Дейности:
|
Дейност 1 Организация и управление на проекта Дейността включва установяване на механизми за реализация и управление на проекта:
• Запознаване на всички членове от работния екип с длъжностните им характеристики. Точно и ясно определяне действията и задълженията им, както и отговорностите, които поемат при осъществяването на проекта.
• Разпределяне на отговорностите между всички нива от административната структура на район Северен, Община Пловдив. Установяване на система за тясно сътрудничество, чрез регулярни срещи между представители на различните отдели.
• Организиране дейностите по проекта – разработване на план за действие и детайлен времеви график за изпълнение на проектните дейности.
• Подготовка и осигуряване на необходимата документация за реализация на проекта. Ресурсно осигуряване и оценка на рисковете за реализация на конкретните дейности по проекта.
• Подготовка на тръжната документация за провеждане на процедури по ЗОП.
• Заседания на екипа на проекта.
• Разработване и установяване на правила за отчетност на проектните дейности и проследимост на резултатите.
• Разработване на система за вътрешен мониторинг и оценка на резултатите от проектните дейности.
Ще бъдат сключени договори с екипа на проекта.Екипът на проекта ще се състои от: ръководител, координатор,счетоводител. Ръководителят на проекта ще подготви система за вътрешен мониторинг и оценка на резултатите от проектните дейности и срокове за възлагане и изпълнение на всяка задача в съответствие със заложения план на действие, система за конфиденциалност, отчетност и контрол, той отговаря за цялостното управление на проекта. Координаторът на проекта отговаря за планиране и контрол при изпълнение на предвидените дейности, планиране и организация на отчетната дейност по проекта, подготовка на изискваните доклади за изпълнението. Счетоводителят на проекта носи отговорност за финансовата отчетност на проекта, като следи, контролира и изготвя необходимата финансова документация и оперативно отговаря за разплащанията по проекта.
Дейността включва и провеждането на процедури за избор на изпълнители за дейностите по проекта. Процедурите ще бъдат организирани в съответствие с изискванията на приложимото законодателство – ЗОП, нормативните актове уреждащи изискванията за допустимост на разходите по ОПАК и др.
Финалните дейности по проекта ще включват изготвяне на финален технически и финансов доклад от изпълнението на проектните дейности, както и оценка на резултатите от изпълнението на проекта. Дейност 2 Провеждане на индивидуални специализирани обучения към Институт за публична администрация Предвиждат се обучения към ИПА, както следва:
1. "Управление на електронната администрация. Облачни технологии. Архитектури, модели и виртуална среда" (УА -3) за 3 участника за 2 дни;
2. "Връзки с обществеността" (ЕФ-3) за 5 участника за 2 дни;
3. „Усъвършенстване на вътрешните комуникации в администрацията“ (ЕФ-2) за 5 участника за 2 дни;
4. „Изграждане на среда за практическо прилагане на Закона за електронното управление“ (ИТО-2) за 4 участника за 1,5 дни;
5. „Професионална етика и етично регулиране в държавната администрация. Практически умения за решаване на етични дилеми и конфликти възникващи при извършваните дейности и процедури (за служители на експертни длъжности в държавната администрация) (ПР-25) за 2 участника за 2 дни; Дейност 3 Организиране и провеждане на специализирано обучение на тема „Работа в екип, организация на времето и ресурсите, координация и поведение на хората в организацията“. Дейността включва организиране и провеждане на обучение „Работа в екип, организация на времето и ресурсите, координация и поведение на хората в организацията“ за 50 участника, служители на район Северен, община Пловдив.
Обучението ще се фокусира върху актуални теми и адекватното поведение на служителите в специфични ситуации, които за тях са ежедневие, предвид естеството на работата им и ще отговорят на нуждите на целевите групи за подобряване на капацитета им.
Целта на планираното обучение по ключови компетентности е служителите:
Да изградят умения за работа в екип;
Да усвоят техники за организация на времето и планиране на ресурсите;
Да бъдат информирани за същността и характеристиките на комуникацията с уязвими групи;
Да изградят специфична мотивационна нагласа за комуникация, особено с уязвими групи;
Адекватните и подходящи методи за обучения, осигуряват повишаване на квалификацията и компетентността на целевата група.
Изборът на обучителна организация ще бъде съгласно изискванията на ЗОП. Дейност 4: Организиране и провеждане на специализирано обучение на тема „Управление на конфликти, вземане на решения и действия в стресови ситуации“. Дейността включва организиране и провеждане на обучение „Управление на конфликти, вземане на решения и действия в стресови ситуации“ за 50 участника, служители на район Северен, община Пловдив.
Целта на планираното обучение е служителите:
Да бъдат информирани за същността и характеристиките на конфликта като явление;
Да разпознават най-често срещаните типове конфликти и причините за тяхното възникване;
Да осмислят по-добре собственото си поведение за успешно сътрудничество;
Да развият умения за конструктивно водене на комуникация, особено със специфични групи;
Да развият умения за конструктивно разрешаване на конфликти;
Да овладеят техники за регулиране на конфликтните отношения;
Изборът на обучителна организация ще бъде съгласно изискванията на ЗОП. Дейност 5: Организиране и провеждане на специализирано обучение на тема „Комуникация с граждани и други държавни институции. Мотивационни стилове за успешно сътрудничество“ Дейността включва организиране и провеждане на обучение на тема „Комуникация с граждани и други държавни институции. Мотивационни стилове за успешно сътрудничество“ за 55 участника, служители на район Северен, община Пловдив.
Акцентът в дейността на модерната администрация е върху компетентността и качеството на дейността й, като в тази посока от изключително значение е комуникацията й с институциите, гражданите, общуването с различни социални групи от населението и специално комуникация с млади хора.
Целта на планираните обучения по ключови компетентности е да се изградят умения у служителите да потенцират подходящи условия за по-широко участие на гражданите, други институции и организации в правенето на политики на местно ниво. Запознаването с ефективни механизми за редовното и активно включване на всички заинтересовани страни в диалог и партньорство с държавни институции, за да могат да влияят на управлението е от ключово значение за местното самоуправление.
Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител – обучителна организация съгласно регламентираните процедури по ЗОП Дейност 6: Информация и публичност
Дейностите за информация и публичност включват:
Информационна табела – като част от дейностите за информация и публичност ще бъде изработена информационна табела, промотираща настоящия проект, Оперативната програма и финансовата подкрепа на ЕС и България. Същата ще бъде разположена на видно място на входа на сградата на район Северен.
Подготовка, печат и разпространение на тематична информационна брошура:
Проектна брошура за популяризиране на дейностите по проекта, както и за популяризиране на целите на Оперативна Програма Административен Капацитет.
Планираният тираж на брошурата е 1000 бр. и ще бъде разпространявана в деловодството и приемната на район Северен, Община Пловдив, както и сред гражданите и други заинтересовани страни.
Освен проектните брошури, в рамките на дейностите за информация и публичност ще бъдат реализирани целеви публикации в печатните медии и в интернет. Публикациите са планирани за два етапа от протичането на проекта – при старта и след реализирането на обученията.
В допълнение, дейностите за информация и публичност предвиждат специализирани пресконференции, публикуването на информация за реализирането на проекта в интернет страницата на бенефициента, което ще гарантира достигане до максимален брой заинтересовани страни.
Дейността ще бъде възложена на изпълнител, съгласно нормативните изисквания на ЗОП.
|