Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.2.01-0062-C0001
Номер на проект: ---
Наименование: За социално равенство и справедливост
Бенефициент: Сдружение "Нови пазар - днес и утре"
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 10.05.2008
Начална дата: 14.05.2008
Дата на приключване: 01.07.2009
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Североизточен
               Шумен
                    Нови пазар
Описание
Описание на проекта: Проектът е насочен към подпомагане на хората с увреждания за социалната им интеграция и личностна реализация; намаляване на риска от зависимост от институционален тип грижи чрез социален асистент и домашен помощник.
Дейности: Дейност 1: Сформиране и обучение на екип по проекта Същност на услугите, етични принципи, екипна работа, работа по случай
Дейност 2: Разработване на информационни материали и провеждане на кампании сред потенциалните потребители с описание на обхвата на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник” и реда за тяхното предоставяне. Предвижда се провеждането на две информационни кампании, в началото и в края на проекта, чрез местните средства за масово осведомяване /месно радио и месна телевизия/. Целта е да се опише обхвата на съответните услуги и какъв е реда за предоставянето им. Не на последно място се цели прозрачност и публичност при изпълнение на проекта. Като допълнително осведомяване се предвижда и разпространението на диплянки.
Дейност 3: Подбор на потребители на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник” Подбор на потребителите на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник” ще бъде след оповестяване чрез средства на масова информация
Дейност 4: Разработване на индивидуални оценки на потребностите от социални услуги на кандидатите за потребители. Включва оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител; способността му за справяне с ежедневни дейности; социалната му активност и интереси; взаимоотношенията със семейството му и други значими хора; битовите условия на живот; изискванията за медикаментозно лечение и диети; допълнителни потребности; безопасност и рискове.
Дейност 5: Сключване на договори с потребителите за предоставяне на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник”. Работа с потенциалните потребители за изясняване на правата и отговорностите на всички страни по договора (права и отговорности на потребителя и неговите близки, права и отговорности на прекия доставчик – социален асистент или домашен помощник, права и отговорности на бенефициента – доставчик на социални услуги, други партньори).
Дейност 6: Изработване на индивидуални графици за предоставяне на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник” на всеки потребител. Изработката на индивидуалните графици се състои в срещи и разговори с потенциалните потребители за уточняване на времето на посещения и дейностите, които има нужда да получава обгрижвания. Сключват се първоначално за 6 месеца и после се удължават.
Дейност 7: Подбор на социалните асистенти и домашните помощници Чрез Дирекция Бюро по труда; чрез средствата за масово осведомяване. Конкурса ще се проведе на два етапа: 1.По документи 2.Чрез интервю, с кандидатите преминали първия етап.
Дейност 8: Обучение на социалните асистенти и домашните помощници за предоставяне на качествени услуги, Провеждане на тридневно обучение на социалните асистенти и домашните помощници за предоставяне на качествени услуги през месец втори и месец шести
Дейност 9: Предоставяне на социалните услуги „Домашен помощник” и „Социален асистент” комплексно или поотделно на потребителите. Услуги, предоставяни от социален асистент: 1. Помощ при общуването и поддържането на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него (организиране на срещи, честване на празници, четене на ежедневници и литература , придружаване при разходка и посещение на кино, театър, концерти, църква, осигуряване на компания чрез общуване, полагане на грижи за осигуряване на психическия комфорт на клиента, др.); 2. Административни услуги (съдействие при изготвяне и подаване на документи в институции, при снабдяване с помощни средства, куриерска работа, др.); 3. Медицински услуги (съдействие при настаняване в болница, грижи в болницата при необходимост, рехабилитация, измерване на кръвно налягане, проследяване на приема на лекарства, др.); 4. Предоставяне на комплексни социални услуги и подкрепа на семействата на деца с цел социално включване, превенция на институционализацията и развитие потенциала на детето; Услуги, предоставяни от домашен помощник: 1. Текущо почистване (подреждане и хигиенизиране на обитаваното от потребителя помещение); 2. Основно почистване (измиване на прозорци и врати, баня, кухненски уреди, др.); 3. Поддържане на лична хигиена (помощ при ежедневния тоалет и обличане, при къпане, сресване, подстригване, др. или придружаване до мястото на услугата); 4. Хранене (приготвяне на храна, подготовка и подпомагане при хранене, сервиране и от сервиране); 5. Битови услуги (закупуване на хранителни продукти, хигиенни материали, лекарства и вещи от първа необходимост със средства на клиента; заплащане на ел. енергия, телефон, вода, данъци и пр. със средства на клиента; осигуряване на отоплителни материали със средства на клиента; цепене, внасяне и палене на печка през зимния сезон; телефонна подкрепа; дребни технически ремонти; др.).
Дейност 10: Отчитане на проекта Отчитане на резултатите според изискванията на Договарящия орган. • Постигната ефективност- брой наети СА и ДП, брой сключени договори с потребители, брой лица не постъпили в институции, брой обслужени деца с група инвалидност • Повишено ниво на професионализъм на СА и ДП- проведени поддържащи обучения, брой разрешени казуси. • Спазени финансови параметри -точно и коректно изпълнена финансова рамка на договора.
Партньори
Партньори:
Женско ромско сдружение "Хаячи"
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 59 256 BGN
Общ бюджет: 45 210 BGN
БФП: 41 832 BGN
Общо изплатени средства: 40 370 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 41 832 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 11 851 BGN
2009 11 632 BGN
2010 16 886 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
40 370 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 35 558 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 10 073 BGN
2009 9 888 BGN
2010 14 353 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
34 314 BGN
В т.ч. Национално финансиране 6 275 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 1 778 BGN
2009 1 745 BGN
2010 2 533 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
6 055 BGN
Финансиране от бенефициента 4 787 BGN
Индикатори
Няма въведени индикатори към този проект


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз