Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO002-2.2.12-0079-C0001
Номер на проект: 13-22-80
Наименование: Повишаване капацитета на служителите на ИАГ, нейните структури и специализирани териториални звена, чрез обучения и курсове
Бенефициент: Държавна Агенция по горите
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Административен капацитет"
Дата на решение на договарящия орган: 16.10.2013
Начална дата: 06.12.2013
Дата на приключване: 06.09.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: България
Описание
Описание на проекта: Повишаване капацитета на служителите на Изпълнителна агенция по горите (ИАГ) и подобряване на професионалната им компетентност, чрез обучения
Дейности: Дейност 1 „Управление на проекта” Описание на дейността В тази дейност ще бъде сформиран Екип за управление на проекта, който ще следи, ръководи и отчита неговото изпълнение. Този екип ще се състои от 3 души, от които: 1 ръководител, 1 координатор и 1 счетоводител. Ръководител на проекта: ръководи и наблюдава цялостното изпълнение и развитие на проекта; ръководи изпълнението на отделните дейности и следи за постигане на целите на проекта; разпределя отговорностите между членовете на екипа и контролира тяхната работа; възлага организирането на периодични срещи, за да се следи работата по проекта и да се дискутират евентуални проблеми; отговаря за техническите доклади и финансовите отчети. Координатор на проекта: координира и консултира изпълнението на дейностите по проекта; подпомага ръководителя на проекта; координира работата на екипа по проекта; помага изпълнението и логистиката на проекта; води кореспонденция и класификация на архива; асистира кореспонденцията по организиране на отделните обучения (писма, факсове, телефонни обаждания, е-mail-и); организира периодични срещи на екипа, подпомага ръководителя за изготвяне на техническите доклади. Счетоводител на проекта: отговаря за финансовите и счетоводните документи, свързани с всички дейности по проекта, обобщава и извършва плащания (вкл. плащания на административния персонал), отговаря за създаването на банкова сметка на проекта, кореспонденция с банки, подготвя финансовите отчети и т.н. Допълнително след избора на екип на проекта, същият ще изготви показатели за отчитане на ефекта от обученията и ще следи за тяхното изпълнение. Ще бъдат изготвени анкети, които ще се попълват в края на обученията и ще бъдат обобщавани от екипа. Мониторинга на целия проект в различните му етапи ще се извършва от екипа на проекта и ще бъде отчитан на всяко тримесечие на интернет страницата на ИАГ. Обосновка на дейността Сформирането на добър екип по проекта е ключово за изпълнението му, както и за постигане на третата специфична цел на проекта: „Мониторинг на изпълнението на дейностите и определяне на показатели за отчитане на ефекта от тях”. Членовете на екипа организират дейностите, координират работата, съблюдават изпълнението на проекта, регулират изразходването на средствата от бюджета, организират и провеждат срещи, подпомагат, отчитат напредъка по изпълнение на дейностите, осигуряват разпространението на резултатите от проекта и т.н. Очаквани резултати Заповед на Изпълнителния директор на ИАГ за сформиране на екип за управление на проекта. Сформиран и функциониращ екип по управлението, мониторинга и отчитането на проекта.
Дейност 2 Специализирано обучение „Защита на горските територии” В изпълнение на дейност 2 ще бъдат организирани четири тридневни обучителни семинара в различни региони на България. В семинарите ще бъдат включени експерти от ИАГ, РДГ и СТЗ, свързани с осъществяване на дейности по защита на горските територии. По време на обучението ще бъдат разгледани теоретични и практически въпроси свързани с борбата с ерозията в горските територии, защита на горите от болести, вредители и други повреди. Ще се отдели специално внимание на координацията, контрола и изпълнението на проекти, планове и програми за опазване на горските територии от пожари. Лектори ще бъдат служители от ИАГ. Обучението ще бъде подпомогнато от експерти на РДГ, преминали курсове за „обучители на възрастни” по проект финансиран от Фондация „Америка за България”, изпълняван от ЛТУ в партньорство с ИАГ. Обучителните семинари ще включват както лекционна част, така също и практически обучения на терен. В края на обучението всички обучавани ще попълнят анкети. На участниците ще бъдат издадени сертификати.
Дейност 3 Специализирано обучение „Горска политика, стратегическо и оперативно планиране” Ще бъдат организирани два тридневни обучителни семинара, за експерти от ИАГ и съответните РДГ в Северна и Южна България. Основните теми, които ще бъдат разгледани са: формиране на горски политики на национално и регионално ниво, разработване на национални и регионални стратегически и оперативни документи, наблюдение на изпълнението, отчитане на изпълнението и предложения за актуализация/подобрения. Освен теоретичната част на обучението ще бъде отделно време в програмата за провеждане на работа по работни групи и др. подходящи интерактивни методи, след което резултатите ще бъдат представяни от самите обучавани. Лектори ще бъдат служители на ИАГ.
Дейност 4 Специализирано обучение „Повишаване на капацитета за разработване на годишни програми за обучение на служителите от ИАГ” Ще бъдат организирани два двудневни обучителни семинара, за експертите на ИАГ, РДГ и СТЗ в Северна и Южна България. Основните теми, които ще бъдат разгледани са свързани с изискванията на Глава 15 от Закона за горите, касаеща професионалното обучение, квалификацията и преквалификацията на лицата, извършващи дейности в горските територии, „Концепцията на ИАГ за обучение, повишаване на квалификацията и преквалификацията на работещите в горското стопанство”, която предстои да бъде приета и изготвяне на програми за обучение.
Дейност 5 Семинар на ИПА „Управление и оценка на изпълнението” (ЧР – 2) 44 бр. експерти „Човешки ресурси” от ИАГ (в т.ч. РДГ и СТЗ) ще се включат в двудневен семинар, организиран от ИПА на тема: „Управление и оценка на изпълнението”. Семинарът е от Каталога на ИПА за 2013 г. Тъй като необходимостта от подобно обучение е за голям брой експерти, то се предвижда организирането на два отделни семинара, които ще се проведат извън базите на ИПА. За целта са предвидени командировъчни разходи както за участниците в обучението, така също и за лекторите на обучението от ИПА и 1 организатор
Дейност 6 Семинар на ИПА „Административна стилистика” (ПР – 4) 44 бр. експерти от ИАГ ще преминат обучение от ИПА „Административна стилистика”. Семинарът е избран от Каталога на ИПА за 2013 г. Тъй като необходимостта от подобно обучение е за голям брой експерти, то се предвижда организирането на два отделни семинара, които ще се проведат извън базите на ИПА. За целта са предвидени командировъчни разходи както за участниците в обучението, така също и за лекторите на обучението от ИПА и 1 организатор.
Дейност 7 Курс по английски език – ІV ниво (В1.2) Провеждане на тримесечен курс по английски език за ниво (В1.2) за 20 бр. служители. Обученията ще се провеждат в заседателната зала на ИАГ, два пъти седмично. Ще се избере външна обучаваща фирма и предвид, че размера на сумата за обучението е ниска, ще се пристъпи към пряко договаряне, след избор на фирмата от ръководството на ИАГ.
Дейност 8 „Информация и публичност” В изпълнение на дейността е предвидено провеждането на два информационни семинара с прес-конференции. На първия ще бъде представен проектът, ще бъдат посочени неговите основни цели и очаквани резултати, програмата, която финансира проекта, целевите групи, към които е насочен и т.н. В края на проекта ще бъде проведен заключителен семинар с прес-конференция, на който ще бъдат представени всички постигнати резултати от изпълнението на дейностите. По време на изпълнение на проекта ще бъдат публикувани в интернет страницата на ИАГ три броя тримесечни публикации за напредъка по изпълнението му, както и 6 броя прес-съобщения, свързани с конкретни дейности по проекта. Ще бъдат отпечатани рекламни материали – плакати, плакат-покани, рол-банер, тефтери, папки, химикалки и др. с логото на ЕС, ОПАК, ЕСФ, ИАГ и името на проекта. Рекламните материали ще се разпространяват на двата информационни семинара и по време на обученията. С изпълнението на дейността ще бъде постигната четвъртата специфична цел на проекта: „Публичност на целите и постигнатите резултати”.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
"Алюр Ивентс"
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 89 671 BGN
Общ бюджет: 65 696 BGN
БФП: 65 696 BGN
Общо изплатени средства: 65 696 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 65 696 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 62 676 BGN
2015 3 020 BGN
65 696 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 55 841 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 53 274 BGN
2015 2 567 BGN
55 841 BGN
В т.ч. Национално финансиране 9 854 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 9 401 BGN
2015 453 BGN
9 854 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Служители, успешно преминали обученията с получаване на сертификат
Индикатор 2 Общ брой на обучените служители в администрацията
Индикатор 3 Обучени жени от общия брой обучени
Индикатор 4 (Д) Обучителни семинара;
Индикатор 5 (Д) Обучени служители
Индикатор 6 (Д) Процент на обучените жени по дейност 2
Индикатор 7 (Д) Брой получени сертификати
Индикатор 8 (Д) Обучителни семинара
Индикатор 9 (Д) Брой обучени
Индикатор 10 (Д) Процент обучени жени по дейност 3
Индикатор 11 (Д) Брой сертификати
Индикатор 12 (Д) Брои семинари
Индикатор 13 (Д) Брой обучени
Индикатор 14 (Д) Прозент обучени жени по дейност 4
Индикатор 15 (Д) Брой получени сертификати
Индикатор 16 (Д) Брой проведени семинари
Индикатор 17 (Д) Брой обучени
Индикатор 18 (Д) Процент жени обучени по дейност 5
Индикатор 19 (Д) Брой получени сертификати
Индикатор 20 (Д) Брой семинари
Индикатор 21 (Д) Обучени
Индикатор 22 (Д) % обучени жени
Индикатор 23 (Д) Сертификати
Индикатор 24 (Д) Брой курсове
Индикатор 25 (Д) Брой обучени
Индикатор 26 (Д) Процент на обучените жени по дейност 7
Индикатор 27 (Д) Брой сертификати
Индикатор 28 (Д) Брой участници в информационните семинари;
Индикатор 29 (Д) брой медии отразили семинарите
Индикатор 30 (Д) Брой публикации в интернет страницата на ИАГ;
Индикатор 31 (Д) брой прес-съобщения в интернет страницата на ИАГ;
Индикатор 32 (Д) брой отпечатани и раздадени информационни материали
Индикатор 33 (Д) брой презентации


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз