Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.2.03-0332-C0001
Номер на проект: ESF-2203-04-02004
Наименование: Осигуряване на социални придобивки на работещите в Балканско ехо ЕООД под формата на съобразен с тяхното работно време и местоживеене транспорт
Бенефициент: Балканско ехо ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 04.11.2013
Начална дата: 11.12.2013
Дата на приключване: 01.06.2015
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Северен централен
Описание
Описание на проекта: Разширяване на комплекса от социални мерки за насърчаване на географската мобилност на персонала на „Балканско ехо“ ЕООД
Дейности: Дейност 2: „Провеждане на процедури за избор на изпълнители на дейностите по проекта" Описание на дейността: Процедурите за избор на изпълнители на дейностите по проекта ще бъдат проведени в пълно съответствие с разпоредбите на ПМС № 69/.2013 г. При възлагане на изпълнението на дейности на изпълнители, „Балканско ехо“ ЕООД ще спазва разпоредбите на Общи насоки за избягване на конфликта на интереси по смисъла на чл. 52 от Регламент (ЕО) 1605/2002 и за спазване принципа на безпристрастност и независимост при управление на оперативните програми, съфинансирани от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС. Дейността „Провеждане на процедури за избор на изпълнители на дейностите по проекта" ще бъде изпълнена със собствени сили на „Балканско ехо“ ЕООД, при което екипът за организация и управление на проекта ще има задача да осигури подготовката и провеждането на процедурите законосъобразно и в предвидените срокове. Ще се разработят документациите, ще бъде определен съставът на комисията за оценка на предложенията на кандидатите и ще се проведат процедури за избор на изпълнители съгласно ПМС № 69/2013 г. Ще бъдат избрани най-подходящите изпълнители от гледна точка на качество на извършваните дейности и икономическа ефективност на разходите, като това ще бъде осигурено чрез изискванията и критериите, заложени в документациите за избор изпълнители на проектните дейности. Ще бъдат сключени договори с изпълнителите за реализирането на отделните дейности, включени в проекта. Обосновка на дейността: В съответствие с Насоките за кандидатстване по настоящата схема, за да бъдат допустими разходите в случай на възлагане на отделни дейности на външен изпълнител, изборът на изпълнител следва да е извършен при спазване на изискванията на действащото национално законодателство и по-специално на Постановление № 69 от 2013 г. на Министерския съвет.
Дейност 5: „Извършване на независим финансов одит на изпълнението на проекта" Описание на дейността: За да се прецени достоверността на изготвените по проекта финансови отчети, ще бъде извършен независим финансов одит на проекта. Одитът на проекта ще бъде проведен от дипломиран експерт-счетоводител или фирма за одит. Обосновка на дейността: Извършването на независим одит на проекта е допустима дейност съгласно изискванията на настоящата схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Изразяването на независимо одиторско мнение по отношение на финалния финансов отчет на проекта ще удостовери целесъобразността и законността на разходите, тяхната допустимост, акуратност и реалност на възникване, както и отчитането им с релевантни разходооправдателни документи. Независимият одиторски доклад е своеобразна оценка за качественото и финансово отговорно управление на проекта.
Дейност 4: „Осигуряване на информация и публичност" Описание на дейността: След подписването на Договор за безвъзмездна финансова помощ ще бъдат проведени начална и финална пресконференции. Началната пресконференция ще се проведе в края на първия месец, на която ще бъде представен екипът за организация и управление на проекта и предвижданите за изпълнение основни дейности. Финалната пресконференция се планира да се проведе в края на петнадесетия месец от стартирането на проекта, на която ще бъде отчетено неговото изпълнение. Резултатите от изпълнението на проекта ще бъдат представени и на колектива на „Балканско ехо“ ЕООД. С проектното предложение се предвижда да бъде публикувана статия, оповестяваща стартирането на проекта, предвидените дейности и очакваните ползи след неговото реализиране. Ще бъде подчертан финансовият принос на Европейската комисия и съфинансирането от страна на държавния бюджет на Р. България за реализирането на тези ползи. При успешното завършване на дейностите отново ще бъде публикувано съобщение в пресата с обобщени резултати от проекта. С проекта се предвижда да бъдат изготвени и разпространени 3000 бр. информационни брошури, в които, наред с описанието на проекта, ще се отбележи финансовият принос на Европейския социален фонд на Европейския съюз чрез ОП „Развитие на човешките ресурси”. Този подход ще бъде приложен и при осъществяване на дейностите по публикуване на съобщения в медиите, както и при подготовката на всички обяви, публикации и други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта. В тези документи задължително ще се оповести, че проектът е получил финансиране от Европейския социален фонд на Европейския съюз чрез ОП „Развитие на човешките ресурси ”. На интернет страницата на „Балканско ехо“ ЕООД ще бъде публикувана обща информация за проекта, както и регулярни съобщения за напредъка на проектните дейности. В съответствие с изискванията на ЕС, след подписването на Договор за безвъзмездна финансова помощ ще бъдат изготвени информационни табели, които ще бъдат поставени на входовете на поделенията на „Балканско ехо“ ЕООД в с. Ресен, с. Враниловци и с. Кръвеник за целия период на изпълнение на проекта. При изпълнение на описаните мерки по информация и публичност задължително ще се спазват правилата на Регламент (ЕО) № 1828/2006 на Комисията от 8 декември 2006 г. относно реда и начина на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1083/2006 от 11 юли 2006 г. на Съвета за определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и на Регламент № 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно Европейския фонд за регионално развитие. Обосновка на дейността: В съответствие с изискванията на Регламент № 1828/2006 (чл. 2 – 10 и Приложение 1) „Балканско ехо“ ЕООД в качеството си на бенефициент е отговорен за информирането на широката общественост за финансовото подпомагане, което му е отпуснато от фондовете и следва да предприеме всички необходими стъпки за популяризиране на обстоятелството, че Европейският съюз съфинансира настоящия проект.
Дейност 1: „Организация и управление на проекта” Описание на дейността: Професионалното управление на проекта ще бъде осъществено чрез подходящо подбран екип от специалисти, работещ по утвърдените от ръководството на дружеството методология и критерии за всяка длъжност. През първия месец след подписване на Договор за безвъзмездна финансова помощ ще бъде сформиран екип за организация и управление на проекта. Екипът за организация и управление на проекта ще се състои от Ръководител на проекта, Координатор на проекта, Счетоводител и Технически сътрудник. Управителят на „Балканско ехо“ ЕООД ще подпише граждански договори с избраните специалисти и заедно с Ръководителя на проекта ще детайлизират ежедневните им задължения по избраната методология и представените критерии за всяка длъжност. Непосредствено преди стартирането на проектните дейности екипът за организация и управление на проекта ще проведе встъпителна среща за стартирането на проекта. Предмет на встъпителната среща е запознаване с приложимите процедури за изпълнение на проекта, разпределение във времето на конкретните задачи между членовете на екипа. На следващите си срещи екипът за организация и управление на проекта ще обсъди и приеме следните документи, необходими за ефективното управление на проекта: • Длъжностни характеристики за всеки член на екипа; • План за управление на проекта; • Процедури за вътрешен мониторинг и контрол; • Критерии за оценка на напредъка и качественото изпълнение на проекта; • План за управление на риска. Ръководството на „Балканско ехо“ ЕООД ще осигури техническото обезпечаване на работата на екипа за организация и управление на проекта. Цялостната дейност на екипа за организация и управление на проекта, свързана с провеждането на работните срещи на екипа, срещи с външни изпълнители и заинтересовани страни и за съхранение на проектната документация, както и достъп до релевантна проектна информация и документи: доклади, решения, скици и др. ще се осъществява в работните помещения на „Балканско ехо“ ЕООД. По тази причина в бюджета на проекта не са предвидени разходи за наем на помещение. Екипът за организация и управление на проекта ще представя на Договарящия орган необходимата информация и отчети, свързани с изпълнението на проектните дейности. За целта постоянно ще се провежда финансов мониторинг като неразделна част от общия мониторинг на проекта. Екипът за организация и управление на проекта ще организира воденето на точна и редовна документация и аналитични счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки текущата счетоводна система на дружеството, но организирана по начин, гарантиращ отделна счетоводна аналитичност само за дейностите и целите по проекта. Тази система ще се прилага в съответствие с националното законодателство. Счетоводните отчети и разходите, свързани с проекта, ще подлежат на ясно идентифициране и проверка от страна на представители на Договарящия орган, Управляващия орган, Сертифициращия орган, националните одитиращи органи, Европейската комисия, Европейската служба за борба с измамите, Европейската сметна палата и външни одитори. Екипът за организация и управление на проекта ще изготвя и представя на Договарящия орган следната информация относно изпълнението на договора: • месечни справки за включените в проекта лица и изпълняваните дейностите през съответния период; • полугодишни и годишен доклади за напредъка на проекта; • междинни и заключителен доклади. Месечните справки ще се представят в последния работен ден на всеки месец в регионалната структура на ДО по мястото на изпълнението на проекта. Полугодишният доклад се състои от техническа част и финансова част и представлява обобщен преглед на постигнатия напредък по проекта за описвания период. Годишният доклад се състои от техническа част и финансова част и представлява обобщен преглед на постигнатия напредък по проекта за описвания период. Междинните доклади ще се представят при всяко искане за междинно плащане и ще включва всички разходи, направени по проекта за описания период. Междинните доклади се състоят от техническа част и финансова част и ще се изпращат в регионалния офис на ДО, на територията на който е подадено настоящото проектно предложение при кандидатстването. След приключване на изпълнението на дейностите по проекта ще бъде изготвен заключителен доклад. В изготвянето му ще участват всички членове на екипа за организация и управление на проекта. Заключителният доклад се състои от техническа част и финансова част и се отнася до изпълнението на договора като цяло. Заключителният доклад ще бъде представен на съответния представител на Договарящия орган не по-късно от два месеца след изтичане на срока на изпълнение на дейностите по проекта. Основните видове документи, които ще бъдат прилагани към финансовите отчети, ще отговарят на изискванията на Ръководството за бенефициента за изпълнение на проекти по схема BG051PO001-2.2.03 „На път”. Обосновка на дейността: Описаните организационни и свързани с управлението и администрирането дейности са от изключително важно значение за успешната реализация на проекта и постигането на заложените цели. Подробният план за изпълнение, адекватното разпределение на задачите и отговорностите между членовете на екипа, както и въведените процедури за управление и мониторинг са основна предпоставка за качественото изпълнение на основните дейности и за постигане на очакваните резултати. В случай че „Балканско ехо“ ЕООД не предвиди и изпълни дейността по организация и управление на проекта, ще възникнат сериозни затруднения при осъществяване на координацията между отделните изпълнители, контрола за спазване на плана за изпълнение на проекта, постигането на прозрачност при избора на изпълнители, ефективното управление на безвъзмездно предоставената финансова помощ и други негативни резултати в хода на реализирането на проектните дейности.
Дейност 3: „Осигуряване на организиран транспорт за работещите в „Балканско ехо“ ЕООД до и от работното място" Описание на дейността: дейността по осигуряване на социални придобивки на работещите в „Балканско ехо“ ЕООД под формата на съобразен с тяхното работно време и местоживеене транспорт ще бъде осъществена от местата на живеене на работещите до трите обособени самостоятелни завода, разположени в с. Ресен (Област Велико Търново, Община Велико Търново), с. Враниловци (Област Габрово, Община Габрово) и в с. Кръвеник (Област Габрово, Община Севлиево). Преобладаващата част от персонала на дружеството живее в населени места, различни от местата, в които са разположени заводите на „Балканско ехо“ ЕООД. Придвижването на работещите в предприятието до работните им места не може да бъде извършвано с обществен транспорт поради липсата на такъв. Във връзка с това ще бъде организирано тяхното ежедневно извозване с транспортни средства – собственост на дружеството. С проектното предложение се предвижда превозът на работещите в „Балканско ехо“ ЕООД до и от работното място да бъде организиран по 18 самостоятелни маршрута – десет до завода в с. Кръвеник, шест до завода в с. Ресен и два до завода в с. Враниловци. По всеки от маршрутите ще се пътува по един път в денонощието (до работното място и обратно) в работните дни на седмицата. Извозването на работещите ще се извършва със следните превозни средства: • осем автобуса (три 56-местни, три 55-местни, един 66-местен и един 50-местен); • три микробуса – един 17-местен (по два маршрута) и два 9-местни; • пет леки автомобила; • един товарен автомобил, оборудван като работилница с 4+1 места за пътници. Детайлните транспортни схеми, описващи подробно маршрутите в километри от началната точка, откъдето тръгва съответното превозно средство, местата, от които се качват/слизат работещите в „Балканско ехо“ ЕООД до работното място и обратно, са представени в раздела „Методика на дейности, свързани с осигуряване на организиран транспорт до и от работното място от работодателя за заетите в съответното предприятие“ към настоящия Формуляр за кандидатстване. Обосновка на дейността: „Балканско ехо“ ЕООД осъществява своята дейност в три обособени самостоятелни завода, разположени в с. Ресен (Област Велико Търново, Община Велико Търново), с. Враниловци (Област Габрово, Община Габрово) и в с. Кръвеник (Област Габрово, Община Севлиево). Преобладаващата част от персонала на дружеството живее в населени места, различни от местата, в които са разположени заводите на „Балканско ехо“ ЕООД. Придвижването на работещите в предприятието до работните им места не може да бъде извършвано с обществен транспорт поради липсата на такъв. Ръководството на предприятието извозва своите работници и служители със собствен транспорт, но поради финансовото напрежение, което се създава във връзка с тази дейност, извозването не се извършва постоянно. Това създава редица неудобства както за ръководството, така и за персонала. Във връзка с това е наложително да бъде организирано ежедневното извозване на работещите с транспортни средства – собственост на дружеството чрез използване на възможностите на настоящата схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 228 069 BGN
Общ бюджет: 146 504 BGN
БФП: 146 504 BGN
Общо изплатени средства: 143 541 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 146 504 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 45 614 BGN
2015 97 927 BGN
143 541 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 124 528 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 38 772 BGN
2015 83 238 BGN
122 010 BGN
В т.ч. Национално финансиране 21 976 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 6 842 BGN
2015 14 689 BGN
21 531 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, ползвали преференции за транспорт до работното място
Индикатор 2 Дял на лицата, запазили работното място след приключване на насърчителните мерки


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз