Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.02-0088-C0001
Номер на проект: ESF-2302-06-16001
Наименование: ПОДОБРЯВАНЕ УСЛОВИЯТА НА ТРУД В "РУДМЕТАЛ" АД
Бенефициент: "РУДМЕТАЛ" АД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 30.05.2012
Начална дата: 25.07.2012
Дата на приключване: 01.10.2013
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Южен централен
               Смолян
                    Рудозем
Описание
Описание на проекта: Настоящият проект цели подобряване безопасността на труда в предприятието при спазване на нормите и изискванията на законодателството по безопасност и здраве при работа.
Дейности: Дейност 1: Организация и управление на проекта. Описание на дейността: Управление и организация на дейностите за изпълнение на проекта относно: - вътрешен мониторинг/наблюдение на изпълнение на дейностите по проекта , финансово изпълнение; - процедури при избор на изпълнител за доставка/ предоставяне на услуги; - отчитане и изготвяне на доклади; - управление на процедурите съгласно изискванията при отчитане извършването на проектни дейности (анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност, общо или на елементи от нея, модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, машини и съоръжения, технологични процеси, свързани с подобряване на условията на труд, закупуване на предпазни средства и специално работно облекло, разработване и придобиване на стандарти за безопасни условия на труд, обучения на служители за безопасна работа с нововъведено оборудване и технологии); - счетоводно отчитане на направените разходи. Обосновка на дейността: Дейностите по управление и организация са елемент от проекта, осигуряващи успешно изпълнение на процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по схема „Безопасен труд” от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” (ОП РЧР).
Дейност 2: Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност, общо или на отделни елементи от нея. Описание на дейността. І. Общ анализ на организацията на трудовата дейност във фирмата и организация на дейността по структурни . 1. Общ анализ на организацията на трудовата дейност във фирмата. 1.1. Организационна структура. 1.2. Фирмена политика. 1.3. Производствени дейности и ресурси. 1.4. Трудови стандарти. 1.5. Организация на управлението. 1.6. Управление на персонала. 2. Анализ на организацията на трудовата дейност по структурни звена. ІІ. Анализ на съответствието между минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд съгласно националното законодателство и действителното състояние във фирмата (преглед на документацията, наблюдение, интервюта) 1. Организационна структура за осигуряване на ЗБУТ. 2. Политика, цели и програми. Приложимо законодателство. 3. Технология на производството и работни процеси. 4. Обекти, сгради, помещения, територия на фирмата. 5. Транспорт, пътни маршрути и опасни зони. 6. Енергосъоръженост на процесите. 7. Експлоатация на съоръжения с повишена опасност. 8. Използвани суровини и материали в трудовата дейност. Опасни химични вещества. 9. Производствено оборудване и съответствието му със съществените изисквания за безопасност. 10. Работна среда – параметри и норми. 11. Анализ на професионалните рискове и условията на труд. Вредни фактори за здравето и безопасността на работещите. 12. Трудов травматизъм, професионална заболяемост и свързани с труда заболявания. Здравен статус на работещите по структурни звена. Обслужване от СТМ. 13. Физиологични и психофизиологични норми на работния процес. Специална закрила. 14. Състояние на социалното партньорство във фирмата. 15. Санитарно-битово състояние на работната среда. 16. Колективни мерки за защита, лични предпазни средства и специално предпазно облекло. 17. Подбор, обучение и квалификация в областта на БЗР. 18. Инструктаж и информираност на работещите за правилата за осигуряване на ЗБУТ . 19. Аварийна и пожарна безопасност. 20. Състояние на фирмения контрол по БЗР. 21. Управление и мотивираност на персонала. 22. Анализ на системата за стимулиране и санкции за дейностите, свързани с БЗР. ІІІ. Проектиране на ефективна организация за безопасна и печеливша трудова дейност (интервюта със заинтересуваните лица, проектиране, допълване на документацията) - общо и на отделни елементи от нея, в т.ч.: 1. Оптимизиране на организационната структура за осигуряване на ЗБУТ . 2. Актуализиране на фирмената политика и цели по ЗБУТ 3. Енергосъоръженост на процесите. 4. Експлоатация на съоръжения с повишена опасност. 5. Използвани суровини и материали в трудовата дейност. Опасни химични вещества. 6. Производствено оборудване и съответствието му със съществените изисквания за безопасност. 7. Идентифициране на неидентифицирани вредни фактори за здравето и безопасността на работещите. Актуализиране на оценените професионални рискове. Проектиране на допълнителни превантивни мерки за защита и промоция на здравето. 8. Ергономичност на работните места и процеси. 9. Мерки за подобряване на социалното партньорство във фирмата. 10. Колективни мерки за защита, лични предпазни средства и специално предпазно облекло. 11. Въвеждане на система за подбор, обучение и квалификация в областта на БЗР. 12. Системи за индивидуално и фирмено управление на стреса при работа. 13. Повишаване на ефективността на инструктажите и на информираността на работещите за правилата за осигуряване на ЗБУТ 14. Аварийна и пожарна безопасност при експлоатация на обектите. 15. Повишаване на ефективността на управлението на БЗР. 16. Проектиране на работеща система от стимули и санкции за дейностите, свързани с БЗР. Обосновка на дейността: Дейността е задължителна по настоящата процедура и съответства на общите и специфични цели, заложени в проекта. Анализът представлява основа за обективна оценка и обосновка за оптимизиране на работните процеси и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност в предприятието. Анализът ще даде отговор какви методи и средства ще бъдат използвани за отчитане на дейността и повишаване на трудовата дейност на служителите в предприятието.
Дейност 3: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС). Описание на дейността – Закупуване на ЛПС по длъжности: № по ред ДЛЪЖНОСТИ ОТ ЩАТНОТО РАЗПИСАНИЕ Брой на целевата група САМОСПАСИТЕЛИ Анти вибрационни ръкавици Работен костюм Ботуши Антифони Каски 1. Управление на „Рудметал” 5 5 5 5 5 2. - Надземни работници в Рудник „Димов дол” – 11 бр. 11 11 3. - Работници в Звено „ОТКК” – пробовземач-проборазработчик - 3 бр. 3 3 4. - Охранители – 6 бр. 6 6 5. - Ръководители в Рудник „Димов дол” – 10 бр. 10 10 10 10 10 6. -Забойни работници – 50 бр. 50 50 50 100 100 50 50 7. -Спомагателни работници - 89 бр. 89 89 178 178 6 89 8. Резерв съгласно Чл.467 от правилник по безопасността на труда при разработване на рудни и нерудни находища по подземен начин В-01-02-04. Общ брой 174 154 50 313 293 56 154 Обосновка на дейността - новозакупените ЛПС са с по-висок клас на защита, по-висока функционалност, даваща възможност за по-безопасно и ефективно изпълнение на трудовите задължения.
Дейност 4: Модернизация на оборудване за заряд на миньорски лампи . Замяна на съществуващите амортизирани системи за заряд на миньорските лампи с нови системи с микропроцесорно управление съвместими с предвидените за закупуване ЛПС( миньорски лампи).
Дейност 5: Информиране и публичност. Описание на дейността. Проектът предвижда дейности за информиране на широката общественост за финансовото подпомагане в рамките на оперативната програма „Развитие на човещките ресурси”, съфинансирана /финансирана от ЕСФ отговарящи на следните изисквания: 1 .Инсталиране на постоянна обяснителна табела-1бр.. 2. В хода на изпълнение на програмата бенефициентът поставя информационни табла-4бр. на мястото, където се извършват дейностите по операцията, в съответствие с указанията залегнали в ръководството за изпълнение на проекти по съответната процедура. 3. Когато определена операция се ползва от финансиране по линия на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” бенефициентът се задължава да информира участниците в операцията за финансирането от програмата и от Европеиския социален фонд на Европейския съюз чрез организирани пресконференции -2бр.и публикации в пресата-3бр. . 4. Всеки документ, включително всяко уверение за участие или друг сертификат,свързани с операция от този тип включва позоваване, сочещо, че оперативната програма е съфинансирана от ЕСФ на ЕС. Обосновка на дейността: Дейностите по информиране и публичност отразяват политиката в рамките на общноста и в частност задачите и целите на ЕСФ за изпълнение целите на Европейската стратегия по заетостта и спомага за икономическото и социално сближаване на ЕС като подкрепя страните членки за развитие на човешките ресурси и постигане на пълна трудова заетост,насърчаване на образованието и обучението ,подобряване на конкурентноспособността на професионалната мобилност на заетите лица.
Дейност 6: Одит на изпълнението на проекта. Описание на дейността:Одиторският ангажимент включва проверка на междинни и окончателни финансови отчети по проекти за съответствие с всички изисквания на Договарящия орган, съгласуване на счетоводната система, която ще се прилага при изпълнението на проекта, уточняване на всички реквизити на първичните счетоводни документи. Обосновка на дейността:Правилата за управление на проекти, финансирани от Структурните фондове, препоръчавт независим финансов одит на финансовите отчети от регистриран одитор или специализирано одиторско предприятие.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 141 205 BGN
Общ бюджет: 137 197 BGN
БФП: 137 197 BGN
Общо изплатени средства: 137 174 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 137 197 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 28 241 BGN
2013 0 BGN
2014 108 933 BGN
2015 0 BGN
137 174 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 116 617 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 24 005 BGN
2013 0 BGN
2014 92 593 BGN
2015 0 BGN
116 598 BGN
В т.ч. Национално финансиране 20 580 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 4 236 BGN
2013 0 BGN
2014 16 340 BGN
2015 0 BGN
20 576 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите
Индикатор 2 Намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз