Дейности:
|
Дейност №4: „Обезпечаване на визуализация и публичност на проекта” Описание: Планираните дейности по обезпечаване на информация и публичност на изпълнението на проекта са:
• Организиране и провеждане на 2 пресконференции, в началото и в края на проекта с цел постигане на информираност относно заложените и постигнатите резултати и ползи, свързани с изпълнението на проекта.
• 3 информационни табели - две от които ще бъдат поставени в завода в град Костинброд и съответно в логистичния център в село Марково. Другата табела ще бъде поставена в административната сграда в град София, от където ще работи по-голямата част от екипа по проекта.
• 6 подвижни информационни табели, които ще бъдат използвани за визуализирането на транспортните средства.
• 200 информационни дипляни, които ще бъдат раздадени на представителите на целевата група с цел информиране, че организираният транспорт се осъществява с финансовата подкрепа на ЕСФ и националния бюджет.
• 2 публикации в печатни издания, в началото и в края на проекта с цел постигане на информираност относно заложените и постигнатите резултати и ползи.
• Публикуване на периодични информационни съобщения за напредъка по проекта на корпоративния сайт на „Кока-Кола ХБК България“ АД с цел осигуряване на широка публичност на проекта и включените в него дейности, както и периодично обновяване на тази информация.
При реализацията на гореописаните мерки ще бъдат спазвани стриктно графичните и текстовите изисквания на Ръководството за информиране и публичност по ОП „Развитие на човешките ресурси”.
Обосновка: Описаните мерки за осигуряване на публичност и визуализация отговарят на изискванията на Регламент на ЕК №1828/ 2006 и Регламент 1083/2006 за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд, Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП „РЧР”. Те са от ключово значение за информиране на широката общественост за финансовото подпомагане, което е отпуснато от фондовете и популяризиране на обстоятелството, че ЕС съфинансира проекта и операцията, която се изпълнява е в рамките на ОП РЧР.
Дейност №5: „Процес на управление, координация, мониторинг и отчитане на проекта, включително комуникация с ДО и извършване на одит на проекта” Описание: Тази дейност предвижда спазване на план- графика за изпълнение на проекта, стриктно придържане към планираните дейности в него и посочените индикатори; управление на бюджета и неговото целесъобразно и добросъвестно изпълнение; навременно установяване на нередности и предотвратяване на евентуални проблемни ситуации; текущ контрол и мониторинг по осъществяване на дейностите, в това число по отношение на външните изпълнители, избрани по реда и условията на ПМС № 69/2013 г.; анализиране и оценка на документи; поддържане на архив на проекта и осъществяване на комуникация с ДО в съответствие с изискванията на Оперативната програма и др. Като част от тази дейност се предвижда и извършването на външен одит на проекта от регистриран одитор с цел изразяване на независимо одиторско мнение относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост на техническите и финансовите отчети и тяхното съответствие с приложимите одитни пътеки и счетоводни стандарти.
Обосновка: Описаната дейност е заложена да обезпечи успешната реализация на проекта посредством постоянен процес на управление, координация, мониторинг и отчитане, включително комуникация с ДО и извършване на одит на проекта..
Дейност №1: „Сформиране на екип за изпълнение на проекта” Описание: В рамките на изпълнение на тази дейност ще бъде сформиран екип за управление изпълнението на проектните дейности. За целите на проекта членовете на екипа ще сключат граждански договори за почасова работа на база заповед за назначаване на екип.
Обосновка: Изпълнението на тази дейност е ключова за създаването на условия за качествено и навременно изпълнение, както и обезпечаване на процесите на мониторинг и контрол на проектните дейности в съответствие с изискванията и условията на Насоките за кандидатстване, Договора за безвъзмездна финансова помощ и Оперативното ръководство за изпълнение на договори по настоящата процедура
Дейност №3: „Осигуряване на организиран транспорт до и от работното място за заети в предприятието лица за период от 12 месеца” В настоящия проект е планирано изпълнението на интегрирана социална програма за осигуряване на съобразен с работното време и местоживеенето на заети лица в Кока-Кола ХБК България АД транспорт до и от работното място им място. В конкретната програма са планирани общо 6 маршрута, които обезпечават превоза на служители до завода в град Костинброд и логистичния център в село Марково, а именно:
1. Маршрут №1 „Ж.к. Младост 4, град София – завода на Кока – Кола ХБК България АД в град Костинброд” (дължина 36 км. - подробно описание в „Детайлна транспортна схема”) – планиран е, за да отговори на нуждите от транспорт за служители, работещи на редовна смяна в завода на Кока – Кола ХБК България АД в град Костинброд. Поради тази причина е необходимо изминаването на маршрута 2 пъти (до и от работното място) за едно денонощие, 252 дни в рамките на 12 месеца. Следователно средномесечено с необходимо изминаването на 1512 км.
2. Маршрут №2 „Ж.к. Младост 4, град София - завода на Кока – Кола ХБК България АД в град Костинброд” (дължина 36 км. - подробно описание в „Детайлна транспортна схема”) – планиран е, за да отговори на нуждите от транспорт за служители, работещи на първа, втора и трета смяна в завода на Кока – Кола ХБК България АД в град Костинброд. Поради тази причина е необходимо изминаването на маршрута 6 пъти (до и от работното място) за едно денонощие, 365 дни в рамките на 12 месеца. Следователно средномесечено с необходимо изминаването на 6570 км.
3. Маршрут №3 „Бул. Г. М. Димитров, град София - завода на Кока – Кола ХБК България АД в град Костинброд” (дължина 47 км. - подробно описание в „Детайлна транспортна схема”) – планиран е, за да отговори на нуждите от транспорт за служители, работещи на първа, втора и трета смяна в завода на Кока – Кола ХБК България АД в град Костинброд. Поради тази причина е необходимо изминаването на маршрута 6 пъти (до и от работното място) за едно денонощие, 365 дни в рамките на 12 месеца. Следователно средномесечено с необходимо изминаването на 8577,50 км.
4. Маршрут №4 „Хотел Плиска, град София - завода на Кока – Кола ХБК България АД в град Костинброд” (дължина 30 км. - подробно описание в „Детайлна транспортна схема”) – планиран е, за да отговори на нуждите от транспорт за служители, работещи на редовна смяна в завода на Кока – Кола ХБК България АД в град Костинброд. Поради тази причина е необходимо изминаването на маршрута 2 пъти (до и от работното място) за едно денонощие, 252 дни в рамките на 12 месеца. Следователно средномесечено е необходимо изминаването на 1260 км.
5. Маршрут №5 „Град Драгоман - завода на Кока – Кола ХБК България АД в град Костинброд” (дължина 37 км. - подробно описание в „Детайлна транспортна схема”) – планиран е, за да отговори на нуждите от транспорт за служители, работещи на първа, втора и трета смяна в завода на Кока – Кола ХБК България АД в град Костинброд. Поради тази причина е необходимо изминаването на маршрута 6 пъти (до и от работното място) за едно денонощие, 365 дни в рамките на 12 месеца. Следователно средномесечено с необходимо изминаването на 6752,50 км.
6. Маршрут №6 „Град Пловдив - село Марково” (дължина 22 км. - подробно описание в „Детайлна транспортна схема”) – планиран е, за да отговори на нуждите от транспорт за служители, работещи на редовна, първа, втора и трета смяна в логистичния център на Кока – Кола ХБК България АД в село Марково. Поради тази причина е необходимо изминаването на маршрута 8 пъти (до и от работното място) за едно денонощие, 252 дни в рамките на 12 месеца. Следователно средномесечено е необходимо изминаването на 3696 км.
Обосновка: При планирането на маршрутите, заложени в настоящия проект е спазен принципа на икономическа ефективност и оптимизация на разходите. В бюджета на проекта са заложени само реалните километри за извозването на лицата без в тях да се включват километри за извършването на евентуални празни курсове от страна на доставчика на услугата. Дружеството счита, че спецификата на сменния режим на работа, графиците на представителите на целевата група и местонахождението на отделните адреси могат да бъдат съобразени по начин, при който в максимална степен да бъдат оптимизирани транспортните разходи за изпълнението на дейността. От друга страна, заложената в настоящия проект мотивационна програма за осигуряване на организиран транспорт от и до работните места в град Костинброд и село Марково е планирана, така че да бъде максимално съобразена с работното време и местоживеенето на представителите на целевата група. В заключение, дейността е ключова за постигането на специфичните цели на проекта, тъй като:
• Позволява да се осигурят адекватни на потребностите на служителите социални придобивки под формата на съобразен с работното време и местоживеенето на заетите лицата транспорт. Това е възможно чрез планирането на икономически най-изгодни маршрути, съобразни с местоживеенето на заетите лица, и съответно обезпечаване на транспортна услуга при оптимизиране на разходите за изпълнението й.
• От друга страна, дейността е инструмент за повишаване на гъвкавостта на заетите лица, утвърждава принципа за равни възможности и подобрява социалната защита. Това от своя страна е ключова предпоставка за обезпечаване от страна на работодателя на дългосрочна устойчива заетост и повишаване на конкурентноспособността на заетите лица и дружеството като цяло.
• За част от останалите логистични центрове в други населени места в страната, в които работят служители, които живеят в различно от съответното населено място, дружеството ще продължи със собствени средства да покрива разхода им за транспорт, тъй като тяхната численост и спецификата на професионалния им профил не позволяват прецизно планиране на броя смени и съответно необходимите километри за извозването им от и до работното място в периода на реализация на проектните дейности.
Дейност №2: „Провеждане на процедури за избор на външни изпълнители по реда и условията на ПМС № 69/2013 г.” Описание: Избор на външни изпълнители по реда и условията на ПМС № 69/2013 г. за следното:
1. Осигуряване на организиран транспорт до и от работното място за заети в предприятието лица за период от 12 месеца.
2. Осигуряване на публичност и визуализация на проекта.
3. Доставка на материали и консумативи за обезпечаване администрирането на изпълнението на проектните дейности.
4. Извършване на одит на проекта.
Обосновка: чрез провеждане на гореописаните процедури се цели да бъдат избрани най-добрите, отговарящи на нуждите на предприятието, доставчици и изпълнители за изпълнение на планираните в проекта дейности по ПМС № 69/2013 г. при спазване на основните принципи на откритост, прозрачност и конкурентост при избора.
Натовареността на служителите на работното място, необходимостта от специфична експертиза и спазването на принципите на обективност и независимост при изпълнението на заложените проектни дейности обосновават избора на външни изпълнители за горепосочените дейности.
|