Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.1.13-0028-C0001
Номер на проект: ESF-1113-02-02002
Наименование: ""Темплар" ЕООД за повече заетост за младите хора"
Бенефициент: "ТЕМПЛАР" ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 09.09.2013
Начална дата: 22.10.2013
Дата на приключване: 01.07.2015
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Югоизточен
               Бургас
                    Бургас
Описание
Описание на проекта: Повишаване на икономическата активност и интеграция на млади безработни до 29-годишна възраст, чрез подкрепа на работодателите за разкриване на нови работни места.
Дейности: 1. Закупуване и доставка на оборудване за новоразкритите работни места Дейността предвижда да бъде закупено оборудване за новите работни места, които ще бъдат разкрити по проекта. Съгласно изискванията, „Темплар” ЕООД се ангажира да запази предназначението на оборудването за срок от минимум 5 години след приключване на проекта. Оборудването на новите 37 работни места включва: 1. Комбинирана микровълнова с конвекционна фурна 1 бр. 2. ФУРНА/ПЕЩ БРАСА /ЖАР – 1бр. За избора на доставчик на оборудване ще бъде проведена тръжна процедура, съгласно ПМС55, включваща следните основни етапи на изпълнение: 1. Изготвяне на покана за участие в процедура по договаряне без пояснителен документ, съгласно чл.59 на ПМС № 69/11.03.2013 г. и изпращането й до избраните кандидати. 2. Назначаване на Оценителна комисия; 3. Информиране на ДО за датите на сесията за отваряне на предложенията в срок не по-късно от 5 дни преди това; 4. Провеждане на договаряне с поканените кандидати, при условие, че са постъпили оферти от минимум 2 кандидати (с изключение на случаите по чл. 57, ал. 1, т. 2, 3 и 6 и ал. 2.) Комисията изготвя протоколи за преговорите, водени с всеки отделен кандидат. Данните от протоколите се обобщават в заключителен протокол, съдържащ класиране на кандидатите и предложение за сключване на договор с класирания на първо място кандидат. 5. Изпращане на Протокола и Решението/ Заповедта за определяне на изпълнител до ДО за одобрение, заедно с копия на цялата документация по договарянето, в това число поканата заедно с прилежащите й документи на всяка една оферта, попълнен проект на договор с определения изпълнител. 6. След одобрение на проведената процедура от страна на ДО, изпращане на решението за избор на изпълнител на всички кандидати в 3-дневен срок от одобряването му от страна на ДО, като на първия класиран кандидат едновременно се изпраща и покана за сключване на договор. 7. Подписване на договор. Договорът ще бъде придружен от документи издадени от съответните компетентни органи за доказване липсата на обстоятелства по чл. 31 от ПМС №69/2013 г. Основните параметри и ценови измерения на оборудването са описани подробно в Приложение Б4 на Бюджета. Посоченото оборудване генерира необходимата материална база за работа на всички крайни бенефициенти по проекта, тъй като за един ресторант е от водещо значение капацитета на кухнята и количеството и качеството на приготвяната храна. Със закупуването на двата вида готварски печки се гарантира разширяване на обема на приготвяните готови ястия и свързаната с това повишена необходимост от пероснал, който освен да приготвя храната и да обслужва крайните клиенти в съответния обект.
2. Подбор и обучение на безработни младежи на възраст до 29 г. Дейността се предвижда да бъде изпълнявана през първите 5 месеца от проекта. Селекцията на подходящи кандидати ще бъде извършвана съвместно в партньорство между ВО и ДБТ в гр. Бургас, като ще се търсят подходящи кандидати за заемане на следните видове длъжности:  Готвач – 7 бр.;  Работник в заведения – 8 бр.;  Сервитьори – 22 бр. Подборът ще бъде извършван в продължение на 3 месеца (1 за подготовка и 2 за изпълнение). Планираме такава продължителност, за да може да се направи качествен избор на лицата, които ще бъдат включени по проекта. Още през първият месец на реализация на проекта, ще се даде заявка към ДБТ по места на реализация на проекта за броя, и видовете длъжности, характеристики и изисквания към тях. На свой ред, трудовите посредници от бюрото по труда ще извършат първична селекция сред регистрираните младежи до 29 г. на подходящи кандидати, след което те ще бъдат насочвани към ВО по проекта. След старта на проекта, ще бъде договорен с ДБТ срока за реализация на дейностите по подбор. Подборът по документи и индивидуалните събеседвания от страна на „Темплар” ЕООД ще протичат освен под формата на интервюта, но и съгласно утвърдена вътрешноорганизационна система за подбор на кадри и при спазване на приложимата процедура по програма „Ново работно място”. „Темплар” ЕООД се ангажира да проведе цялостния подобр и избор на кандидати в духа на спазване на хоризонталните принципи на ОП РЧР. След приключване на подбора, одобрените 37 младежи ще бъдат включени в професионално обучение - по част от професия (за „готвач”) и обучение за придобиване на първа степен на професионална квалификация (за „работник в заведенията”) и в обучение за ключови компетенции (за „сервитьори”). За целта, ще бъде избран изпълнител на дейността по реда на ПМС 55/2007. В съответствие с действащото българско законодателство, след завършването на дейностите по професионална квалификация на участниците ще бъдат издадени съответни документи (удостоверение, свидетелство, диплома и пр.), удостоверяващи придобитата професия, част от професия или специалност съгласно чл.38, ал.2 и ал.3 от ЗПОО. Всички 22, одобрени за позиция „сервитьор” безработни младежи ще преминат обучение по общуване на чужд език (английски) с продължителност от 100 часа. Включването в обучението по английски език ще се извърши след провеждане на входящ тест от обучаващата организация/институция за определяне на нивото.
3. Осигуряване на заетост в „Темплар” ЕООД на обучените лица Съгласно Насоките за кандидатстване се предвижда след приключване на обучението, успешно завършилите лица да бъдат наети на трудово правоотношение в „Темплар” ЕООД. За периодът на реализация на проекта ще бъдат предоставени на наетите лица средства в размер на минималния осигурителен доход за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група професии за съответната година, както в бюджета са предвидени суми и за дължимите от работодателя осигурителни плащания, към които се отнася разкритото работно място за период. С изпълнението на тази дейност ще може да се осигурят 37 работни нови места за период от 12 месеца. Очакваме с дейността да се повиши мотивацията и желанието за професионално развитие в компанията у наетите лица. Кандидатът се ангажира да подсигури оборудвани работни места, за да могат да бъдат изпълнявани качествено и адекватно служебните задължения, съгласно утвърдените длъжностни характеристика.
4. Управление, мониторинг и популяризиране на проектните дейности Залегналият в ОП хоризонтален принцип за добро управление на програми и проекти ще бъде спазен като в тази връзка се обособява като отделна дейност самото управление и изпълнение на проекта. Дейностите по управление на проекта ще бъдат насочени в посоки на: - дейности, които да гарантират активност, прозрачност и подкрепа на проекта; - дейности, които да гарантират прокарване на целите и изпълнение на заложените проектни дейности. За провеждането на прозрачно и добро изпълнение, сформирания екип за управление и изпълнение на проектните дейности ще има за задача да организира и гарантира провеждането на всички заложени по проекта дейности; финансово и техническо отчитане, цялостната логистика на проекта, както и дейностите по наблюдение, контрол и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите. При възникнала необходимост ще бъдат осъществявани корекции, отчетност на дейностите и разходите. Ръководният екип по проекта ще провежда ежемесечни работни срещи, които ще бъдат своеобразен инструмент за контрол, проследяване и отчетност на изпълнението на проектните дейности. Работните срещи ще се протоколират и способстват и за детайлното разпределяне на задачите между членовете на екипа и планирането предстоящи дейности. Също така ще бъдат обсъждани предстоящите разходи със счетоводителя, който ще регистрира съответствието на планираните разходи с предвиденото в проекта и ще контролира разходите, направени предходния месец, за съответствие и съобразност с правилата на програмата. Счетоводителя ще изготвя ежемесечна информация за разходването на средствата, както и междинен и финален финансов отчет. След сформирането на екипа по проекта, ще бъде изготвен и представен на ДО график на тръжните процедури за всички предвидени договори с изпълнители, независимо то тяхната стойност. Екипът за реализация и изпълнение на проектните дейности ще бъде отговорен и за популяризиране източниците на финансиране, както и резултатите от дейностите. Всички планирани дейности по време и след приключване на изпълнение на проекта ще са в съответствие с изискванията за визуализация на Регламент (ЕК) № 1828/2006 на Европейската комисия от 8 декември 2006 г. относно реда и начина на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета за определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и на Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно Европейския фонд за регионално развитие. Ще бъде съответно избран изпълнител на дейността, съгласно ПМС № 55/12.03.2007 г.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
"АВА-М" ООД
ДЕВЕЛОП Ю
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 298 996 BGN
Общ бюджет: 230 331 BGN
БФП: 230 331 BGN
Общо изплатени средства: 59 799 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 230 331 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 59 799 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
59 799 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 195 781 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 50 829 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
50 829 BGN
В т.ч. Национално финансиране 34 550 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 8 970 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
8 970 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 2 Брой лица, включени в обучение за придобиване на ключови компетенции
Индикатор 3 Брой лица, включени в заетост след обучение
Индикатор 4 дял на лицата, придобили или повишили степента си на професионална квалификация
Индикатор 5 дял на лицата, придобили ключови компетенции


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз