Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.1.13-0266-C0001
Номер на проект: ESF-1113-01-07019
Наименование: "Обучение, създаване и оборудване на нови работни места в сферата на търговията с лекарствени и козметични продукти"
Бенефициент: "КАЛИНОВИ 2003" ООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 09.09.2013
Начална дата: 09.05.2014
Дата на приключване: 09.11.2015
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: Създаване на нови работни места в „Калинови 2003” ООД за безработни младежи
Дейности: Дейност №1 Организация и вътрешна оценка Изготвяне на план за ефективна организация и изпълнение на заложените дейности от ръководителя на проекта, съвместно с останалите членове от екипа – счетоводител, координатор и технически сътрудник. Запознаване с основните задачи и цели по проекта с ръководителя на дружеството, като за тази цел е предвидено работна среща. Разглежда се плана за изпълнение на дейностите и се обръща внимание на сроковете за изпълнението им. Предвижда се в хода на изпълнение на проекта да се организират ежемесечни заседания на екипа за управление, на които да се следи за ефективното изпълнение на дейностите заложени по проекта, спазването на поставените срокове и отчитане на получените междинни резултати.
Дейност № 2 Подбор на целевата група за обучение и осигуряване на заетост Човешкият ресурс във фирма „Калинови 2003” ООД играе изключително важна роля за цялостното развитие на фирмата, нейната конкурентоспособност и бъдещо развитие. Именно заради това, ще бъде направен внимателен подбор на лицата, с оглед избора на най-подходящите. Подборът включва следния набор от дейности: 1. Подаване на заявка в ДБТ непосредствено след подписване на договора; 2. Изнасяне на съобщение от ДБТ до потенциалните кандидати на информационното табло; 3. Създаване на регистър, в който представителите на целевите групи удостоверяват срещу подпис, че са информирани за стартирала процедура за подбор на представители на целевата група. 4. Подаване на заявления от желаещите да бъдат включени в обучения; 5. На база подготвения от ДБТ дълъг списък, фирмата изготвя кратък списък с подходящите кандидати; 6. Провеждане на интервюта от експертна комисия с кандидатите и окончателно класиране. 7. Съставяне на протокол за решението на комисията. 8. Подписване индивидуални споразумения/договори с избраните представители на целевата група за включване в проекта.
Дейност № 3: Провеждане на процедури за избор на външни изпълнители В рамките на настоящата дейност ще бъдат подготвени необходимите документи за всички дейности, които ще бъдат възложени на изпълнители. Планирано е провеждане на 3 бр. процедури за избор на доставчици: 1. Избор на обучителна организация за професионалното обучение и обучението по ключови компетенции; 2. Избор на доставчик на материали за информиране и публичност; 3.Избор на доставчик за оборудване и обзавеждане на новите работни места. При избора на изпълнители „Калинови 2003” ООД ще се ръководи от следните принципи: безпристрастност, равнопоставеност и не дискриминация по отношение на всички кандидати. При провеждането на процедурите по ПМС 69/2013 г. ще бъдат спазени всички изисквания към бенефициентите на безвъзмездна помощ по отношение на подготовката на документацията, сроковете, съгласуването с договарящия орган и подписването на договори с избраните изпълнители. Специфичен критерии при избор на обучителната организация за професионалното обучение е наличието на лиценз от НАПОО за обучение по част от професията „Охранител”, специалност „Физическа охрана на обекти”, код 8610103 от СППОО. Обучаващата организация по дигитална компетентност /”Работа с база данни, съхраняване и управление на информация”/ трябва да има опит в изпълнението на сходни дейности.
Дейност № 4 Организиране и провеждане на обучение по част от професията „Охранител”, специалност „Физическа охрана на обекти” и ключова компетенция „Работа с база данни, съхраняване и управление на информация” Ще се сформира една група от 10 лица за провеждане на професионално обучение по част от професията /трета степен на професионална квалификация, минимум 600 учебни часа/ „Охранител”, специалност „Физическа охрана на обекти”, модул „Фирмена сигурност и сигнално-охранителна техника”. За целта целевата група ще попълни заявление за участие и ще предостави документи, удостоверяващи завършено образование и здравословно състояние. На всички участници ще бъдат изготвени лични досиета, съдържащи информация за хорариума учебни часове в съответствие с ДОИ. В процеса на реализиране на обучението в личните картони ще бъдат нанасяни резултатите от проведените изпити, както и номерата на издадените документи. Учебната програма ще бъде разработена от център за професионално обучение и ще бъде съобразена с конкретните нужди на обучаващите. Обучението по част от професията «Охранител», специалност «Физическа охрана на обекти», модул «Фирмена сигурност и сигнално-охранителна техника» ще е с минимална продължителност 600 учебни часа /част от професия – трета степен на професионална квлификация/. Успешно завършилите обучението получават документ съгласно чл.38, ал.3 от ЗПОО. Отделно за представителите на целевата група, които ще се назначават на длъжностите «Стоковед» и «Оператор, въвеждане дани» /общо 10 лица/ ще се проведе обучение по ключова компетентност №4 – дигитална компетентност «Работа с база дани, съхраняване и управление на информация», една група с продължителност на учебния процес – 45 учебни часа. Успешно завършилите ще получат документ, съгласно образците на обучаващата организация. По време на обучението, целевата група ще получава стипендии в размер на 8,00лв. дневно, като за обучението по професията «Охранител», модул «Фирмена сигурност и сигнално-охранителна техника» ще е с прогнозирана продължителност 100 учебни дни / средно 6 учебни часа на ден/; обучението по ключовата компетенция за 10 лица ще е с продължителност 7 учебни дни.
Дейност № 5 Закупуване на оборудване и обзавеждане за новите работни места и назначаване на лицата След успешното приключване на професионалното обучение по част от професията „Охранител”, специалност „Физическа охрана на обекти”, модул „Фирмена сигурност и сигнално-охранителна техника”, десет лица ще бъдат назначени на длъжност „Охранител”. Охранителите ще бъдат разпределени в четири обекта на фирмата, а именно – в аптеката в квартал „Хиподрума”, в аптеката в квартал „Банишора”, в аптеката на ул. „Златовръх” и в аптеката в град Русе. Поради това за всеки обект /споделени и гъвкави работни места/ за оборудване на работните места на охранителите се предвижда компютър с монитор, клавиатура и мишка; лаптоп и стол /4 броя от всяко нещо за изграждане на едно споделено работно място във всеки един от обектите/. Ще бъдат закупени и платки за видео наблюдение – те определят броя на входовете за камерите и кадрите в секунда, които могат да възпроизвеждат и записват. Охранителите ще наблюдават данните предавани на монитори и преносими компютри една част от деня, през другата ще извършват физическа охрана на обекта от гледна точка както на външно нападение, така и кражба на артикули в аптеките, поради голяма търговка площ и директния достъп на клиентите до лекарствени и козметични стоки. Това значително ще намали загубите на обектите от кражби и ще повиши ефективността от дейността. За всички от охранителите се предвижда и мобилни телефони за бърза връзка и контакт и организиране на охранителната дейност при нужда в един обект. След преминаване на обучение по ключови компетенции „Работа с база данни, съхраняване и управление на информация” , четири лица ще бъдат назначени на длъжността „Оператор, въвеждане на данни” и шест лица на длъжност „Стоковед”. Операторите на данни въвеждат данни – артикули, бройки, цени в системата за контрол на лекарствените средства и козметични продукти. Те следят за правилната обработка на въведените данни, правят архив на въведените данни, правят справки-извлечения от базата данни и т.н. Затова за тези четири нови работни места ще са необходими стационарни компютърни конфигурации и лаптопи / при работа извън съответната аптека/, бюра и столове за всеки от тях – четири стола и четири бюра. За операторите се предвижда и мобилни телефони за връзка с други аптеки и обмяна на информация като кодове на артикули, специфики на ползвания софтуер и т.н. Стоковедите отговарят за съпоставянето и обобщаването на заявките за доставки; анализират потребността от доставки и извършват вътрешни ревизии на наличностите в аптеките. Тъй като стоковедите ще работят в четири различни търговски обекта, а именно – в аптеката в квартал „Хиподрума”, в аптеката в квартал „Банишора”, в аптеката на ул. „Златовръх” и в град Русе се предвижда закупуване на четири стационарни компютъра и четири преносими с цел гъвкавост и споделеност на работните места и възможност за прехвърляне на информация в различните обекти на фирмата. За всеки от стоковедите се предвижда бюро и стол – общо шест на брой. Всеки ще разполага и с личен мобилен телефон за поддържане на връзка с доставчици, търсене на нови такива, поддържане на връзка с другите обекти и прехвърляне на стоки при необходимост и т.н. Предвиждат се за тях и два хендхелп терминала. Устройството се използва за извършване на мобилни инвентаризации, като при разчитане на баркода на съответния артикул веднага се получава информация за наличност, доставна цена, цена на продажба и т.н. Осъществява се бърза инвентаризация и спомага работата на стоковедите. Така оборудвани работните места ще спомогнат за интеграцията на новите лица в колектива на фирмата и повишаване на ефективността от дейността.
Дейност № 6: Публичност и информация В рамките на реализиране на дейностите по настоящия проект, „Калинови 2003” ООД ще спази всички изисквания за публичност и информация, съгласно Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОПРЧР. За целта ще бъде разгласен факта, че проектът се финансира или съфинансира от Европейския социален фонд в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, посочени в чл. 2 – 10 и Приложение 1 на Регламент No 1828/2006. Чрез проекта се предвиждат следните мерки за публичност и информираност за популяризиране постигнатите резултати: брошури, дипляни, банери, информационна табела с логото на Европейския съюз и логото на оперативната програма „Развитие на човешките ресурси” позовавайки се на Европейския социален фонд, публикации в местната преса и електронни медии. На интернет страницата на кандидата периодично ще се публикува информация за напредъка на проекта и постигнатите резултати.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 180 639 BGN
Общ бюджет: 174 204 BGN
БФП: 174 204 BGN
Общо изплатени средства: 118 048 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 174 204 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 36 127 BGN
2015 81 921 BGN
118 048 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 148 074 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 30 708 BGN
2015 69 633 BGN
100 341 BGN
В т.ч. Национално финансиране 26 131 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 5 419 BGN
2015 12 288 BGN
17 707 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 2 Брой лица, включени в обучение за придобиване на ключови компетенции
Индикатор 3 Брой лица, включени в заетост след обучение
Индикатор 4 дял на лицата, придобили или повишили степента си на професионална квалификация
Индикатор 5 дял на лицата, придобили ключови компетенции


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз