Дейности:
|
ДЕЙНОСТ 1-Управление и координация на проекта, изпълнение на процедури за избор на изпълнители Дейността включва управление, координация, вътрешно наблюдение, анализ и оценка на изпълнението на всички планирани дейности и действия от страна на екипа на проекта. Ще бъде сформиран екип в състав: ръководител на проекта, координатор и счетоводител на проекта. Членовете на екипа ще сключат граждански договори, в които ще бъдат определени задачите и отговорностите им по изпълнение на проекта. Членовете на екипа се събират веднъж месечно, а при необходимост и по-често, като планират и отчитат дейностите съобразно разработения план за действие, разпределят задачите и изготвят месечни отчетни доклади, искания за плащане и др. С цел оценка на удовлетвореността на лицата от целевата група, ще бъдат проведени 2 анкети - при стартирането на проектните дейности и след приключване на изпълнението им. Екипът за управление на проекта ще проведе във втори и трети проектен месец тръжни процедури по постановление ПМС 55/12.03.07г. за условията и реда за определяне на изпълнители за:
• Избор на изпълнител за разработване на Анализа на състоянието и проектиране организацията на трудовата дейност;
• Закупуване на работно облекло и ЛПС;
• Изработване на материали за информация и визуализация;
• Избор на обучаваща организация. ДЕЙНОСТ 2-Анализ на състоянието и проектиране организацията на трудовата дейност в „ИНТЕРПРОМ” ЕООД В съответствие с идентифицираните нужди и проблеми на целевата група е планирано и извършването на анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност. Интегрирането на дейността по безопасност и здраве при работа като елемент на цялостната бизнес политика на предприятието, представлява основен подход за успешно прилагане на новите стандарти, за осигуряване на устойчиво развитие и ефективност. Съвременният подход на политиката в областта на безопасните и здравословни условия на труд е широкообхватен и е насочен към осигуряване на благосъстояние при работа, отчитайки промените в труда и появата на нови рискове.
Ще бъде изготвен анализ като основните цели на анализа и проектирането на организацията на трудовата дейност са с цел оптимизиране на трудовите процеси и постигане на: високо качество на труда и организация на работа; високо качество на управление на човешките ресурси; висока надеждност на мерките, осигуряващи живота и здравето на работещите. Създаването на гъвкава и активно прилагана организация за управление на труда в предприятието не следва да се приема като задължение, а като необходимост.
Основните акценти в анализа и проектирането на организацията на трудовата дейност ще бъдат:
създаване на ефективна организация за идентифициране, отстраняване и контрол на свързаните с дейността опасности и професионални рискове, както и за укрепване на здравето при работа; прилагане на принципите за управление на дейността, заложени в нормативните актове и форми на “добра практика”, доказали своята ефективност.
Структурата на анализа на състоянието следва да съдържа следните елементи:
I. I. Въведение – в тази част ще се описва сегашното състояние на компанията и организацията на работния процес.
II. Изложение и анализ – ще бъдат представени силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес, какви оценки на риска са разработени и внедрени в съответното дружество.
III. Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност – обосновава се и се описва надлежно как ще прилага и усъвършенства организацията на трудовата дейност в дружеството; какви методи и средства ще бъдат използвани за отчитане на дейността и повишаване на трудовата дейност на служителите в предприятието.
IV. Заключение - изпълнението на тази дейност ще позволи на компанията много точно и ясно да идентифицира нуждите и потребностите както на организацията като цяло, така и на заетите в нея, свързани с осигуряването на здравословни, хигиенни и безопасни условия на труд.
Направените в анализа изводи и препоръки ще обхваща моментното състояние на организацията на трудовата дейност, при необходимост проектиране на нова, за да може да се създадат необходимите предпоставки за рационално използване и организация на трудовите, материалните и финансови ресурси във фирмата.
В този смисъл тяхното бъдещо изпъленение ще спомогне за мултиплициране и устойчивост на постигнатите резултати по проекта.
Анализът ще бъде изготвен от изпълнител избран по процедура ПМС 55/12.03.2007. ДЕЙНОСТ 3-Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло за работещите в предприятието Дейността включва: 1. Закупуването на лични предпазни средства и специално работно облекло. 2. Раздаването им на работещи в предприятието по утвърдения списък.
В последната направена оценка на риска на „ИНТЕРПРОМ” ЕООД от 2012-та година се препоръчва работещите на обектите да ползват специално работно облекло, съобразено с опасностите от въздействие на неблагоприятни климатични условия (работа на открито) и лични предпазни средства съгласно Наредба 3/2001 г. За минималните изисквания за безопасност и опазване здравето.
С оценката на риска за здравето и безопасността на работещите са определени работните места и работните дейности, на които съществуват рискове за безопасността и здравето на работещите, които не могат да бъдат избегнати чрез колективни средства за защита или други мерки. Изготвен е изчерпателен списък на личните предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло по работни места/видове работа и длъжности. Поради наличие на множество рискови фактори с комбинирано въздействие е необходимо осигуряване на оптимален баланс между защита и комфорт при работа, водещ до повишена продуктивност и безопасност. Избор на ЛПС ще се основава на спазени принципи на ергономия - ЛПС трябва да бъдат разработени и произведени така, че при предвидимите условия на употреба, за които са предназначени, потребителят да може нормално да изпълнява свързаната с риск дейност при подходяща защита на възможно най-високо ниво в специфичната работна среда в предприятието и според заеманите длъжности на лицата.
При извършване на дейности, с риск за здравето и безопасността, който не може да се отстрани по друг начин, във връзка с чл. 275, ал. 1 и чл. 289 от КТ, съгласно чл. 284, ал. 1 от Кодекса на труда и чл. 246, чл. 247 на Наредба 7/1999 г. работодателят утвърждава списък на полагащато се безплатно и специално работно облекло и ЛПС. Преди избора на работното облекло и ЛПС е извършена оценка и подбор за закупуване на същите и това, дали отговарят на изискванията на Наредба № 3/2001 за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на паботното място. Експлоатационните и техническите им характеристики са дадени към оценката на риска, които са неразделна част от нея. Подбраните ЛПС осигуряват: 1. Защита от рисковете, за които се прилагат 2. Отговарят за условията за съответното работно място и са съобразени с оценката на риска 3. Съобразени са с ергономичните изисквания със Закона за здравословни и безопасни условия на труд /обн. ДВ бр.124/97г/ 4. Осигурена е съвместимост при носене на две и повече ЛПС. С оглед на спецификата на производството във фирма «ИНТЕРПРОМ» ООД работодателят е утвърдил съответния списък, които е приложен към настоящото проектно предложение. В рамките на проекта ще бъдат закупени следните видове ЛПС: • Каски – 226 бр. Очила предпазни (полимерни, със защитни околожки) – 197 броя; • Антифони – 75 броя; • Работни обувки летни (100% кожа, подметка противохлъзгаща, бомбе с метална вложка (200J/14mm; 15kN/14mm)) – 88 броя; • Ръкавици защитни - 212 броя; • Костюм хидроизолиращ - 39 броя; • Филтрираща полумаска – 80 броя; • Диелектрични ръкавици (до 1kV) – 16 броя; • Диелектрични ръкавици (до 25kV) – 11 броя; • Диелектрични боти (до 25kV) – 11 броя; • Костюм за ел. Заварчик (комплект ръкавици кожени, престилка, гамаши, искрозащитни) – 3 броя • Сигнална жилетка (светлоотразителна лента) – 226 броя; • Комплект за предпазване от дъжд и кал (ботуши гумени, дъждобран) – 226 броя; • Комплект за работа на височина (сбруя, въже предпазно с контролирано разтегляне, въже помощно) – 97 броя.
Обосновка за дейността: Дейността е обусловена от необходимостта от подмяна на наличните работни облекла, обувки и лични предпазни средства с нови съвременни такива, отговарящи на актуализираните национални и европейски стандарти. Със закупуването на работно облекло с монтирана светлоотразителна лента се намалява риска от злополука при работа в близост до транспортни съоръжения (пътища, мостове, жп. прелези и др.). ДЕЙНОСТ 4-Обучение за ползата при работа с нововъведените лични предпазни средства и работно облекло. Провеждане на обучения за ползите и предимствата при работа с нововъведените лични предпазни средства, съобразно с хоризонталните политики на ЕС. Дейността ще бъде изпълнена като поредица от тематични обучения, групирани в отделни модули, съобразно изискванията на нормативните документи за запознаване на работниците с предимствата за безопастност при работа с нововъведеното работно работно облекло и лични предпазни средства. Обучението ще се извърши в съответствие с установените нужди на заетите лица в «ИНТЕРПРОМ» ООД и с насоченост към правилното изолзване на нововъведените лични предпазни средства. Обученията ще бъдат реализирани и в контекста на: - Наредба № РД О7/8 20.12.2008г. за минимални изисквания за знаци и сигнали за безопасност и/или здраве при работа; - Наредба № І з-2377 от 15 септември 2011 г. за правилата и нормите за пожарна безопасност при експлоатация на обектите. В програмата на обученията ще бъдат застъпени и спецификите на хоризонталните принципи на ЕС и възможностите за прилагането им в дейността на фирмата. В обученията ще участват 226 заети лица в «ИНТЕРПРОМ» ООД, които ще бъдат разпределени в 15 групи. Обучението на всяка от групите е с продължителност от 45 учебни часа, групирани в тематични модули. Програмата на обученията ще бъде изпълнена по график, разработен от Външния изпълнител и утвърден от работодателя. Групите ще бъдат разпределени в съответствие с броя на служителите в базите на фирмата в градовете София, Пловдив, Варна, Сливен, Плевен, Русе, Пирдоп и Хисар, където ще се проведе обучението. След преминаване на пълния курс от обучения на участниците ще бъдат връчени сертификати. Фирмата изпълнител ще подготви и раздаде на участниците обучителни материали със съдържанието на тематичните модули. ДЕЙНОСТ 5-Информиране и публичност по проекта В съответствие с подписания договор, кандидатът ще предприеме всички необходими за популяризиране на получената безвъзмездна помощ действия, а именно: - Осигури провеждането на две пресконференции в началото и края на проекта; - Изготвяне на дизайна и отпечатване на 1500 брошури и 1500 дипляни, съдържащи информация относно провежданите дейности и резултатите от тях; - Поставяне на 8 броя информационни табели на видно място в базите на дружеството. В хода на изпълнение на проектните дейности ще бъдат ползвани подходящо оформени бланки на документи с ясна визуализация в съответствие с изискванията. Всички документи, свързани с проектните дейности също ще бъдат съобразени с изискванията за визуализация на проекта. Дейностите за информация и публичност ще популяризират резултатите от проекта не само сред целевa групa, а и сред широката общественост.
При осъществяването на мерките по информиране и публичност по проекта дейностите са съобразени изцяло с изискванията на Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП РЧР и изискванията посочени в чл. 2-10 и Приложение 1 на регламент на ЕС 1828/2006. Всички предвидени рекламни материали ще бъдат изготвени в съответствие с техническите параметри посочени в Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП РЧР и регламент на ЕС 1828/2006
|