Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.03-0888-C0001
Номер на проект: ESF-2303-01-01034
Наименование: "По-добри условия на труд в ОРКО ЕООД"
Бенефициент: ОРКО ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 22.05.2013
Начална дата: 15.07.2013
Дата на приключване: 14.12.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Югоизточен
               Бургас
                    Созопол
Описание
Описание на проекта: Повишаване качеството на труда и адаптивността на заети лица в „ОРКО“ ЕООД, чрез подобряване условията на труд на работното място.
Дейности: Дейност 3. Обучение на служителите за работа с нововъведения стандарт В качеството си на социалноотговорен работодател „ОРКО“ ЕООД счита, че нормативно изискуемите инструктажи за безопасна работа са недостатъчни по отношение на специфичната работа с нововъведения стандарт. Затова се предвижда да бъдат проведени допълнителни надграждащи обучения за безопасна работа, пряко обвързани със сертифицирания стандарт. Обученията имат за цел придобиване на по-специални знания и практически умения за прилагане на правилата по безопасност и здраве при работа с нововъведения стандарт. Заетите лица ще бъдат разделени на няколко групи, съобразно заеманите длъжности, като обучението на всяка група ще е с продължителност от 45 учебни часа. Обученията ще бъдат съобразени с различните нива на отговорности, възможности, начетеност /образование/ и риск при работа.
Дейност 1. Разработване, внедряване и сертифициране на стандарт за безопасни условия на труд Предвидената за разработване Система за управление на здравословните и безопасни условия на труд (СУ ЗБУТ) ще подпомогне процесите по управление на персонала в дружеството. Дейност ще се изпълни на няколко етапа: І. Диагностика на управлението във в.с. „Гриин лайф бийч енд спа ризорт“, гр. Созопол за съответствие с изискванията на BS OHSAS 18001:2007 и действащата нормативна база - провеждане на одит за общо впечатление и извършване на анализ на настоящото състояние по отношение на удовлетворяване на изискванията на ЗБУТ; - анализ на документите и дейностите, осигуряващи здравословни и безопасни условия на труд, разкриване на слабите места и определяне на необходимата документация, средства, персонал и обучение, произтичащи от изискванията на BS OHSAS 18001:2007. II. Разработване на СУ ЗБУТ във в.с. „Гриин лайф бийч енд спа ризорт“, гр. Созопол - определяне на политиката по управление на ЗБУТ във в.с. „Гриин лайф бийч енд спа ризорт“, гр. Созопол; - разработване на първи проекти на документите на СУ ЗБУТ /наръчник по ЗБУТ и оперативни процедури/ - преглед на документите и утвърждаване от ръководството; - организацията на поетапно пробно внедряване на документите от СУ ЗБУТ; - провеждане на проверки и частични одити на пробно внедрените наръчник по ЗБУТ и процедури, съгласуване и коригиране; - провеждане на обучение на ръководството и изпълнителския персонал за внедряване СУ ЗБУТ; ІІІ. Внедряване на СУ ЗБУТ във в.с. „Гриин лайф бийч енд спа ризорт“, гр. Созопол: - създаване на организация за редовно внедряване на СУ ЗБУТ; - определяне и изпълнение на коригиращите и превантивни действия по време на редовното внедряване на СУ ЗБУТ; - провеждане на вътрешен одит на цялата Система за управление на здравословните и безопасни условия на труд; - провеждане на Преглед на ръководството; - отстраняване на несъответствията, констатирани от вътрешния одит и подготовка за сертифициране. ІV. Сертифициране на СУ ЗБУТ за в.с. „Гриин лайф бийч енд спа ризорт“, гр. Созопол: - провеждане на сертификационен одит, в докладът от който ще се отразят резултатите от степента на съответствие на внедрената система по ЗБУТ с изискванията на BS OHSAS 18001:2007. - отстраняване на несъответствия, констатирани по време на сертификационен одит; Внедрената система ще допринесе за постигане на по-висока ефективност при управление на човешките ресурси като идентифицира елементите от дейността на служителите, които въздействат върху здравето и безопасността на труда от гледна точка на законодателната рамка.
Дейност 2. Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност Всеобхватното и обстойно изследване на организацията на трудовата дейност е с цел усъвършенстването й и създаването на предпоставки за подобряване на работните процеси и взаимовръзки. Анализът на организацията и проектирането на трудовата дейност в един от управляваните от дружеството хотелски комплекси е ключов елемент за повишаване на производителността на труда и конкурентоспособността на дружеството като цяло. Той е предпоставка за: • повишаване качеството на трудовия живот на заетите лица и тяхната мотивация посредством усъвършенстването на организацията на трудовата дейност • разработването и прилагането на адекватна политика и мерки за подобряване условията на труд на работното място. Дейността е насочена към извършване на всеобхватен анализ на състоянието на организацията и проектиране на трудовата дейност в управлявания от дружеството комплекс „Гриин лайф бийч енд спа ризорт“, гр. Созопол. Структурата на изготвения анализа ще съдържа като минимум информация относно: I. Въведение – описание и специфики на организацията на работния процес в „Гриин лайф бийч енд спа ризорт“, гр. Созопол, в това число взаимовръзките между тях, технологичните и организационните процеси. II. Изложение и анализ – изследване, анализ и описание на силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес в „Гриин лайф бийч енд спа ризорт“, гр. Созопол. Описание на разработени и внедрени оценки на риска в комплекса. Описание на влияещите фактори – физическа среда, работни методи, технологични процеси и други. Изследване и анализ на политиката на дружеството, на системата на управление на безопасността и здравето при работа. III. Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност. Описание на инструментариума за прилагане и усъвършенстване на организацията на трудовата дейност в „Гриин лайф бийч енд спа ризорт“, гр. Созопол. Методи и средства за отчитане на дейността и повишаване на трудовата дейност на служителите. IV. Заключение – заключителни препоръки за постоянен мониторинг и подобряване. Анализът следва да приключи с представяне на доклад, в който да бъдат включени установените силни и слаби страни на трудовата дейност; причините за констатираните слабости; насоки за подобряване на условията на труд и конкретни предложения за усъвършенстване.
Дейност 4. Информиране и публичност Дейностите по информираност и публичност ще са в съответствие с мерките заложени в „Ръководство за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОПРЧР“. Във връзка с това предвиждаме да изготвим: • 2 бр. информационни табели, които да се поставят на видно място във ваканционно селище „Гриин лайф бийч енд спа ризорт“, гр. Созопол и в административния офис на фирмата в гр. Бургас (съгласно т. 2.3.1 от Ръководството) • Информационни и комуникационни материали (съгласно т. 2.3.3 от Ръководството), под формата на:  Информационна брошура, която бъде разпространена сред нашите бизнес партньори и клиенти – 1000 бр.  Дипляна, които ще се разпространят сред служителите на фирмата, работещи на други хотелски обекти – 1000 бр. • 2 бр. информационни събития (съгласно т. 2.3.5 от Ръководството), които ще се проведат в началото и края на проекта. Целият документооборот, свързан с изпълнението на проекта ще носи задължителните реквизити, обозначаващи че дейностите съфинансират от ЕСФ чрез ОП РЧР.
Дейност 5. Управление на проекта Описаната дейност е заложена да обезпечи успешната реализация на проекта посредством постоянен процес на управление, координация, наблюдение и отчитане. Тази дейност предвижда изпълнението на следните дейности: • Формиране на екип за организация и управление на проекта; • Осъществяване на оперативно ръководство по изпълнение на планираните дейности по проекта; • Организация и провеждане на търгове за избор на изпълнители по предходните дейности, включени в проекта; • Осъществяване на мониторинг и контрол, по изпълнение на сключените договори с доставчиците; • Изготвяне на технически и финансови отчети, както и доклади и справки за напредъка по изпълнението на проекта; • Осъществяване на необходимата комуникация със заинтересованите страни и избраните подизпълнители по изпълнение на дейностите по проекта; • Осъществяване на дейности по информиране и публичност. Тази дейност ще се провежда през целия период от изпълнението на проекта, като тя ще бъде определяща за осигуряване на гладкото и безпроблемно изпълнение на предвидените дейности.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 157 866 BGN
Общ бюджет: 156 170 BGN
БФП: 156 170 BGN
Общо изплатени средства: 156 167 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 156 170 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 31 573 BGN
2014 63 129 BGN
2015 61 464 BGN
156 167 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 132 744 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 26 837 BGN
2014 53 660 BGN
2015 52 245 BGN
132 742 BGN
В т.ч. Национално финансиране 23 425 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 4 736 BGN
2014 9 469 BGN
2015 9 220 BGN
23 425 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите
Индикатор 2 Намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз