Дейности:
|
Дейност 1: Подобряване на знанията и уменията на служителите на АГКК чрез специализирано обучение в направленията цифрова картография, дистанционни методи и ГИС Осъществяването на дейността предвижда предоставяне на специализирано обучение чрез външен изпълнител под формата на практически и теоретични модули в следните направления: цифрова картография, дистанционни методи и ГИС.
Едно от основните задължения на АГКК съгласно Закона за геодезията и картографията е създаване на Цифрова едрома¬щабна топографска карта на България. Този процес е бил прекъснат години наред поради редица структурни и други изменения в сектора „Геодезия и картография”, както и в след¬ствие на бързите и драстични промени в областта на технологиите, които коренно промениха работата в тази област. Географските информационни системи навлязоха много успешно при решаването на въпроси, свързани с оперативно управление на икономиката, земеползването, земеустройството и устройството на територията, за анализ на социално–иконо¬мически процеси, планиране използването на природни и материални ресурси, мониторинг на околната среда и др. Създаването на цифрови и електронни карти, които са в основата на ГИС е съществен момент за интегрирането ни в европейската и световната икономика.
Специализираното обучение ще включва следните теми/модули:
Цифрова картография:
Разширяване на теоретичните знания и практическите умения на служителите чрез запознаване със съвременните ме¬тоди и техники за създаване на карти в цифрова среда. Обу¬чението ще включва въведение в геопространствените данни, тяхната класификация и визуализация, начини за създаване на метаданни за информационни системи, изучаването на приложен софтуер за използване и визуализация на гео-данни в цифрова среда, както и предпоставки за осъществяване на връзка с мобилни комуникационни технологии.
Дистанционни методи:
Разширяване на теоретичните познания и практическите умения на служителите при приложение на дистанционни методи в сферата на картографията и фотограметрията. Обучението ще включва изучаване на основните методи за получаване и регистриране на информация от аерокосмически летателни апарати и нейната обработка, спецификата при извличане на тематична информация от многоканални изображения, филтрация на индексни растерни изображения със средствата на ГИС както и тяхното интегриране в средата на ГИС.
Получените знания ще могат да се ползват в сферите на цифровата фотограметрия, дистанционните методи, цифровата картография, геодезията и при въвеждане на информация от растерни данни в ГИС.
ГИС:
Запознаване с основните елементи на Географските инфор¬мационни системи и придобиване на първоначални практи¬чески умения за работа GIS софтуер.
Ще се предвидят практически занятия, които ще включват обработка, управление, анализ и визуализиране на пространствени данни. Специализираното обучение ще обхване 20 служители от централната администрация на АГКК, които са пряко заети с тази област.
Дейност 2: Придобиване и подобряване знанията и уменията на служители на АГКК при работа с бази данни MS Access Дейност 2 предвижда обучение за служители на АГКК в унисон с мерките свързани с капацитета на Института по публична администрация (ИПА) и предлаганите специализирани обучения от каталога на института. По –конкретно, в рамките на дейност 2 се предвижда участие на 6 служители на АГКК в следните обучения /каталог ИПА 2013 г./ - по 2 служители във всеки модул. Обучението ще цели да развие у участниците познания и умения за работа с бази данни, които да могат да им позволят да обработват данните получени чрез дистанционни методи за цифрово картиране и картографиране:
1. „Бази данни с MS Access (начинаещи)” (ИТО-20) : 3 дни, 18 учебни часа;
2. „Бази данни с MS Access (напреднали)” (ИТО-21) : 3 дни, 18 учебни часа;
3. „Оптимизиране на бази данни в MS Access с Visual Basic” (ИТО-22) : 3 дни, 18 учебни часа;
Дейност 3: Дейности за информираност и публичност
В рамките на дейност 3 ще бъде проведена цялостна информационна кампания по проекта, която ще включва:
- организация на откриваща и закриваща конференции по проекта с участието на представители на държавната администрация, гражданското общество, бизнес организации, медиите, за които се предвижда наем зала, оборудване и кафе - паузи.
С цел популяризация на дейностите по проекта и в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС, се предвиждат и следните мерки:
- 4 бр. публикации в местни и национални печатни издания;
- изготвяне на комплект информационни материали за участниците в конференциите – химикали, тефтери/падове, папки с логото на ОПАК и ЕС (100 бр.);
Предвижда се дейността да бъде възложена на външен изпълнител по реда на ЗОП.
Дейност 4: Управление на проекта
В рамките на Дейност 4 ще бъде сформиран екипът на управление на проекта, включващ ръководител, координатор и счетоводител, като екипът ще има следните конкретни задачи:
- организация и провеждане на оперативни срещи;
- определяне и приемане на правила за работа на екипа, както и списък с оперативни задачи;
- текуща координация и административно обезпечаване на проекта;
- комуникация с Управляващия орган (УО);
- сформиране на комисия, отговорна за обявяване на конкурси за избор на изпълнители по проектните дейности и провеждане съответните процедури.
- публикуване на обяви в пресата за анонсиране на обществените поръчки, условия и формуляри.
- участие в подготовка на тръжната документация;
- провеждане на процедури за избор на изпълнител;
- успешно контрактуване на процедури за избор на изпълнители и изпълнение на договори;
- съхранение на документи, доклади и протоколи по проекта, водене на архив;
- мониторинг на плана за изпълнение на проектните дейности;
- оценка и наблюдение на изпълнението на дейностите, проведените обучения и проследяване на резултатите от тях;
- месечни отчети и доклади за извършената работата на членовете на екипа;
- доклад за проведената информационна кампания;
- финален отчет на проекта.
В рамките на дейността са предвидени разходите, необходими за административната дейност по проекта.
|