Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.1.01-0034-C0001
Номер на проект: BG051PO001-5.1.01/D01/0038
Наименование: МИСИЯ ЗА ПРОМЯНА - СОЦИАЛНОТО ПРЕДПРИЯТИЕ КАТО ШАНС ЗА ПЪЛНОЦЕНЕН ЖИВОТ И СОЦИАЛНО ВКЛЮЧВАНЕ
Бенефициент: Сдружение "Бизнес Агенция"
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 28.09.2009
Начална дата: 12.11.2009
Дата на приключване: 12.05.2011
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Североизточен
               Варна
                    Варна
Описание
Описание на проекта: Проучване на добри практики и разработване на методология за развитие на социалните предприятия във Варненска област; Проучване на възможностите и нуждата от допълнителни условия и оборудване за създаване на подкрепена и защитена заетост в 10 предприятия във Варненска област; Разширяване на дейността на социално предприятие “Мисия за промяна” към БАВ; Обучение на 60 лица от целевите групи в професии по избор и в съответствие с личностните им качества, възможности и ориентиране за професионална реализация в създадените защитени/подкрепени работни места; Мултиплициране на опита на съществуващото социално предприятие на БАВ чрез привличане и обучение на 16 специалисти; Разработване, реализиране и оценка на комуникационен план за привличане на обществена подкрепа за социалните предприятия.
Дейности: Проучване на добри практики и разработване на методология за развитие на социалните предприятия във Варненска област Проучване на добри практики в областта на социалното предприемачество във Великобритания (поради успехите на тази дейност там) и в България. Ще се сключи договор с подизпълнител, който да предoстави резултати от проучването, спазвайки условията на водещата организация; 2. Проучване на възможностите да се интегрират социални предприятия във водещите отрасли на Варненска област и изискванията за осигуряване на условия за целевите групи в предприятията от тези отрасли. Проучването ще бъде осъществено от подбрана за целта организация с необходимия капацитет и компетентност; 3. Разработване на методология и наръчник за създаване, развитие и популяризиране на социалното предприятие сред целевите групи и обществеността. Ще се включат един методист и 1 социолог в рамките на 3 месеца за работа по отделните разработки; 4. Разработване на портал за стартиране и развитие на социални предприятия на територията на Варненска област с он-лайн библиотека с полезни материали и сектор за он-лайн менторство, консултации и он-лайн конференции, платформа за онлайн-обучение и комплект помощни материали за организиране на кампания за привличане на обществена подкрепа. Интернет-дизайна на портала ще бъде възложен на специализирана софтуерна фирма със сключен договор, а поддръжката ще се осъществява от назначен за периода на проекта Уеб-администратор, който ще отговаря за надграждането и функционалността на портала, нива на достъп и други технически характеристики. 5. Разработване на стратегия за развитие на съществуващото социално предприятие към Бизнес Агенция Варна - Център за социална рехабилитация и интеграция на възрастни – съгласно резултатите от предните дейности. За изпълнение на тази дейнност ще се ползват 60 човекодни консултантски труд на експерт с международен опит в стратегическото и организационно развитие.
Проучване на възможностите и нуждата от допълнителни условия и оборудване за създаване на подкрепена и защитена заетост в 10 предприятия във Варненска област 1. Проучване на търсенето на пазара на труда във Варненска област за 15 професии, съвместими с ограниченията на целевите групи. Проучването ще се осъществи от 2-ма специалисти в професионалната реализация и трудова психология в рамките на 3 месеца, като за целта са предвидени 80 човекодни. Участие ще вземат и анкетьори (2-ма) за попълване на предварително разработени анкети в едномесечен срок. 2. Разработване и публикуване на Наръчник за създаване на защитени/подкрепени работни места в 15 професии, съгласно нуждите на пазара на труда и ограниченията за професионална реализация на целевите групи. Ще се назначи методист за изготвяне и оформление на наръчника, а самото отпечатване на тираж от 2000 броя ще бъде възложено на одобрена печатница. 3. Провеждане на проучване за готовността на 100 предприятия от Варненска област да приемат създаването на защитени или подкрепени работни места по една от 15-те професии, по които е лицензиран партньора по проекта ЦПО “Екселиа” и подбор на 10-те фирми, предложили най-голям брой места и най-добри условия. Проучването ще бъде възложен на социологическа организация с опит в работата с МСП в региона. 4. Организиране на съвместна конференция с представителите на 10-те фирми за подписване на меморандум за създаване на 30 защитени/подкрепени работни места за представителите на целевите групи.
Разширяване на дейността на социално предприятие “Мисия за промяна” към БАВ 1. Подбор и назначаване на трима консултанти за предоставяне на услуги за представителите на целевите групи – направление “връзка с бенефициентите”, направление “обучения”, направление “заетост и професионална реализация”. 2. Подбор и назначаване на 2 ментори и 1 онлайн консултант за ефективно обслужване на портала за социално предприемачество. Водещата организация ще назначи за работа към Центъра на месечно възнаграждение освен консултантите, менторите и онлайн-консултанта. 3. Наемане и оборудване на допълнително помещение за функционирането на Центъра съгласно нуждите на целевите групи. Помещението ще бъде наето в близост до Центъра за социална рехабилитация и интеграция на възрастни към БАВ и ще осигури възможност за работа с целевите групи по отделните дейности. Ще се направят разходи за офис-оборудване, 3 компютърни конфигурации, 5 посетителски столове, шкафове за архив и документация, етажерки, климатик, с оглед създадените нови работни места. 4. Обучение на целия екип на БАВ за подкрепа на работата на социалното предприятие и работа с онлайн-портала. Ще бъде привлечен тренер за провеждане на двудневен обучителен семинар с интерактивен характер за всички 6-ма служители на БАВ в рамките на 15 часа. 5. Съвместна конференция с представители на организации в подкрепа на хора в риск за информиране на възможностите на разширеното социално предприятие. Съдействие при организиране на конференцията ще окаже партньор 2 (Агенция за социално развитие – Вижън).
Обучение на 60 лица от целевите групи в професии по избор и в съответствие с личностните им качества, възможности и ориентиране за професионална реализация в създадените защитени/подкрепени работни места 1. Информационна кампания за набиране на желаещи представители на отделните целеви групи – ще се публикуват 5 прес-съобщения в местните медии; ще се отпечат 1000 флайери и 200 постери с информация за проекта и възможностите на социалните групи, ще се спази процедура за подбор на конкретни бенефициенти; Партньор 2 ще окаже подкрепа при набиране на желаещи предстaвители. 2. Подбор на 60 лица от трите целеви групи – по 20 от група – в дейността ще участват координаторите по отделните направления и партньор 1 (ЦПО към Екселиа ЕООД). 3. Провеждане на психологически тестове, тестове за проверка на професионалните компетенции и анализ на професионалната пригодност за реализация в подходящи за уменията и състоянието професии. Двама психолози ще изготвят личностни профили за всички участници за определяне на най-подходящия тип професия за развитие. Ще разработят тестове, характеристики и ще работят с целевите групи в рамките на 45 човекодни всеки от тях. 4. Провеждане на двудневно мотивационно обучение на трите групи. Ще бъдат привлечени лектори за провеждане на двудневно мотивационно обучение в 2 групи по 30 души в рамките на 15 часа с цел стимулиране на професионалното изграждане на целевите групи. 5. Сформиране на групи за обучение според избраните професии и консултациите със специалист по професионално ориентиране. На база индивидуални консултации (60 часа) ще се сформират отделни групи (поне 6) за провеждане на професионално обучение в най-подходящите за лицата направления. Ще се ползва жестомимичен преводач за лицата със слухови увреждания. 6. Провеждане на 6-месечно обучение по избрана професия от лицензираното ЦПО-партньор. Ще се привлекат 14 лектори по отделни дисциплини за сформиране на 6 групи по 10 души и стартиране на 6 квалификационни курса от по 660 уч.ч. за придобиване на професионална квалификация. Успешно завършилите ще придобият свидетелства/удостоверения за придобита подходяща професия или част от нея. Ще бъдат наети зали за обученията по теория и практика, както и материали, обезпечаващи учебния процес. За работа с целевата група – хора със слухови увреждания - ще се ползват услугите на преводач жестомимичен превод. 7. Организиране на презентация на новообучените пред фирмите, заявили готовност за разкриване на защитени/подкрепени работни места. БАВ ще съдейства за презентиране на личностните професионални профили на трите социални групи в три презентации, на които ще бъдат поканени над 100 фирми от региона. Ще се ползва наета зала за целта.
Мултиплициране на опита на съществуващото социално предприятие на БАВ чрез привличане и обучение на 16 специалисти 1. Информационна кампания за информиране на минимум 60 организации, които биха могли да се ангажират в сектора на социалната икономика. Ще се разпратят материали и организират срещи с варненски компании за поемане на ангажименти в социалната сфера на развитие. Водещата организация с екипа специалисти и доброволци ще осъществят кампанията. Ще се публикуват прес-съобщения и разпечатат информационни брошури. 2. Подбор на желаещи специалисти от 6 доставчици на социални услуги, 6 работодатели и 4 юридически лица с нестопанска цел. Ще бъдат определени общо 16 специалиста за работа в сферата на социалната икономика и за обучение в мениджмънт на социалното предприятие. 3. Провеждане на едномесечно обучение по управленски и бизнесумения за 16 специалисти за създаване и управление на социално предприятие В рамките на 80 часа тези определени специалисти ще получат компетенции за подпомагане и стартиране на нови социални предприятия, както и повишени знания в откриването на подкрепени защитени работни места. Ще бъде нает лектор и зала за обученията. 4. Провеждане на двуседмично обучение на 16 специалисти за работа с интернет-портала за подкрепа на социални препдриятия. В рамките на 20 уч.ч. представител на софтуерната компания, разработила интернет-портала ще направи комплексно обучение за работа с него на работното място. 5. Провеждане на открита конференция с обучените специалисти и представители на още 10 организации-потенциални създатели на социални предприятия, представители на 6 браншови организации, на местната и регионална власт, на медиите и висшите учебни заведения
Разработване, реализиране и оценка на комуникационен план за привличане на обществена подкрепа за социалните предприятия. 1. Разработване на шестмесечна комуникационна стратегия “Мисия за промяна” с основна цел акцент върху способностите на целевите групи да се реализират професионално, без да са зависими от благотворителност. Чрез търг ще бъде определен подизпълнител за съставяне и реализиране на стратегията. 2. Разработване и реализиране на комуникационен микс в регионални медии, материали за публичност и организиране на събития. Ще се поставят условия на избрания подизпълнител за включване на масова информираност на обществото чрез използване на всички мерки за достигане до широката публика – радио, телевизионна реклама в местни медии, прес-съобщения, билбордове, документален филм и Наръчник „Как да организираме информационна антистигма кампания”. 3. Провеждане на проучване за степента на промяна на нагласите на обществото чрез провеждане на интервюта с шест фокусни групи – работодатели, НПО, медии, местна власт, представители на държавни структури, учебни заведения. Ръководителят на проекта ще формира шест фокусни групи от по 10 участника за провеждане на интервюта, а разултатите ще бъдат обобщени от социолог.
Успешно проектно управление Дейността придвижда сформиране на екип по проекта, сключване на договори с основни изпълнители на отделните дейности; определяне на доставчици на материали и оборудване; регулярни оперативни заседания на екипа; отчитане дейностите пред Ръководителя на проекта и извършената работа от наетите специалисти; водене на отчетна документация и финализиране на проектните дейности; изготвяне на междинни и финални технически и финансови отчети.
Партньори
Партньори:
Агенция за социално развитие ВИЖЪН
ЕКСЕЛИА ЕООД
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 338 078 BGN
Общ бюджет: 331 555 BGN
БФП: 331 555 BGN
Общо изплатени средства: 331 555 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 331 555 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 66 843 BGN
2011 264 712 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
331 555 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 281 822 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 56 816 BGN
2011 225 005 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
281 821 BGN
В т.ч. Национално финансиране 49 733 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 10 026 BGN
2011 39 707 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
49 733 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, започнали работа в сектора на социалната икономика
Индикатор 2 1. Подкрепен съществуващ Център за социална рехабилитация и интеграция за възрастни.
Индикатор 3 2. Брой хора от социално уязвими групи с подобрени възможности за труд в специализирана работна среда
Индикатор 4 3.Брой технологично обновени специализирани предприятия
Индикатор 5 4. Проведени обучения за представители на три типа социални групи;
Индикатор 6 5.Обучения за подбрани специалиста за работа в социални предприятия
Индикатор 7 6.Проведени конференции и мащабна информационна кампания за привличане на гражданското общество и повишаване на обществената информираност за възможностите на социалното предприемачество.
Индикатор 8 7. Проучени добри практики на социалното предприемачество у нас и в развита европейска страна
Индикатор 9 8.Проучени професии на пазара на труда
Индикатор 10 9.Проведена информационна кампания за набиране на желаещи представители на на отделните целеви групи
Индикатор 11 Брой предприятия, ангажирани за създаване на защитени работни места
Индикатор 12 Брой оборудвани нови работни места
Индикатор 13 Обучени преставители на три социални групи
Индикатор 14 Брой специалисти с повишени компетенции
Индикатор 15 Информирани представители на различни оганизации и институции
Индикатор 16 Брой разработени документи за развитие на социално предприятие
Индикатор 17 Брой разработени и публикувани наръчници за създаване на защитени/подкрепени работни места в 15 професии
Индикатор 18 Брой подбрани лица


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз