Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.03-0725-C0001
Номер на проект: ESF-2303-01-07029
Наименование: "Подобряване условията на труд в "КОДАП" ООД"
Бенефициент: "КОДАП" ООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 22.05.2013
Начална дата: 02.07.2013
Дата на приключване: 01.09.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: Недефиниран
Описание
Описание на проекта: Подобряване на условията на труд на работното място
Дейности: Дейност 1: Управление и координиране на дейностите по проекта С цел успешно управление и изпълнение на проекта ще се сформира екип от експерти, които ще ръководят и координират проектните дейности в съответствие със заложеното в сключения с Договарящия орган договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Екипът ще е съставен от експерти с различни компетентности, имащи отношение към успешното изпълнение на дейностите по проекта. Екипът за организация и управление на проекта (ЕОУП) ще изпълнява следните задачи: • да изготви подробен план за действие за изпълнението на предвидените по договора дейности; • да осигури постоянен контрол на място върху изпълнението на проектните дейности; • да осигури своевременната подготовка и провеждане на предвидените възлагания по реда и условията на ПМС № 69/2013, както и да осъществява контрол върху изпълнението на договорните задъл-жения на определените изпъл-нители/доставчици; • да изготвя и представя своевременно технически и финансови отчети по изпълнението на проекта, и да осъществява ефективна комуникация с Договарящия орган. Обосновка: Успешното изпълнение на проекта се основава на добро техническо и финансово управление на предвидените в договора дейности. То предполага екип от експерти, които задълбочено познават различните аспекти, свързани с работата и спецификата на управлението на дейности в проектен формат. С оглед успешното управление на проекта, ЕОУП ще създаде и поддържа ефективна система за комуникация в екипа. Ще се следи цялостният напредък по проекта и своевременно ще се вземат решения за коригиращи действия, ако е необходимо. Дейностите по управление, отчетност, мониторинг и контрол ще продължат през целия период на изпълнение на проекта и ще се изпълняват съобразно изискванията, заложени в договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
Дейност 2: Подготовка, провеждане на процедури за избор на изпълнител и доставка на предвидените по проекта стоки, пожароизвестителна система и услуги в съответствие с правилата на ПМС № 69 от 11.03.2013 В рамките на проекта са предвидени дейности, които ще бъдат възложени за изпълнение на външни изпълнители по реда на ПМС № 69/2013и в съответствие с указанията за прилагане принципа на екологична устойчивост в контекста на Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси”. Предвидените възлагания са свързани с: 1.Избор на изпълнител за доставка на Лични предпазни средства за 87 лица. 2..Избор на изпълнител за доставка на Специализирано работно облекло за 150 лица. 3.Избор на изпълнител за доставка на пожароизвестителна система. 4. Избор на изпълнител за извършване на обучение на 64 служители и работници във връзка с нововъведен стандарт BS OHSAS 18001:2007. 5.Избор на изпълнител за доставка на материали и консумативи за дейностите по проекта. 6. Избор на изпълнител за разходване на средства за осъществяване на мерките за информиране и публичност. Обосновка: Възлагането и доставката на стоки, пожароизвестителна система и услуги за дейностите по проекта на външни изпълнители ще обезпечи и осигури по най-добър начин ефективното, ефикасно и икономично разходване на средствата по проекта в съответствие с разпоредбите на ПМС № № 69/2013 и постигане на заложените цели.
Дейност 3: Изготвяне на Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност „Кодап” ЕООД Анализът за състоянието на съществуващата работна среда и влиянието, което оказва върху здравето на работещите в дружеството ще се осъществи от Външна организация, която ще излъчи експерти с достатъчно квалификация и професионален опит за този вид дейност. Заплащането на избраните експерти за изготвянето на анализа, съдържащ и методика за управление на професионалните рискове и мерки за подобряване състоянието на работната среда и безопасността на труда и за оптимизиране на трудовия процес е съобразено с размера на часовите ставки, посочени в Насоките за кандидатстване, а именно: Предвидено е да бъдат наети двама експерти за изготвянето на анализа и методиката. Договорите ще бъдат сключени за 640 часа за всеки от тях, като е предвидена часова ставка в размер на 25.50 лева на час. Общото възнаграждение за двамата експерта възлиза на 32 640 лева. Анализът ще бъде структуриран както следва: I.Въведение, съдържащо описание на сегашното състояние на предприятието и организацията на работния процес като: - съдържание и характеристики на основните и спомагателни трудови дейности, използвани технологии, използвани суровини и материали и произвеждани продукти, работни помещения и работни места, работно оборудване, съоръжения с повишена опасност и др.; -управление на основните и спомагателните дейности (планиране, изпълнение, наблюдение, контрол на изпълнението, анализ и подобрения), процедури, вътрешни трудови стандарти и документи; -показатели за ефективност на трудовата дейност; -управление на персонала, в т.ч.: състав, квалификационна структура, здравно състояние, рискови групи, заплащане, социално партньорство, колективно трудово договаряне, социални придобивки, мотивация; -условия на труд при изпълнение на основните и спомагателните трудови дейности; -рискови фактори, оценки на риска, средства за колективна защита, лични предпазни средства, санитарно-битови условия, травматизъм и заболеваемост и др.; -управление на дейността по осигуряване на безопасността и здравето – законови и други изисквания, оценки за съответствия, документиране, докладване, информиране и консултиране , процедури и практики. II. Изложение и анализ, съдържащ описание на силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес „Кодап” EООД като: -анализ на силните и слабите страни на организацията на трудовата дейност и работната среда в дружеството -определяне на елементите на организацията на трудовия процес и работната среда, които имат ключово значение за ефективността на производството и производителността на труда; -анализ и оценка на нивото на организация и ефективност на трудовите процеси, условията на труд, организацията на дейностите по осигуряване на ЗБУТ; Въз основа SWOT–анализа на елементите на организацията и проектирането на трудовия процес и работната среда се определя кои от тях следва да се поддържат и развиват, и за кои е необходимо да се предприемат допълнителните мерки за подобрения. Силните и слабите страни на вътрешната среда се разглеждат в съчетание с възможностите и опасностите, произтичащи от външната среда, като се съставят SWOT-матрици, таблици и диаграми. III. Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност, която да включва: -необходимост от усъвършенстване и подобряване на елементите на организацията на основните и спомагателни дейности. -проектиране на подобрения в условията на труд и други мерки за повишаване и поддържане на работоспособността и производителността на труда. -методи и средства за постигането на целите на проекта. Резултатите от извършения анализ по т. II ще бъдат представени в достъпна и ясна форма, и логическа последователност в табличен и графичен вид. Ще бъде разработена методика за управление на професионалните рискове, включваща мерки за подобряване състоя¬нието на работната среда и безопасността на труда и за оптимизиране на трудовия процес. Ще бъде приложен статистически метод и качествен анализ, като ще се използват подходящите средства за отчитане на това. IV. Заключение, което включва: - изводи за състоянието на дружеството и организацията на трудовия процес. - определяне на приоритетите и препоръки за необходимите действия и ресурси за тяхното изпълнение. Обосновка: Направеният анализ ще даде реална оценка на съществуващата работна среда и влиянието, което тя оказва върху здравето на работещите в дружеството; ще допринесе за идентифициране на рисковете, както и залагане на мерки за оптимизиране на работната среда, трудовия процес и безопасността на труда в „Кодап” ЕООД .
Дейност 4: Разработване (внедряване) на стандарт за здраве и безопасност при работа BS OHSAS 18001:2007 в „Кодап” ЕООД Въвеждането на Система за управление на здравето и безопасността при работа в съответствие с изискванията на BS OHSAS 18001:2007 в „Кодап” ЕООД ще се осъществи от Външна организация, която ще излъчи експерти с достатъчно квалификация и професионален опит за този вид дейност. Изборът на изпълнител ще се осъществи съгласно реда и условията на ПМС № 69/2013 и правилата на настоящата процедура. Заплащането на избраните експерти е съобразено с размера на часовите ставки, посочени в Насоките за кандидат¬стване, а именно: Предвидено е да бъдат наети двама експерти за разработването и внедряването на СУ в съответствие с изискванията на BS OHSAS 18001:2007 Договорите ще бъдат сключени за 320 часа за всеки от тях, като е предвидена часова ставка в размер на 24,10 лева на час за единия и 31,30 лева на час за другия експерт. Общото възнаграждение за двамата експерта възлиза на 17 728 лева. Ръководството и заетите в „Кодап” ЕООД са заинтересовани от изграждане и поддържане на безопасна и здравословна работна среда, чрез предоставяне на инструмент за непрекъснато идентифициране на опасностите и управление на рисковете. Освен, че осигурява това, разработването и въвеждането на СУ в съответствие с изискванията на BS OHSAS 18001:2007 води до намаляване на възможността за инциденти, помощ при спазване на законовите и други изисквания, както и подобряване на резултатите по осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд чрез извършване на непрекъснат мониторинг, вътрешни одити и прегледи от ръко¬водството. Системата за управление на здравето и безопасността при работа се разработва на основата на направената в „Кодап” ЕООД оценка на риска, в съответствие със Закона за здравословни и безопасни условия на труд и НАРЕДБА № 5 за реда, начина и перио¬дичността на извършване на оценка на риска. Необходими дейности за успешно разработване на системата за управление на здравето и безопасността при работа съгласно изискванията на BS OHSAS 18001:2007 са: -Одит на състоянието - запознаване на ръководния персонал с изискванията на стандарта, извършване на одит за установяване на съответствие на действащата система за управление на безопасните и здравословни условия на труд с изискванията на стандарта; анализ на състоянието и определяне на процесите и структурата на системата за управление. -Разработване на необходимата доку-ментация: Изготвяне на всички необходими документи за изграждането на с СУ в съответствие с изискванията на стандарта- заповеди оперативни документи, програми, работни процедури. Изготвяне на наръчник по ЗБУТ. -Внедряване на СУ на здравето и безопасността при работа в съответствие с изискванията на BS OHSAS 18001:2007. -Измерване и системно наблюдение на из-пъ묬¬¬н嬬¬нието. -Управление на процеса по документиране. -Готовност за извънредни ситуации и способност за реагиране. -Периодична оценка на съответствието. -Подготовка за сертифициране: пред-приемане на коригиращи и превантивни действия, извършване на вътрешни одити на СУ и прегледи от ръководството
Дейност 5: Сертифициране на стандарт за здраве и безопасност при работа BS OHSAS 18001:2007 Сертификацията е конкурентно предимство за дружеството, което повишава имиджа му и създава доверие от страна на заетите, институциите и бизнес - партньорите. Сертификатът може да бъде предимство в редица търгове и обществени поръчки. Дейността по сертифициране на въведената система за здравословни и безопасни условия на труд ще се извърши от независима акредитирана организация. Изборът на сертифициращ орган ще се осъществи съгласно реда и условията на ПМС № 69/2013 и правилата на настоящата процедура. Сертификацията ще гарантира ефикасността на СУ в дружеството, което води до подобрение на ефективността, елиминиране на потенциалните рискове и допринася за устойчиво развитие на организацията. Необходими условия за успешно серти-фициране на системата за управление на здравето и безопасността при работа съгласно изискванията на BS OHSAS 18001:2007 са: • Документирана политика на СУ • Изготвен наръчник на СУ • Одобрени и внедрени Процедури за всички ключови елементи от стандарта • Практически приложени всички специфични изисквания на стандарта Основните дейности при сертифицирането на системата за управление на здравето и безопасността при работа съгласно изискванията на BS OHSAS 18001:2007 са: -Преглед на документацията за съответствие с минималните изисквания за доку¬ментиране, заложени в стандарта. -Преглед на състоянието на организацията и разбирането за изискванията на стандарта, особено по отношение на основни характеристики, процеси и цели, които са значими за ефикасното функциониране на системата. -Уточняване обхвата на приложение на системата и преценка дали са допустими едни или други изключения. -Проверява осигуреността на управлението на документацията, информираността на персонала, познаването и прилагането на процедурите. -Проверява нивото на прилагане на системата-вътрешно одитиране, прегледи от ръководството. -Предприемане на коригиращи/ превантивни действия (при необходимост). -Одит на предприетите коригиращи действия Проверка и оценка на Системата за управление се извършва от одиторски екип на избраната сертифицираща организация Провежда се одит на място и се изготвя доклад от сертификационния одит. Условие за успешна сертификация е при одита на системата да не са установени критични несъответствия, т.е. да са изпълнени всички съществени изисквания на стандарта, да са изпълнени приложимите за дейността законови и нормативни изисквания и на вътрешните правила на Системата.
Дейност 6: Обучение на работници и служители на „Кодап” ЕООД във връзка с нововъведен стандарт за здравословни и безопасни условия на труд BS OHSAS 18001:2007. Обучението дава теоретическа и практическа под¬готовка за успешно управление на програмите за вътрешен одит Дейността по обучение на служители на „Кодап” ЕООД за вътрешен одит на въведената система за здраво¬словни и безопасни условия на труд ще се извърши от външна организация с опит в такъв вид обучения. Изборът на обучаваща организация ще се осъществи съгласно реда и условията на ПМС № 69/2013и правилата на Настоящата процедура. Предвидено е да бъдат наети двама експерти за извършване на обучението. Договорите ще бъдат сключени за по 180 часа за всеки от тях, като е предвидена часова ставка в размер на 20,00 лева на час. Те ще обучават 45 учебни часа 64 човека, разпределени по 8 в група. Ще бъде предвиден и 1 учебен час в края на обучението за провеждане на тест. Общото възнаг¬раждение за двамата експерта възлиза на 7 200 лева. В групите за обучение ще бъдат включени представители на ръко¬водството на дружеството, вътрешни одитори и мениджъри на системи и представители от всички звена на производството. Обучителна дейност се планира да комбинира най-важните практически умения с добрите практики и изиск¬вания на стандарта. В програмата се предвижда да бъдат включени следните теми: -Структура и изисквания на стандарта за здравословни и безопасни условия на труд BS OHSAS 18001:2007. -Приложение на изискванията на стандарта в практиката-методи и техники на планиране и провеждане на вътрешен одит в дружеството, прилагане на „добрите одиторски практики“. -Запознаване с изискванията и техниките за откриване на несъответствия, коригиращи и превантивни действия свързани с BS OHSAS 18001:2007. -Оценка на риска на работните места и определяне на мерки и програми, свързани с изискванията за здраво¬словни и безопасни условия на труд BS OHSAS 18001:2007. -Наблюдение, оперативен контрол и мониторинг на СУ. -Специфики при одитиране на СУ за здравословни и безопасни условия на труд в съответствие с BS OHSAS 18001:2007.
Дейност 7: Мерки за информираност и публичност Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността като за целта бъдат спазвани стриктно изискванията, посочени в чл. 2 – 10 и Приложение 1 на Регламент № 1828/2006 и Ръководството за изпълнение на дейности за информиране и публичност по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси”. В съответствие с подписания договор, „Кодап” ЕООД ще предприеме всички необходими за популяризиране на получената безвъзмездна помощ действия, а именно: – Публикации в официалната интернет страница на „Кодап” ЕООД /мин. 4/ – Прессъобщение в медиите в началото на проектните дейности, относно пред-стояща встъпителна пресконференция и развитието на проекта. - Провеждане на встъпителна прес-конференция, на която ще се представят сведения за проекта, целта и заложените резултати, като същевременно ще бъде отбелязано, че финансирането е осигурено от ЕС чрез Европейския социален фонд. - Поставяне на 1 постоянна табела, 3 броя информационни табла и 1 брой рол-банер за учебната зала. – Информационни дипляни, съдържащи описание на дейностите по проекта и информация за поставените цели /200 бр./. – Стикери – ще бъдат залепени на материалите закупени по проекта. /500 бр./. – Прессъобщение в медиите в края на проектните дейности и относно предстоящата заключителна прес-конференция и резултатите от изпълнението на проекта. – Провеждане на заключителна пресконференция, на която ще се представят изпълнените дейности и какви са конкретните резултати по проекта. В хода на изпълнение на проектните дейности ще бъдат ползвани подходящо оформени бланки на документи с ясна визуализация в съответствие с изискванията. Всички документи, свързани с проектните дейности също ще бъдат съобразени с изискванията за визуализация на проекта. Обосновка: Дейностите за информиране и публичност ще популяризират резултатите от проекта не само сред неговата целева групa, а и сред широката общественост.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 119 471 BGN
Общ бюджет: 106 967 BGN
БФП: 106 967 BGN
Общо изплатени средства: 106 966 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 106 967 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 23 894 BGN
2014 71 682 BGN
2015 11 389 BGN
106 966 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 90 922 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 20 310 BGN
2014 60 930 BGN
2015 9 681 BGN
90 921 BGN
В т.ч. Национално финансиране 16 045 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 584 BGN
2014 10 752 BGN
2015 1 708 BGN
16 045 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите
Индикатор 2 Намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз