| Дейности: | 1. Подготовка и провеждане на тръжни процедури за реализиране на проектните дейности.  Обосновка
Реализиране на дейността изисква създаване на технически задания, подготовка и провеждане на процедури съгласно правилата на постановление №69/2013 г. . Дейността включва процедури, която винаги съдържа риск да бъдат обжалвани, поради тази причина кандидата е заложил едномесечен срок в повече от  допустимият срок ,които съгласно насоките  е допустим. При реализиране на останалите три процедури по постановление №69/2013 г.  рисковете са минимални. 2. Осигуряване на мобилност на работници и служители от фирма „Жокей” ООД гр. Две могили и МД Импекс ООД Обосновка 
Мобилността на работната сила има съществена роля за предоставяне възможност на повече хора да намерят по-добра работа, макар и отдалечена от дома им, и е ключов фактор за постигане на ефикасно функциониращ единен пазар. В контекста на Европейската стратегия по заетостта за намаляване на диспропорциите на пазара на труда следва да се прилагат мерки за насърчаване на трудовата и професионалната мобилност и отстраняване на пречките пред географската и териториалната мобилност. Развитието на интегрирания подход за увеличаване на заетостта и конкурентоспособността в ЕС, както и укрепването на европейския социален модел в условията на глобализация и динамични промени са заложени в изпълнението на Българската пътека, за периода 2009-2011г. НПДЗ 2011г. включва мерките от Българската пътека за постигане на по-добра гъвкавост и сигурност на пазара на труда Той е първият национален план, с който започва изпълнението на мерките за постигане на целите в областта на заетостта, които България си постави в изпълнение на Стратегията на ЕС Европа 2020г. Визията на НПДЗ 2011г. е „Ограничаване на безработицата чрез обезпечаване на търсенето на качествена работна сила и включване в заетост на неравно поставени групи на пазара на труда”. Агенцията по заетостта, в съответствие със Закона за насърчаване на заетостта и Националните планове за действие по заетостта през последните години, прилага мерки за повишаване гъвкавостта на пазара на труда. В изпълнение на Закона за насърчаване на заетостта са предвидени и се реализират две мерки:
•	за насърчаване на териториалната мобилност:
 - на безработните лица (чл. 42) 
 - на работодателите (чл. 57а.) 
•	за наемане на работа извън границите на работното място.
•	
Конкретизация на маршрутите:  Повишаването на мобилността на работещите ще се осъществи, като се подсигури транспортирането им до техните работните места и обратно- до дома, след края на работния ден във фирмите. Изпълнителя  на  дейността по осигуряването на мобилност на работници и служители ще бъде определен с провеждане  на процедура за избор на изпълнител, съгласно разпоредбите на постановление №69/2013 .  Маршрутите, по които трябва да бъде осигурен превоза  на работещите,  са вече известни и те са следните:
Маршрут №1:
с.Каран върбовка-с.Кацелово-с.Острица-гр.Две могили и обратно (общо 65,8 км)
Маршрут№2:
с.Батишница-с.Бъзовец-с.Чинлов-с.Две могили и обратно
(общо50 км)
Маршрут№3:
с. Пет кладенци- гр. Бяла – гр.Две Могили и обратно 
(общо 62,8 км)
Маршрут№4:
гр.Русе – гр. Две Могили и обратно ( общо 72 км)
 3. Информация  и публичност  по проекта  Обосновка 
С оглед повишаване на информираността на обществото за осигуреното финансиране от страна на ЕС в проекта се предвижда изпълнението на дейности за осигуряване на публичност, които ще се извършат от подписването на договора между Община Бяла и Договарящия орган до окончателното изпълнение на проекта и след това, с цел осигуряване на неговата устойчивост. Всички дейности за публичност и визуализация ще бъдат изпълнени при стриктно спазване разпоредбите на Регламент 1828/2006 г. и Ръководството за изпълнение на дейности за информиране и публичност по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси”.За популяризиране целите на проекта, дейностите, резултатите, начините за участие и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъдат изпълнени следните мерки за публичност: Информационна табела;
Пресконференции; Брошури;  Публикации
 4. Организация, управление и мониторинг на проекта. Избор на изпълнители. Обосновка 
Управлението е ключова дейност, която се осъществява през целия период на проекта. Чрез изпълнението на тази дейност ще се осигури ефективно и качествено изпълнение на проекта. Екипът на проекта ще се състои от двама души: Ръководител, Счетоводител. С членовете на екипа ще бъдат подписани граждански договори. Отговорностите на всеки член от екипа и условията, на които трябва да отговаря са подробно описани в т. ІV. Екип за организация и управление на проекта от настоящия формуляр. Общите задължения на екипа за организация и управление са: отговорност за качественото изпълнение на дейностите и правилното изразходване на предвидените в бюджета средства; спазване на приложимите механизми за вътрешна оценка и контрол; извършване на мониторинг върху напредъка и предприемане на корективни мерки при необходимост; изготвяне на отчетна документация, както и допълнителна информация при поискване и др. За успешната реализация на проекта Ръководителят ще организира регулярни срещи на екипа, на всеки две седмици, на които ще се дискутират напредъка в изпълнение на дейностите, съответствието с плана за действие и при необходимост предложения за неговата оптимизация, предстоящите дейности, както и възможните рискове и начините за тяхното преодоляване. Двете  фирми партньори по проекта  ще осигурят офис за  управленският екип. Ще бъдат осигурени материали и консумативи за администрирането на проекта – офис консумативи, канцеларски материали и др., предвидени в проектния бюджет. Осъществяването на дейностите по мониторинг и контрол на проекта. По проекта ще бъдат избрани изпълнители на дейностите: Информация и публичност, , Закупуване на гориво 
Всички документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по проекта за защита на личните данни се създават и се съхраняват в посочените от българското и общностното законодателства срокове и начини. Всички документи се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Актуализират се и се съхраняват подредени и заключени в определени за целта шкафове, визуализирани с името на Проекта и знамето на ЕС и на ЕСФ. Архивирането и съхранението на финансовите документи се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводство и разпоредбите на чл.90 от Регламент (ЕО) № 1083/2006.
Отговорност за спазване на законодателството при изпълнението и управлението на дейностите носят всички членове на екипа по проекта.
Задължителна документация:
•	осигуряване на пътни листи 
•	Присъствена форма  на  пътуващите  работници и служители 
•	други при необходимост
Финансови документи:
•	финансов отчет и приложения
•	ведомости за заплати и отчети за осигуровките
•	командировъчни, пътни листи, фактури и др.
В бюджета на проекта са предвидени материали и консумативи за воденето на документацията по проекта.
 |