Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.2.04-0054-C0001
Номер на проект: BG051PО001/5.2/D02/0025
Наименование: „Достойни и независими”
Бенефициент: Сдружение „Стратегии, идеи и дейности за устойчиво развитие на град Опака” - Опака
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 25.03.2009
Начална дата: 25.06.2009
Дата на приключване: 01.10.2010
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Североизточен
               Търговище
                    Опака
Описание
Описание на проекта: Осигуряване на дългосрочно и качествено предоставяне на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощнник”, чрез което да се подобри качеството на живот и се предотврати попадане в институции на самотни възрастни и болни хора от град Опака и селата на общината. Удовлетворяване на установена конкретна потребност у самотноживеещи възрастни и болни хора за достойно преживяване на своите старини. Утвърждаване и развитие на нов европейски модел за грижа и подкрепа на възрастните хора; Създаване на местен ресурс от обучени и мотивирани безработни и други лица, способни да предоставят качествени социални услуги
Дейности: 1. Провеждане на кампания за популяризиране на услугите „Социален асистент” и „Домашен помощник” сред потенциалните потребители и техните семейства Предвиждаме да организираме Пресконференция, която да се отрази от местните медии и на която подробно ще бъде запозната обществеността с целите, конкретните дейности и очакваните резултати от проекта. Ще изработим 500 броя листовки, които ще съдържат информация за нашата организация, за целите на проекта, за възможността за предоставяне на услугите „Социален асистент” и „Домашен помощник”, за правата и задълженията на социалния асистент и домашния помощник и на потребителя, както и условията и начините, по които ще бъде предоставена услугата. Ще проведем срещи в гр. Опака и във всички села на общината с граждани, в офиса ни ежедневно ще се предоставя информация както на потенциалните потребители, така и на тези, които желаят да работят като социален асистент и домашен помощник.
2. Разработване на критерии за избор на потребителите на услугата и набиране на желаещи да ползват услугите СА и ДП Екипа на проекта, с участието на представители на партньора, общината и РДСП ще изработят критерии, по които ще се извършва подбора на потребителите. Те ще са съобразени с целите и целевата група на настоящия проект. Успоредно с това ще започнем да събираме заявления от нуждаещи се, като това ще става както в офиса на проекта, така и на други определени за целта места в другите населени места.
3. Изработване на Правилник за предоставяне на услугите Социален работник и Домашен помощник Правилника за предоставяне на социалните услуги „Социален работник” и „Домашен помощник”ще бъде изработен съгласно Методиката и ще включва всички компоненти, касаещи от една страна правата и задълженията на организацията – доставчик, а от друга страна – правата и задълженията на потребителите. Ще бъде отделено специално внимание на начините, по които ще се изчислява, събира и отчита таксата от потребителите. Правилникът ще бъде съгласуван с Община Опака и местните структури на Дирекция „Социално подпомагане”. Той ще включва и задължителната документация, която ще се води по време на предоставяне на социалните услуги.
4. Подбор и сключване на договор с лицата, които ще бъдат наети като „Социални асистенти” и „Домашни помощници” Освен чрез проведената кампания за популяризиране на проекта, ще осъществим контакт и с Дирекция Бюро по труда Опака, които ще ангажираме да предоставят информацията на подходящи лица. Ще публикуваме обяви в местния вестник и по кабелната телевизия. Подробно ще бъде разяснена възможността за почасово предоставяне на услугата от лица, които работят, от пенсионери, ученици и други подходящи хора. Ежедневно в офиса на проекта ще бъде предоставяна информация на граждани, които се интересуват от тази възможност. Всички желаещи ще бъдат запознавани с договора, който трябва да сключат и с Методиката. При окончателния избор ще се изисква наетите да представят медицинско свидетелство и свидетелство за съдимост. Назначените лица ще подписват договор, изготвен по реда и условията на Кодекса на труда; декларация за спазване на поверителността на личните данни и информацията; ще се запознават с длъжностна си характеристика и получават копие от Правилника за вътрешния ред на доставчика.
5. Подбор и сключване на договор с потребителите на социалните услуги На база Методиката за предоставяне на СУ ще изработим договори, с които ще запознаем предварително желаещите да ползват услугата. При приемане на договорите и при подадено заявление, след направения избор на потребителите, съгласно изработените критерии и методиката, ще сключим индивидуални договори с 40 потребители, 10 от които ще ползват услугата Социален асистент, и 30, които ще ползват услугата Домашен помощник. По изключение, и при доказана потребност на един потребител може да се предоставят и двете услуги, но от две различни лица.
6. Обучение на назначените по проекта социални асистенти и домашни помощници за качествено предоставяне на услугата Веднага след назначаването на СА и ДП ще организираме едноседмичен обучителен курс. Като обучители ще бъдат привлечени експерти и специалисти в областта на социалните услуги. Темите ще бъдат съобразени с т. 4.8 от Методиката за предоставяне на услугата Социален асистент, а за домашните помощници темите ще бъдат определени от съответния обучител. В края на обучението ще проведем тест за оценка на придобитите знания, и при регистриране на пропуски, ще проведем допълнителни занятия.
7. Изработване на индивидуални оценки на потребителите на услугите и индивидуални планове за предоставяне на услугите Със съдействието на социалните работници от местната дирекция ще бъдат изработени индивидуални оценки за всеки един от потребителите. На базата на извършените оценки, с участието на наетите СА и ДП ще бъдат изработени индивидуалните планове за предоставяне на услугата. С тях ще бъдат запознати и потребителите, като техните предпочитания и потребности ще бъдат определящи.
8. Изработване на индивидуални графици за предоставяне на услугата Изработването на индивидуалните графици за всеки един потребител и всяко от лицата, наети като СА и ДП ще стане с тяхното пряко участие. Ще се стремим към максимално удовлетворяване на желанията на потребителите в кои часове и дни имат нужда от услугата. Ще търсим оптимален вариант за приближаване интересите и на двете страни, особено по отношение региона, в който живеят, с цел по-бързото придвижване до работните места.
9. Предоставяне на социалната услуга „Социален асистент Услугата ще се предоставя в рамките на 10 месеца. За нейното качествено извършване ще бъдат наети и обучени минимум 5 социални асистенти. При проявено желание за почасова работа, възможно е броят на наетите „СА” да бъде по-голям. Услугата ще се предоставя по реда и изискванията на Методиката, както и на Правилника за предоставяне на услугата, който водещата организация ще приеме.
10. Предоставяне на социалната услуга „Домашен помощник” Услугата ще се предоставя в рамките на 10 месеца. За нейното качествено извършване ще бъдат наети и обучени минимум 15 домашни помощници. При проявено желание за почасова работа, възможно е броят на наетите „ДП” да бъде по-голям. Услугата ще се предоставя по реда и изискванията на Методиката, както и на Правилника за предоставяне на услугата, който водещата организация ще приеме
11. Периодични оценки на качеството на предоставените услуги Извършени по две оценки на всеки потребител – общо 80 оценки Запознати с оценките институции и общественост
12. Обществено представяне и обсъждане на резултатите от проекта – тематична среща В края на проекта ще инициираме среща-разговор с широк кръг представители на институции, НПО, граждани и потребители на този вид социални услуги. На тази среща ще бъдат представени резултатите от проекта, срещнатите трудности, мнението на потребителите и доставчиците. Ще бъде иницииран дебат, чрез който да се мотивират и други НПО да станат доставчици на услугата, както и да се разсеят съмненията и недоверието сред гражданите, които по различни причини имат резерви към нея.
Партньори
Партньори:
Общински читалищен съвет - Търговище
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 72 102 BGN
Общ бюджет: 70 444 BGN
БФП: 64 752 BGN
Общо изплатени средства: 63 881 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 64 752 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 14 420 BGN
2010 43 261 BGN
2011 6 199 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
63 881 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 55 039 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 12 257 BGN
2010 36 772 BGN
2011 5 269 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
54 299 BGN
В т.ч. Национално финансиране 9 713 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 2 163 BGN
2010 6 489 BGN
2011 930 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
9 582 BGN
Финансиране от бенефициента 6 336 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Увеличен брой лица, обслужвани в семейна среда
Индикатор 2 Брой лица, започнали работа след осигуряване на грижа в семейна среда за техни деца и близки


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз