Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.2.06-0192-C0001
Номер на проект: BG051PO001-5.2.06/D01/0070
Наименование: „Повишаване на възможностите за заетост, професионална реализация и самостоятелен живот на социално уязвими групи, напускащи специализираните институции в София”
Бенефициент: Сдружение «Българско сдружение за личностна алтернатива»
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 05.08.2010
Начална дата: 03.11.2010
Дата на приключване: 01.01.2012
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: Предоставяне на мобилни социални услуги и психологическа подкрепа от специалисти за намиране на подходяща работа в София, консултации за продължаване на образованието на целевите групи; извършване на индивидуални оценки на уменията на представителите на целевата група и подпомагане на професионалното им ориентиране, създаване на първото в България електронно Интернет бюро на труда, специализирано за хора в неравностойно положение, провеждане на първата голяма специализирана трудова борса за социално уязвими групи в София с участието на големи работодатели и представители на българския и чуждестранния бизнес и национална информационна, и национална медийна кампания за толерантно и социално-отговорно отношение на работодателите и гражданите към хората в неравностойно положение.
Дейности: Дейност 1:Функциониране на екип, управление и мониторинг Екипът по проекта се състои от 4-има специалисти, включващи Ръководител на проекта, Координатор, Специалист „Връзки с обществеността и Счетоводител. За ефективното управление на проекта ще бъде изграден координационен механизъм за взаимодействие между всеки един член на екипа и правила за комуникация. На първата работна среща ще се: изяснят принципите за ефективна работа в екип; изготви индивидуален и подробен месечен план-график за реализация на дейностите по проекта, съответните задачи и отговорностите на членовете на екипа. За подбора на 4 социални работници и 4 психолози за работа с целевата група ще бъде публикувана обява на популярни интернет сайтове за работа, съдържаща информация за основните изисквания, на които кандидатите трябва да отговарят за заемане на длъжността: образование в социалната и психологическата сфера, предишен опит, умения за работа в екип, аналитични способности. На базата на постъпили професионални автобиографии и тяхното първоначално пресяване, ще бъдат поканени потенциалните кандидати на интервю, след което ще бъде взето решение за наемане на 8 специалисти за предоставяне на мобилни социални услуги.
Дейност 2:Провеждане на тръжни процедури и избор на изпълнители В рамките на настоящата дейност ще бъде извършен избор на членове и формиране на тръжна комисия, която ще отговаря пряко за подготовката на документацията и провеждането на процедурите по избор на фирми изпълнители.Комисията ще бъде съставена от трима члена, съгласно ПМС №55/12.03.2007. Ще бъде извършена подготовка на тръжна документация и покани към потенциални фирми за участие в търгове за избор на изпълнители по предвидените дейности-1.разработване на електронно Интернет бюро по труда и 2.изработване и разпространение на информационни материали- брошури, плакати,малки книжки, един телевизионен клип и един учебен филм, съгласно регламентираните процедури и законови положения. Настоящата дейност е в унисон с изискванията, произтичащи от ПМС №55 на МС и ЗОП. Ще бъдат изготвени критерии за допустимост, изисквания и условия към кандидатите, времева рамка за изпълнение на съответните проектни дейности съобразно насоките за кандидатстване, условията на договора с финасиращия орган, ПМС №55/12.03.2007 и ЗОП. Изготвените документи и процедури ще бъдат съгласувани с УО на ОП РЧР. Изготвените покани за участие по предвидените процедури ще бъдат публикувани в националната преса, съобразно сроковете и изискванията, регламентирани в нормативните актове. Човешки ресурс – комисия от 3- ма специалисти; Материален ресурс– налични всички документи, необходими за провеждане на тръжни процедури.
