Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-4.1.05-0152-C0001
Номер на проект: Д01-3918/09.04.2013
Наименование: „Комплексен модел за личностово развитие на ученици от 1 до 7 клас от етническите малцинства, като стратегия за превенция от отпадане от образование и успешна социална интеграция”
Бенефициент: Фондация "Хуманно общество"
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 07.11.2012
Начална дата: 09.04.2013
Дата на приключване: 09.06.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Североизточен
               Варна
                    Варна
Описание
Описание на проекта: Успешна социална интеграция на ученици от етническите малцинства чрез прилагане на комплексен модел за личностово развитие
Дейности: 1 Дейност:Разработване на Програма за развитие на социокултурни умения и личностово развитие на деца билингви и Методика за работа по нея. Провеждане на практически тренинг на педагогическия състав на ОУ „Христо Ботев” Методиката ще бъде разработена в началото на проекта, за да обезпечи научни знания и практически умения за работата на преподавателите в мултиетническа училищна среда. Ще се проведе тренинг с продължителност 6 часа, в 3 групи по 12 участници .
2 Дейност:Сформиране на групи от деца, разработване на тематични планове за груповите занятия, изработване на графици Целевата група и участниците ще бъдат разпределени на 8 групи от ученици от 1 до 7 клас. Ще се осъществи контакт с родителите за получаване на информирано съгласие. Ще бъде изработен график за провеждане на занятията. Груповите водещи ще изработят тематични планове.
3 Дейност: Провеждане на група за социокултурни умения и личностово развитие Ще се провеждат 8 групи веднъж седмично с продължителност 2 астрономически часа. Чрез използването на интерактивни техники учениците ще развиват умения за себепознание, себеизразяване, за работа в група, решаване на конфликти и т.н. , което ще ги направи по адаптивни в училищната среда и ще повиши интересът им за справяне с учебното съдържание. Включването на участници извън целевата група ще стимулира интеракциите между различните етноси в рамките на груповия процес , което е основен фактор за интеграция на ученици от ромски произход.
4 Дейност:Тренинги за преодоляване на негативни социални нагласи и предразсъдъци с ученици от 1 до 7 клас Ще се проведат 21 тренинга за целия период , веднъж във всеки клас, по 2 учебни часа. Негативните социални нагласи и предразсъдъци по отношение на ромите, които съществуват в нашето общество са значим фактор затрудняващ интеграцията на ромите.
5 Дейност: Съвместни познавателни дейности:Зелено обучение: „Зелена класна стая”, „Зелено лятно училище”; „На открито-Еко парк Варна” Ще се проведат:1. „Зелена класна стая”-ще бъде изграден зелен кът с градински подправки, чрез което ще се обособи пространство за занятия на открито. Учениците активно ще се включат в изграждането на зеленото пространство и ще бъдат обучени да се грижат за него и да го поддържат. 2.Лагер „Зелено лятно училище”- с продължителност 7 дена за 120деца. 3. ” На открито-Еко парк Варна” - 4 посещения с общо 120 деца, запознаване с редки, екзотични и защитени растителни видове, провеждане на еко-хепънинг.
6 Дейност: Създаване на клубове по интереси- Арт ателие и Театър студио Дейността ще развие умения за вербално и невербално себеизразяване, спонтанност и креативност. Това дава възможност на целевата група да влезе в директна комуникация с общността и за преодоляване на социалната им изолация, както и съществуващата стигма в обществените нагласи по отношение на ромите. Ще се провежда по 2 астрономически часа в 8 групи седмично, по 15 души. Включени са ученици от 1 до7 клас
7 Дейност: Работа на терен със семействата на децата от целевата група; Семейството е основен фактор за отпадане на ученици от ромски произход от училище. Работата на терен цели преодоляване на културалните различия и обезпечава подкрепата на родителите в образователния процес на целевата група. Ще бъдат посетени домовете на 90 ученици от целевата група три пъти за периода на изпълнение на проекта.
8 Дейност: Създаване и провеждане на група за родителски умения, личностово развитие и социокултурни компетентности за семействата от целевата група Семейството е първата и основна институция за социализация и възпитание на детето. От характера на целите, които си поставят родителите, зависи до голяма степен неговото бъдещото личностно развитие.Работата със семействата е основен фактор за постигане на целите на проекта- превенция от отпадане от образование и интергация на целевата група.Групите ще се провеждат 2 пъти месечно, по 2 часа, в група с капацитет минимум 15 човека.
9 Дейност: Провеждане на интерактивен семинар за етническа толерантност- създаване на документален филм и представянето му Създаване на документален филм, онагледяващ етапите на дейностите по проекта, който в развитие показва промените в нагласите и поведението на целевата група. По непосредствен начин зрителите ще се приобщят към ежедневието на ромските семейства.Ще бъде представен в края на проекта пред политици, общественици, широка аудитория. След приключването на проекта филмът ще бъде предоставен на заинтересовани медии и организации.
10 Дейност: Екипни срещи На тези срещи се предвижда извършване на текуща вътрешна супервизия – това е високо специализирана техника за образование и за подпомагане на тима в разрешаване на трудности с целевата група или интерперсонални проблеми, които биха се отразили върху качеството на работа. Ще се дискутират проблемни казуси. Навременното и професионално разрешаване на проблемите е от голямо значение за купиране на феномена „burn – out”. Ще се провежда 4 пъти средномесечно по 2 часа в присъствието на целия екип.
11 Дейност:Подобряване на вътрешната среда в училището- ремонт и обзавеждане на зала за групова работа Ремонт на помещение от 48 кв.м. , обзавеждането му и оборудване с интерактивна техника . Ще бъде използвано за провеждане на групова работа .
Партньори
Партньори:
ОУ "ХРИСТО БОТЕВ" ГР.ВАРНА
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 205 872 BGN
Общ бюджет: 205 714 BGN
БФП: 205 714 BGN
Общо изплатени средства: 205 706 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 205 714 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 83 338 BGN
2014 122 368 BGN
2015 0 BGN
205 706 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 174 857 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 70 837 BGN
2014 104 013 BGN
2015 0 BGN
174 850 BGN
В т.ч. Национално финансиране 30 857 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 12 501 BGN
2014 18 355 BGN
2015 0 BGN
30 856 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой родители от етническите малцинства включени в програми, свързани с повишаване на мотивацията за интегриране на децата им в образователната система
Индикатор 2 Брой учители и преподаватели включени в програми за повишаване на квалификацията за работа в мултикултурна среда
Индикатор 3 Деца и ученици от етнически малцинствени групи, интегрирани в образователната система (детските градини и училищата)


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз