Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.1.15-0040-C0001
Номер на проект: ESF-2115-07-12001
Наименование: Социални придобивки и иновативни решения за персонала на "ЕМУ"АД
Бенефициент: ЕМУ-Търговище
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 16.05.2012
Начална дата: 18.07.2012
Дата на приключване: 01.04.2014
Статус: Прекратен
Място на изпълнение: България
Описание
Описание на проекта: Прилагане на иновативни стратегии за развитие на човешките ресурси в ЕМУ АД, чрез подобряване капацитета на служителите и въвеждане на гъвкави форми на заетост. Реализиране на мерки гарантиращи запазване заетостта на лицата над 55г. и възползване от професионалният им опит за провеждане на обучения на работното място в унисон с принципите за учене през целия живот, за подобряване и обновяване на професионалните компетентности на персонала, необходими за бъдещото развитие на дружеството.
Дейности: ДЕЙНОСТ 1: Управление За успешната реализация на проекта ще бъде сформиран екип, отговорен за осъществяване проектните цели и дейности, за гарантиране на успешната реализация и спазване на хоризонталните принципи. Ще бъдат разработени персонални отговорности и конкретни задачи, които ще се спазват и изпълняват по време на целия проект. Екипът ще извършва оперативния мениджмънт на проекта: Организиране и управление на дейностите по проекта; Сключване на договори с обучители, експерти, изпълнители; Организиране и подготовка на тръжна документация и провеждане на търгове, съгласно ПМС 55 / 12.03.2007 г.; Провеждане на месечни работни срещи с експертите и обучителите; Изготвяне технически и финансови доклади, доклади на екипа, справки и тн. При осъществяването на дейност 1 ще се спазват хоризонталните принципи за утвърждаване на равните възможности, Партньорство и овластяване, Добро управление на програми и проекти и включване на всички заинтересовани страни. Дейността ще допринесе за реализацията на принципа на проспериращата, основана на знанието и конкурентна икономика.
ДЕЙНОСТ 2. Разработване на планове за обучение и кариерно развитие. Разработването на планове за обучение на заетите лица и планове за кариерно развитие са необходими поради специфичността на всяко от предвидените обучения. Предвижда се разработване на планове за следните обучения: „Управление на човешките ресурси": „Оперативно управление (среден управленски персонал) на човешките ресурси в краткосрочен и средносрочен план; „Стратегическо управление (висш управленски персонал) на човешките ресурси в дългосрочна перспектива”; "Работа със специализиран софтуер” Модул "Касови документи" и Модул "Управление на връзките"; „Работа със специализиран софтуер” Модул „Складово стопанство”; „Mеханика и поддръжка на специфично оборудването на ел. техници”; „Mеханика и поддръжка на специфично оборудването на строителни работници”; „Изграждане и поддръжка на електрически и ВиК инсталации”; „Превозване на хора в зимни условия и върху специфичен терен. Поддръжка на автомобила”; „Обезопасяване на товари”; „Движение със специален автомобил при специфични условия /бетоновоз, кран и автовишка/. Поддръжка на специалния автомобил”; „Отчетност в транспорта”; „Изпитване на осветителна техника”; План за обучение на обучители.
ДЕЙНОСТ 3. Обучение на заети лица за обучители Обучението е насочено към придобиването на умения за предаване на професионалния опит и знания на тези лица на останалите служители и работници в предприятието. В курса са включени 16 лица над 55 годишна възраст. Обучението ще се извърши по специална методиката за обучение на възрастни, тъй като преподавателят е основна фигура в учебния процес. От 16 - те предвидени за обучители заети лица над 55 г. ще се сформират 2 курса (6 дни по 8 часа дневно) по 48 учебни часа за всяка група, общо 96 часа. Съдържанието на учебната програма е подробно представено в т. 5.2.1. Най-важните лица, отговорни за работния процес са и най-опитните хора във фирмата, които ще поемат отговорността за обучението на групите служители и работници. Но макар и запознати с процесите на работа, те имат нужда от методология, адаптирана към нуждите от обучение, породени от производствения процес. Обучението на обучители ще включва, както придобиване на традиционни дидактически умения за преподаване и работа с учебна група за предаване на опит и знания, така и придобиване на умения за неформални и непринудени начини за обучение на работното място. Същевременно обучаваните за обучители ще получат знания за начини на работа при спазване на принципите за равенство на половете, превенция срещу дискриминация и утвърждаване на принципа за равните възможности. При осъществяването на дейноста ще се спазват хоризонталните принципи за утвърждаване на равните възможности и включване на всички заинтересовани страни. Дейността ще допринесе за реализацията на принципа на проспериращата, основана на знанието и конкурентна икономика.