Дейност 3: Предоставяне на мобилни социални услуги, консултиране и обучение на лица над 18 години Ще бъдат предоставени мобилни социални услуги в помещенията, където живеят 74 клиента на проекта в четирите социални институции- Център за временно настаняване „Св. Димитър", Центъра за временно настаняване на сираци над 16 год."Света София", ДОВДЛРГ „П.Р.Славейков”- София и Социален учебно-професионален център „Княз Борис I” в столицата. 8 външни специалисти – социални работници и психолози ще работят за реинтеграция и социално включване на хора с ментални увреждания и други уязвими групи- младежи, напуснали ДДЛРГ, сираци, младежи с ментални увреждания, роми и мигранти. Ще бъде извършена оценка на индивидуалните потребности с оглед на развитие на умения за самостоятелен живот, социално и психологическо консултиране за формиране на увереност и личностен растеж, пълноценно осмисляне на свободното време, жизнено планиране, себеизразяване и адекватна самооценка и анализ на възможностите. Индивидуалните комплексни услуги ще изследват професионалната ориентация и мотивиране за правилен професионален избор, оценка на връзката между желания и възможности на младежите, които все още учат и безработните лица от уязвимите групи и потребностите на пазара на труда. Ще бъдат изработени индивидуални планове за професионално развитие, подкрепа и мотивиране за завършване на образованието. Социалните работници и психолози ще предоставят информация и посредничество за включване в образователни и стажантски програми за професионална квалификация, свързване с работодатели и водещи бизнес организации от малкия и среден бизнес, посредством създаването на електронен портал тип трудова борса, лични контакти и срещи и организирания Кариерен ден за хора в неравностойно положение. Обучението по компютърна грамотност ще ги подготви за писане на автобиография и мотивационни писма, търсене на работа в специализирани сайтове, проверка на свободните работни места в бюрата по труда и пускането на автобиография в интернет сайтове за работа. Ще бъдат симулирани ролеви игри за индивидуална подготовка за явяване на интервю и представяне пред работодател. Представители на БСЛА заедно със социалните работници и психолозите по проекта ще окажат пълно документално и организационно консултиране и помощ при постъпване на работа, изваждане на всички необходими документ, комуникация с работодателите за толерантност и подкрепа на наетите лица от Центъра за временно настаняване "Св. Димитър", Центъра за временно настаняване на сираци над 16 год."Света София", ДОВДЛРГ „П.Р.Славейков” и Социален учебно-професионален център „Княз Борис I”и за напускането им от социалните институции. При необходимост ще се съдейства и за намиране на квартира и преместване в общежития или в частен дом и преминаване към самостоятелен начин на живот. В случаите на изявено желание за продължаване на образованието ще се съдейства за постъпването в училище и университет и изваждане на деобходимите документи. За постигане на качествено обслужване на целевите групи, в помощ на работата на социалните работници и психолози ще бъдат закупени 4 лаптопа и 4 принтера, обезпечаване с канцеларски материали и консумативи, необходими за предоставянето на социалните услуги и за провеждането на обучение от социалните работници по компютърна грамотност за начинаещи. В подкрепа на работата на екипа от консултанти ще бъде извършена подготовка и заснемане на учебнен филм за професионално ориентиране, смисъла и формите на трудова заетост, нейната полза за повишаване на качеството на живот. Филмът ще представя необходимостта от равно третиране на всички в неравностойно положение, независимо от техните различия и необходимостта от социалната интеграция на хората в неравностойно положение. Той ще съдържа информация относно ОП РЧР, с чийто средства могат да се решат проблемите на липсата на пълноценна реинтеграция. Филмът ще бъде носител на социални послания, чиято цел ще бъде да активират още представители на целевите групи, което от своя страна ще осигури дългосрочна устойвост и мултиплициране на ефектите от проекта.
Дейност 4:Създаване на Интернет страница и Интернет бюро по труда На Интернет сайта за проекта ще бъде популяризирана проектната идея и цел, темата за деинституционализацията и интеграцията на уязвими социални групи в обществото. В самия сайт ще има карта на социалните институции, масовите основни и средни в България и големите университети. Страницата ще бъде актиализирана в хода на проекта и ще предоставя „гореща” информация за предстоящите събития по дейностите. Също така ще работи и секция „Моите въпроси и интереси”, в която всеки заинтересован от целевата група по проекта ще може при желание да отправя питания или да сподели опит и добри практики. На страницата ще бъдат качени всички актуални закони и наредби, регламентиращи интеграцията на социално уязвими групи и възможностите за трудова заетост, както и полезни материали от психолози, статии и списък с потенциални работодатели. Ще има специална секция за снимки, ще бъде качен учебния филм и телевизионния клип за ползване от всички заинтересовани лица в неравностойно положение. Специално за проекта ще бъде създаден първия в България електронен портал за намиране и предлагане на работа за хора в неравностойно положение в София с опция за включване и на останалите градове в страната с линкове към Бюрата по труда в столицата и МТСП, АСП и АХУ, Агенция по заетостта.Там ще се съдържа информация относно пазара на труда, големи работодатели, разбивка на основните видове професии, обичайни заплати и видове работа на пазара на труда. В сайта ще може безплатно да се публикуват обяви за работа от работодателите, включително и общинската и държавната администрация.Ще бъде качена апликационната форма на автобиография в европейски формат и попълнено примерно мотивационно писмо, както и съвети от психолог и специалист по „Човешки ресурси” как младежите и лицата в неравностойно положение да комуникират по време на интервю за работа.Страницата ще бъде широко популяризирана в медийното пространство чрез рекламния телевизионен клип, брошурите и плакатите. Човешки ресурс: избрани фирми за създаване на Интернет сайт и електронна трудова борса, екипа на проекта. Материален ресурс: договор за поръчка, наличен 1 брой Интернет сайт и 1 брой електронна трудова борса за лица в неравностойно положение,който ще бъде регулярно актулизиран и подновяван от членове на екипа –Координатор и ПР.
Дейност 5: Подготовка и провеждане на информационна кампания За цялостно покритие на аудиторията в лицето на бизнес организациите, големите, малките и средните предприятия и представителите на чуждия бизнес в България и гражданското общество ще бъдат изработени и разпространени печатни материали за популяризиране на проекта– плакати, брошури и малки информационни книжки. Концепцията на информационната и медийна кампания ще бъде идентична, както по отношение на дизайна, така и по отношение на смисловото съдържание. В унисон с изискванията на програмата ще бъде популяризирано финансирането от страна на ЕСФ и ОП „РЧР” съобразно стандартите за визуализация на ЕС. Ще бъде изработен слоган на кампанията и ангажирано лице на кампанията в неравностойно положение. За промотиране на настоящия проект ще бъдат отпечатани и разпространени 1000 брошури, 1000 плаката и 1000 малки книжки, представящи проекта, планираните дейности и видовете интегрирано обучение в общността. Ще бъдат изработени 5 рекламни табели, които ще бъдат разположени пред офиса на водещата организация и социалните институции по проекта. Ще бъдат подготвена 1 презентация на проекта и целите на ОП, по която се отпускат безвъзмездно средства за реализиране на проекта, която ще бъде използвана по-късно по време на дискусиите в училищата. В рамките на дейността ще се извърши дизайн, предпечатна подготовка и печат на информационните материали.
Дейност 6:Подготовка и провеждане на национална медийна кампания Ще бъде изработен един телевизионния клип. Клипът ще бъде завъртян безплатно след разговор с ръководството на национална телевизия, които ще бъдат запознати с проекта и неговите цели.Клипът ще популяризира идеите за наемане на работа на хора в неравностойно положение в България. Ще бъде проведена една национална пресконференция в София в национален пресклуб с участието на представители на МТСП, Столична община, четирите социални институции и ресорните социални журналисти от националните медии с цел промяна на общественото мнение в полза на позитивни послания за социално включване и насърчаване на заетостта.Ще бъде промотиран интернет сайта за проекта, електронната трудова борса с апел към работодателите от всички градове в страната да регистрират свободни работни места, ще бъдат приканени и хората от уязвими социални групи да започнат да търсят работа и чрез новия сайт, ще се насочи вниманието за повече толерантност в обществото към младите хора, напуснали институциите и останалите хора в неравностойно положение.
Дейност 7:Провеждане на трудова борса за уязвими социални групи в София Организиране на среща между работодателите и хората в неравностойно положение от Центъра за временно настаняване "Св. Димитър", Центъра за временно настаняване на сираци над 16 год."Света София", ДОВДЛРГ „П.Р.Славейков” и Социален учебно-професионален център „Княз Борис I”. За успешното провеждане на събитието ще се наеме зала в хотел в центъра на столицата с изградена достъпна среда за хора с увреждания, оборудвана с мултимедийна система за презентации, система за конферентно озвучаване, включваща дискусионни и безжични микрофони. Залата трябва да бъде подредена и озвучена подходящо. Представяне на възможностите за преференции при разкриване на работни места за хора с увреждания и хора в неравностойно положение според Закона за насърчаване на заетостта и Закона за интеграция на хората с увреждания. Подчертаване социалните измерения при осигуряване на работа за хора с увреждания, дискутиране на теми, свързани с осигуряване на работа за тази социална група, различните законови положения. Ще бъдат поканени представители на МТСП, АСП, Агенция по заетостта, Агенцията за хората с увреждания, медии, представители на НПО и на бизнеса в столицата. На Деня на кариерата клиентите на социалните услуги ще представят придобитите по време на тренингите професионални умения пред работодателите, които ще провеждат интервюта за работа. Психологът ще изнесе лекция пред работодателите за начините на комуникация с хора с увреждания и с лица в неравностойно положение. Психологът ще консултира хората в неравностойно положение по време на цялото събитие, стимулира ги за по- активно участие в дискусиите и по време на интервютата, провеждани от работодатели към хората с увреждания. В случай на нужда от психологическа помощ и подкрепа, то тя ще се оказва от него на място спрямо ситуацията.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 220 675 BGN
Общ бюджет: 212 415 BGN
БФП: 212 415 BGN
Общо изплатени средства: 212 180 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 212 415 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 44 135 BGN
2011 132 405 BGN
2012 35 640 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
212 180 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 180 553 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 37 515 BGN
2011 112 544 BGN
2012 30 294 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
180 353 BGN
В т.ч. Национално финансиране 31 862 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 6 620 BGN
2011 19 861 BGN
2012 5 346 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
31 827 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Социално консултиране и обучение на клиенти от ДДЛРГ, СУПЦ и Центровете за временно настаняване
Индикатор 2 Психологическа подкрепа и тренинги за намиране на работа на клиенти от ДДЛРГ, СУПЦ и Центровете за временно настаняване
Индикатор 3 Брой журналисти, отразяващи изпълнението на проекта
Индикатор 4 Брой специализирани социални институции, обхванати от проекта
Индикатор 5 Създадена Интернет страница 0192
Индикатор 6 Създадена електронна трудова борса
Индикатор 7 Изготвен и използван в обученията учебен филм за намиране на подходяща работа и явяване на интервю
Индикатор 8 Използвани презентации по социално консултиране и психологически тренинги
Индикатор 9 Използвани презентации по време на трудовата борса за актуалните тенденции на пазара на труда, разяснения на работодателите за преференциите при наемане на работник в неравностойно положение и за начините за общуване с човек в неравностойно положение
Индикатор 10 Закупени принтери за предоставяне на мобилни социални услуги
Индикатор 11 Закупени лаптопи за предоставяне на мобилни социални услуги
Индикатор 12 Отпечатани и разпространени брошури
Индикатор 13 Отпечатани и разпространени плакати
Индикатор 14 Отпечатани и разпространени малки книжки
Индикатор 15 Излъчен телевизионен клип за проекта
Индикатор 16 Проведена пресконференция
Индикатор 17 Проведен Ден на кариерата за хора в неравностойно положение
Индикатор 18 Изпратени прессъобщения до водещи журналисти в социалната сфера за брифингите
Индикатор 19 Журналисти, отразили брифинга и деня на кариерата
Индикатор 20 Отпечатани статии в националната преса и интернет издания и излъчени радио и телевизионни новинарски репортажи в новините в радиостанциите и телевизионните канали
Индикатор 21 Специализирани институции, подкрепени в София
Индикатор 22 Работодатели, явили се на трудовата борса


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз