Дейности:
|
Дейност 1: Организация и управление на проекта - Сформиране на екип за управление с ясно разпределени отговорности; разписване на длъжностни характеристики.
- Създаване на вътрешна система за наблюдение, контрол и отчетност при изпълнение на дейностите, която включва: изготвяне на детайлен план график за изпълнение на проекта по дейности и отговорници; навременно идентифициране на възникнали проблеми в хода на изпълнение и тяхното своевременно преодоляване; ежемесечни срещи на екипа за управление на проекта и ръководството на бенефициента, както и с избраните изпълнители;
- Осигуряване на отчетността на проекта пред Договарящия и Управляващия орган, изготвяне на всички изискуеми технически и финансови отчети, съгласно Общите условия и Договора за безвъзмездна финансова помощ и Оперативното ръководство за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ;
- Съдействие на Договарящия орган в процеса на осъществяване на мониторинг на проектните дейности. Осигуряване на пълен достъп до необходимата информация и документация по проекта.
Предвижда се проектът да стартира с организирането на фирмена работна среща между екипа за управление на проекта и служителите на фирмата, целева група по проекта. Целта на тази среща е да се определят начините за координация и комуникация между участващите страни по настоящото проектно предложение с цел ефективност на изпълнението на дейностите по проекта. След първата среща екипът по проекта ще провежда ежемесечни работни срещи, на които ще бъдат отчитани извършените дейности и ще бъдат планирани предстоящите задачи.
Дейност 2: Избор на изпълнители за реализиране на доставки и услуги във връзка с изпълнение на дейностите по проекта
Основните дейности по проекта ще бъдат възложени на външни изпълнители. Изборът на изпълнители по проекта ще се извърши в съответствие с разпоредбите на Постановление № 69/2013 г. на Министерския съвет за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на Бенефициенти на договорена безвъзмездна финансова помощ от Структурните фондове на ЕС.
Изпълнителите ще се избират при спазване на принципите публичност и прозрачност; свободна и лоялна конкуренция; равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Вида на процедурите ще бъде съобразена с прогнозните стойности на дейностите, предвидени в бюджета на проекта. В подготовката и реализирането на дейността ще бъде ангажиран целият екип за управление на проекта, в рамките на предварително определените им ангажименти по проекта.
С оглед гарантиране на качественото изпълнение на дейностите по проекта и защита интересите на бенефициента с избраните изпълнители ще бъдат подписани съответните договори за доставки на стоки или услуги за следните дейности, предвидени по проекта, а именно: Дейност 3 „Осигуряване на транспорт до и от работното място на заетите в „Булгаринвест 90” ЕООД лица за период от 12 месеца, Дейност 4 „Осигуряване на информация и публличност по проекта” и Дейност 5 „Одит по проекта”. След сключване на договорите ще се пристъпи към изпълнение на дейностите, предвидени в проекта.
Дейност 3: Осигуряване на транспорт до и от работното място на заетите в „Булгаринвест 90” ЕООД лица за период от 12 месеца В условията на икономическа криза, намалени обеми на продажби и свиване на пазара, стимулирането на работодателите, в това число и на „Булгаринвест 90” ЕООД, чрез безвъзмездна финансова помощ за осигуряване на мобилността на заетите в трудовия процес лица е от голямо значение за запазване на заетостта и икономическата стабилност на предприятието.
За 12-те представитилита на целевата група по проекта ще бъде осигурен тнспорт до и от работното място за период от 12 месеца.
„Булгаринвест 90” ЕООД разполага с два търговски обекта за строителни материали, намиращи се в гр. Перник, гара „Разпределителна” и в с. Драгичево. Пет души от представителите на целевата група пътуват ежедневно от гр. Радомир до обектите на предприятието в гр. Перник и с. Драгичево, а останалите представители на целевата група пътуват ежедневно до работните си места от центъра на гр. Перник, кварталите „Изток” и „Църква” и един - от с. Студена.
Съществуващата общинска транспортна схема не тговаря напълно на нуждите на работниците и служителите на предприятието, тъй като резписанието на транспортните средства се разминава с установеното работно време и в много случаи това разписание не се спазва. Живеещите в гр. Радомир сружители на предприятието нямат удобен пряк транспорт и пътуват до работното място с прехвърляне в гр. Перник.
Осигуряването на транспорта до и от работното място ще се извършва от външен изпълнител, избран след провеждането на тръжна процедура съгласно изискванията на Постановление № 69/2013 г. на Министерския съвет. Изпълнителят следва да осигури едно превозно средство за минимум 12 пътници, представитили на целевата група. Превозното средство ще пътува по установения маршрут веднъж в денонощието – до работното място и от работното място до населените места, където живеят заетите лица. Маршрутът, по който ще се движи превозното средство е с. Драгичево – гр. Радомир – гр. Перник (център) – гр. Перник (Гара Разпределителна) – гр. Перник (кв. Изток) – гр. Перник (кв. Църква) – с. Студена – с. Драгичево. Този маршрут до работното място ще се изпълнява сутрин между 6.30 и 8.00 ч., всеки ден, включително събота и неделя, тъй като търговските обекти за строителни материали са на непрекъснат работен режим, с изключение на Коледните, Новогодишните и Великденски празници. В обратната посока, маршрутът е същия, и ще се изпълнява в часовете между 17.00 и 18.30.
Дейност 4: Осигуряване на информация и публличност по проекта
Публичността на дейностите на проекта ще се осъществява чрез редовно информиране на заетите лица в „Булгаринвест 90” ЕООД, изпълнителите на дейностите по проекта, бизнес-партньорите на дружеството, медиите и широката общественост.
Средствата, чрез които ще се осъществяват мерките за информация и публичност са:
Дейности за визуализация на проекта:
- Сключване на договор за изработване на информационните материали, свързани с мерките по визуализация. След определяне на изпълнителя, ще бъдат осигурени информационните и визуализационни материали по проекта – информационни табели, листовки, плакати и др.;
- На входа на предприятието, в административните офиси и магазини, ще бъдат поставени информационни табели.
- При провеждане на информационните събития по проекта ще бъдат използвани всички средства за визуализация на проекта – плакати, информационни материали и др.
Дейности за вътрешната комуникация и информираност по проекта:
– Организиране на фирмена среща със служителите и работниците на „Булгаринвест 90” ЕООД в началото на проекта за представяне на предстоящите дейности по проекта;
– Предоставяне на периодична информация за изпълнението на дейностите на фирменото информационно табло.
– Предоставяне на информация за изпълнението на проекта на интернет-страницата на проекта.
Дейности за външна комуникация, информираност и публичност по проекта:
- Организиране на две информационни събития с участието на всички заинтересованите страни – в началото и в края на проекта.
- Публикация за хода на проекта на интернет-страницата на проекта;
- Публикации и обяви в пресата.
- Всички писмени материали и документи, изготвени във връзка с изпълнението на проекта, в това число официална кореспонденция, предоставяни материали на местните медии, годишни отчети за дейността и др., ще упоменават финансовия принос на ЕСФ чрез ОП „Развитие на човешките ресурси” и ще бъдат обозначени съгласно приложимите правила за информиране и публичност на ЕС.
Количествено осигуряване на мерките за публичност:
- 2 бр. информационни събития;
- 3 бр. публикации в пресата;
- 2 бр. информационни табели;
- 400 бр. листовки;
- 20 бр. плакати;
Дейност 5 : Одит по проекта
След приключване на проекта, предварително избраният експерт-счетоводител ще извърши финансов одит на проектната документация и финансово-отчетните документи и ще даде становище за законосъобразността и целесъобразността на извършените разходи. Заключенията на експерт-счетоводителя, след извършения независим финансов одит, ще се отразяват в одиторски доклад. Одиторският доклад ще бъде приложен към окончателния финансов отчет за изпълнението на проекта.
|