Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.03-0816-C0001
Номер на проект: ESF-2303-01-11022
Наименование: Подкрепа за подобряване условията на труд в "Бороспорт" АД
Бенефициент: Бороспорт АД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 22.05.2013
Начална дата: 01.07.2013
Дата на приключване: 01.07.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: Недефиниран
Описание
Описание на проекта: Подобряване на условията на труд на работното място
Дейности: Дейност 1: Организация и управление на проекта Реализирането на тази дейност има изключително важно значение за постигане на заложените по проекта цели и резултати. Предвижда се проектът да стартира с провеждане на работна среща между членовете на екипа за управление – ръководител, технически координатор и счетоводител. Целта на тази среща ще бъде да се определят начините за комуникация и да се разпределят задачите и отговорностите, с оглед ефективност на изпълнението на дейностите. Участниците в срещата ще определят методите за отчитане на резултатите, след приключването на всяка предвидена дейност. Ще бъде обсъден времевият график и съставен план за действие, съобразно ролята на всеки един от членовете. След първата среща екипът по проекта ще провежда регулярни работни срещи, на които ще бъдат отчитани извършените дейности и ще бъдат планирани предстоящите задачи. Екипът за управление ще отговаря за: качественото изпълнение на дейностите и правилното изразходване на предвидените в бюджета средства; спазване на приложимите механизми за вътрешна оценка и контрол; избора на изпълнители на външните услуги по проекта; спазване на изискванията за публичност и визуализация; извършване на мониторинг върху напредъка и предприемане на корективни мерки при необходимост; отчетността по проекта - организиране на документооборота и водене на счетоводната отчетност, изготвяне и предаване на ДО на междинни доклади, изготвяне и предаване на ДО на заключителен доклад по проекта.
Дейност 2: Избор на изпълнители по отделните дейности на проекта, спазвайки разпоредбите на ПМС 69/2013 г. В настощото проектно предложение са заложение дейности, които ще се изпълняват от външни за „Бороспорт“ АД организации, избрани съгласно разпоредбите на ПМС 69/2013 г. и оперативното ръководство за изпълнение на проекти: 1. Дейността по разработване на анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност в предприятието ще бъде възложена на външна организация. Изборът ще се извърши посредством прилагане на процедурите за определяне на изпълнител съгласно Постановление № 69/2013 г. на Министерския съвет за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на Бенефициенти на договорена безвъзмездна финансова помощ от Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, съвместната Оперативна програма за Трансгранично сътрудничество „Черно море 2007-2013г.” и от Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм. Предвидената стойност за услуги, в това число съфинансирането от страна на бенефициента, без данък върху добавената стойност е от 15 000 до 60 000 лв. включително, поради което „Бороспорт“ АД ще събере минимум 3 броя оферти, които съдържат техническо и финансово предложение. Процедурата ще приключи с подписване на договор за изпълнение с избрания изпълнител. 2. Дейността по закупуване и предоставяне на лични предпазни средства и специално работно облекло ще бъде възложена на външна организация. Изборът ще се извърши посредством прилагане на процедурите за определяне на изпълнител съгласно Постановление № 69/2013 г. на Министерския съвет за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на Бенефициенти на договорена безвъзмездна финансова помощ от Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, съвместната Оперативна програма за Трансгранично сътрудничество „Черно море 2007-2013г.” и от Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм. Предвидената стойност за доставки, в това число съфинансирането от страна на бенефициента, без данък върху добавената стойност е по-голяма от 100 000 лв., поради което кандидатът ще проведе процедура Открит избор. При тази процедура оферти ще могат да подават всички заинтересовани лица. При определяне на изпълнител ще бъдат заложени изисквания за: • Цена на планираните за закупуване материали; • Съответствие на офертата със заявените минимални изисквания на компанията; • Време за изпълнение на поръчката; С избрания изпълнител ще бъде сключен договор за доставка. При доставката на материалите ще бъде разписан приемо-предавателен протокол и за двете страни до договора. Личните предпазни средства и специалното работно облекло следва да отговаря на утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства въз основа на извършената оценка на риска на работните места в компанията. Към проектното предложение са приложени както оценката на риска, така и списъка, отговарящ на формата, предвидена в Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства на работното място, както и съдържа всички реквизити и информация, посочени в чл. 17, ал. 3, т.1-4 от същата Наредба. Заложените за закупуване ЛПС и специално работно облекло отговарят на точния брой на заетите лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани, съгласно срока за износване за периода на изпълнение на проекта. 3. Дейността по реконструкция и обезопасяване на съществуващи обекти, свързани с подобряване условията на труд ще бъде възложена на външна организация. Изборът ще се извърши посредством прилагане на процедурите за определяне на изпълнител съгласно Постановление № 69/2013 г. на Министерския съвет за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на Бенефициенти на договорена безвъзмездна финансова помощ от Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, съвместната Оперативна програма за Трансгранично сътрудничество „Черно море 2007-2013г.” и от Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм. Съгласно ПМС 69/2013 г. бенефициентите могат да не събират 3 оферти, когато предвидената стойност, включително съфинансирането от страна на бенефициента, без данък върху добавената стойност за строителство до 45 000 лв. включително. При избора на изпълнител компанията ще се ръководи от приложената към проектното предложение форма за представяне на количества СМР към проекти с инфраструктурен компонент, които ще бъдат изпълнявани чрез тръжна процедура ( приложение Б3). С оглед спазване на принципите за добро финансово управление, кандидатът ще сключи писмен договор с избрания изпълнител и ще докаже извършените разходи с първични платежни документи. 4. Дейността по осигуряване на информираност и публичност на проекта включва подготвяне на материал за медиите, който ще се изпрати на един национален ежедневник, провеждане на пресконференция за оповестяване на резултатите от изпълнението на проекта, поставяне на 1 брой визуализационна табела в рамките на предприятието и отпечатване на 50 броя брошури, съдържащи описание на проекта, информация за дейностите по проекта и конкретните резултати от него. Разходите, заложени в бюджета на проекта за осигуряване на информираност и публичност са на стойност 3 400,00 лв. без ДДС, поради което кандидатът ще възложи изпълнението на част от поддейности на външен изпълнител, като дейността ще бъде отчетена с първични счетоводни документи, снимки на табелата, копие от публикацията, копие на брошура, документи, доказващи провеждането на пресконференция. „Бороспорт“ АД ще приложи процедурите за определяне на изпълнител съгласно Постановление № 69/2013 г. на Министерския съвет за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на Бенефициенти на договорена безвъзмездна финансова помощ от Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, съвместната Оперативна програма за Трансгранично сътрудничество „Черно море 2007-2013г.” и от Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм.
Дейност 3: Разработване на анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност в предприятието Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител. Структурата на анализа на състоянието следва да съдържа най-малко: I. Въведение – в тази част ще бъдат представени използваните изходни данни за анализа, ще бъдат описани характеристиките и състоянието на предприятието и организацията на трудовата дейност към момента в т.ч.: - съдържание и характеристики на основните и спомагателни трудови дейности в компанията, използвани технологии, използвани суровини и материали и произвеждани продукти, работни помещения и работни места, работно оборудване, съоръжения с повишена опасност и др; - управление на основните и спомагателните дейности (планиране, изпълнение, наблюдение и контрол на изпълнението, анализ и подобрения), процедури, вътрешни трудови стандарти и документи; - показатели за ефективност на трудовата дейност; - управление на персонала, в т.ч.: състав, квалификационна структура, здравно състояние, рискови групи, заплащане, социално партньорство, колективно трудово договаряне и социални придобивки, мотивация; - условията на труд при изпълнение на основните и спомагателните трудови дейности, които влияят на качеството и ефективността на трудовата дейност, вкл. Физични условия (фактори на работната среда), изисквания на задачата и трудовия процес, социални и организационни фактори – източници на опасности за безопасността и здравето, основни рискови фактори, оценки на риска, средства за колективна защита, лични предпазни средства, санитарно-битови условия, травматизъм и заболеваемост и др.; - управление на дейността по осигуряване на безопасността и здравето – законови и други изисквания, оценки за съответствия, документиране, докладване, информиране и консултиране и др., процедури и практики. II. Изложение и анализ – в тази част ще бъдат описани силните и слабите страни на организацията на трудовата дейност и работната среда в „Бороспорт“ АД. Ще бъдат определени елементите на организацията на трудовия процес и работната среда, които имат ключово значение за ефективността на работа в компанията и производителността на труда. Подробно ще се анализира и оценява нивото на организацията и ефективността на трудовите процеси, иновациите, управлението на човешките ресурси, условията на труд, организацията на дейностите по осигуряване на ЗБУТ и документирането и др. Въз основа на анализ на силните и слабите страни (SWOT – анализ) на елементите на организацията и проектирането на трудовия процес и работната среда ще се определи кои от тях следва да се поддържат и развиват и за кои е необходимо да се предприемат допълнителни мерки за подобрения. Силните и слабите страни на вътрешната среда ще се разглеждат в съчетание с възможностите и опасностите, произтичащи от външната среда. Ще се съставят SWOT-матрици, -таблици и –диаграми, илюстриращи съотношението на характеристиките (силните и слабите страни) на трудовата дейност. III. Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност – в тази част ще се обоснове и опише надлежно при кои елементи на организацията на основните и спомагателни дейности има необходимост от усъвършенстване и подобрения и какви подобрения на условията на труд и други мерки за повишаване и поддържане на работоспособността и производителността на труда следва да се предприемат. Как ще се постигне това; какви методи и средства ще бъдат използвани за постигането на целите на проекта. IV. Заключение: Въз основа на обобщения анализ на резултатите, избраният изпълнител: - Ще направи изводи за състоянието на „Бороспорт“ АД и организацията на трудовия процес; - Ще определи приоритетите и ще препоръча необходимите действия и съответно необходимите за всяко от тях ресурси.
Дейност 4: Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло Избран в дейност 2 изпълнител ще достави заложените в проектното предложение ЛПС и специално работно облекло. Заложените ЛПС и спеациално работно облекло съответсват на утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства и специално работно облекло въз основа на извършената оценка на риска на работните места в компанията. В настоящото проектно предложение кандидатът е заложил ЛПС и специално работно облекло, които ще спомогнат за минимизиране на основните рискове при работа на служителите на „Бороспорт“ АД: - Работа на високи метални стьлбове на лифтовите съоръжения. - Извършване и участие в спасителни операции при неблагоприятни атмосферни влияния. - Преминаване на препятсвия при извършване на основна дейност; - Каране на планински велосипеди/моторни шейни и др.; - Риск от измръзване през зимата и горещини през лятото; - Риск от подхлъзване при работа и др. В периода на изпълнение на дейност 4 ще бъде извършен подходящ и навременен входящ контрол на получената стока – преглед на придружителните документи, като се търси пълно съответствие между заявеното и доставеното. Входящият контрол ще се извърши на основание на записаните изисквания в документацията за избор на изпълнител, както и в утвърдените документи от службата по трудова медицина и проектното предложение (формуляр и бюджет на проекта). «Бороспорт» АД ще закупи и осигури нови и по-надеждни предпазни средства и специално работно облекло за своите служители, с цел подмяна на старите с изтекъл срок на износване съгласно документацията. Ръководството има за цел осигуряване на наличен минимум от записаните в списъка ЛПС и специално работно облекло за нуждите на заетите лица в предприятието.
Дейност 5: Реконструкция и обезопасяване на съществуващи обекти, свързани с подобряване условията на труд На избран в дейност 2 изпълнител ще бъде възложена доставката и подмяната на подовите настилки и част от дървените настилки в посочените обекти. Всички процедури и етапи на изпълнение ще бъдат предварително съгласувани с АЗ чрез ДРСЗ като Договарящ орган по Схемата. Необходимост от извършване на реконструкция и обезопасяване на съществуващи обекти, свързани с подобряване условията на труд: 1. Необходимост от подмяна на подова настилка от тартаново покритие в Долна станция на Кабинкова въжена линия – подовото покритие предпазва от подхлъзване на работниците. Видно от снимки № 2098 и № 2099 (приложения към проекта), то е нарушено и износено, в следствие на което създава опасност от подхлъзване и контузии. Покритието е правено преди повече от 15 години и в следствие на дългогодишния период на експлоатация и големите температурни амплитуди, същото се рони. Тогава то е полагано под форматра на замазка, а днес има нови технологии - лепене като ленти, което е много по здраво и устойчиво. В настоящото проектно предложение е предвидено премахване на старото покритие и поставяне на ново тартаново покритие. 2. Необходимост от подмяна на подова настилка от подово покритие в Горна станция на Кабинкова въжена линия – подовото покритие предпазва от подхлъзване на работниците. Старото покритие е премахнато, като временно са поставени гумени ленти от завод „Зебра“, които не могат да създадат необходимите условия за сигурност и отстъпват по здравина и устойчивост на тартана. Видно от снимки № 2094 и № 2095 (приложения към проекта) цялостта на тези временни ленти е нарушена, в следствие на температурните амплитуди се нагъва, което създава опасност от неустойчивост, подхлъзване, спъване и контузии. В настоящото проектно предложение е предвидено премахване на лентите и поставяне на ново тартаново покритие. 3.Необходимост от подмяна на част от подова дървена настилка на техническата площадка в Долна станция на Кабинкова въжена линия - видно от снимки № 22125 и № 2126 ( приложение към проекта), то е износено и са образувани неравности и стърчат скрепителните елементи (пирони), в следствие на което създава опасност от подхлъзване, спъване и контузии. В настоящото проектно предложение е предвидено премахване на старото покритие и поставяне на ново дървено покритие. 4.Необходимост от подмяна на част от подова дървена настилка на техническата площадка в Горна станция на Кабинкова въжена линия - Видно от снимки № 2127, № 2128 и № 2130 ( приложения към проекта), то е износено и са образувани неравности и стърчат скрепителните елементи (пирони) , в следствие на което създава опасност от подхлъзване, спъване и контузии. В настоящото проектно предложение е предвидено премахване на старото покритие и поставяне на ново дървено покритие. След получаване на доставките и приключване на дейностите, ще се подпише двустранно „Приемо-предавателен протокол” - от «Бороспорт» АД и изпълнителя. Ще бъде осигурена необходимата визуализация, за да е видно, че дейността е извършена по проект, финансиран по линия на ОП «Развитие на човешките ресурси»
Дейност 6: Осигуряване на информираност и публичност на проекта Реализацията на дейността ще осигури съблюдаването на изискванията на ЕС по отношение на визуализацията на проекти, финансирани от Европейския социален фонд. Ще бъдат спазени изискванията, посочени в чл. 2 – 10 и Приложение 1 на Регламент No 1828/2006. Проектът предвижда отпечатване и разпространение на печатни и визуализационни материали, публикации в медиите. Предвидени са следните материали за визуализация и разпространяване на резултатите: 1.Подготвяне на материал за медиите, който ще се изпрати на един национален ежедневник, представящ информация за основните дейности на проекта и резултатите от него, съдържащ изречението „Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз“ ; 2.Провеждане на пресконференция за оповестяване на резултатите от изпълнението на проекта 3.Поставяне на 1 брой визуализационна табела в рамките на предприятието; 4.Отпечатване на 50 броя брошури, съдържащи описание на проекта, информация за дейностите по проекта и конкретните резултати от него. Във всички първични счетоводни документи по проекта ще бъде упоменато, че разходът е извършен по договор за предоставяне на БФП по ОП РЧР, като се изпише номерът на конкретния договор. Подробна информация за предприетите от „Бороспорт“ АД дейности по информиране и публичност ще бъде предоставена в техническите доклади по проекта.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 155 957 BGN
Общ бюджет: 173 416 BGN
БФП: 138 733 BGN
Общо изплатени средства: 138 731 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 138 733 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 31 191 BGN
2014 107 540 BGN
2015 0 BGN
138 731 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 117 923 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 26 513 BGN
2014 91 409 BGN
2015 0 BGN
117 922 BGN
В т.ч. Национално финансиране 20 810 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 4 679 BGN
2014 16 131 BGN
2015 0 BGN
20 810 BGN
Финансиране от бенефициента 38 989 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите
Индикатор 2 Намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз