Дейности:
|
Дейност 5. Информираност и публичност Ще се реализира информационна кампания за информиране и публичност, като се спазват правилата за осигуряване на широко достъпна, разбираема и изчерпателна информация за ролята на ЕСФ и ОПРЧР.
При стартиране на Проекта ще се проведе пресконференция с представители на местни и регионални медии относно целите, дейностите и очакваните резултати от изпълнението на Проекта.
При изпълнението на проекта се предвиждат 3 публикации в пресата.
Ще бъде изработена информационна табела, която ще е разположена в ЦНСТ. Ще бъдат изработени информационна дипляна, брошури, плакати, рекламни шапки, тениски и рекламни раници.
След пристигането на децата и тяхната адаптация, през м.май 2014г. се предвижда провеждането на „Ден на отворените врати”, в който децата ще посрещат гости – новите си приятели от съседската общност, ученици от местните училища, деца от детските градини, представители на други социални услуги и др. Такъв ден ще бъде проведен и през м.септември 2014г.
При приключване на Проекта ще се организира заключителна конференция – форум за отчитане на резултатите от Проекта. Предоставяне на социалната услуга Център за настаняване от семеен тип (ако е приложимо) В Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи в риск „Дъга” Димитровград ще бъде осигурена качествена грижа за 12 за деца и младежи от специализирани институции и 2 деца/младежи от общността, настанени по спешност.
Организирането на живота и услугите в Центъра ще бъде насочено към подкрепа за личностно съзряване и изграждане на умения за самостоятелен и независим живот, както и създаването на условия и нагласи за равнопоставено участие в местната общност.
Дейностите по предоставяне на социалната услуга включват:
- Задоволяване на основните жизнени потребности от храна, подслон, сигурност, развитие и условия за тяхното надграждане, в среда, близка до семейната;
- Осигуряване на безопасна и сигурна среда за децата и младежите с увреждания, лично пространство и вещи;
- Екипни срещи за обсъждане и вземане на решение относно планиране и индивидуализиране грижите за всяко дете/младеж с увреждане;
- Осигуряване на равнопоставено участие в живота на местната общност чрез равен достъп до здравеопазване и образование (детска градина, училище и др.), подкрепящи социални услуги (ДЦДУ, ЦОП), центрове за работа с деца, спортни клубове, детски площадки, културни институции и др. на територията на община Димитровград;
- Съдействие на децата и младежите с увреждания за възстановяване и поддържане на контакти с родители и близки и/или при възможност за приемна грижа или осиновяване и др.
- Провеждане на ежемесечна супервизия на персонала Дейност 1. Организация и управление на проекта Дейността ще бъде организирана в два етапа:
1. Определяне и назначаване на екипа
Екипът за управление на проекта ще включва специалисти с различна професионална квалификация, опит и образование, така че да се гарантира максимална ефективност на разходваните време и ресурси.
Избраните за членове на екипа служители ще бъдат назначени със заповед на кмета на общината. За всеки член на екипа ще бъде изготвена длъжностна характеристика.
Екипът ще включва ръководител, координатор и счетоводител.
2. Текущо управление на проекта
2.1. Провеждане на ежемесечни работни срещи на екипа
2.2. Провеждане на регулярни срещи с персонала на ЦНСТ
2.3. Финансово управление на проекта
2.4. Вътрешен мониторинг
2.5. Изготвяне на междинни и заключителен технически и финансови отчети Дейност 3. Подготовка за преместване на децата и младежите Основна роля в процеса на подготовката за преместване на децата ще има екипът по деинституционализация, който ще се състои от профилирани специалисти – психолог, социален работник и педагог. Проектното предложение предвижда те да организират и проведат по три предварителни посещения при всяко дете, преди неговото преместване. Две от срещите с децата ще бъдат проведени съвместно с членове на персонала на новоразкритата услуга. Основната цел на опознавателните срещи е преодоляване на негативните последици от предстоящата промяна и по-лесна адаптация на новото и непознато място. Екипът има задачата да подпомогне персонала в контактите му със децата и младежите от специализираните институции и изграждането на доверителна връзка помежду им. Ще се плануват и подготвят посещенията, предвидени по Компонент 1, на децата/младежите в ЦНСТ преди настаняването им.
Експертите ще се запознаят със специализираните оценки на децата и младежите, изготвени по проект ”Детство за всички”. В зависимост от това, ще се изготви План за приемане на децата, който включва график за посрещане на децата, срокове, транспорт, отговорник, първи стъпки след посрещането. Ще се изготвят индивидуални планове за извеждане на децата от институциите, съобразени с индивидуалните особености и потребности на всяко дете/младеж. Плановете ще включват координиране на всички подкрепящи услуги и институции, имащи роля след преместването.
В етапа на подготовка за настаняване в новата услуга, персоналът на ЦНСТ ще извърши подготовка на средата – съобразяване на обзавеждането с индивидуалните потребности на всяко дете/младеж, осигуряване на дрехи, обувки, тоалетни принадлежности и други, свързани с преместването на децата и по-лесната им адаптация в новата обстановка.
Успоредно с подготовката на децата и младежите за предстоящото преместване, персоналът на ЦНСТ ще премине въвеждащо обучение. Обучителите ще бъдат насочени от екипа, работещ по Компонент 1 на операция „Да не изоставяме нито едно дете”.
Ще бъдат изготвени и всички правила и процедури, съгласно Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца и Методическо ръководство за услугата.
Друга посока, в която ще работи персоналът в този период, а и след настаняването на децата и младежите е изграждане на добра съседска среда. За целта ще се проведат срещи, на които съседите ще бъдат поканени да посетят центъра и да получат информация за целевата група и целта на социалната услуга.
Допълнителните консултанти педиатър и физиотерапевт ще подпомагат персонала в изготвянето на оценките за определяне на потребностите на децата и младежите, които ще бъдат настанени в центъра и набелязването на дейностите по индивидуалните планове за грижи.
Ще бъдат ползвани юридически консултации, относно изготвянето на необходимата документация за посрещането и настаняването на децата и младежите. Дейност 4. Преместване на децата и младежите. След приключване на периода на подготовка, който може да е различен за всяко дете/младеж, ще започне преместването им. То ще бъде извършено поетапно, за по-добра адаптация в новата среда, в съответствие с препоръките, направени при оценката на потребностите, и в съответствие с Плана за приемане на децата и младежите в ЦНСТ.
За целта ще бъде нает специализиран транспорт. Ще бъдат оформени екипи от персонала, които заедно с екипа по деинституционализация ще съпровождат потребителите. Дейност 2. Подбор и наемане на персонал на ЦНСТ и специалисти за подкрепящи дейности Определянето на персонала по длъжности и численост са съобразени с Методиката за определяне на персонала в специализираните институции и социалните услуги в общността, утвърдена със Заповед №РД01-864/30.10.2012г. на министъра на труда и социалната политика. Подборът на персонала ще се извърши по предварително разработена процедура. Ще бъде публикувана обява на електронната страница на общината и в Дирекция „Бюро по труда” – Димитровград. Същата ще бъде поставена и на информационното табло в сградата на Общинска администрация. Подборът ще се проведе на два етапа от комисия, определена със заповед на кмета на общината: подбор по документи и провеждане на интервю.
В комисията ще участва и психолог, нает като консултант по проекта.
При възникване на необходимост за наемане на нов персонал, по време на Проекта подборът ще се извършва по същата процедура.
С избраният персонал ще бъдат сключени трудови договори за срок до датата на приключване на проекта.
Проектното предложение предвижда да се сформира екип за деиституционализация, изграден от психолог, социален работник и педагог. Отчете се необходимостта от консултантските услуги на юрист, педиатър и физиотерапевт. За транспортирането на екипите и децата ще бъде нает шофьор.
|