Дейности:
|
Дейност 1 Управление на проекта Дейност Управление на проекта включва:
1. Сформиране на екип, който ще бъде отговорен за изпълнението на проекта. Екипът ще се състои от Ръководител, Координатор и Счетоводител. Всеки един от тях ще има ясни и точни задължения при изпълнението на проекта.
Екипът за управление ще отговаря за отчитането на проекта пред УО, както и за изготвянето на всички междинни и окончателни отчети. При стартиране изпълнението на проекта ще се създаде досие, в което ще се съхраняват всички документи свързани с изпълнение на дейностите.
Членовете на екипа ще са назначени на граждански договори към проекта.
2. Детайлно обсъждане от екипа на целите, предвидените дейности и очакваните резултати. В тази част се предвижда и идентифициране на възможни проблеми при реализацията на проекта, както и разглеждане на различни алтернативи за разрешаването им.
3. В съответствие с плана за действие по Проекта управленският екип изработва детайлна разбивка на задачите по изпълнението на дейностите по проекта в тяхната логическа последователност и утвърждава графика за тяхното изпълнение.
В съответствие с направената детайлна разбивка по задачи се утвърждават окончателно отговорниците за тяхното изпълнение и отчитане.
4. Всеки месец ще се провеждат срещи за изпълнение на проекта, като на тези срещи ще се обсъжда какво предстои, какво е направено до момента, обсъждане на евентуални затруднения при изпълнението на проекта и следене на разходването на средствата.
5. Установяване на система за вътрешен контрол и мониторинг, включително водене на отчетност по проекта – документална и счетоводна. За правилното функциониране на системата ще бъде отговорен управляващият екип, като вътрешният контрол и мониторингът ще бъдат прилагани за всички дейности по проекта.
Обосновка:
Дейността е от съществено значение за реализацията на проекта, имайки предвид, че в нейните рамки ще се осъществява цялостното ръководство и ще бъдат установявани и разрешавани възникналите проблеми.
Дейност 3 Транспортиране на служителите в продължение на 12 месеца Целевата група по проекта се състои от 637 души служители в "Терем - КРЗ Флотски Арсенал - Варна" ЕООД, като в настоящия проект ще бъдат обхванати малко над 70% от тях или приблизително 450 души, като от тях 80 бр. са на сменен режим и не пътуват ежедневно. Останалите 30% от персонала на фирмата пътува от други населени места или квартали на гр. Варна, които не са обхванати от маршрутите заложени в проекта и са компенсирани по друг начин.
Желанието на дружеството е да осигури на служителите си нужните социални привилегии, за да постигне по-голяма удовлетвореност от работата, което съответно ще доведе до по-голяма лична мотивация, ефективнист и конкурентоспособност. Тази цел е все по-трудно реализируема поради действащата в страната икономическа криза, фирмата все по-трудно отделя необходимите средства за транспорт. Наложи се маршрутите на автобусите да бъдат редуцирани и част от служителите трябваше да използват и други алтернативи за транспорт от и до работното място.
Седалището на дружеството е разположено на територии със специално предназначение, които въпреки че са част от териториите на гр. Варна, са позиционирани много по-близо до гр. Белостлав и с. Константиново. Местност Лъджата се намира на 20-25 км от центъралната част на гр. Варна и едва на 6 км от гр. Белослав. Тъй като в тази местност няма жилищна зона или други промишлени участъци, община Варна няма ангажираност да осигури удобен градски транспорт до там. Служителите на "Терем - КРЗ Флотски Арсенал - Варна" ЕООД имат възможност да използват междуградски транспорт, който се извършва приблизително на всеки час от фирма „Девня Травъл“ ООД. Тези автобуси, обаче имат изключително ограничени спирки в гр. Варна и в повечето случаи, персонала на фирмата трябва да използва също и един или два градски автобуса.
Основният проблем на служителите е тяхното ежедневно придвижване от тяхното местоживеене до работа и обратно. Когато няма осигурен служебен транспорт, това е свързано с редица фактори, които възпрепятстват този процес, а именно: твърде продължително изчакване на подходящия транспорт, лошите метеорологични условия, както и системното недоспиване и нарушаване на съня, поради твърде ранното ставане, за да може да се хване подходящият транспорт; Често това вреди и на роботния процес, като се налага да закъсняват за работа и/или да си тръгват от работа по- рано, за да могат да се приберат по домовете си. През зимните месеци, поради утежнената пътна обстановка обществения транспорт не винаги пътува. Това води до затрудняване на служителите да стигнат до работните си места, както и до закъснения с поетите срокове за изпълнение на поръчки от страна на фирмата.
Поради горепосоченото целевата група има следните потребности:
Да пътува от и до работното си място възможно най-кратко, за да не се създава усещане за допълнителна умора от работния ден и демотивация при извършването на ежедневните им задължения;
Да се осигури на служителите удобството да пътуват само с един автобус до работното място, като същият да има спирка на разумно растояние от местоживеенето им.
Да пристигат на работа съобразно тяхното работно време – нито твърде рано, нито със закъснение;
Да имат осигурен подходящ транспорт, който да бъде съобразен с края на работния им ден без да се налага да изчакват твърде дълго.
Целта на настоящото проектно предложение е да се осигури транспорт на служителите от и до работните им места, без това да е обвързано с разписанията на обществения транспорт и неудобствата, които той може да създаде и без да се налага персонала да използва личните си моторни-превозни средства за транспорт. Предоставеният транспорт за служителите ще се извършва от автобуси, собственост на "Терем - КРЗ Флотски Арсенал - Варна" ЕООД. Маршрутите на превоза са изготвени според броя на служителите, които ще го ползват и тяхното местоживеене. Превозът на персонала ще се осъществи от "Терем - КРЗ Флотски Арсенал - Варна" ЕООД, като ние притежаваме всички разрешителни за това.
Планира се да бъдат извършвани основно по два курса на ден по осем маршрута. Превозването на служителите на фирмата ще става сутрин от 6:30 до 7:30 и вечер от 16:30 до 17:30. По маршрутите ще се движат 7 автобуса и един лек автомобил.
По проекта се планира всеки автобус да се движи по конкретен машрут, като е направено замерване на разходната норма на всеки един от тях в реални условия. За целите на проекта предвагаме да бъде оценен и един резервен автобус, който да има възможност да се използва в случай на аварии, текущи и основни ремонти на някое от другите превозни средства.
Тези автобуси ще бъдат управлявани от шофьори с дългогодишен опит в областта и релевантно образование. Поради дългата продължителност на проекта, а именно 12 месаца и необходимостта експертите по изпълнение на проекта да отсъстват поради различни причини като полагаем годишен платен и неплатен отпуск, болнични и други, кандидатът предлага и двама резервни шофьора. Автобиографиите на всички експерти,които са ангажирани с изпълнението на проекта са приложени към настоящето проектно предложение.
Поради спецификите на дейността на фирмата, при изпълнението на по-големи поръчки често се налага да се работи извънредно до късно вечер и/или през почивните дни. Това налага осигуряването и на извънрден маршрут.
Въз основа на данните за минали периоди, можем да твърдим, че се налга да бъдат извършвани извънредни курсове през работната седмица и през почивните дни поне 8 пъти в месеца.
В тези случаи фирмата е разработила специален маршрут, който да обслужва максимално ефективно нейните служители.
За извършването на тези курсове е изграден график на автобусите и техните шофьори, за балансиране на извънредната натовареност на всички служители. Това от своя страна влияе на километрите, които се изминават за извършването на съответния маршрут, тъй като се тръгва от различна начална точка.
Дейност 4 Информиране и публичност на проекта Доброто взаимодействие със средствата за масова информация и осигуряването на максимална информираност и публичност относно Проекта е гаранция за неговото качествено и прозрачно изпълнение от страна на Бенефициента.
Публичността на Проекта ще се осъществява съгласно Насоките за кандидатстване и Регламент на Комисията (ЕО) № 1828/2006 от 8.12.2006 г.
Програмата за медийно отразяване предвижда:
1. PR-кампания, включваща задължително провеждане на две официални пресконференции – за представянето на Проекта при стартирането му и за отчитане изпълнението му след приключване на заложените дейности;
2. Изготвяне на презентационни флаери и плакати с цел популяризирането на Проекта и ползата от него за фирмата бенефициент "Терем - КРЗ Флотски Арсенал - Варна" ЕООД и заетите в нея лица;
3. Публикуване на статии в местни и национални вестници и/или списания, в които ще бъде описана ползата от този проект за фирамат и нейните служители;
4. Публикуване на информация в уеб сайта на бенефициента;
Всички тези резултати водят до устойчивост на Проекта, като същевременно способстват работата по него да стане достояние на цялата общественост от региона.
Дейност 2 Подготовка и провеждане на процедурите за избор на изпълнит съгласно ПМС 69 Съгласно условията и реда, предвидени в
ПМС № 69/2013г и Оперативното ръководство ще бъде проведена процедура за избор на изпълнители за извършване на следните дейности:
- Доставчик на гориво – открит избор;
- Информиране и публичност на проекта – събиране на една оферта
Обосновка:
Изпълнението на дейността гарантира ефикасност и ефективност при разходването на средствата по оперативната програма, както и прозрачност при избора на изпълнители.
|