Дейности:
|
І. ПОДГОТВИТЕЛНИ ДЕЙНОСТИ 1. Провеждане на ново предварително проучване на интересите, потребностите и нагласите към участие в дейностите и инициативите по проекта. Проучването ще бъде под формата на анкета и ще бъде проведено сред представители на целевата група.
2. Предварителна подготовка на дейностите по проекта. Изготвяне на програмите на проектните дейности. Отправяне на покани за участие.
3.Сформиране на целевите групи и разпределяне по отделните програми, съгласно техните нужди, възраст, здравословно състояние, ниво на умения.
4. Изготвяне на подробен график за провеждане на мероприятията, с оглед свободното време на участниците.
5. Изготвяне и разпространение на информационните материали за проекта с информация за дейности, периоди на провеждане, отговорници, брой на участниците и т.н.
6. Закупуване на необходимите материали и консумативи за извършване на дейностите по проекта.
7. Инструктаж и обучение на наетия персонал и обучители за реализиране на дейностите
ІІ. ПРОВЕЖДАНЕ НА СПОРТНИ МЕРОПРИЯТИЯ ЗА УЧАСТНИЦИТЕ В ЦЕЛЕВАТА ГРУПА:
1.
Подбраните видове спорт са подходящи за упражняване от участници от много широк възрастов диапазон, възможно е съобразяване с възрастовите особености, здравословното състояние, личното желание и ниво на нивото на физическа дееспособност на отделния участник. Предвижда се планомерно и постепенно усвояване и упражняване на уменията.
Спортът допринася за интеграцията на хора в неравностойно положение и за борба с нетолерантността, расизма, злоупотребата с алкохол и лекарствени средства и наркотици. За интегриране в общността на участниците от целевата група чрез спортна дейност предвиждаме:
2.1.Целогодишен курс по тенис на корт – Това е една от основните дейности по проекта. Предвижда се сформирането на групи за начинаещи и напреднали, съобразени с нивото на физическа подготовка на участниците, без дискриминация по отношение на пол и социално положение. Ще се тренира през деня, когато семействата на участниците са ангажирани с трудова дейност. За заетите с грижи за болен член от семейството ще се сформират групи в почивните дни – за успешно разтоварване от пряката заетост.
Дейността на курса няма да зависи от метеорологичните условия, тъй като СК „Дема” разполага с открити и закрити кортове. Това осигурява ритмичност и продължителност на обучението.
Треньорите в този курс ще са представители на СК „Дема” с доказан опит при обучението на начинаещи и напреднали от всички възрасти.
Чрез тази дейност членовете на целевата група освен, че ще развият лични умения и двигателни качества, ще имат възможност да продължат да общуват по между си или с други любители на този спорт и след приключване на проекта чрез включване в състезания за любители, наблюдение на професионални състезания, доброволни сътрудници при организирането на детски състезания.
В края на курса участниците ще получат удостоверения за преминато обучение, включващи емблемите на ЕСФ, ОП „РЧР” и СК „Дема”.
2.2.Целогодишни курсове по фитнес;
2.3. Целогодишни курсове по аеробика;
2.4. Целогодишни курсове по лечебна физкултура;
2.5. Целогодишни курсове по йога;
2.6. Целогодишни курсове по тенис на маса;
2.7. Целогодишни курсове по и шах и тихи игри;
Една от основните идеи на настоящия проект е чрез упражняването на различни видове спорт да се запълни и осмисли свободното време на участниците от целевата група. Всички спортове са подходящи за дългогодишно практикуване и дозирано натоварване, съгласно личните специфични изисквания. За всеки отделен курс ще бъдат изработени индивидуални и групови програми според желанията, нуждите и възможностите на участниците. Заниманията ще се провеждат по два пъти седмично, в групи с от шест до дванадесет човека, които да са със сходни нужди, възможности и степен на подготовка. Участието в курсовете ще допринесе за създаването на нови, алтернативни и интересни форми на дейност, което в дългосрочен план ще окаже устойчиво въздействие върху развитието на физическия потенциал и запазването на трудово дълголетие.
2.8.Съпътстващи дейности.
За всички участници ще се проведе първоначален общ медицински преглед, както и периодични такива през три месеца. Освен общо проследяване на здравословното състояние, ще се проведат и тестове за проследяване на физическата дееспособност на участниците.
При проведеното първоначално проучване повечето от майките с деца до три годишна възраст изказаха мнение, че желаят да се включат в проекта, ако се осигури възможност да присъстват и децата им. Това налага осигуряването на помещение и лице, което да полага грижи за децата в посоченото време за „майки с деца”.
В края на всеки курс ще се провеждат тестове и състезания между участниците от всички групи по съответния вид спорт. Целта е да се провери успеваемостта на обучението и готовността на участващите за самостоятелно практикуване.
Публикуване на снимки, материали и резултати от дейностите в уебстраницата на проекта.
В края на всички курсове участниците ще получат удостоверения за преминато обучение, включващи емблемите на ЕСФ, ОП „РЧР” и СК „Дема”.
ІІІ. ПРОВЕЖДАНЕ НА ТАНЦОВИ И КУЛТУРНИ МЕРОПРИЯТИЯ ЗА УЧАСТНИЦИТЕ В ЦЕЛЕВАТА ГРУПА:
1.
1.Курс по народни танци
2.Курс по салонни и латино-танци.
3.Участие в културно-музикални програми.
4.Посещение на музикални и танцови прояви.
В курсовете по народни хора, салонни и латино-танци в рамките на една година ще се изучат по 25-30 танца от съответната група. Ще се използва методът на постепенност и етапност на обучението. Ще се използва музикален съпровод, като динамиката ще се съобразява с възможностите на участниците. Обучението е насочено и съобразено с участието в различни културно-музикални програми по повод Коледа, 8-ми март и др. празници. Ще се провеждат съвместни репетиции на всички групи с оглед създаване на синхрон, формиране на умения за работа в екип и успешно партньорство.
В тази дейност са предвидени две посещения на концерти (изяви) на самодейни колективи от София област и четири посещения театри, концерти или други културни мероприятия на територията на града. Вида на мероприятията ще бъде съобразен с интересите на
участниците от целевата група. За посещенията извън столицата е предвидено ползване на организиран транспорт.
ІV. ДЕЙНОСТ ЗДРАВЕ: В тази дейност чрез лекции и практически занимания ще се разяснят причинно следствените връзки на различни проблеми от нашето ежедневие. Ще се застъпят теми като стрес, безработица, замърсяване на околната среда и глобалното затопляне, алтернативна медицина, техники за самомасаж, философия на йогата, възпитание на подрастващите и др.
1. Организиране на индивидуални и групови терапии, ръководени от квалифициран психолог.
2. Изработване на индивидуални и групови програми за здравословно хранене и физическо възстановяване.
3. Лекции и дискусии по посочените по-горе теми.
Целта е не само да дадем готови решения и препоръки на участниците, а да ги научим самостоятелно да изработват и променят според нуждите (своите или на свои близки) програми за рационално хранене и възстановяване, да изградим позиция и създадем база за анализ и реакция при ситуации, свързани с третираните теми. Така ще се повиши тяхното усещане за полезност и значимост на личността им. При прилагането на програмите ще се възпитат воля и самодисциплина, подпомагащи преодоляването на трудности от всякакъв характер.
V. ОБУЧЕНИЕ И ПРАКТИКА НА ПРИЛОЖНИ ДЕЙНОСТИ ЗА СОЦИАЛНО ВКЛЮЧВАНЕ ЧРЕЗ УЧАСТИЕ В ОБЩЕСТВЕНИ СПОРТНИ И КУЛТУРНИ МЕРОПРИЯТИЯ Дейността ще включва два етапа – теоретично обучение и практическо обучение, като практиката ще се провежда в имитационна среда и в реални мероприятия. Предвижда се работа по следните теми: даване на първа помощ; закон за движението по пътищата; правила в тениса; хигиенни и организационни изисквания при предоставяне на храна на временни обекти на обществено място; подвижни и тихи игри – средство да общуваме с децата и др. Възможно е включването на допълнителни теми, които са подсказани от участниците според нуждите им.
1. Чрез теоретичните занимания участниците ще добият яснота за същността на темата и проблема, който биха могли да решат чрез усвояването на материала. Ще добият представа за етапите на съответната дейност, ще усвоят обема от минимални знания, необходими за да могат да я извършват самостоятелно или в помощ на по-квалифицирани лица.
2. Чрез практическите занимания участниците ще приложат наученото в имитационна среда близка до действителната, върху модели или доброволни сътрудници. Ще добият представа за реалния облик и смисъла на самото действие.
3. По всяка тема се предвижда най-малко по-едно участие в реално провеждащо се мероприятие.
VІ. ИНФОРМАЦИЯ И ПУБЛИЧНОСТ НА ПРОЕКТА. 1. Ще бъдат изработени табели – 2 бр. с името на проекта и изискваните атрибути, отразяващи финансирането от ЕСФ.
2. Изработване на плакати с описание на дейностите, условия за включване, контакти с координатора. Те ще разясняват и финансирането на проекта по ОП „Развитие на човешките ресурси”, част от ЕСФ.
3. Организиране на пресконнференция за информация на широката общественост чрез медиите относно същността, целите, задачите, възможностите за включване в целевата група и начина на финансиране на проекта.
4. Всеки участник ще получи дипляна съдържаща освен информацията, посочена в плаката и упътвания за стъпките на действие по време на проекта, подробности за програмите, указания за спазване на мерките за безопасност при работа със спортните уреди и тренажори.
5. Всеки участник ще получи спортна фланелка и шапка с основните атрибути на ОП „РЧР” и името на проекта.
6. .За всеки завършен курс ще се издават удостоверения на всеки участник с включени основните атрибути на ОП „РЧР”, ЕСФ, името на проекта и бенефициента.
VІІ. ФИНАЛИЗИРАНЕ НА ДЕЙНОСТИТЕ ПО ПРОЕКТА. ОСЪЩЕСВЯВАНЕ НА ОБРАТНА ВРЪЗКА.
1. Анкетиране на участниците във всички дейности.
2. Финализиране на всички дейности с тестове, състезания, танцови прояви за всички групи и раздаване на удостоверения за завършен курс. Оценка и самооценка на личните резултати.
VІІІ. ДЕЙНОСТИ, СВЪРЗАНИ С УПРАВЛЕНИЕТО И УСПЕШНАТА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПРОЕКТА.
1.
1. Конструиране на органите за управление на проекта.
2. Постоянен мониторинг и оценка на постигнатите резултати.
3. Актуализация на плановете за изпълнение на дейностите според резултатите от мониторинга.
4. Разработване на формуляри за отчитане на дейностите и разходите.
5. Изработване на отчетни доклади.
|