Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.2.03-0269-C0001
Номер на проект: ESF-2203-05-05005
Наименование: Осигуряване на транспорт за заетите лица от фирма "ОКОЛЧИЦА" АД от и до работното място
Бенефициент: "ОКОЛЧИЦА" АД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 04.11.2013
Начална дата: 13.12.2013
Дата на приключване: 01.04.2015
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Северозападен
               Враца
                    Мездра
Описание
Описание на проекта: 1. Осигуряване на транспорт на заетите лица от фирма „Околчица“ АД, които пътуват ежедневно от и до работното си място, но нямат възможност да ползват за целта обществен транспорт; 2. Осигуряване на устойчива заетост и запазване доходите от труд на заетите лица във фирма „Околчица“ АД, чрез осигуряване на транспорт до работното им място
Дейности: 3. Осигуряване на организиран транспорт до и от работното място от работодателя за заетите във фирма „Околчица“АД лица за период до 12 месеца. Дейността е насочена към целева група от 22 служители и работници, наети на пълно работно време във фирма „Околчица“АД. Административната сграда и производствените помещения на фирмата се намират в землището на с. Моравица, общ. Мездра – на 1,2 км от строителните му граници, на 3 км. от спирката на автобусни превози, която е в близост до главен път София -Враца и 3,1 км. от Ж.П спирка „Моравица“. Дейността на фирмата включва производство на въжета и канап за балиране в селското стопанство и шивашки цех – шиене на щуцери за „Биг бегове“. Наети са лица не само от близкото село Моравица, но и от други населени места- Мездра, Руска Бяла и Враца. Към настоящия момент, производствения процес във фирмата е на трисменен режим, като е утвърдена следната схема на работа: Първа смяна: 06.00 -14.00 часа; Втора смяна: 14.00-22.00часа; Трета смяна: 22.00 – 06.00 часа; Дневна смяна: 08.00 -17.00 часа. Придвижването до работното място – пеша или с обществен транспорт многократно удължава времето, което трябва да отделят заетите лица във фирмата, за да отидат или да се върнат от работа, местонахождението на фирмата/административна сградаи производствени помещения/ и спирките на обществения транспорт.Този фактор се отразява негативно върху мотивацията на персонала за продължителна работа във фирмата и е основна предпоставка за текучество на персонала. Проектът предвижда със закупения пътнически бус на фирмата, марка Renault, модел Trafic,с брой места 8 + 1,година на производство – 2003, да се извършва транспорта на заетите лица във фирмата, от и до работното им място, в съответствие с утвърдения им месечен график на работа, по всички посочени в проекта транспортни схеми. Дейността включва избор на изпълнител за доставка на дизелово гориво, след провеждане на тръжна процедура, съгласно ПМС 69/ 2013 г. и посл. изменения и допълнителните указания в Ръководството за бенефициента по схема „На път“. При планиране на необходимите средства за разход за гориво е взето под внимание установената към момента средна разходна норма, която е 9,4л/100км. Разходната норма се дължи на факта, че пътническият бус е с година на производство 2003 и разстоянието Руска Бяла – Моравица е третокласна пътна мрежа, полупланински терен. Планирано е две лица, наети на трудово правоотношение във фирма „Околчица“ АД, притежаващи правоспособност за шофьор на пътнически бус, да извършват превоза на работници и служители, по транспортни схеми, съответстващи на адреса по местоживеене на лицата. При определяне на разходите за заплащане на лицата, които ще извършват превоз на пътници от и до работното място е взето под внимание само времето в което лицата ще бъдат пряко ангажирани с превоза на пътници и транспортиране на превозното средство от и до гараж. Гаража на пътническия бус се намира в с.Моравица, ул. ген. Генов№17.Часовата ставка е определена съглано Методология за възнаграждения по ОП РЧР. Лицата, които ще извършват превоза имат релевантен опит над 2 год. и средно образование. За начална и крайна точка е определено местонахождението на фирмата, от където ще се качват или слизат работниците за съответната смяна.Част от маршрута включва движение по третокласна пътна мрежа /с. Моравица – с Руска бяла/, което увеличава времето за транспорт и оказва влияние на разхода на гориво. Въз основа на утвърдения режим на работа във фирмата ще се извършва превоз на работници, съгласно следните транспортни схеми, като на посочените спирки ще се качват/ слизат служителите до работното място: Смяна А, Б и В : Ф-ма „Околчица“АД – с. с.Моравица,сп. площада – 2км.- гр.Мездра,сп. автогара – 4 км.- с.Р.Бяла,сп.площада– 10 км.- с.Моравица,сп. площада – 5 км.- третокласна пътна мрежа Крайна точка: Ф-ма „Околчица“АД – 2км. Общо 23 км. Дневна смяна: Ф-ма „Околчица“АД – гр. Враца,сп. Автогара – 17 км.- гр. Мездра,сп. Автогара – 23км.- фирма „Околчица“- 6км., общо 46км. Транспортът по посочените схеми ще се извършва два пъти в денонощието, за всяка смяна/до работното място и след приключване на работа/, или общо 8 куса, 230 км.,за едно денонощие. Необходимостта от организиране на транспорт за работниците и служителите се дължи на следните причини: Спирките на обществения транспорт за с. Моравица се намират до главен път София – Враца, извън териториалните граници на селото и на разстояние 3 -3.1 км. от фирма „Околчица“ АД. Придвижването на работници от Мездра до с. Моравица може да се извърши с автобусен или Ж.П транспорт, в часово време, различно от предвиденото за утвърдения във фирмата сменен режим на работа. За работниците от село Руска Бяла няма обществен транспорт, с който да се направи връзка до с. Моравица. Това се дължи на факта, че селата се намират от двете страни на главен път София – Враца. Транспорта на лицата, които са в дневна смяна / Мездра, Враца/ може да се извърши с автобус/влак до спирките на обществения транспорт на селото, в часово време, различно от предвиденото за утвърдения във фирмата график на работа. Транспортната връзка гр. Мездра - гр. Враца е планирана с цел да се съкрати транспорт от главния път до фирмата. Отдалечеността на спирките на обществения транспорт за с. Моравица и местоположението на фирма „Околчица“ АД спрямо тях не може да осигури придвижване на работниците навреме за работа, поради несъответствие на утвърдените транспортни схеми и утвърденото работно време на фирма „Околчица“ АД.Това налага използване на личен или осигурен от фирмата транспорт. Осигурения транспорт за работниците от с. Моравица ще осигури безопасното им придвижване от и до работното им място, в късните и ранните часове на деня, предвид,че работните помещения на фирмата се намират в землището на селото. Въз основа на посочените по- горе причини, ръководството на фирмата е закупило пътнически бус / втора употреба/, марка Renault , модел Trafic с който да се осигурява транспорт на заетия персонал от и до работното им място, в съответствие с настоящия им адрес по местоживеене. В тази връзка дейността предвижда да се продължи организирания транспорт до и от работното място от работодателя за заетите във фирмата лица до 12 месеца. При извършване на транспорта на заетите лица от и до работното място, ръководството на фирма „Околчица“ АД ще се приддържа към спазване на нормативните разпоредби на Наредба № Н- 8/2008 за условията и реда за извършване на превоз на пътници и товари за собствена сметка и Наредба №12/15.01.2007 г., издадена от Министерство на транспорта и Държавната агенция за метрологичен и технически надзор, за изискванията и задължителна употреба на контролните уреди за регистриране на данните за движението на автомобилите и работата на екипажите , както и функционалните и технически изисквания към тях и Закона за автомобилните превози за автомобили, в които броят на местата за сядане, без мястото на водача, е не повече от 8. Чрез реализирането на дейността в проекта ще се осигури транспорт за заети лица от фирмата, които пътуват ежедневно от и до работното си място, но нямат възможност да ползват за целта обществен транспорт, поради описаните по- горе причини.
1. Организация и управление на проекта След стартиране изпълнението на проекта ще се сформира Екип за управление, който ще отговаря за цялостното администриране на проекта. На първото работно заседание след сформиране на екипа, ще се разработи План график за изпълнение на Договора за безвъзмездна помощ съобразен с проектното предложение, условията на договора и График за дейностите; ще се определят срокове за изпълнение. Със стартирането на проекта екипа ще подготви тръжните документации, в съотвествие с правилата и изискванията при прилагането на ПМС № 69/ 2013 г.и посл.изм, които ще бъдат дадени за одобрение от ДО. След одобряване на документацията от ДО ще бъдат проведени тръжни процедури за избор на изпълнители и сключване на договори. Екипа за управление ще следи за изпълнението на проекта в съответствие с договора, подготовка на вътрешни процедури за изпълнение на проекта, подготвяне на технически и финансови отчети, годишен и полугодишен доклад, както и набелязване на конкретни мерки за отстраняване на възникнали проблеми.
2. Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнители съгласно ПМС 69/ 2013 г. и посл. изменения. В процеса на изпълнение на проекта, кандидата ше възложи изпълнението на определени в него дейности на изпълнители, избрани съгласно ПМС 69/ 2013 г. и посл. изменения и допълнителните указания в Ръководството за изпълнение на проекти. Подготовката на документациите, съгласуването им и последващото провеждане на самите процедури ще бъде в компетенциите и отговорност на ръководителя на проекта. Изпълнението на дейността ще се извърши на два етапа: 1. Подготовка на тръжни документации и предварително одобрение от Договарящия орган 2. Провеждане на процедури за избор на изпълнители и сключване на договори. При провеждане на процедурите ще бъдат съблюдавани основните принципи на публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Детайлна информация за планираните в рамките на проекта документации и съответните процедури, е представена в т.5.1.2 на настоящия Формуляр.
4. Информиране и публичност Дейността ще започне през месец 1 с подготовка на информация за проекта и стойността на отпуснатата безвъзмездна помощ от ЕСФ. За изработване на материалите по проекта ще бъдат приложени мерки за публичност и информираност, съгласно правилата на Регламент (ЕК) № 1828/2006 на Европейската комисия от 8 декември 2006 г. относно реда и начина на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета за определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и на Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно Европейския фонд за регионално развитие. Екипът по проекта счита, че в процеса на неговото изпълнение трябва да се провокира достатъчно медиен интерес и да се поддържа постоянна публична осведоменост за неговото развитие и целева ефективност и помощта, получена от европейските фондове. Изпълнението на дейността ще включва: 1.Подготовка на материали, които ще бъдат публикувани в електронни медии, брошури, дипляни; Отпечатване на рекламни материали; 2.Етап на изпълнение:  Периодично отразяване дейностите по проекта и неговото развитие в местни електронни медии - общо 2 публикации от които: 1 в началото и 1 в края на проекта.  Изготвяне и поставяне на информационна табела на видно място в сградата на ВО ;  Изготвяне и разпространение на 130 брошури и 140 дипляни - сред контрагентите и клиентите на фирмата; При изработването и/или отпечатването на посочените материали по проекта, задължително на заглавната страница ще бъде посочено схемата и източника, по който същите се финансират, и съответните за това символи.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 23 609 BGN
Общ бюджет: 13 267 BGN
БФП: 13 267 BGN
Общо изплатени средства: 13 005 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 13 267 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 4 722 BGN
2015 8 283 BGN
13 005 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 11 277 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 4 014 BGN
2015 7 040 BGN
11 054 BGN
В т.ч. Национално финансиране 1 990 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 708 BGN
2015 1 242 BGN
1 951 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, ползвали преференции за транспорт до работното място
Индикатор 2 Дял на лицата, запазили работното място след приключване на насърчителните мерки


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз