Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.2.12-0038-C0001
Номер на проект: BG051PO001-5.2.12/D01-8/06.03.2014
Наименование: Дом за нашите деца – устойчива деинституционализация на деца с увреждания, настанени в специализирани институции, чрез разкриване на нова социална услуга - „Център за настаняване от семеен тип в община Долни чифлик”
Бенефициент: Община Долни чифлик
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 07.02.2014
Начална дата: 06.03.2014
Дата на приключване: 01.11.2015
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Североизточен
               Варна
                    Долни чифлик
Описание
Описание на проекта: Разкриване на социални услуги в общността - ЦНСТ 1 бр.
Дейности: Дейност 2 – Информиране и публичност Ще бъде разработен “План за информация и публичност”, който има следните задачи: - Определяне на реда и средствата за информиране на заинтересованите лица и институции - Разработване на необходимите информационни материали и организиране на информационните събития - Осигуряване на публичност на дейностите по проект чрез разпространение на информационните материали и провеждане на информационните събития - Осигуряване на активно съдействие от страна на заинтересованите страни за постигане целите на проекта Информирането на обществото за целите на проекта, настоящата схема за безвъзмездно финансиране и ОП „Развитие на човешките ресурси”, както и за процесите на реализация на проектните дейности и постигнатите резултати ще се осъществява чрез използване на различни инструменти като: - провеждане на 3 пресконференции - поради продължителността на проекта- 21 месеца, ще бъдат организирани и проведени 3 пресконференции - 1 в началото на проекта за запознаване на обществеността с целите на проекта и 2 в процеса на изпълнение за информиране относно хода на проектните дейности., с включени оповестяване чрез 30 покани, наем на зала от 40 до 50 души, модератор, наем на презентационна техника / мултимедия и екран/, озвучаване /тонколони и микрофон/, логистика за 30 души. - изготвяне и разпространяване на 500 дипляни в населените места в община Долни чифлик, формат А4, 4 страници, цветни, 170 гр. хартия, и 34 плаката – по 2 във всяко населено място, размери 60х90 см, цветни, 170 гр. хартия, за информиране на потенциалните потребители и кандидати за работа в ЦНСТ за същността на проекта и условията за кандидатстване - изработване и поставяне на 2 информационни табели-билборд - 1 на сградата, където се помещава ЦНСТ, и 1 на сградата на общината, размери 1.30/1.00 метра, цветна, PVC, влагоустойчива, термоустойчива. - изготвяне и разпространяване на 1000 брошури за оповестяване на постигнатите резултати по проекта в община Долни чифлик и страната., формат А4, 8 страници, цветни, 170 гр. хартия. - провеждане на 1 заключителна среща за отчитане на резултатите по проекта в град Долни чифлик под мотото „Благодарим ви за грижите”, с участието на 40 лица- представители на общинска администрация на община Долни чифлик и съседни общини, представители на НПО, потребители и техни родители, персонал на ЦНСТ, медии, административния екип за управление, експертния екип, с включени оповестяване чрез 40 покани, наем на зала в гр.Долни чифлик от 40 до 50 души, модератор, наем на презентационна техника / мултимедия и екран/, озвучаване /тонколони и микрофон/, логистика за 40 души. - изготвяне и разпространяване в община Долни чифлик и страната на 500 мини ДВД диска с филм за развитието на проекта и крайния ефект върху целевите групи. Комбинирането на различните инструменти има за цел да осигури желаното информационно покритие на целевата аудитория, като едновременно се осигурява нужната информация чрез подходящ брой единични актове на въздействие върху публиката при паралелен стремеж за точна ориентация на посланията към заинтересованите страни. Дейностите по информиране и публичност ще допринесат за поддържане на перманентна обратна връзка с общинската администрация, гражданското общество и бизнеса, като се разчита на инициатива и активно участие от страна на всички заинтересовани страни в проекта. Всички информационни материали и събития ще бъдат съобразени с „Ръководство за изпълнение на дейности за информиране и публичност” и „Комуникационната стратегия и план” на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”.
Дейност 5 – Мониторинг и оценка на дейностите по проекта Ще бъде разработена система за вътрешен мониторинг, чрез която се оценява напредъка на дейностите по проекта и се сигурява качеството на предлаганата социална услуга на потребителите. Чрез системата за вътрешен мониторинг ще се отчитат и предложенията на потребителите, техните законни представители или роднини за подобряване на социалната услуга и за създаване на инициативи в общността. В месечен „План за мониторинг” ще се извършват периодични оценки от екипа за управление на степента на изпълнение на дейностите съобразно графика, като при евентуални несъответствия ще се назначават коригиращи действия и ще се следи за резултата от тях. Ще се следи за съответствие материали и консумативи със заложените, за отговорното в качествено и количествено отношение извършване на услугите от изпълнители. Ще бъде оказвано съдействие на представителите на Договарящия и Управляващия органи при документални и проверки на място.
Дейност 1 – Организация и управление на дейностите по проекта Създаване на организация за протичане на дейностите по проекта, назначаване на заложените кадри от административния екип за управление – ръководител, координатор, счетоводител. Изработване на „Методика за подбор на експертния екип от физически лица, наети за извършване на подкрепящи дейности”, които ще работят преди стартиране на социалната услуга, съставяне на комисия за подбор, назначаване на подбраните лица. Ще бъде изготвен График за възлагане на обществени поръчки по ЗОП, и съобразно заложените в него срокове ще бъдат разработени тръжни документации и проведени тръжни процедури за избор на изпълнители на доставка на материали и консумативи, изработване на информационни материали, организиране на информационни събития, транспорт на потребители до ЦНСТ, трудова медицина и оценка на риска, психиатър, консултант – методист, експерт „Човешки ресурси”, психолог, логопед, рехабилитатор/ масажист, супервайзор. Ще бъде назначена тръжна комисия, която да определи най-подходящите изпълнители от гледна точка на качество на извършваните дейности и икономическа ефективност на разходите, като това ще бъде осигурено чрез изискванията и критериите, заложени в тръжните документации. Ще се провеждат редовни месечни заседания, в които ще участват административния и експертния екипи. На тези заседания ще бъдат разпределяни задачите за следващия месец – за целта ще бъдат изготвяни „Месечни планове за действия” и „Протоколи от заседания”. При необходимост ще се провеждат и извънредни заседания.
Дейност 3 – Подбор и наемане на персонал на ЦНСТ Съгласно Заповед №РД01-475/23.06.2010 г. на министър на МТСП, «Методика за определяне длъжностите на персонала в социалните услуги в общността» и минималния задължителен коефициент за социалната услуга ЦНСТ, съгласно Приложения №3 и №3А към нея, ще бъдат назначени 13 души персонал на ЦНСТ: • ръководител на ЦНСТ/социален работник • психолог • социален работник • медицинска сестра • рехабилитатор • 2 възпитатели • 5 детегледачи • 1 санитар Предвид огромното значение на персонала за успешното реализиране на дейностите ще бъде нает експерт „Човешки ресурси”, който ще организира подбора и процедурата по подбор и критериите за съответните позиции в процеса на наемане. Експертът ще разработи на база изискванията за длъжностите съответните профили на компетенции и въпросници и скали за оценка на кандидатите, както и ще консултира и участва в процеса на оценка – по документи и събеседване. Той ще разработи длъжностни характеристики, на които трябва да отговарят заетите в персонала на ЦНСТ, като се съблюдава принципа за Добро управление на програми и проекти. В тях подробно ще са описани изискванията, на които трябва да отговарят лицата, заемащи съответната длъжност, задълженията, отговорностите им, както и нивата на подчиненост в йерархичната структура. Експертът „Човешки ресурси ще изготви „Методика за подбор на персонал на ЦСНТ”, съобразена с равнопоставеността, антидискриминационното и трудово законодателство и осигуряване защитата на потребителите, ще подготви трудовите договори с персонала. Ангажираност за горепосочените дейности- 40 часа. Желаещите да бъдат назначени като персонал на ЦНСТ ще бъдат набрани чрез информационната кампания по проекта, чрез Бюрото по труда. Кандидатите попълват заявление за работа; представят нужните документи- копие от диплом, свидетелство за съдимост, медицинско удостоверение, като за постъпилите заявления се води регистър. Подборът ще се извърши от комисия, съставена от екипа за управление на проекта, психиатър (ангажираност 10 часа), консултант – методист (ангажираност 10 часа), експерт „Човешки ресурси” (ангажираност 10 часа), психолог (ангажираност 10 часа) на няколко етапа: • подбор по документи, включващи автобиография и мотивационно писмо; • интервю; • допълнителна среща /при необходимост/ за уточняване на възникнали въпроси и окончателно взимане на решение. • комисията взима своите решения за одобрените кандидати, като дава равни възможности на всички, без ограничение на пол, вероизповедание, етническа принадлежност, семейно положение, възраст, сексуална ориентация и др. • по време на подбора, преди окончателния избор, кандидатите могат да посетят ЦНСТ, да се запознаят с обстановката и децата, да усетят атмосферата и динамиката на работата, да придобият най-обща нагласа за същността и смисъла на дейностите, които ще извършват. Подбраните лица подписват трудови договори и длъжностни характеристики, изготвени по реда и условията на Кодекса на труда, декларация за спазване поверителността на личните данни и информацията. Задължителното въвеждащо обучение на персонала ще бъде проведено от ДАЗД в рамките на проект " Детство за всички". Служба по трудова медицина ще извърши оценка на риска за здравето и безопасността на персонала на ЦНСТ. Оценката се извършва в съответствие с изискванията на Закона за здравословни и безопасни условия на труд и Наредба №5 за реда и начина за извършване на оценка на риска, и е необходима за намаляване риска на работното място и осигуряване защита на работещите.
Предоставяне на социалната услуга Център за настаняване от семеен тип Цялата документация относно работата на ЦНСТ ще бъде в съответствие с «Методическо ръководство за ЦНСТ». В ЦНСТ се осъществяват дейности за: • Задоволяване на основните жизнени потребности на децата от храна, подслон, сигурност, развитие и осигуряване на условия за тяхното надграждане; • Осигуряване на сигурна среда за живеене, в която децата да израстват и развиват пълноценно своите възможности; • Осигуряване на равнопоставено участие в живота на общността чрез равен достъп на децата до училище, библиотеки, детски клубове и занимални, общински центрове за работа с деца, спортни клубове, детски площадки и др.; • Осигуряване на достъп до информационни и комуникационни технологии на подрастващите; • Осигуряване на достъп до специализирани здравни, социални, образователни и други услуги в общността; • Предоставяне на набор от услуги, грижа и занимания за формиране и развитие на хигиенни навици, умения за общуване, упражняване на различни социални роли и тяхното овладяване; • Осигуряване достъп до рехабилитационни услуги за децата, които се нуждаят от такива. • Оказване на съдействие на децата за поддържането на връзките им с родители и близки или при възможност за приемна грижа или осиновяване; • Подготовка за самостоятелен живот след напускане на Центъра и включване в живота на общността; • Интегриране на личната история на детето в обгрижването и работата с него, като по-важните събития от живота му се документират и отразяват. Ще бъдат включени 12 деца с увреждания, настанени в специализирани институции, и 2 деца с увреждания от общността по спешност, на възраст между 3 и 18 г. Вход към социалната услуга ЦНСТ Отдел «Закрила на детето» в ДСП насочва децата от целевите групи към ЦНСТ, осъществява се планираща среща за настаняване в ЦНСТ. След извършена оценка на случая, директорът на Д"СП" по предложение на водещия социален работник от ОЗД издава заповед за ползване на социална услуга ЦНСТ, придружено от социален доклад и план за действие. Ще бъде изготвена „Процедура по прием в ЦНСТ”. В ЦНСТ дейностите се осъществяват съгласно „Работа по случай”, в условията на партньорство и договаряне между ОЗД, община Долни чофлик като доставчик на социалната услуга, детето и неговото семейство. Работата по случай се организира от ключовия социален работник на детето в ЦНСТ, който инициира сформирането на мултидисциплинарен екип по конкретния случай. На базата на специализираната оценка ключовият социален работник организира разработването на план за грижи на детето. Преглед на Плана за грижи на детето се извършва най-малко на всеки шест месеца; За всяко дете настанено в ЦНСТ се води досие. Изход от услугата. Ще бъдат разработени „Процедури за подготовка и прекратяване на настаняването на детето в ЦНСТ”. Посочените услуги ще бъдат предоставяни от 13 лица- персонал на ЦСНТ, съгласно Заповед №РД01-475/23.06.2010 г. на министър на МТСП, «Методика за определяне длъжностите на персонала в социалните услуги в общността» и минималния задължителен коефициент за социалната услуга ЦНСТ, съгласно Приложения №3 и №3А към нея
Дейност 6 – Техническо отчитане на проекта Ще бъде създадено Проектно досие, включващо всички договори, анекси, тръжна документация, доклади, разходооправдателни документи, приемо-предавателни протоколи за извършени дейности от изпълнителите, искания за плащане и приложения, доклади от проверките на място, данни за предприетите мерки за публичност, одитни доклади, кореспонденция с Договарящия орган. Ще се изготвят месечни отчети от отделните членове на екипа за управление и експертния екип за проследяване спазването на разработените планове за действие. При възникване на евентуални конфликти ще се търси успешен начин за тяхното преодоляване. Ще бъдат изготвяни прецизни и редовни междинни отчети по образец с необходимите приложения към Регионалния координатор към МТСП в град Варна. Ще бъде изготвен окончателен отчет по образец относно изпълнението на целите на проекта, постигнатите резултати и реални стойности на заложените индикатори, срещнатите трудности и тяхното преодоляване.
Дейност 7 – Счетоводно отчитане на проекта Ще се извършва месечно отчитане на изразходваните средства, счетоводно отразяване в регистри чрез подходяща и адекватна електронна система, ще бъдат начислявани и изплащани възнагражденията на персонала на Наблюдаваното жилище, административния и експертен екипи по проекта, ще се превеждат дължимите суми за социални и други осигуровки на бюджета, дължимите данъци. Предвижда се осъществяване на насрещни проверки при изразходване на средствата.
Дейност 4 – Подготовка за преместване на децата и младежите от целевата група и настаняването им в ЦНСТ Персоналът на ЦНСТ и членовете на експертния екип ще участват в процеса на запознаване с определените лица от целевата група чрез посещения в специализирани институции в област Варна, където са настанени, и срещи в домовете на лицата от целевата група от общността, ще осъществява процеса на адаптация и подготовка за преместване и настаняване в новата социална услуга. След подаване на информация от ОЗД за децата, които са насочени за настаняване в социалната услуга персоналът и членовете на експертния екип ще осъществи връзка и координация със специализираните институции, от които идват децата и запознаване с историята на децата, техните индивидуални оценки и планове за преместване. Координацията ще се осъществи по телефон и чрез командировка на персонал на ЦНСТ за осъществяване срещи и с представители на институции в област Варна, участващи в процеса на определяне на потребителите от целевите групи – ДСП, ОЗД към тях и т.н. Ще бъдат осъществени посещения в работещи ЦНСТ в страната за усвояване на добри практики, свързани с предоставяне на социалната услуга. Ще бъде заимстван и опита им в изготвяне на задължителната документация за услугата, която персоналът и консултант-методистът ще изготвят. В дейността се включва актуализиране на предварително събраната информация за броя на децата от целевата група, тяхната възраст и здравословно състояние, координиране на действията по преместване с персонала на домовете, където са настанени децата с увреждания и съответните социални работници от Дирекциите за социално подпомагане, на територията на специализираната институция, в която са децата от целевата група. Информацията ще даде възможност от една страна предварително да се изготви план за разпределяне на децата в съответното ЦНСТ, съобразно възрастта и здравословното им състояние, а от друга да се планира цялостната логистика на преместването на децата и младежите от дома, в който са настанени до новата социална услуга. Този процес ще бъде ръководен от консултант - методист, който ще разработи цялостна методика за подготовка, преместване и адаптиране на децата в ЦНСТ. Ще бъдат осъществени срещи от членовете на персонала на ЦСНТ и членовете на експертния екип, които ще посетят децата, като на място, заедно с персонала от съответната специализирана институция за деца и водещия на случая социален работник от ОЗД към ДСП на територията на Дома ще планират процеса на преместване и подготовката за преместване на всяко дете. Срещите на специалистите с децата, по възможност, ще бъдат провеждани извън институциите, в които са настанени. Планът за преместване ще бъде изцяло съобразен с оценките, направени от ДАЗД и ще отразява препоръките, дадени в него. По възможност няма да се предприема едновременно преместване на всички ползватели на новите услуги. Това ще стане поетапно в зависимост от оценките на потребностите на всяко едно дете/младеж. Планът за преместване ще бъде разработен от консултанта-методист. Ангажираност на консултант-методиста- 3 месеца по 20 часа, общо 60 часа. Посещенията имат за цел – запознаване с детето, запознаване с неговите особености и специфични потребности, опознаване на начина му на живот в естествената му среда и реализиране на плана за преместване. Планирани са достатъчно посещения, така, че да бъде обърнато индивидуално внимание на всяко дете и да позволят първоначално запознаване с личността и състоянието му, събиране на необходимата информация и опознаването му с възможно най-широк кръг от персонала, който ще поеме грижата за него и ще съобрази особеностите му при подготовката на услугата за стартиране. Всички посещения се отнасят за периода на подготовка на децата за преместване. Посещенията от страна на експертите за подготовка на децата имат за цел, събиране на специфична информация за състоянието, провеждане на консултативно-терапевтични дейности и съдействие за организация на преместването и подготовката на приемащите услуги. Тъй като състоянието на децата не е изяснено, водени от постигането на техния най-добър интерес залагаме възможност да бъдат организирани посещения на екипи от по 3-ма експерти с различна сфера на компетенции. За реализирането на командировъчните ще бъде изготвен график, след стартиране на проекта, постъпване на информация за децата и дестинациите, от които ще бъдат насочени и след координация с институциите и запознаване с техните планове за преместване. В рамките на дейността ще бъде организирано и опознаване на новото място на живот – за децата и младежите, които са в подходящ здравословно състояние и за които е възможно да се организира транспортирането им до новите услуги ще бъде организирано запознаване със социалната услуга на място – в рамките на няколко часа, което включва опознаване на бъдещата стая, дневните, кухнята и трапезарията, както и непосредственото пространство около сградата. Осъществяването на тези посещения е свързано с координация със специализираната институция и финансиране по проект „Детство за всички”. Психологът участва в срещите с децата от целевите групи, изготвя анкетни листи и оформя картотеки, сформира групите на посещения след анализ на характерите на посетителите, техните конкретни искания, мнения, етнос, пол, религия и други. Следи и анализира влиянието на срещите спрямо децата и техния статус, провежда психологичната рехабилитация- изследва психологичните процеси и структурата на личността, развива познавателните процеси, работи по възстановяване и по моделиране на поведението, провежда тестове, беседи, провежда индивидуална работа, коректурни проби, тренинги. Провежда работа със семействата. При нужда подпомага преодоляването на кризисни ситуации и съдейства за безболезненото преместване на децата и младежите, спрямо конкретните нужди на всяко дете и младеж и на всеки член на персонала. Ангажираност - 3 месеца по 40 часа, общо 120 часа. Като член на експертния екип ще бъде нает логопед, който освен че участва в горепосочените дейности, отговаря за логопедичната рехабилитация на децата- изследва езиковата и звуковата страна при различни дефицити; осъществява терапия за корекция на плавността на речта: масаж (лицев); хранителна стимулация; хранителна терапия; развива общата и фина моторика, сензорната стимулация, корекция на четене и писане. Ангажираност - 3 месеца по 15 часа, общо 45 часа. Психиатърът от експертния екип осъществява корекция на поведението, поддържаща терапия за овладяване на лесната гневливост, агресивната тенденция, патологичните влечения и припадъците на лицата от целевите групи, които в противен случай не биха могли да съжителстват в жилище от семеен тип. Ангажираност 3 месеца по 30 часа, общо 90 часа. Рехабилитатор/масажист - участва в първоначалните срещи с лицата от целевите групи, определя и осъществява рехабилитационни методи за подобряване и възстановяване на увредените функции и засегнати части на децата с оглед постигане на самостоятелност и независимост в ежедневния живот. Ангажираност 3 месеца по 20 часа, общо 60 часа. Ще се създадат предпоставки за изграждане на доверителна връзка между децата, експертния екип и персонала на ЦНСТ. След преминаване на опознавателните дейности съгласно индивидуалните планове за преместване на всяко дете, се пристъпва към организация на преместването. Настаняването на децата е предвидено да се осъществи поетапно, не едновременно, съобразно плановете за преместване и степента на подготвеност на децата. Предвиден е специализиран транспорт за лежащо болните деца, както и обикновен транспорт за децата, които не са обездвижени. Всички деца ще пътуват придружени от член(ове) на персонала на ЦНСТ. В процеса на преместване се включват членове на екипа на услугата, експерти, съобразно особеностите и спецификите на децата и се осъществява по предварителен план график, изготвен от екипа. Координация с останалите дейности по проектите за деинституционализация, чрез координация и комуникация с Регионалния екип по деинституционализация - административна подготовка на необходимите документи за преместването, организиране на процеса по настойничество и попечителство, проучване и подготовка на процеса за осигуряване на лични лекари и специалисти за периода на доставка на услугата; подготовка и координация със социалните, здравните, образователните и културните услуги в общността за осигуряване на възможности за тяхното интегриране в техните дейности, чрез провеждане на работна среща и с активното посредничество на Общината; събиране на информация и подготовка за провеждане на входната оценка на потребителите и изготвяне на план за текущо оценяване на развитието на децата и младежите след преместването, консултиране със специалистите и консултантите на работните подходи и осигуряване на приемствеността на грижата; подготовка на персонала за изготвяне на стартови индивидуални планове за грижа, определяне на задачите за периода за наблюдение и адаптация. Подготовка на услугите за приемане на децата. Макар и завършени от към строително-ремонти дейности социалната услуга ЦНСТ изисква в този период да бъдат напълно подготвени като жилища на децата и младежите, които предстои да ги населят. Това включва закупуване и въвеждане в употреба на домакински инвентар, необходим за нормален живот, осигуряване на вещите, които осигуряват индивидуалността, хигиената, сигурността, уюта и домашната атмосфера, съгласно поставените задачи от Методиката за доставка на услугата. Включено е и осигуряване на условия за индивидуализиране на помещенията и последващата грижа съобразно индивидуалността, възрастта, желанията и потребностите на конкретните деца, които ще бъдат настанени в резидентната услуга. Като част от изпълнение на тази дейност ще бъдат закупени и консумативи и материали, необходими и свързани с периода на преместването на децата и младежите в новоразкритите услуги, произтичащи от индивидуалните потребности на всяко дете и младеж - комплект дрехи и обувки от първа необходимост, пътни чанти, хигиенни материали и консумативи, включващи памперси, тоалетен сапун, тоалетна хартия, мокри кърпички, салфетки и хавлии, които ще осигурят личната хигиена на децата по време на преместването и настаняването им. За подготовка на спалното бельо, спортните комплекти, нощниците, хавлиите, преди настаняване на потребителите са необходими перилни препарати, а за подготовка на помещенията са необходими почистващи, дезинфекциращи и миещи препарати, метли с дръжки, лопатки, стирки, кофи пластмаса МОП-комплект, кърпи микрофибър-почистващи, стъклочистачки, кухненски ролки, дозатори за течен сапун, четка за тоалетна чиния. Ще бъде закупен и 1 комплект за осигуряване на първа помощ при спешни случаи. Персоналът ще подготви стаите и ще създаде необходимите условия за посрещане на децата и младежите от целевата група и оказване на необходимата подкрепа за тяхното настаняване и последваща адаптация. Специализираното транспортно обслужване по преместването на децата и младежите ще бъде възложено на външен изпълнител.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 185 015 BGN
Общ бюджет: 167 969 BGN
БФП: 167 969 BGN
Общо изплатени средства: 135 007 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 167 969 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 37 003 BGN
2015 98 004 BGN
135 007 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 142 774 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 31 453 BGN
2015 83 304 BGN
114 756 BGN
В т.ч. Национално финансиране 25 195 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 5 550 BGN
2015 14 701 BGN
20 251 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 (е-ПП) Брой деца от специализирани институции, реинтегрирани в общността
Индикатор 2 Увеличен брой лица, ползващи социални услуги в общността и резидентен тип услуги
Индикатор 3 (Д) Разкрити резидентни и съпътстващи услуги в общността за които е изградена инфраструктура, в съответствие с Националната карта на резидентните и съпътстващи услуги


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз