Дейности:
|
Дейност 1 : Организация и управление на проекта. При стартиране изпълнението на проекта ще се проведе среща на екипа за организация и управление на проекта – за начертаване на програма и създаване на стройна организация за действие. Ще се конкретизират отговорностите и ангажиментите на всеки член от него. Ще се провеждат ежемесечни срещи, а при необходимост и по-чести за проследяване хода на подготовката и изпълнението на другите заложени по проекта дейности. Дейност 2: Провеждане на процедури за избор на изпълнител; Разработване на документация, определяне на изпълнители и възлагане изпълнението на проектни дейности по дейност 1 – в частта за осигуряване на канцеларски материали и консумативи; в дейност 6 - подготвяне и провеждане на обучения; за дейност 8 при провеждането на дейности по публичност и информация. Дейността ще се извършва от екипа по организация и управление на проекта. Дейност 3: Мониторинг и отчитане Екипът за организация и управление на проекта ще провежда ежемесечни работни срещи с цел организация, регулиране и контрол на работния процес при изпълнение на дейностите. Изпълнителите на отделните дейности ще подават своевременно необходимата информация на електронен и хартиен носител на екипа за управление на проекта за хода на работа, брой обучени, реализирани дейности.
Отчитането към Договарящия орган ще се осъществи като :
• Ръководителят на проекта ще представя Декларация за нередности/измами на договарящия орган;
• Екипът за организация и управление на проекта ще изготвя технически доклади и ще води точна и редовна документация и строга счетоводна отчетност, съгласно Закона за счетоводството.
Осигуряването на отчетност и документираност е в съответствие с принципите на добро финансово управление и точно администриране на дейностите. Мониторингът гарантира успешното изпълнение на дейностите по проекта, оптимална организация, ефективност и ефикасност на извършената работа като използва индикатори за мониторинг – индикатори за изходно състояние и програмни индикатори.
Дейност 4: Организиране провеждането на обучения на служителите от ОД «Земеделие» - Софийска област Дейността предвижда извършване на вътрешен подбор в администрацията за определяне конкретно на лицата, които ще вземат участие в обявените обучения. Изборът ще се базира на - заемани длъжности и необходимите за целта компетенции, информация от предходната година за изявен интерес, резултатите от проведено оценяване изпълнението на служителите от м.януари 2013г., професионален опит; ще се анкетират отново служителите за добиване актуална информация. Предвижда се в обученията за придобиване на стратегически умения и усъвършенстване на ръководни функции да се включат началниците на общинските служби по земеделие /16бр./ и 4 служители на ръководни позиции от седалището на Областната дирекция в София, в т.ч. директори и главен секретар. За обучение по делова комуникация и етикет ще се включат представители на всяка общинска служба по земеделие /16бр./ и 10 представители от централния офис в София. В обученията по е-правителство в модули за напреднали ще вземат участие служителите, които са обучени при реализацията на предходния проект по ОПАК. В обученията за експерти ще вземат участие служители на експертно ниво от администрацията. При провеждането на специализирано обучение ще вземат участие служителите от общинските служби по земеделие, както и тези от седалището на дирекцията, в състава на Главна дирекция „Аграрно развитие”. Комуникация с ИПА и с фирмата - изпълнител за координиране времето и мястото за провеждането на предвидените обучения. Ще бъдат определени конкретните лица, които ще посетят определените обучения, съответно провеждани от ИПА и от друг външен изпълнител. Фирмата – външен изпълнител ще проведе обучения по теми, които не са включени в каталога на ИПА. Дейност 5 : Провеждане на обучения на служителите от ОД «Земеделие» - Софийска област в ИПА Участие на определените от дейност 4 служители от Областната дирекция в обучения, организирани и провеждани от ИПА. Темите, по които ще се проведат обученията и броят на предвидените участници са съответно: Стратегически мениджмънт в държавната администрация-3бр.; Организационно развитие. Управление на промяната-3бр.; Управление на промяната, времето и стреса-20бр.; Делова комуникация и етикет-26бр.; Практически умения за деклариране и управление на конфликта на интереси-20бр.; Професионална етика и етично регулиране в държавната администрация.Практически умения за решаване на етични дилеми и конфликти, възникващи при извършваните дейности и процедури /за служители на експертни длъжности/-20бр.; Одитна дейност на публичните финанси-2бр.; MS EXCEL ЗА ИКОНОМИСТИ-2бр.; Хитрости /TIP&TRICK/ в MS EXCEL – 3бр.; Бази данни в MS ACCESS – напреднали-3бр.; Презентационни умения. MS POWER POINT /за напреднали/ -10бр.
Поради разнородните компетенции, които притежават и разностранни ангажименти и задължения, които имат, се предвижда участието на служители в няколко различни теми. В тази връзка броят на обучените служители се явява по-голям от броя на наличния личен състав на Областната дирекция. За служителите, които работят в централния офис на дирекцията, в София, не се предвиждат разходи за командировъчни. Предвижда се в някои от обученията да вземат участие и членовете на екипа по организация и управление на проекта, в качеството им на обучаеми.
Дейност 6 : Провеждане на обучения на служителите от ОД «Земеделие» - Софийска област от фирма - външен изпълнител Участие на определените от дейност 4 служители от Областната дирекция в обучения, организирани и провеждани от фирма – външен изпълнител. Темите, по които ще се проведат обученията са : Първо обучение: Регистрация на земеделските производители – особености и ангажименти; Условия и особености при подпомагане на земеделските производители и стопани; Провеждане на тръжни процедури за отдаване под наем и аренда на земи от държавния поземлен фонд – регламент, особености, често допускани грешки; Второ обучение: Промяна предназначението на земеделските земи – процедура, възможности, последствия, отмяна на решения; Управление и промяна предназначението на поземлени имоти в горските територии. Опазване на земеделските земи и селскостопанското имущество.
Предвижда се двукратно провеждане на обученията на 2 групи от по 35 служители, разпределени на териториален принцип и с цел по-пълно обхващане на целевата група. Всяко от обученията ще бъде тридневно.
Дейност 7: Изготвяне на вътрешна оценка за изследване на напредъка в резултат на изпълнение на дейностите по проекта. Дейността предвижда екипът по изпълнение и управление на проекта да изпълни ангажиментите по:
Изготвяне на анкети за проучване.
Разпространение на анкетите сред всички участници в реализацията на проекта;
Обобщаване на резултатите и обработването им.
Изготвяне на оценка на отзвука и напредъка в резултат на изпълнените дейности по проекта.
Дейност 8 : Дейности по информация и публичност Организиране и провеждане на 2 броя пресконференции – покани до журналисти, наем зала и техника, кафе-пауза.
Публикации в 2 национални и 2 регионални вестника – общо 4 броя.
Изработка на брошури - Предпечатна подготовка и отпечатване на информационна брошура за популяризиране дейностите на проекта – 450 броя, А5, двустранно, 4+1 цвята
Изработка на плакати: размер 50х70см – 100бр., Изработка на банер - размер 0,7м/1 м; отпечатан двустранно; материал – винил; окачен на стойка.
Изработка на информационни табели с данните за проекта – 4 броя – цветни, пластмаса, размер А3.
Изработка на химикали, папки с копче с логото на проекта – 300бр.
Изработка лого на проекта - печат с надпис, изискуем за вписване към всеки финансов документ по ОПАК.
|