Дейности:
|
Дейност 1: Организация и управление на дейностите по проекта За организацията и управлението на проекта ще отговаря екип, състоящ се от ръководител, счетоводител и координатор – служители на администрацията на община Аврен. Всеки един от тях има определени ясно разграничени задължения и отговорности, което предполага успешно изпълнение на проекта и постигане на поставените цели. Управлението се състои от планиране, реализиране на проектните дейности, мониторинг и контрол на финансите, анализ на вътрешните и външните фактори за проекта, отчетност и поддържане на документацията. Екипът ще отговаря за изпълнението на дейностите от стартирането до приключването на проекта.
С оглед реализирането на проекта, ще се проведат съответните тръжни процедури за определяне на външни изпълнители. За целта в Дейност 1 се включва изготвянето на необходимите тръжни документации за провеждането на процедури за избор на изпълнители, съглсно разпоредбите на ЗОП. За успешното реализиране ще отговаря екипът за управление на проекта.
Освен това, на външен изпълнител ще бъде възложено разработването на документация за провеждане на процедура за избор на изпълнител.
Дейност 2: Разработване на Общински план за развитие на община Аврен за периода 2014-2020г (ОПР 2014-2020) Дейността включва:
- Провеждане на оценка на изпълнението на ОПР 2007-2013 на общината;
- Изготвяне на ОПР на община Аврен за следващия програмен период 2014-2020.
Оценката на текущия общински план за развитие ще съдържа необходимата информация и данни за: изпълнението на отделните аспекти от плана, както и за цялостното му реализиране. Ще включва изводи за степента на постигане на заложените резултати и за актуалните нужди. Резултатите от оценката на текущия общински план за развитие ще спомогнат за по-успешното и ефективно разработване на целите и приоритетите на общината за следващия програмен период. На база на тези резултати ще бъде изработен ОПР за периода 2014-2020г., съпроводен от задължителната съгласо Закона за регионалното развитие предварителна оценка на въздействието. Планът ще съдържа основни компоненти като: аналитична част, визия за развитие на общината, конкретни приоритети и цели, мерки за осъществяването им. При разработването му ще се спазват нормативните изисквания на Закона за регионалното развитие (ЗРР), Правилника за неговото прилагане и ще се изпълняват „Методически указания за разработване на Общински планове за развитие 2014-2020”, одобрени от Министъра на регионалното развитие и благоустройството.
Дейността. ще бъде възложена за изпълнение на външен изпълнител, избран съгласно разпоредбите на ЗОП.
Дейност 3: Провеждане на обществени консултации и разработване на стратегически документи по политиките за опазване на околната среда и за развитието на туризма в община Аврен Дейността се състои от:
- Провеждане на обществени консултации;
- Разработване на Програма за опазване на околната среда 2014-2020 на община Аврен;
- Разработване на Програма за управление дейностите по отпадъците 2014-2018 на община Аврен;
- Разработване на Стратегия за опазване на културното наследство 2014-2020 на община Аврен;
- Разработване на Програма за развитие на туризма 2014-2017 на община Аврен;
- Разработване на План за развитие на туризма 2014-2015 на община Аврен
В рамките на дейността ще бъдат проведени консултации с гражданите и структурите на гражданското общество в община Аврен. Целта е набиране на реална информация за нуждите и потребностите, свързани с приоритетните за общината политики за опазване на околната среда и за развитие на туризма. Тези консултации ще се проведат под формата на въпросници, разпространени на случаен принцип сред възможно най-голям брой граждани. За разпространението на въпросниците ще отговарят служители на администрацията.
Резултатите от консултациите ще се ползват при планираното разработване на стратегически документи в посочените две приоритетни области.
Програмата за опазване на околната среда 2014-2020 на община Аврен ще бъде съобразена с всички нормативни изисквания. В структурно отношение ще съдържа всички основни елементи като: аналитична част с необходимите анализи в тази сфера; визия, цели и мерки за осъществяването им.
Програмата за управление на дейностите по отпадъците 2014-2018 на община Аврен ще бъде съобразена с всички нормативни изисквания и последните промени на националното законодателство в тази сфера. Ще се отнася до въпроси като: природосъобразното управление, създаването на условия за рециклиране и за използване на отпадъците за производство на гориво, енергия, топлина.
Стратегията за опазване на културното наследство 2014-2020 на община Аврен ще отговаря на всички нормативни изисквания и ще е съобразена с последните промени в Закона за туризма в Закона за културното наследство. Ще задава дългосрочните идеи за развитието на туризма и за опазването на културното наследство в общината.
Програмата за развитие на туризма 2014-2017 на община Аврен също ще е съобразена с националните уредби и с последните промени в Закона за туризма в Закона за културното наследство. Тя е свързана и съобразена с дългосрочната визия, заложена в посочената по-горе Стратегия. Програмата ще урежда въпроси, свързани с инфраструктурата, обслужваща туризма; туристически обекти-общинска собственост; реклама на туристическия продукт на общината и др.
Планът за развитие на туризма 2014-2015 на община Аврен също ще отговаря на всички нормативни изисквания на законодателството в тази сфера. Ще съдържа краткосрочните идеи за развитието на сектора в общината, координирани и съобразени с посочените по-горе Стратегия и Програма.
Разработването на изброените стратегически документи ще се възложи на външен изпълнител, избран съгласно разпоредбите на ЗОП.
Дейност 4: Разработване и въвеждане на механизми за мониторинг, контрол и последваща оценка при изпълнението на общиснки политики Дейността се състои в разработване и въвеждане на методики за мониторинг, контрол и последваща оценка на две приоритетни политики, на община Аврен – за развитието на туризма и за опазването на околната среда. Методиките ще съдържат конкретни правила и методи за мониторинг, контрол и последваща оценка на прилаганите политики, изграждайки ефективни механизми. Тяхното въвеждане ще приключи с акт (решение) на Общински съвет.
Планира се въпросните правила и методи да се прилагат в бъдеще по отношение на създадените в рамките на проекта стратегически документи.
Осъществяването на дейността ще се възложи на външен изпълнител, избран съгласно разпоредбите на ЗОП.
Дейност 5: Провеждане на съпътстващи обучения на общинските служители Дейността включва съпътстващо обучение за 20 служители на община Аврен. Ще бъде насочено към:
- По-обстойно запознаване със същността, значението и ефективното прилагане на разработените механизми за мониторинг, контрол и последваща оценка;
- Подобряване ефективността и отчетността на администрацията по отношение изпълнението на местните политики за опазване на околната среда и за развитие на туризма
Обучението ще се извърши под формата на лекции в рамките на 1 ден. Ще бъде организирано oт екипа по проекта и проведено от експерт.
Дейност 6: Дейности за информация и публичност – В процеса на изпълнение на проекта ще бъдат реализирани редица дейности за популяризиране и визуализация на безвъзмездната помощ, предоставена от Оперативна програма „Административен капацитет” 2007-2013, финансирана от Европейския социален фонд:
- Организиране и провеждане на 2 пресконференции – 1 при стартиране на проекта (за представяне на целите, дейностите и очакваните резултати) и 1 при закриване на проекта (за представяне на постигнатите резултати и на разходваните средства). По време на двете пресконференции ще бъдат раздавани информационни пакети;
- Изработване на информационни материали – Включват се брошури, флаери и плакати с информация за проекта, които ще се поставят на видни места в сградата на общината. Те ще са разделени на две групи: изготвени и разпространени в началото на проекта – с информация за целите, дейностите и очакваните резултати, и в края на проекта – с информация за постигнатите резултати. Включват се, също така, информационни пакети, които ще се раздават на участниците в двете пресконференции и ще се състоят от: рекламни папки, химикалки, блок листи, както и брошури с информация за проекта. Във връзка с двете пресконференции в залите ще се поставят и информационни плакати и информационен банер. Всички материали ще отговарят на изискванията за осигуряване на информация и публичност. Ще бъдат възложени на външен изпълнител, избран съгласно разпоредбите на ЗОП.
- 15 бр. Публикации в интернет страницата на община Аврен – Включва се периодично актуализиране на информацията за хода на проекта и резултатите от него. Това ще става посредством регулярни публикации на интернет страницата на община Аврен, за които ще отговаря координаторът по проекта. Публикациите ще са съобразени с изискванията за осигуряване на информация и публичност.
- 2 бр. публикации в местни медии - ще бъдат поместени публикации, разясняващи целите и дейностите при стартиране на проекта, а при приключването му - и резултатите от него.
|