Дейности:
|
1. Организация и управление на проекта В рамките на дейността ще бъде сформиран екип от трима члена – ръководител, координатор и счетоводител. На първата среща на екипа ще бъде детайлизиран плана за действие и конкретните ангажименти на членовете на екипа, ще бъде уточнен график за ежемесечните срещи на екипа. Ежемесечните срещи ще отчитат напредъка по изпълнение на проекта, резултатите от изпълнението на проекта, констатирани евентуални пропуски, несъответствия и мерки за преодоляването им. Екипа за управление е изцяло ангажиран с организация на проектните дейности, съблюдаване резултатите от тях и отчитането им. 2. Обучения в Института по публична администрация /ИПА/ 2.1 Изграждане на публичен имидж /сигнатура по Каталога на ИПА за 2013 ЕФ-4/. В обучението ще бъдат включени 8 служители на ръководни длъжности от община Берковица. Продължителността на обучението е 2 дни, 16 часа. Целта е служителите да формират умения за по-добро поведение пред медиите, да тренират уменията за справяне в кризисна ситуация; да подобрят уменията за вербална и невербална комуникации;
2.2 Делова комуникация и етикет /сигнатура по Каталога на ИПА за 2013 ЕФ-6/. В обучението ще бъдат включени 8 служителя на ръководни и експертни длъжности, които пряко участват в делови срещи в общината. Обучението е с продължителност 2 дни, 16 часа. Целта е подпомогне успешното делово общуване; да предостави нови знания и умения за прилагане на етичните стандарти при вземане на ефективни професионални решения; да предложи начини за преодоляване на проблемни служебни ситуации; да запознае участниците с правилата и механизмите на въздействие в деловия етикет и деловото облекло.
За участниците в обучението са предвидени командировъчни в размер според Наредбата за командировките в страната.
Успешно преминалите курса на обучение участници ще получат сертификат.
3. Обучения за усъвършенстване на ключови компетентности 3.1 Междукултурна комуникация, толерантност и антидискриминация
В обучението ще бъдат включени 20 служителя, работещи в центъра за обслужване на гражданти, експерти, които осъществяват ежедневни комуникации с граждани. Обучението е с продължителност 3 дни, 24 уч. часа. Целта е
да се развият междукултурните компетентности; да се запознаят участниците с характерните особености на основни типове култури, както и с правилата на общуване в тях; да се представят правила и примери за ефективни вербални и невербални комуникации в междукултурна среда; да се развият практически умения за ефективно междукултурно общуване.
3.2 Методи за повишаване на личната продуктивност и ефективността на екипите в организацията.
В обучението ще се включат 60 служителя. Обучението ще е с продължителност 3 дни 24 учебни часа. Обучението е предназначено за служители в общинска администрация. Целта е участниците да създадат умения за организиране на работно си време, за ефективна вътрешна комуникация в структурните звена.
4. Обучение „Компютърни умения и ефективност на административната дейност” 4.1 Компютърни умения за повишаване ефективността на административната дейност и информационна сигурност
В обучението ще бъдат включени 20 служители на общинска администрация кметове и кметски наместници. Продължителността на обучението ще е 40 уч. Часа.
Тематиката на обучението ще включва: Комуникации в ИНТЕРНЕТ. В този модул ще се включи задължителният минимум от знания за безпроблемно комуникиране и обмен на данни чрез ИНТЕРНЕТ. (Електронни пощи, работа с архиви, обмен на файлове, търсене на информация, он-лайн комуникация, използване на социалните мрежи за търсене и обмен на данни и пр.). Запознаване с действащите Автоматизирани информационни системи за административно обслужване на гражданите, „Информационна сигурност” и как се постига в условията на автоматизация.Ще бъдат разширени знанията по EXCEL, с цел подобряване на уменията при създаване на бази данни, търсене и селектиране на информация, автоматизация на контрола върху резултати, срокове и пр., връзка с MSAccess. Назграждане на знанията и усъвършенстване на презентационните умения с Power Point.
4.2. Управление на проекти с MS Project. В обучението ще се акцентира върху използването на програмния продукт за улесняване и контрол при управлението на проект. Работа с електронно подписани документи, електронни таблици, функции, презентиране, управление изпълнението на проекти с MS Project. В обучението ще бъдат включени 5 експерти, ръководители на проекти.
5. Дейности за информация и публичност Провеждане на една пресконференции: начална за представяне пред обществеността, служителите от администрацията на целите, дейностите и очакваните резултати от проекта, както и с темите на обучението. Изработване на информационни листи с информация за проекта, темите на обученията. Информационните листи ще бъдат насочени към общинските служители с цел информиране за предстоящите обученията и начина за включване в тях, те ще се разпространяват и на началната пресконференция. На сайта на общината в рубриката проекти ще бъде публикувана информация за проекта. Изработка на банер- ще бъде поставен при провеждане на обученията и пресконференциите за популяризиране на проекта и приноса на европейските структурни фондове. Изработка на семинарни папки /с името на проекта, задължителните реквизити за публичност/, които ще се използват за поставяне на материали за обученията, пресконференциите. Изработка на химикали с логото на програмата- ще бъдат разпространявани на пресконференциите и обученията. Форми на заявления за обучение на общинските служители. Блок листи за писане с логото на програмата ще се предоставят на участниците в обученията и участниците в пресконференциите. Флаш памети, брандирани с логата на програмата, съдържащи материали от обучението.
|