Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.2.03-0068-C0001
Номер на проект: ESF-2203-03-13004
Наименование: На път до работното място
Бенефициент: "ЕКОГРУП" ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 04.11.2013
Начална дата: 09.12.2013
Дата на приключване: 09.12.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Североизточен
               Добрич
Описание
Описание на проекта: Общата цел на настоящото проектно предложение е да допринесе за по-доброто съчетаване на условията на живот и работа на заети лица от гр. Добрич, които работят на смени в курортен комплекс, чрез организиране на ежедневен транспорт от и до работното място
Дейности: Дейност 1: Организация и управление. Обосновка: Дейността произтича от задължението на Кандидата по чл. 1. т. 1.2 от Общите и административни разпоредби към Договор за безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” Подготовката за дейността : Ще започне през първия месец от изпълнението на проекта. Ще се състои първоначална среща на екипа за реализация на проекта, в която ще се извърши анализ на заложеното в проектната документация от гледна точка на актуалното състояние и одобрения бюджет. Управителят на фирмата ще издаде оперативни заповеди, ще изготви длъжностни характеристики и ще сключи договори с предложения екип за реализация на проекта. Екипът по реализация на проекта ще има ангажимент да се запознае стриктно с изискванията, касаещи управлението на проекта: Ръководства, регламенти на ЕО, ПМС, Указания и други приложими законови и подзаконови нормативни актове, свързани с управлението на проекта. Изпълнение на дейността: Екипът по проекта ще изготви подробен план-график на дейностите, адаптиран към актуалното време на изпълнение на проекта - разбиване на отделни задачи, определяне на срокове и зависимости. Ще бъдат изготвени и други планиращи документи: план за разходване на средствата по проекта, план за оперативни срещи на екипа, план за информационна кампания, график за провеждане на тръжните процедури, който да бъде представен пред ДО за утвърждаване. Ще бъдат подготвени образци за използваните документи и отчетни форми по време на реализиране на проекта. Оперативното управление на проекта ще се осъществява и чрез междинни заседания на екипа в присъствието на управителя на фирмата в съответствие с изготвените планиращи документи. При управлението на проекта ще се спазват принципи на екипност, прозрачност, ясно формулиране на ролите. Ще се осъществява чрез: създаване на документи, реализиране на дейности, анализ на възможните проблеми, ограничения и рискове и обсъждане на решения за корективни действия. За да се гарантира постигане на заложените по проекта цели е предвиден двучленен екип за реализация на проекта, който е подбран на база на опит и квалификация. Управителят на фирмата, управителите на хотелите и ресторанта, както и други заети във фирмата на различни управленски нива ще бъдат в помощ на екипа при реализирането и отчетността на основната проектна дейност.
Дейност 2: Провеждане на избор на изпълнител за извършване на услуга-организиран транспорт от и до работното място. Обосновка на дейността: Кандидатът по настоящото проектно предложение няма собствен транспорт и ще възложи превоза на служителите си от и до работното място на Изпълнител, в съответствие с изискванията на чл. 1 (2 ) от Постановление № 69/2013 на МС. По своя характер, услугата, предмет на избора, попада в условията на &1 т 1 и т 23 от Допълнителните разпоредби на Закона за автомобилните превози и изборът на Изпълнител на дейността ще бъде съобразен и със специфичните изисквания на раздел V от Наредба № 33 от 03.11.1999 г. за обществен превоз на пътници и товари на територията на Република България. Подготовка на дейността: Подготовката на дейността започва с изготвяне и утвърждаване от ДО на график за тръжните процедури, в съответствие с т. 5.1.2 - Индикативен план за провеждане на тръжните процедури от настоящото проектно предложение. Съгласно приложение Б1- бюджет на настоящото проектно предложение, стойността и предмета на дейността- предоставяне на услуга за организиран транспорт от и до работното място по ПМС 69/2013 година. При подготовка на дейността ще се използват образците и указанията, приложени и утвърдени в Ръководство за бенефициента за изпълнение на проекти по схема BG051PO001-2.2.03 „НА ПЪТ” Ще бъдат подготвени: покана, образци за техническо задание и финасова оферта, проект за договор. Ще бъде извършено проучване за подходящи кандидати, които да бъдат поканени чрез проучване на регистъра по интернет на лицензираните фирми от град Добрич. Управителят на фирмата ще вземе решение за избор на изпълнител на Дейност 3/ Организиран транспорт от гр. Добрич до село Кранево и обаратно/ в което ще утвърди поканените кандидати, документите за провеждане на избора, критериите за оценка на изпълнител и определи срока за провеждане. Елемент от техническото задание ще бъде разписанието на транспортната дейност. Изпълнение на дейността: Включва: Изпращане на покани до минимум трима кандидати за изпълнители, лицензирани за осъществяване на специализиран организиран транспорт на пътници, получаване на оферти от трима поканени участници. Ще се постави изискването офертите на участниците да отговарят на всички изисквания, заложени в чл. 36 на ПМС №69/2013. Управителят на Екогруп ЕООД ще определи тричленна комисия за оценка, която ще се състои от екипа на проекта и още един служител от Екогруп ЕООД с необходимата квалификация. Членовете на комисията ще подпишат декларации за безпристрастност и поверителност. Комисията ще приеме, отвори, разгледа и класира подадените оферти по критерий «икономически най-изгодната оферта». Комисията ще състави доклад за работата си, в който ще класира участниците по низходящ ред. С класирания на първо място участник ще бъде сключен договор за изпълнение на услугата по образец, препоръчан от ДО и в съотвествие с изискванията на чл. 61/1/ от Наредба № 33/1999г. В договора ще се договорят офертираните условия, както и начина на извършване на плащане на извършената услуга. Предвижда се да бъдат извършвани междинни и окончателно плащане, след съставяне на ежемесечни приемателно - предавателни протоколи, в които ще се отчита фактически изминатите през месеца километри, продписани от Изпълнителя на услугата и Кандидата по настоящия проект. В договора ще бъдат включени и допълнителни клаузи, относно етичност, конфиденциалност и форсмажорни обстоятелства. Неразделна част от сключения договор ще бъде офертата на спечелилия кандидат, декларация по чл. 31, ал. 8 относно липсата на обстоятелства по чл. 31, ал.7, отнасящи се до лицата по чл. 31, ал.5 на ПМС №69/2013 г. В съответствие с изискванията на Наредба № 33/1999г, неразделна част от договора ще бъде разписанието, по образец от Наредбата /Приложение № 9а към чл. 61, ал. 2/, подписано от двете страни по договора и съгласувано с Областният отдел „Контролна дейност - ДАИ"- Добрич, както и списък с имената на представителите на целевата група и декларация от Екогруп ЕООД, че те са негови служители. Преди сключването на договора ще бъде взето и становището на регионалните експерти на ДО относно законосъобразността и целесъобразността на проведения избор на Изпълнител на услугата.
Дейност 3: Осигуряване на организиран транспорт до и от работното място Обосновка: с. Кранево е отдалечено от град Добрич на 45 км. по картата на Националната транспортна мрежа. Между двете населени места през летния сезон има организиран обществен транспорт с пътнически автобуси на всеки кръгъл час в интервала 8.00 часа до 19.00 часа. Заетите във фирмата работят на смени и нямат възможност да използват обществен транспорт, защото в часовете за отиване или връщане от работа няма пътуващи автобуси. Организирането на специализиран транспорт от и до работното място ще даде възможност на работещите за съчетаване на трудовия и личен живот и оптимизиране на трудовите процеси във фирмата. Успешното реализиране на дейността обезпечава постигането на общата и специфични цели на проектното предложение. Подготовка на дейността: Реализирана проектна Дейност 2. На всеки представител на целевата група ще бъде изготвена карта за пътуване, по образец/ Приложение № 12 към чл. 62/ от Наредба №33/1999 г . Картата ще бъде съобразена и с изискванията, заложени в Ръководството за изпълнение на дейности за информиране и публичност по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси”. Карти за пътуване ще бъдат изработени и за управителя и членовете на екипа по проекта. За нуждите на отчетността по проекта и в съответствие с изискванията на чл. 62 /2/ от Наредба № 33/1999г , ще бъде изготвена бланка, в която водачът на транспортното средство ежедневно да отбелязва номера на картата на всеки пътувал в съответното транспортно средство. Изпълнение на дейността: За представителите на целевите групи ще бъде организиран транспорт от град Добрич до с. Кранево за срок от шест месеца.Спецификата на трудовите дейности и непрекъснатия цикъл на доставяне на услуги през летния сезон в хотелиерския и ресторантьорски бизнес, определят както сезонния характер на работата, така и работата на смени, с работно време по различни работни графици. В предвид спецификата на дейността на фирмата, сме съобразили времето на изпълнение на Дейност 3 да съвпадне с най-активната част от туристическия сезон. Предвиждаме през първите два месеца от началото на дейността да се използва едно транспортно средство, пет пъти седмично, което да обслужва дневната смяна. В предвид условията на работа в хотелския комплекс в с. Кранево, предвиждаме през следващите четири месеца, да се използват две транспортни средства, всеки календарен ден от месеца. Предвиждаме да се използва пътнически микробус - 15 +1 места. Транспортно средство с такъв брой разполагаеми места най-точно ще отговори на броя на представителите на целевата група, които ще се възползват от преференциите на организирания транспорт, организацията на работа в хотелския помплекс в с. Кранево и допустима средна цена за извършвания превоз на пътници, заложена в условията за кандидатстване по схемата. Предвиждаме: …………… Приложимата транспортна схема беше съобразена с ранния /за първа смяна/ и късния/за втора смяна/ час на тръгване, съответно връщане, така че междинните спирки да бъдат удобни за представителите на целевата група. По време на подготовката на проектното предложение бяха обсъдени и проиграни чрез засичане на разстоянието няколко варианта на транспортни схеми, отговарящи на посоченото изискване, така че да бъде избран най-икономичния и удобен за представителите на целевата група маршрут. Допълнително общата дължина на маршрута и разстоянията между междинните спирки беше проверен с възможностите на електронните карти Bgmaps. В началото, по време и след приключване на дейността, предвиждаме провеждане на анкети с целевата група относно качеството на предоставената услуга, както и препоръки за усъвършенстване на дейността. Анкетите ще бъдат обобщени и анализирани от екипа на проекта, а резултатите използвани за коригиращо въздействие при необходимост или като информация за бъдещи подобни дейности на Кандидата.
Дейност 4: Информиране и публичност Обосновка: Дейността е необходима за осигуряване на информация сред целевата група, местната общност и медиите за ангажиране на обществения интерес и привличане на съмишленици. Реализацията на дейността ще гарантира и публичността при разходване на средствата от ЕС при спазване на изискванията на Регламент (EO) № 1828/2006. Подготовка на дейността: Включва: Изготвяне на план за информационна кампания, провеждане на избор на изпълнител по реда на чл. 12. ал. 2 т. 2 от ПМС 69/2013 за избор на изпълнител на рекламните материали, сключване на договор с изпълнителя. Изпълнение на дейността: Ще бъдат проведени 4 информационни семинара - при стартиране и в заключителната част на проекта, съответно в град Добрич и село Кранево. Информационните събития ще се проведат в базите на Кандидата, като за целта ще бъдат изработени презентации, представящи проекта, неговите цели, и постигнатите резултати. На информационните събития ще бъдат поканени медии, представители на местните власти, ДБТ, представители на хотелиерския и рестьорантьорски бранш, представителите на целевата група, служители на Кандидата. Дейността по проекта ще се разпространи чрез 2 съобщения в местното радио. При стартирането на проекта ще се поръчат и изработят 7 информационни табели, които ще се поставят на видни места в отделните бази в хотелския комплекс в с. Кранево, офиса на Кандидата и на транспортните средства, с които ще се извършва транспорта. Постоянна информация за хода на проекта, ще се поддържа на интернет страницата на Екогруп ЕООД. Ще се изработят 20 плаката, които ще се поставят на местата за провеждане на информационни събития, в работните помещения и офиси на Кандидата и Изпълнителите и 200 брошури, които ще се раздадат по време на информационните семинари. За представителите на целевата група и екипа по проекта ще се изработят карти за пътуване, които освен за нуждите на отчетността по проекта ще бъдат също и мярка за информиране и публичност, предназначена за целевата група и ще съдържа както емблемата на ЕС и ЕСФ , така и позоваване, че дейността, която се изпълнява е съфинансирана от ЕСФ и ЕС.
Дейност 5: Вътрешен контрол и отчитане Обосновка: Необходимостта от настоящата дейност се определя от нуждата от систематизиране и обобщаване на резултатите от реализацията на проекта, както и от нуждата от контрол на разходването на средствата, финансирани от ЕС. Подготовка на дейността: В първия месец от стартирането на проекта ще бъде изготвен план за вътрешен мониторинг и оценка, който ще включва параметри на мониторинг, разпределени ролите на членовете на екипа по отношение на мониторинга, периодичността на отчитане и докладване. На оперативните срещи на екипа, въз основа на анализ на данните ще се извършва анализ на възможните проблеми, ограничения и рискове и набелязване на мерки за изпреварващи действия. Изпълнение на дейността: В хода на дейността ще се създават документи и материали, доказващи напредъка и изпълнение на дейностите по проекта (договори, фактури, декларации, протоколи, заповеди, присъствени форми, графици, справки, регистрационни формуляри, отчетни форми, командировъчни заповеди, снимки, анкетни карти и други). Всички оригинални документи ще се съхраняват в офиса на проекта, който ще бъде обособен в административния офис на Кандидата в гр. Добрич. Ще се води точна и редовна документация, включително изготвяне на счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на проекта, като ще се използва допълнителен модул към текущата счетоводна система при спазване на националното законодателство и Изпълняваните дейности ще бъдат стриктно документирани и съхранявани в досие на проекта, класирани по дейности и пера на бюджета. Ще се изготвят периодични, междинни и окончателни доклади - технически и финансови, в съответствие с приложимите за схемата образци, като източник за вътрешно наблюдение и контрол върху напредъка на изпълението на проекта и степента на постигане на неговите цели, както и за целите на външна оценка и одити на проекта и докладване пред ЕС. Всички документи, доказващи изпълнението на проектните дейности ще бъдат изготвяни коректно, в обем и в срок, съгласно изискванията на Ръководството за бенефициента за изпълнение на проекти по схема BG051PO001-2.2.03 „На път”
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
МИНИБУС ЕКСПРЕС ООД
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 23 179 BGN
Общ бюджет: 22 585 BGN
БФП: 22 585 BGN
Общо изплатени средства: 22 585 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 22 585 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 4 636 BGN
2015 17 949 BGN
22 585 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 19 197 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 3 941 BGN
2015 15 257 BGN
19 197 BGN
В т.ч. Национално финансиране 3 388 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 695 BGN
2015 2 692 BGN
3 388 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, ползвали преференции за транспорт до работното място
Индикатор 2 Дял на лицата, запазили работното място след приключване на насърчителните мерки


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз