Дейности:
|
Дейност 1 „Управление на проекта” Описание на дейността
В тази дейност ще бъде сформиран Екип за управление на проекта, който ще следи, ръководи и отчита неговото изпълнение. Този екип ще се състои от 3 души, от които: 1 ръководител, 1 координатор и 1 счетоводител.
Ръководител на проекта: ръководи и наблюдава цялостното изпълнение и развитие на проекта; ръководи изпълнението на отделните дейности и следи за постигане на целите на проекта; разпределя отговорностите между членовете на екипа и контролира тяхната работа; възлага организирането на периодични срещи, за да се следи работата по проекта и да се дискутират евентуални проблеми; отговаря за техническите доклади и финансовите отчети.
Координатор на проекта: координира и консултира изпълнението на дейностите по проекта; подпомага ръководителя на проекта; координира работата на екипа по проекта; помага изпълнението и логистиката на проекта; води кореспонденция и класификация на архива; асистира кореспонденцията по организиране на отделните обучения (писма, факсове, телефонни обаждания, е-mail-и); организира периодични срещи на екипа, подпомага ръководителя за изготвяне на техническите доклади.
Счетоводител на проекта: отговаря за финансовите и счетоводните документи, свързани с всички дейности по проекта, обобщава и извършва плащания (вкл. плащания на административния персонал), отговаря за създаването на банкова сметка на проекта, кореспонденция с банки, подготвя финансовите отчети и т.н.
Допълнително след избора на екип на проекта, същият ще изготви показатели за отчитане на ефекта от обученията и ще следи за тяхното изпълнение. Ще бъдат изготвени анкети, които ще се попълват в края на обученията и ще бъдат обобщавани от екипа. Мониторинга на целия проект в различните му етапи ще се извършва от екипа на проекта и ще бъде отчитан на всяко тримесечие на интернет страницата на ИАГ.
Обосновка на дейността
Сформирането на добър екип по проекта е ключово за изпълнението му, както и за постигане на третата специфична цел на проекта: „Мониторинг на изпълнението на дейностите и определяне на показатели за отчитане на ефекта от тях”. Членовете на екипа организират дейностите, координират работата, съблюдават изпълнението на проекта, регулират изразходването на средствата от бюджета, организират и провеждат срещи, подпомагат, отчитат напредъка по изпълнение на дейностите, осигуряват разпространението на резултатите от проекта и т.н.
Очаквани резултати Заповед на Изпълнителния директор на ИАГ за сформиране на екип за управление на проекта. Сформиран и функциониращ екип по управлението, мониторинга и отчитането на проекта.
Дейност 2 Специализирано обучение „Защита на горските територии” В изпълнение на дейност 2 ще бъдат организирани четири тридневни обучителни семинара в различни региони на България. В семинарите ще бъдат включени експерти от ИАГ, РДГ и СТЗ, свързани с осъществяване на дейности по защита на горските територии. По време на обучението ще бъдат разгледани теоретични и практически въпроси свързани с борбата с ерозията в горските територии, защита на горите от болести, вредители и други повреди. Ще се отдели специално внимание на координацията, контрола и изпълнението на проекти, планове и програми за опазване на горските територии от пожари. Лектори ще бъдат служители от ИАГ. Обучението ще бъде подпомогнато от експерти на РДГ, преминали курсове за „обучители на възрастни” по проект финансиран от Фондация „Америка за България”, изпълняван от ЛТУ в партньорство с ИАГ.
Обучителните семинари ще включват както лекционна част, така също и практически обучения на терен. В края на обучението всички обучавани ще попълнят анкети. На участниците ще бъдат издадени сертификати.
Дейност 3 Специализирано обучение „Горска политика, стратегическо и оперативно планиране” Ще бъдат организирани два тридневни обучителни семинара, за експерти от ИАГ и съответните РДГ в Северна и Южна България. Основните теми, които ще бъдат разгледани са: формиране на горски политики на национално и регионално ниво, разработване на национални и регионални стратегически и оперативни документи, наблюдение на изпълнението, отчитане на изпълнението и предложения за актуализация/подобрения. Освен теоретичната част на обучението ще бъде отделно време в програмата за провеждане на работа по работни групи и др. подходящи интерактивни методи, след което резултатите ще бъдат представяни от самите обучавани. Лектори ще бъдат служители на ИАГ. Дейност 4 Специализирано обучение „Повишаване на капацитета за разработване на годишни програми за обучение на служителите от ИАГ” Ще бъдат организирани два двудневни обучителни семинара, за експертите на ИАГ, РДГ и СТЗ в Северна и Южна България. Основните теми, които ще бъдат разгледани са свързани с изискванията на Глава 15 от Закона за горите, касаеща професионалното обучение, квалификацията и преквалификацията на лицата, извършващи дейности в горските територии, „Концепцията на ИАГ за обучение, повишаване на квалификацията и преквалификацията на работещите в горското стопанство”, която предстои да бъде приета и изготвяне на програми за обучение. Дейност 5 Семинар на ИПА „Управление и оценка на изпълнението” (ЧР – 2) 44 бр. експерти „Човешки ресурси” от ИАГ (в т.ч. РДГ и СТЗ) ще се включат в двудневен семинар, организиран от ИПА на тема: „Управление и оценка на изпълнението”. Семинарът е от Каталога на ИПА за 2013 г. Тъй като необходимостта от подобно обучение е за голям брой експерти, то се предвижда организирането на два отделни семинара, които ще се проведат извън базите на ИПА. За целта са предвидени командировъчни разходи както за участниците в обучението, така също и за лекторите на обучението от ИПА и 1 организатор Дейност 6 Семинар на ИПА „Административна стилистика” (ПР – 4) 44 бр. експерти от ИАГ ще преминат обучение от ИПА „Административна стилистика”. Семинарът е избран от Каталога на ИПА за 2013 г. Тъй като необходимостта от подобно обучение е за голям брой експерти, то се предвижда организирането на два отделни семинара, които ще се проведат извън базите на ИПА. За целта са предвидени командировъчни разходи както за участниците в обучението, така също и за лекторите на обучението от ИПА и 1 организатор. Дейност 7 Курс по английски език – ІV ниво (В1.2) Провеждане на тримесечен курс по английски език за ниво (В1.2) за 20 бр. служители. Обученията ще се провеждат в заседателната зала на ИАГ, два пъти седмично. Ще се избере външна обучаваща фирма и предвид, че размера на сумата за обучението е ниска, ще се пристъпи към пряко договаряне, след избор на фирмата от ръководството на ИАГ. Дейност 8 „Информация и публичност” В изпълнение на дейността е предвидено провеждането на два информационни семинара с прес-конференции. На първия ще бъде представен проектът, ще бъдат посочени неговите основни цели и очаквани резултати, програмата, която финансира проекта, целевите групи, към които е насочен и т.н.
В края на проекта ще бъде проведен заключителен семинар с прес-конференция, на който ще бъдат представени всички постигнати резултати от изпълнението на дейностите.
По време на изпълнение на проекта ще бъдат публикувани в интернет страницата на ИАГ три броя тримесечни публикации за напредъка по изпълнението му, както и 6 броя прес-съобщения, свързани с конкретни дейности по проекта.
Ще бъдат отпечатани рекламни материали – плакати, плакат-покани, рол-банер, тефтери, папки, химикалки и др. с логото на ЕС, ОПАК, ЕСФ, ИАГ и името на проекта. Рекламните материали ще се разпространяват на двата информационни семинара и по време на обученията.
С изпълнението на дейността ще бъде постигната четвъртата специфична цел на проекта: „Публичност на целите и постигнатите резултати”.
|