Дейности:
|
Дейност 1: Управление на проекта В тази дейност са включени следните под-дейности:
• Подготовка и провеждане на тръжни процедури, съобразно предвидените по проекта дейности;
• Изготвяне на отчетни междинни и окончателен доклади към ОПАК за изпълнение на проекта;
• Наблюдение и контрол на изпълнението на проектните дейности.
Дейност 2: Обучение по „Ефективно лидерство“ Обучението ще обхване най-малко следните основни теми:
1. Бизнес среда на лидера – фактори, оказващи влияние върху лидерската среда; фактори, които въздействат върху оперативната среда (на организацията); външни фактори, въздействащи върху организацията и ефектът на всички изброени върху задачите на лидера/мениджъра;
2. Лидерът и ролите, които изпълнява като мениджър – какво се очаква от мениджъра, задачи на мениджъра, задачи на лидера; промени след като „колегата“ стане „началник“, йерархично зависими и йерархично независими задачи на мениджъра
3. Теории за лидерството – лидерство, основано на качеството на личността; управленски стилове (авторитарен, демократичен, либерален§; ситуационно лидерство; поведение на лидера според променливите „задача, отношение, власт“; управленска решетка на стиловете на мениджъра; мениджмънт чрез цели и мениджмънт чрез подход.
4. Визия и мисия – смисъл на визията и мисията; принципи на лидерството. Етичен мениджмънт, корпоративна социална отговорност;
5. Цели – стратегически цели; финансови цели; цели на персонала; цели на клиентите; конфликтни, допълващи се, неутрални цели; цели на заинтересуваните лица;
6. Подходящи тестове, бизнес казуси и ролеви игри.
Дейност 3: Обучение по „Лична ефективност“ Обучението ще обхване най-малко следните основни теми:
1. Необходимост от самоанализ, принцип на Парето, основни предпоставки и приложения на АВС анализа; принципи и умения за ефективно управление на времето
2. Ефективно управление на времето
3. Процеси и правила на планиране
4. Процеси и правила на вземане на решение
5. Планиране и провеждане на успешни срещи
6. Комуникация
7. Тестове за проверка на знанията, бизнес казуси, ролеви игри
Дейност 4: Обучение по „Екипна ефективност“ Обучението ще обхване най-малко следните основни теми:
1. Екип и група
2. Очаквания към членовете на екипа
3. Фази в развитието на екипа
4. Планиране и провеждане на успешни срещи
5. Работни инструкции и делегиране
6. Комуникация
7. Мотивация
8. Вземане на решения
9. Решаване на тестове за проверка на знанията, бизнес казуси и упражнения, ролеви игри.
Дейност 5: Обучение по „Планиране и управление на дейността на общината в условия на криза“ Обучението ще обхване най-малко следните основни теми:
1. Криза, определения, видове кризи, магнитуд на кризите
2. Преглед на добри международни практики и стандарти за действие в кризисни ситуации
3. Създаване на организация за управление на кризи и инфраструктура
4. Идентифициране възможни кризи; заплахи и причини, които могат да доведат до проявата им; анализ на последствията
5. Избор на стратегии за действия при криза на различните организационни нива и структури
6. Разработване на кризисни планове
7. Тестване и упражняване на плановете за действия при криза. Видове тестове и упражнения.
8. Поддържане и развитие на мероприятията за действия при криза
9. Съгласуване на действията при криза със заинтересуваните лица – граждани, организации на територията, специализирани структури
10. Тестове, упражнения, разработване на кризисни планове и мероприятия, комуникационен план, разработване на сценарии за тестване и упражняване на кризисните планове.
Дейност 6: Обучение по „Административно обслужване“ (ИТО–4) от каталога на ИПА Обучението ще обхване следните теми:
• Визия за организация на административното обслужване.
• Комплексни административни услуги, принципи на изграждане, правна рамка.
• Основни компоненти на хартата на клиента.
• Системи за управление на качеството на административното обслужване. Блок схеми за анализ на процедурите.
• Въвеждане на единни принципи за определяне на таксите за административно обслужване.
• Механизми за обратна връзка и комуникация в процеса на административно обслужване.
• Работа с трудни и проблемни клиенти. Разрешаване на конфликти.
• Работа в екип и междуличностно взаимодействие.
Дейност 7 : Информация и публичност Отпечатване и разпространение на материали за популяризиране на предстоящия проект:
- подготовка и изнасяне на презентация на проекта пред служителите на общинската администрация и обществеността;
- изготвяне на информационна табела и на флаг на ЕС (2 броя);
- изготвяне на плакати (10 броя) и стикери (70 броя);
- платени публикации и реклами (общо 4 броя);
- изготвяне на информационни брошури (1 000 броя).
Презентация при стартиране на проекта и пресконференция при приключването му с медии и регионални телевизии.
|