Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.1.16-0089-C0001
Номер на проект: ESF-2116-01-04001
Наименование: "Бъдещо развитие и устойчива заетост - квалификационни услуги и обучения на заетите лица във "ВИЙОМ" ЕООД"
Бенефициент: "ВИЙОМ" ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 23.11.2012
Начална дата: 19.12.2012
Дата на приключване: 31.12.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: Проектното предложение има за цел да се подобри адаптивността на заетите лица във „ВИЙОМ” ЕООД, с приоритет към нуждите за подобряване на пригодността, адаптивността и уменията на работниците, удължаване на активната им трудова дейност и адаптиране към икономиката на знанието. В рамките на проекта ще се предоставят квалификационни обучения на заетите лица в предприятието, което извършва инжинерингова, проектантска, монтажна и сервизна дейност на електрически и телекомуникационни съоръжения и мрежи.
Дейности: Дейност 1: Сформиране екип за изпълнение на проекта Дейността предвижда сформиране и поддържане на специална структура за изпълнение и управление на проекта - Екип на проекта. Той ще се състои от: Ръководител на проекта и Счетоводител на проекта. Екипът е определен при подготовка на проектното предложение. Участието му при разработването на проекта гарантира познаването на проектната идея, дейностите и ангажираността му по време на изпълнението. Членовете на екипа ще бъдат ангажирани по проекта след сключване на договори, определящи техните задължения и отговорност за изпълнението на проекта. Екипът ще бъде отговорен за техническото и финансово изпълнение на проекта. В тази връзка ще се провеждат ежемесечни работни срещи, на които ще се следи за изпълнението на календарния график и напредъка на проекта. Ще бъдат отчитани извършените дейности и планирани предстоящите. Ръководителят на проекта ще изготвя подробен план за действие и разпределя задачите. Екипът по проекта ще изготвя и предоставя на Управляващия орган доклади, междинни технически доклади и окончателен технически доклад, придружени с финансови отчети. За организацията и управлението на проекта, „ВИЙОМ” ЕООД ще предостави за ползване помещение в офиса на фирмата в гр. София.
Дейност 2: Провеждане на процедури за избор на подизпълнители за планираните по проекта обучения. Ще се прчилагат процедурите за избор уредени в ПМС № 55/12.03.2007г. за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на договорена безвъзмездна финансова помощ от Структурните фондове на Европейския съюз и от Програма ФАР на Европейския съюз, и от Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство. Предвидени по проекта процедури: - • Избор на изпълнител за „Доставчик на обучения за професионална квалификация, според планираните специалности», планирана стойност на услугата < 50 000 но > 15 000 лв. Без ДДС, не се предвижда процедура. Техническото задание за провеждане ще бъде изготвено с отделни позиции според броя на предвидените обучения. Изборът ще бъде извършен чрез събиране на не по-малко от 3 съпоставими оферти, които съдържат техническо и финансово предложение. Офертите ще бъдат оценявани по критерии „икономически най-изгодна оферта”. Извършения разход ще бъде доказан със сключен договор и първичен платежен документ. • Избор на изпълнител за «Информиране и публивност по проекта» и „Одит на проекта”, планирана стойност на услугата <15 000 лв. без ДДС, не се предвижда процедура. Изборът ще бъде извършен като се събере една оферта, отговаряща на техническите изисквания в договора за безвъзмездна финансова помощ. Извършеният разход ще бъде доказан с първичен платежен документ.
Дейност 3: Организиране и провеждане на квалификационно обучение за заети лица във „ВИЙОМ” ЕООД Обучението ще се провежда в съответствие с изискванията на ЗПОО по отношение на входящото образователно равнище, необходимия брой и продължителност на курсовете. Обучението ще преминат 73 заети лица. Те ще бъдат провеждани в гр.София от лицензиран ЦПО. Обучителният процес ще протече в рамките на мин. 300 учебни часа. Обучението е насочено към предоставяне на теоретични познания и придобиване на практически умения, отговарящи на специфичните потребности на фирмата - работодател. Ще се провежда по учебния план и програма по част от професия по втора квалификационна степен, в следните специалности: Професия "Строител"-50 лица 1. специалност 5820302 "Кофражи"-4 лица; 2. специалност 5820303 "Армировка и бетон"-7 лица; 3. специалност 5820304 "Зидария"-6 лица; 4. специалност 5820305 "Мазилки и шпакловки"-4 лица; 5. специалност 5820306 "Вътрешни облицовки и настилки"-9 лица; 6. специалност 5820307 "Външни облицовки и настилки"-7 лица; 7. специалност 5820309 "Бояджийски работии"-4 лица; 8. специалност 5820310 "Строително дърводелство"-4 лица; 9. специалност 5820311"Строително тенекеджийство"-5 лица; Професия "Строител – монтажник "-10 лица 1. специалност 5820402 Метални конструкции -2 лица; 2. специалност 5820401 Стоманобетонни конструкции -3 лица; 3. специалност 5820405”Изолации в строителството”-5 лица; Професия " Монтьор на енергийни съоръжения и инсталации", специалност 5220409 Топлотехника”-2 лица; Професия "Монтажник на водоснабдителни и канализационни мрежи", специалност 5820501"Вътрешни ВиК мрежи"-5 лица; Професия "Заварчик ", специалност 5210901 ” Заваряване”-3 лица. За част от професия по първа квалификационна степен по професия „Помощник в строителството”, специалност 5820801, "Основни и довършителни работи"-3 лица; Дейността ще се изпълнява в следната последователност: Сформиране на групите от заети лица за провеждане на обучения. Обучението ще бъде организирано във време и място, така че да не се пречи на нормалното протичане на работния процес във фирмата. Изготвяне на графици за обучение на всяка група Изготвяне на детайлна учебна програма, която е съгласувана на среща на екипа и преподавателите. Въз основа на програмата ще се състави подробен план за реализация на обучението; Разработване на седмично разписание /за целия период на провеждане на обучението/ и планиране провеждането на текущ контрол. Подготовка на входящи тестове за определяне на входното ниво на участниците в обучението; Подготовка на тестове за текущ контрол /Изпитна форма/ за проверка на придобитите знания, както и изходящ тест за всяко едно ниво. Изготвяне на ежедневна присъствена форма за проследяване посещението на обучаваните лица от фирмата. Осигуряване на учебни пособия и необходими материали за провеждане на теоретични и практически занятия по съответните специалности- учебна литература и помощни учебни материали – учебници, работни тетрадки, дискове, както и доставката на материали и консумативи за нуждите на обучението. Професионалното обучение приключва с провеждане на квалификационни изпити по теория на професията под формата на изпитен тест (6 уч. часа) и по практика на професията под формата на индивидуално практическо задание с продължителност 6 уч. часа. На всеки обучаем, успешно завършил курса на обучение, ще бъде издадено Удостоверение за професионално обучение по образец 3-37 на МОН.
Дейност 4: Информиране и публичност по проекта. Съгласно Регламент No. 1828/2006 г. и Комуникационния план план на ОП РЧР с цел осигуряване на широка публичност и популяризация на дейностите по проекта и финансовата подкрепа от ЕСФ чрез ОП РЧР, след подписване на договора за финансиране на проекта ще стартира информационно-разяснителна кампания. Популяризирането ще бъде насочено в три основни направления: Информиране на персонала на дрижеството; популяризиране сред обществеността и други предприятия от бранша, на участието на „ВИЙОМ” ЕООД, в схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ; Популяризирането ще се осъществява чрез публикуване на материали в Интернет и информационни събития. Ще бъде изработена интернет страницаа на „ВИЙОМ” ЕООД, в която ще бъде направено представяне на проекта. Страницата ще съдържа задължителните графични знаци, банери и текст с информация за целите на проекта, целевите групи и дейностите. Хронологичо ще се представя текущото изпълнение и поситгнатите резултати. След приключванена проекта, ще бъде публикувани сминки и информация за отделните етапи от изпълнението. Ще се организират 2 информационни събития за целевата група–при старта на проекта и преди започване на обученията по проекта. Първата среща ще се проведе за запознаване на целевата група с целите на проекта, дейностите и очакваните резултати. Втората среща ще се проведе преди започване на предвидените обучения и ще има за цел да запознае целевата група с учебния план, работния процес във фирмата и перспективите за всеки участник след приключване на дейността. Ще се изработи нформационно табло/ Билборд – 1 бр., което ще се постави на видно място в офиса на фирмата. Таблото ще съдържа името на проекта, продължителността, участниците в него, размерът на помощта, логото на Европеиския съюз в съответствие с графичните стандарти; логото на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и позоваване на ЕСФ; пълно наименование на оперативната програма – Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и посланието, което символизира помощта на ЕС: „Инвестира във вашето бъдеще!”.
Дейност 5: Отчитане на проекта и одит Ще бъдат изготвени следните основни документи, във връзка със задълженията на Бенефициента по отношение на отчитането: • Подробен план график за изпълнение на дейностите по проекта и график за провеждане на тръжни процедури; • Доклади, с които се отчита техническото и финансово изпълнение на проекта. • Всички изискуеми документи по отчитането на проекта (бюджети, справки и и отчети, отразяващи изпълнението на договора). • Информация за потребителите на квалификационните услуги, присъствени листове, регистрационни формуляри, входящи и изходящи формуляри, анкети за обратна връзка. • Доклад на външен одит по проекта; • Междинни и окончателен технически доклади и финансов отчет. „ВИЙОМ” ЕООД ще осигури поддържането и архивирането на финансовите данни, документи и отчети в съответствие с изискванията на чл. 60d от Регламент (ЕО) № 1083/2006. В рамките на съществуващата счетоводна система ще се поддържа счетоводна аналитичност за всички свързани с проекта транзакции. Всички разходооправдателни документи по проекта ще се съставят самостоятелно от останалите документи на фирмата и ще съдържат всички реквизити, съгласно българското законодателство. Плащанията към изпълнители ще се извършват съгласно подписани двустранни договори. Особено внимание ще бъде отделено на процеса на верифицирането на разходите. Като етап от процеса на сертифициране, верифицирането представлява процес на наблюдение и контрол върху финансовия и физическия напредък по проекта за потвърждаване на приемливостта на разходите за изпълнение на проекта. По проекта ще се извърши одит, като докладите ще се прилагат към всяко искане за междинно и окончателно плащане. Одиторът ще консултира и контролира счетоводителя на проекта при осчетоводяването на първичните счетоводни документи, видовете разходи, тяхната допустимост и целесъобразност. По този начин ще има прозрачност на информацията и възможност за бърза реакиця при възникване на казуси в процеса на реализация на проекта.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 48 378 BGN
Общ бюджет: 35 800 BGN
БФП: 35 800 BGN
Общо изплатени средства: 35 793 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 35 800 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 9 676 BGN
2014 0 BGN
2015 26 118 BGN
35 793 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 30 430 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 8 224 BGN
2014 0 BGN
2015 22 200 BGN
30 424 BGN
В т.ч. Национално финансиране 5 370 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 1 451 BGN
2014 0 BGN
2015 3 918 BGN
5 369 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 2 дял на лицата, придобили или повишили степента си на професионална квалификация


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз