Дейности:
|
1. Управление на проекта Създава се екип за управление на проекта. Екипът се състои от Ръководител и Счетоводител.
Екипът за организация и управление организира дейностите по проекта, следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове, постигане на заложените индикатори за изпълнение и целесъобразно разходване на средствата и осъществява непосредствен мониторинг. Екипът ще е отговорен за отчитане на проекта в различните етапи от реализирането му.
Поддържа и съхранява необходимата документация, съгласно изискванията на Договарящия орган. При поискване предоставя наличната документация на Договарящия орган и на одитиращи органи.
Ръководи и организира дейностите на различните участници при изпълнение на проекта.
Следи за ефикасното и ефективното разходване на договорените средства.
Контролира провеждането на процедури за избор на изпълнители по ЗОП за целите на проекта.
2. Разработване и въвеждане на правила и методики за мониторинг и контрол при изпълнението на общински политики Екипът за управление на проекта ще предоставя вътрешна за общината информация, необходима за изготвяне на правилата. Тази дейност ще се осъществява съвместно между екипа за управление на проекта и външен изпълнител, избран по реда на ЗОП. След изготвянето им, същите ще бъдат предоставени за съгласуване от Общински съвет Опака. Новата мисия и визия за развитие на общинската администрация логично ще рефлектира върху документите, върху които почива нейното функциониране и дейност. 3. Провеждане на проучвания за събиране на статистическа информация и оценка на изпълняваните общински планове с цел да бъде изготвен Общинският план за развитие за периода 2014-2020 г. В рамките на дейността ще се извърши проучване на актуална статистическа информация за социално-икономическото, обществено и културно развитие на Община Опака, както и действащия в настоящия момент „Общински план за развитие 2007-2013” и други стратегически документи, които са приложими към настоящата дейности и попадат в обхвата на проучването. Дейността ще бъде извършена от външен изпълнител, избран по реда на ЗОП. 4. Разработване на Общински план за развитие за периода 2014-2020 г. След приключването на предходната дейност по събирането и проучването на актуална статистическа информация за социално-икономическото, обществено и културно развитие на Община Опака, след внимателен анализ на получените резултати от Дейност 3 ще бъде стартирана дейността по разработване и написване на Общински план за развитие на община Опака за периода 2014 – 2020 г. Планът ще бъде съобразен с всички национални стратегически и планови разработки, имащи отношение към развитието на териториалната структура, както и с регламентите на Европейския съюз (ЕС) относно структурните фондове и Кохезионния фонд. В процеса на разработване на плана на Община Опака ще бъдат проведени редица консултации със заинтересованите страни – общински съветници, представители на бизнеса, неправителствени организации. Разработеният план за развитие на Община Опака ще се намира в преки отношения на координация и субординация с останалите планови и програмни документи за регионално развитие. Връзката на плана с Националната стратегия за регионално развитие (2005 г.-2015 г.) е осигурена чрез съобразяване на плана с предвижданията на Националната стратегия, а с Областната стратегия за развитие на област Търговище - чрез съгласуване на приоритетите на плана с тези на посочения стратегически документ. 5. Разработване на предложение за разработване/ актуализиране на други стратегически документи на общинско ниво. След приключване на Дейност 2, Дейност 3 и на база направените препоръки и изготвения план за действие се предвижда разработването на предложения за промени в нормативни, стратегически и други документи и в устройствените правилници на администрациите. Новата мисия и визия за развитие на общинската администрация логично рефлектира върху документите, върху които почива нейното функциониране и дейност. 6. Разработване на предложение за усъвършенстване на документи свързани с провеждането на конкретни политики в общинската администрация. Същността на дейността се изразява в:
Разработване / усъвършенстване на методологии, вътрешни правила, и процедури;
Разработване на инструкции и наръчници за осъществяване на конкретни политики за управление и развитие на организацията;
Въвеждане на механизми за подпомагане процеса на формулиране и изпълнение на политики.
7. Провеждане на съпътстващи обучения, свързани с въведените правила и методики за мониторинг и контрол при изпълнението на конкретни политики от общинската администрация Тези обучения ще бъдат проведени за всички служители от общинската администрация. Обучаемите ще бъдат разделени по групи, за да може да се осигури непрекъснат процес на обслужване на гражданите и фирмите в Общината, докато трае обучението. На проведените обучения служителите ще бъдат запознати с изготвените и утвърдени правила и процедури за контрол и мониторинг, ще бъде представен плана за развитие 2014-2020 г. и друга информация, която ще бъде произведена като резултат от направените проучвания. Продължителността на обучението е 2 дни. 8. Дейности за информация и публичност Изпълнението на дейността ще бъде извършено съвместно между Община Опака и избран по реда на ЗОП изпълнител. Целта на изпълняваната дейност е да бъдат информирани местните общности и широката общественост за резултатите от изпълнението на проекта и приносът на ОПАК и ЕСФ за неговото реализиране.
|