ключови компетентности:
- Обучение по ключова компетентност 2 «Общуване на чужди езици», тема «Английски».
В обучението ще участват 6 представители на целевата група. То ще се проведе в рамките на 100 учебни часа.
- Обучение по ключова компетентност 4 «Дигитална компетентност».
В обучението ще участват 12 представители на целевата група. То ще се проведе в рамките на 45 учебни часа.
Обученията са съобразени с нуждите на целевата група за работа в кандидатстващата организация. За социалните работници е необходимо придобиване на умения за работа с компютър с оглед спецификата по работа с потребители и управление на случаи. Специалистите по административно обслужване, които се предвижда да работят по проекти се нуждаят както от умения за работа с компютър, така и от знания по английски език, с оглед работата по международни проекти на организацията.
Дейност 5 „Наемане на обучените лица” Всички успешно завършили обученията ще бъдат наети във фондация „Фонд за превенция на престъпността – ИГА” за срок от 10 месеца. Социалните работници ще бъдат разпределени в различни социални услуги, които организацията предоставя. Специалистите по административно обслужване ще работят основно в двата офиса на организацията в Пазарджик. На всички ще бъдат предоставяни средства в размер на минималния осигурителен доход за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група професии за съответната година, както и дължимите от работодателя осигурителни плащания към които се
отнася разкритото работно място за период от 10 месеца.
На всяко новонаето лице организацията ще осигури наставник/ментор, който ще подпомага работата му в опредените дейности.
Новите работни места, които кандидата ще открие, се налагат от разширяване на неговата дейност в две основни направления: предоставяне на социални услуги и управление на проекти, финансирани от различни програми и донори.
Дейност 6 „Закупуване на оборудване и обзавеждане за новите работни места” В рамките на тази дейност, след провеждане на съответната тръжна процедура по ЗОП, ще бъдат закупени основно компютри, принтери, столове и някои допълнителни материали, необходими за нормалното функциониране на новите работни места. За новоназначените представители на целевата група ще се използва гъвкава форма на работа, при която ще се използват по-малко на брой компютри от броя на новоназначените.
Дейността се налага поради невъзможността на кандидата да осигури достатъчно на брой оборудвани работни места за новоназначените лица от целевата група. Най-вече това се отнася за компютрите, принтерите и столовете, докато кандидат има достатъчно бюра, маси, шкафове и други пособия, необходими за работа.
Дейност 7 – „Информиране и публичност” Дейността е изцяло съобразена с „Ръководство за изпълнение на дейности за информиране и публичност по ОПРЧР” и включва следните елементи:
- информационно събитие за началото на проекта с 30 участника. По време на събитието ще се презентира проекта и неговите дейности.
- информационно събитие за края на проекта с 45 участника. По време на събитието ще се представят постигнатите резултати по проекта;
- Информационна диплена за представяне на проекта сред целевите групи и обществеността - в 500 броя;
- Рекламен плакат на проекта – в 150 бр.;
- информационни табели за поставяне на местата, където ще се провеждат проектните дейности – 5 броя;
- информационна брошура за представяне резултатите от проекта – в 500 бр.;
- за проекта ще се поддържа постоянна информация в страницата на Кандидата – www.iga-bg.org
|