Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.02-0269-C0001
Номер на проект: ESF-2302-03-02010
Наименование: Повишена работоспособност на персонала, чрез подобряване условията на труд във фирма АРЕА ЕООД
Бенефициент: АРЕА ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 30.05.2012
Начална дата: 12.09.2012
Дата на приключване: 01.10.2013
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Североизточен
               Варна
                    Варна
Описание
Описание на проекта: Повишаване безопасността на работното място и качеството на работната сила, чрез модернизация на съществуващата вентилационна и климатична система и предоставяне на специфично обучение с нововъведено оборудване, за постигане на дългосрочно повишаване на капацитета, в съответствие с актуалните изисквания и условия на пазара.
Дейности: Дейност 1: Организация и управление на Проекта Първата фаза от реализацията на проекта /1 проектен месец/ се предвижда да бъде сформирането на екип за организация и управление на проекта, състоящ се от ръководител, координатор и счетоводител. Ще бъдат подготвени и сключени договори. Екипът ще изготви програма за извършване и отчитане на дейностите, предвидени в план-графика за изпълнение на проекта, ще определи сроковете и съответните отговорни лица за тях. Ще бъде изготвен работен календар за провеждането на работните срещи, на които ще се обсъжда поетапното реализиране на проекта, евентуално възникнали проблеми и трудности, както и други организационни въпроси. Ще бъде осигурен офис от страна на ВО за целите на проекта, който ще бъде оборудван със съответното техническо оборудване. Подготовка на документация за възлагане на отделни дейности на изпълнители, избрани по реда на ПМС №55/2007г. Извършване на мониторинг и контрол на изпълнението на проекта, включващ изпълнението на вътрешните процедури за контрол и оценка и активно участие и подпомагане на мониторинга, осъществяван от страна на ДО, УО и други институции. Финансово управление на проекта, включващо разплащания, осчетоводяване, финансово-счетоводна отчетност и други. Отчетност, която включва поддържането на отчетна база данни, изготвянето на регулярни отчети (ежемесечни, отчети при подаване на искане за плащане,полугодишни, годишни и други), както и нерегулярни - по искане на външни за организацията контролни органи. Анализ на резултатите от реализацията на проекта.
Дейност 2: Изготвяне на анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност Структурата на анализа на състоянието ще съдържа: - Част, с описание на сегашното състояние на фирмата и организацията на работния процес в нея; - Част, с описание на силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес, какви оценки на риска са разработени и внедрени в приятиятието, - Част, с обосновка на нуждата от оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност; - Част, с обобщени постигнатите резултати от реализацията на останалите дейности и индикатора за резултат – намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания, чрез сравнителен анализ на данните от състоянието на здравословните и безопасни условия на труд преди въвеждане на мерките за подобряване условията на труд и резултатите след внедряването им и анализ на трудовите злополуки и професионалните заболявания във фирмата
Дейност 3: Модерницазия на климатична и вентилационна техника и инсталация Производственият микроклимат представлява физичното състояние на работната среда, характеризиращо се с комплекс от метеорологични фактори (температура на въздуха, влажност на въздуха, топлинно излъчване, скорост на движение на въздуха), които оказват влияние върху терморегулацията и функционалните възможности на човешкия организъм. Фактори с основно значение в тази връзка имат температурата на въздуха и скоростта на неговото движение, които са пряко свързани с начините на отопление/охлаждане и вентилация на работните помещения. При продължителна работа в условия на повишени температури се нарушава водосолният баланс на организма, което води до прекратяване на стомашните секреции. Нарушава се обмяната на веществата, възникват стомашно-чревни заболявания. Настъпват съществени изменения в сърдечно-съдовата система – сгъстява се кръвта, променя се кръвното налягане, ускорява се пулсът. Отрицателно е влиянието и върху нервната система – намалява се вниманието, нарушава се координацията на движенията. При продължително охлаждане на организма в отделни части се получават болезнени усещания и при ниски температури усещането за студ и терморегулацията отслабват. Получава се продължително свиване на съдовете, настъпва преохлаждане. Повишената скорост на въздуха способства за преохлаждането, защото нараства конвекцията. Голямото значение на метеорологичните фактори на работната среда за физиологичното състояние на работниците, тяхната работоспособност и производителността на труда, налагат спешното модернизиране на климатичната и вентилационна система, с цел строго нормиране и контрол за изпълнение на нормативните изисквания, още повече, че съществуващата функционира от самото създаване на заведението (1999г.) и е аморитзирана и нефункционална, а моралното и материалното й износване изисква подмяната й с нова, по-ефективна и по-малко енергоемка система .
Дейност 4: Закупуване и доставка на предпазни средства и специално работно облекло Съществено значение за осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд на работниците и служителите имат специалното работно облекло и личните предпазни средства, безплатната храна и противоотровите, ограничаване продължителността на работата във вредна или опасна среда и предоставянето на допълнителен годишен отпуск. Специалното работно облекло и личните предпазни предпазни средства се предоставят на работниците и служителите, които работят със или при опасни или вредни за здравето или живота машини, съоръжения, течности, газове, стопени метали, нажежени предмети и други подобни, в случаите, когато е невъзможно с технически средства и други мерки да се отстранят съществуващите опасности и вредности за живота и здравето на работещите. Това са каски, антифони, очила, маски, щитове, облекла, ръкавици, обувки и други, които посредством материала и конструкцията си предпазват работника или служителя от вредности и опасности, произтичащи от характера и условията на трудовата дейност. Работодателят не допуска до работа работници или служители, които са без предвидените за вида работа защитни средства и специални работни облекла. В зависимост от условията на работа специалното работно облекло и личните предпазни средства се използват: • постоянно – когато вредностите и опасностите действат непрекъснато в работната среда; • периодично – когато вредностите и опасностите възникват само при някои видове работи, при определени условия на работа, сезонно или през дълги периоди от време; • аварийно – при възникване на авария в производството. В настоящия проект, нуждата от закупуване на предпазно работно облекло е продиктувано от факта, че съществуващато е с по-ниски предпазни свойства и е относително захабено. От своя страна, новото ще отговаря на съвременните изисквания за работно облекло и на нуждите на персонала.
Дейност 5: Популяризиране на проекта В резултат от изпълнението на дейността ще се гарантират устойчиви информационни източници – табели, брошури, медийни и интернет публикации, които ще допринесат за стимулиране и инвестиране в развитие на човешките ресурси и осигуряване на БЗУТ. По този начин голяма част от постигнатите положителни резултати по проекта, ще се прехвърлят върху сравнително по-голям брой непреки бенефициенти. Чрез изготвените брошури и предвидените публикации ще се разпространи практиката на дружеството от постигнатите резултати за устойчиво развитие. По този индиректен начин ще се създадат условия за повишаване на информираността на бизнеса за полезността от повишаване квалификацията на слжителите и осигуряване на БЗУТ на работното им място.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
СЕЛЕКТА ПЛЮС
ВИЕС
УНИФОРМ ДИЗАЙН
Г.И.Д. МАРКЕТ
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 106 249 BGN
Общ бюджет: 102 213 BGN
БФП: 81 770 BGN
Общо изплатени средства: 81 770 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 81 770 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 81 770 BGN
2015 0 BGN
81 770 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 69 505 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 69 505 BGN
2015 0 BGN
69 505 BGN
В т.ч. Национално финансиране 12 266 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 12 266 BGN
2015 0 BGN
12 266 BGN
Финансиране от бенефициента 21 250 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите
Индикатор 2 Намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз