Дейности:
|
Дейност 6. Информация и публичност Дейностите за осигуряване на информация и публичност за настоящия проект ще се извършват по време на реалното изпълнение на проекта и ще включват дейности за подготовка, и разпространение на материали, популяризиращи приноса на Европейския съюз за проекта.
Ще бъде изработена табела по образец; изготвени 100 бр брошури по проект на „МТК Знание“ ЕООД и разлепени на задължителните места стикери с лого на Европейския съюз и лого на ОП РЧР.
Дейност 4. Подготовка и стартиране на дейността за провеждане на професионални обучения Поддейност 4.1. Разработване на система за съхранение на документацията и система за мониторинг и контрол на процеса на обучение.
Системата за съхранение на документацията ще бъде разработена от техническия секретар, като лице, което в последствие ще отговаря за нейното изпълнение. Тази система ще обхваща не само документацията за нуждите на настоящия проект, но и цялостната дейност на ЦПО „МТК Знание“. ОП РЧР предлага достатъчно информация за правилното изграждане на такава система. Нейното утвърждаване ще стане от Управителя на „МТК Знание“ ЕООД. Разработването на тази система ще започне непосредствено след подаване на документацията за лицензиране на центъра.
Системата за мониторинг и контрол на процеса на обучение ще се изготви от техническия сътрудник. Ще бъде адаптирана съществуваща система, съобразно дейностите за мониторинг и контрол в предприятието. Нейното утвърждаване ще стане от Управителя на „МТК Знание“ ЕООД. Разработването на тази система ще започне непосредствено след подаване на документацията за лицензиране на центъра
Поддейност 4.2. Изграждане на два филиала (бази) на ЦПО „МТК Знание“ в гр. Кнежа и в гр.Кюстендил. Изграждането на филиали (бази) за професионално обучение към ЦПО „МТК Знание“, ще даде възможност на по-голям брой лица да повишат степента на своето професионално образование, без допълнителни разходи за път и нощувка, при високото качество на обучение. Дейността е предимно от организационен характер, свързана с намиране на подходящи помещения за теоритично и практично обучение, отговарящи на изискванията на лиценза на ЦПО „МТК Знание“.
Създаването на организация за популяризиране дейността на центъра в съответния град е последваща стъпка, в работата на екипа по проекта. Организационната част ще бъде възложена за изпълнение на служителите на „МТК Знание“- техническия секретар и техническия сътрудник. Популяризацията, презентациите както и ораганизацията на всяко конкретно обучение, по време на изпълнение на проекта, ще се извършва от Управителя на предприятието „МТК Знание“ ЕООД.
Поддейност 4.3.Участие в процедура за кандидатстване и подбор на доставчици на обучения по професионално обучение на безработни и заети лица по Приоритетни оси 1 и 2 от „Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“
Основната дейност на ЦПО „МТК Знание“ ще се извършва по процедурите за предоставяне на обучение съгласно „Наръчник за работа на доставчиците на обучение, предоставщи обучение по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2007- 2013“ , съгласно ПМС 251/2009г.
При наличие на лиценз ЦПО „МТК Знание“ ще кандидатства като доставчик на обучение по предстоящите процедури на Агенцията по заетостта по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“. За целта ЦПО „МТК Знание“ ще кандидатства за включването му в списъка на одобрени доставчици. След като се запознахме с изискванията, още на етапа на попълване и подаване на документацията по Схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ: BG051PO001-1.2.03 „Насърчаване стартирането на проекти за развиване на самостоятелна стопанска дейност” - Компонент II” се установи, че „МТК Знание“ ЕООД отговаря на изискванията за одобряването му като доставчик на обучение.
Всяка година не по-късно от 31 януари ЦПО “МТК Знание“ ще представя пред изпълнителния директор на Агенцията по заетостта необходимите документи за доказване на обстоятелствата, съгласно чл.10 на ПМС 251/2009г, за оставането му в списъка на одобрените доставчици.
Изготвянето на документацията по тази поддейност ще се извършва от служителите на „МТК Знание“ ЕООД. Подготовката на документацията ще започне непосредствено след получаването на лиценз в рамките на 15 -20 дни.
Поддейност 4.4. Подготовка на документация и кандидатстване по процедура за кандидатстване и подбор на доставчици на обучения по ключови компетентности на безработни и заети лица по Приоритетни оси 1 и 2 от „Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“
Предвижда се изготвянето и подаването на документацията за кандидатстване и подбор на доставчици на обучения по ключови компетентности. Изготвянето на документацията по тази поддейност ще се извършва от служителите на „МТК Знание“ ЕООД. Подготовката на документацията и подаването й ще се реализира в рамките на 15 - 20 дни.
Дейност 1. Кандидатстване за предоставяне на лиценз за Център за професионално обучение „МТК Знание“ Издаването на лицензии на ЦПО „МТК Знание“ е регламентирано от следната нормативна уредба: Закон за професионалното образование и обучение (ЗПОО), Правилник за дейността на НАПОО, Закон за административното регулиране; вътрешни документи – процедура за лицензиране на център за професионално обучение и център за информация и професионално ориентиране и др.
Дейността се състои от подготовка за кандидатстване за лиценз и от лицензиране.
Подготовка на Дейност 1
Управителят „МТК Знание“, на базата на нормативни документи, ще разработи организацията и правилата за управление на дейността на центъра, включваща:
условията и реда за приемане на кандидатите;
оценяването на входящото образователно и квалификационно равнище;
организация на теоретичното обучение;
организация на практическото обучение;
системата за оценяване на обучението;
Техническият сътрудник и Техническият секретар, назначени на трудов договор към предприятието „МТК Знание“, ще участват в подготовката на Правилника за устройството и дейността на центъра, както и в разработването на Годишен план за дейността на центъра. Управителят ще разработи Годишния бюджет на центъра.
Управителят ще определи нужните ресурси за професионалното обучение в центъра, както следва:
екип от преподаватели с необходимата образователно-квалификационна степен, свидетелство за правоспособност, специална научна подготовка;
материална база за професионалното обучение по теория и практика;
оборудване за професионално обучение по теория и практика.
Техническия сътрудник, ще разработи под ръководството на Управителя следната документация:
учебни планове и програми;
учебни материали и пособия.
за избраните професии и специалности за лицензиране.
Техническият сътрудник, в тази си дейност ще ползва разработените учебни планове и програми предоставени с открит достъп от действащи ЦПО в страната, след като предварително разучи Рамковите програми на Министерството на образованието и науката. Разработените документи ще бъдат оценени, с предложения за усъвършенстване, от представители на Експертния съвет на центъра, както и от Екипа за управление на проекта.
Техническият секретар ще подготви и подаде в НАПОО следните документи за предоставяне на лиценз:
Заявление за кандидатстване;
Формуляр за кандидатстване.
По време на изготвяне на документацията кандидатът, в случай на необходимост ще ползва консултантските услуги на отдели „Лицензиране“ и „Професионална квалификация“ на НАПОО, които са безплатни.
Изпълнение на Дейност 1 - Лицензиране на ЦПО
Процедурата по издаване на лиценз от НАПОО е в рамките до 3 месеца, след подаване на Заявлението и Формуляра за кандидатстване от кандидата.
За получаването на лиценз, при подаване на документите в НАПОО се заплащат следните такси:
Разглеждане на заявление;
Откриване на процедура по лицензиране;
Издаване на лиценз.
Таксите са включени в бюджета на проекта и тяхната стойност се определя от „Тарифа за таксите за лицензиране на центрове за професионално обучение и на центрове за информация и професионално ориентиране“, Обн. ДВ. бр.97 от 28 Ноември 2000г
Дейност 2. Придобиване на ДМА и ДНА за дейността на предприятието Техническите спецификации на оборудването по проекта са представени в Приложение Б4
За срокът на изпълнение на проекта, както и за последващата дейност, след лицензиране на ЦПО„МТК Знание“ са необходими следните ДМА/ДНА:
Две компютърни конфигурации, за техническия секретар и техническия сътрудник, с включен месечен интернет. Компютърните конфигурации са с лицензиран Windows и MS Office.
За нуждите на ЦПО се предвижда и закупуване на универсална софтуерна система, с която работят всички центровете за професионално обучение - ADMIN SOFT. Системата има вграден редактор на формуляри, сертификати и др. документи, които издава всеки ЦПО.
Мултифункционално устройство - скенер, факс, копир. Необходимостта от скенер/копир е налице от първите дни на работа на предприятието, чиято дейност е свързана изключително с изготвяне/ размножаване/ препращане на документация.
Мултимедиен проектор – това устройство е необходимо от самото начало за презентации и абсолютно задължително след получаване на лиценз за провеждане на обучения.
Учебни маси и столове – необходими за обзавеждане на учебна зала с минимум 10 работни места. Първоначалните лицензии, за които ще кандадатства „МТК Знание“ не са свързани с използване на компютърна техника от обучаваните лица, така че това оборудване е достатъчно и отговаря на изискванията на критерите на допустимост за ресурсна осигуреност на ЦПО.
Също така в бюджета е предвидено закупуване на:
машина за подвързване – за документацията за лицензиране, за учебните материали и др.; комплект спирали и корици за първоначалните документи;
флип чарт – за обучение и презентации;
бяла дъска – за обучение и презентации.
Дейност 5. Организация и управление на проекта Екипът за управление на проекта (ЕУП) ще управлява, следи и контролира обхванатите от проекта дейности в следните области на проекта:
Обхват;
График на изпълнение;
Изпълнение на бюджета;
Качеството на извършваните дейности;
Човешките ресурси в проекта;
Комуникациите в проекта;
Снабдяването, доставките на материали и услуги.
Успешното управление на проекта се е превърнало в ключова необходимост за „МТК Знание“ ЕООД.
Управленческият цикъл на проекта е изложен най-общо по следния начин :
• Кандидатстване по схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ - изготвяне на бизнес план и документация за кандидатстване;
• Подготовка на работата :
- конктретизиране на екипа за организация и управление на проекта; определяне на основите , ефективността и техниката на работа в екип;
-приемане на Правилник за устройството и дейността на центъра;
- приемане на Система за съхранение на документацията.
• Изпълнение и мониторинг на проекта :
- детайлно ръководство за екипа при планирането, изпълнението и приключването на проекта;
- управление на ресурсите – финансови (бюджет, фанансова документация, финансов надзор, финансов контрол, финансова отчетност), технически ( оборудване, материали), човешки ресурс;
- управление на системата за контрол и мониторинг;
- управление на информацията и комуникацията;
• Оценка на изпълнението на проекта
- анализ на резултатите и приключване на проекта;
- подготовка на процедура по окончателно разплащане по проекта;
– изготвяне на окончателен финансов отчет със съпътстващите го разходооправдателни документи; искане за окончателно плащане, както други доклади и документи, представляващи основания за окончателно плащане.
ЕУП няма да има командировки, както и няма да има обособено помещение от ЦПО, в което да извършва почасовата си дейност, свързана с Управление на проекта.
Дейност 3. Първоначално закупуване на материали и консумативи Съгласно т. 3.1.4 „Дейности, допустими за финансиране“ от „Насоки за кандидатстване“, първоначалното закупуване на материали, които в рамките на изпълнението на проекта трябва да бъдат изразходвани, вложени или реализирани е задължителна дейност.
За дейността на ЦПО „МТК Знание“ това са предимно консумативи, наличието на които е необходимо за подготовката и осъществяването на всяка една от дейностите по проекта.
Ежедневната работа на всеки ЦПО би била значително затруднена при липсата на така изброените материали.
|