ДЕЙНОСТ 4. Провеждане на обучения на работното място В обученията на работното място са включени общо 228 лица. Обученията ще бъдат извършени от 16 бр. обучители, които са на трудов договор в дружеството и са лица над 55 години. След извършване на дейностите по обучение ще бъде издаден сертификат от работодателя, удостоверяващ успешното завършване и придобитите умения и компетентности. Предвидено е закупуване на материали и консумативи за обученията, които ще се доставят след провеждане на процедури по ПМС 55. В техническите спецификации при доставка на канцеларски материали е ще бъдат заложени екологични критерии, а именно: доставка на рециклирана хартия и пликове, опаковане в рециклирани картонени кутии, и др., а част от материалите и консумативите за обучение ще подлежат на рециклиране и след употребата им и няма да замърсяват околната среда. Обучението е обособено в 16 курса за обучение на работното място в различни направления: Съдържанието на учебната програма е подробно представено в т. 5.2.1. 1. „Управление на човешките ресурси”- Стамен Стаменов 2 курса по 40ч. Обучават се общо 24 лица; 1 курс: „Оперативно управление (среден управленски персонал) на човешките ресурси в краткосрочен и средносрочен план. Обучават се 16 лица, разделени по 4 бр. в група, които се обучават заедно по 2 часа на ден Х 20 дни в месеца= 40 часа (4 месеца Х 2 ч. дневно за обучителя); 2 курс: „Стратегическо управление (висш управленски персонал) на човешките ресурси в дългосрочна перспектива” Обучават се 8 лица; разделени в две групи, които се обучават заедно по 2 часа на ден Х 20 дни в месеца = 40 часа (2 месеца Х 2 ч.). Обучението ще се проведе в административната сграда на ЕМУ АД. 2. „Работа със специализиран софтуер – Иванка Димова: 2 курса по 40 ч. Обучават се общо 10 лица. 1 курс: Модул "Касови документи". Обучават се 3 лица в група Х 2 часа на ден Х 20 дни в месеца = 40 часа (1 месец Х 2 ч.). 2 курс: Модул "Управление на връзките". Обучават се 7 лица в разделени в две групи Х 2 часа на ден Х 20 дни в месеца = 40 часа (2 месеца по 2 часа дневно). Обучението ще се проведе в административната сграда. 3. „Работа със специализиран софтуер Модул „Складово стопанство” – Стамен Стаменов 1 курс 40 ч. Обучават се 11 лица, разделени в 4 групи по 2 часа на ден Х 20 дни в месеца = 40 часа (3 месеца по 2 часа дневно). Обучението ще се проведе в административната сграда и складовите помещения. 4. „Mеханика и поддръжка на малка и средна техника за поставяне на електропроводи в горски масиви, и в асфалтова настилка” - Дончо Дончев: 1 курс, 40 часа. Обучават се 16 лица в групи по 4 бр. = 40 часа. Обучението на групата е 4 месеца. (4 месеца по 2 часа дневно). Обучението ще се извърши в регион Търговище. 5. „Mеханика и поддръжка на специфично оборудване на ел. монтьор” - Светлин Тинчев 1 курс, 40 ч. Обучават се 12 лица, разделени в 6 гр. по 2 часа на ден Х 20 дни = 40 ч. месечно. Обучението на групата е 9 месеца. (9 месеца по 2 часа дневно). Обучението ще се провежда по место разпределение на бригадата. 6. „Mеханика и поддръжка на специфично оборудване на ел. монтьор” - Тихомир Тодоров: 1 курс (40 ч.). Обучават се 18 лица в групи по 2 бр. Х 2 часа на ден Х 20 дни = 40 ч. месечно. Обучението на групата е 9 месеца. (9 месеца по 2 часа дневно). Обучението ще се провежда по место разпределение на бригадата. 7. „Mеханика и поддръжка на специфично оборудване на ел. монтьор” - Стоян Станчев: 1 курс (40 ч.). Обучават се 12 лица, разделени в 5 групи Х 2 часа на ден Х 20 дни = 40 ч. месечно. Обучението на групата е 6 месеца. (6 месеца по 2 часа дневно). Обучението ще се извършва по место разпределение на бригадата в гр. Суворово. 8. „Mеханика и поддръжка на специфично оборудване на ел. монтьор” - Павло Шелудко: 1 курс, 40 ч. Обучават се 7 лица по 2 часа на ден Х 20 дни = 40 ч. месечно. Обучението на групата е 7 месеца. (7 месеца по 2 часа дневно). Обучението ще се извършва в регион Търговище. 9. „Mеханика и поддръжка на специфично оборудване на строителен работник” - Енчо Христов: 1 курс, 40 ч. Обучават се 14 лица, разделени в 7 групи Х 2 часа на ден Х 20 дни = 40 ч. месечно. Обучението на групата е 7 месеца. (7 месеца по 2 часа дневно). Обучението ще се извършва по месторазпределение на бригадата. 10. „Mеханика и поддръжка на специфично оборудване на строителен работник” – Атанас Георгиев: 1 курс, 40 ч. Обучават се 11 лица, разделени в 5 групи Х 2 часа на ден Х 20 дни = 40 ч. месечно. Обучението на групата е 5 месеца. (5 месеца по 2 часа дневно). Обучението ще се извършва поместоразпределение на бригадата – в гр. Суворово. 11. „Изграждане и поддръжка на електрическа и ВиК инсталации” - Костадин Праматарски и Милчо Мирчев: 1 курс, 40 ч. Обучават се 30 лица, разделени в 10 групи, които се обучават заедно по 2 часа на ден Х 20 дни в месеца = 40 часа (10 месеца по 2 часа дневно). Обучението ще се проведе по обектите, собственост на фирмата в регион Търговище: общежития за персонала, ресторант „Ди анжело”, хотел „Търговище”, Метан-станция, Магазин за осветителни тела, бивша сграда на банка, Почивна станция „Мисионис”, Ваканционен Спа комплекс „Островче” и др. 12. „Превозване на хора в зимни условия и върху специфичен терен. Поддръжка на автомобила” - Бончо Иванов: 1 курс, 40 ч.. Обучават се 10 лица, разделени в 3 групи по 2 часа на ден Х 20 дни в месеца = 40 часа (3 месеца по 2 часа дневно). Обучението ще се проведе по место разпределение на цялата бригада гр. Суворово. 13. „Движение със специален автомобил при специфични условия /бетоновоз, кран и автовишка/. Поддръжка на специалния автомобил” - Салим Неби: 1 курс (40 ч.). Обучават се 10 лица, разделени в 3 групи по 2 часа на ден Х 20 дни в месеца = 40 часа (3 месеца по 2 часа дневно). Обучението ще се проведе в Търговище и региона. 14. „Обезопасяване на товари” - Ненчо Ненов: 1 курс (40 ч.). Обучават се 12 лица, разделени в 3 групи по 2 часа на ден Х 20 дни в месеца = 40 часа (3 месеца по 2 часа дневно). Обучението ще се проведе в Търговище и региона. 15. „Отчетност в транспорта” - Христо Христов: 1 курс (40 ч.). Обучават се 20 лица, разделени в 4 групи по 2 часа на ден Х 20 дни в месеца = 40 часа (4 месеца по 2 часа дневно). Обучението ще се проведе в Търговище и региона. 16. „Изпитване на осветителна техника” – Маргарит Божков: 1 курс (40 ч.). Обучават се 11 лица, разделени в 3 групи по 2 часа на ден Х 20 дни в месеца = 40 часа (4 месеца по 2 часа дневно). Обучението ще се проведе в Търговище. Предвидените обучения ще се провеждат в зависимост от условията за работа. През по-голяма част от зимният период основната дейност на дружеството се прекратява и са заето основно спешните групите при авария. Това е причината да се предвиди разпределение на обученията във времето, в рамките на проекта, след стартирането му, според сезона. При осъществяването на дейността ще се спазват хоризонталните принципи за утвърждаване на равните възможности и включване на всички заинтересовани страни. Дейността ще допринесе за реализацията на принципа на проспериращата, основана на знанието и конкурентна икономика.
ДЕЙНОСТ 5: Въвеждане на гъвкави форми на заетост В гъвкави форми на заетост (ротация на работното място, намалено работно време, гъвкаво работно време) ще бъдат включени заети от следните категории: лица над 55 г. възраст, лица до 29 г. възраст, родители, осиновители и настойници на деца до 3 г. възраст и на деца с увреждания, самотни родители. Гъвкавите и надеждни договорни отношения между работодатели и работници в съчетание с правата улесняват създаването на работни места и поощряват прехода от едно работно място към друго. Иновативните гъвкави форми на трудова заетост позволяват сключването на договорни споразумения, които позволяват регулиране на работното време, както и ротация на работните места, което е начин за избягване на еднообразието в работния процес и води до повишаване интереса и мотивацията за труд и придобиване на допълнителни компетентности и умения.
ДЕЙНОСТ 6: Осигуряване на социални придобивки за работниците – столова Избраната социална придобивка за работниците е предоставяне на нова социална услуга, която не е развивана до момента – място за хранене (столова). Социалната придобивка ще се ползва от целия персонал на дружеството и няма да генерира печалба. За собствена сметка дружеството ще извърши реконструкция за разширяване и ремонт на сградата, в която е предвидено да се обособи столова и кухненски блок. Помещението ще отговаря на всички изисквания за приготвяне на храна. Извършеният ремонт ще е за сметка на Кандидата. По проекта предвиждаме възползване от кръстосано финансиране за оборудване на столовата и кухненската част. Оборудване. Придобитото оборудване е пряко необходимо за осигуряване на социалните придобивки на работещите във фирмата. За целта е представена остойностена техническа спецификация. В техническите спецификации при доставка на оборудване и обзавеждане екологичните критерии ще са: висок енергиен клас, ниско ниво на шум, ниски допълнителни разходи, ниски емисии на замърсяване, икономични критерии по отношение на отпадъците (дълъг живот, повторна употреба, използваемост и възможност за ремонт). Оборудването на кухня и помещение за хранене е съгл. Приложение 6_Annex Б4_HRD. Столово хранене за работещите: За обслужване на стола се предвижда назначаването на работа на 8 лица, които са пряко ангажирани с дейността и запазване на заетостта на 2 бр. заети в ЕМУ АД които ще работят в столовата.
ДЕЙНОСТ 7: Публичност При изпълнение на проектната дейност задължително ще се спазват изискванията и мерките от ОП РЧР, както и при реализиране на мерките по информация и публичност задължително се спазват изискванията, посочени в чл. 2 – 10 и Приложение 1 на Регламент № 1828/2006. В рамките на дейността предвиждаме разработване на обща визия, съгласно изискванията за визуална идентификация на ЕС. Ще бъде разработен дизайн на информационните материали, според визуализацията от Оперативното ръководство. На входа на базата на ЕМУ АД и на входа на столовата ще се разположат съответно: информационно табло и постоянна обяснителна табела. Луксозният каталог ще се разпространи между контрагентите и клиентите на фирмата. Листовките ще се разпространяват по време на пресконференциите и между бенефициентите по проекта. Оборудването на видно място ще посочва финансиращата организация. Бланките за копреспонденция ще се използват по предназначение. На пресконференциите ще са поканени представители на месните медии и месните власти, представители на МТСП, АЗ и ДБТ. В предвидените публикации ще се разпространява направеното по проекта.
ДЕЙНОСТ 8: Одит на проекта Дейността е задължителна, съгласно Насоките за кандидатстване при проекти на стойност над 200 000 лв. Одиторският доклад ще удостовери допустимостта на разходите в съответствие с разпоредбите. Одиторският доклад ще се изготви и ще се приложи към Финален технически доклад и финансов отчет за разходите.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 336 777 BGN
Общ бюджет: 0 BGN
БФП: 0 BGN
Общо изплатени средства: 0 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Национално финансиране 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой обучения на работното място
Индикатор 2 Дял на служителите, успешно завършили обучение
Индикатор 3 Брой лица, на които са разработени планове за кариерно развитие
Индикатор 4 Брой лица, ползвали преференции за включване в гъвкави форми на заетост (работа на непълно работно време, ротация на работното място, работа на плаващо работно време)
Индикатор 5 Дял на лицата, преминали на друго ниво на заплащане в резултат на ползваната насърчителна мярка
Индикатор 6 Дял на лицата, запазили гъвкавата си заетост след приключване на насърчителните мерки


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз