Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.1.13-0221-C0001
Номер на проект: ESF-1113-03-02005
Наименование: "Професионално развитие и устойчива заетост - създаване на нови работни места в "АЯКС-2002" ООД"
Бенефициент: "АЯКС-2002" ООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 09.09.2013
Начална дата: 30.10.2013
Дата на приключване: 30.03.2015
Статус: Прекратен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Североизточен
               Варна
                    Варна
Описание
Описание на проекта: Създаването на нови работни места за 9 безработни лица до 29 годишна възраст.
Дейности: 1. Организация, текущо управление и мониторинг на проекта. Екип от 2 души (ръководител и счетоводител) ще отговаря за цялостната организация и координация на дейностите по проекта. С оглед точното и своевременно изпълнение на всички дейности предвидени за осъществяване по проекта, екипът по управление на проекта включва лица, които са теоретично и практически подготвени в областта на управление на проекти. Основните поддейности включват: 1.1. Подготовка на индивидуалните ангажименти на членовете на екипа. 1.2.Провеждане на регулярни месечни срещи на екипа с цел разпределение на текущите за месеца задачи, решаване на оперативни въпроси, планиране на предстоящото и отчитане на направеното. 1.3. Провеждане на разширени екипни срещи с участието на всички лица, пряко ангажираните с изпълнението на проекта. 1.4. Непрекъсната комуникация между представителите на екипа с цел ефективно планиране, организация и управление на проектните дейности. 1.5. Текущо обработване и поддържане на документацията. Опитът и експертизата на екипа по управление на проекти ще способстват за ефективно управление на проекта.
2. Провеждане на процедури по ПМС №69/11.03.2013 г. за избор на изпълнители по доставката на стоки и услуги. Дейността съдържа 4 поддейности: 1. Избор на доставчик за обученията по професионална квалификация и ключови компетенции. 2. Избор на доставчик офис оборудване и компютърни конфигурации. 3. Избор на доставчик на инструменти, специализирана техника и строително-монтажно оборудване. 4. Избор на доставчик на стоки и услуги за дейности за информиране и публичност. При изпълнение на проекта ще бъдат проведени процедури по реда на ПМС №69/11.03.2013 г. Екипът на проекта ще организира избора на доставчици на стоки и услуги необходими за осъществяването на настоящия проект и ще подготви цялата необходима документация за тази цел. Ще бъдат избрани най-подходящите изпълнители от гледна точка на качество на извършваните дейности и икономическа ефективност на разходите и ще бъдат сключени договори с изпълнителите за реализирането на отделните дейности, включени в проекта. Доставките ще бъдат приемани с приемо-предавателен протокол и отчитани с първичен платежен документ.
3. Дейности за информиране и публичност по ОП „Развитие на човешките ресурси”. Дейностите по публичност и визуализация ще бъдат стриктно изпълнени съгласно правилата на Регламент (ЕК) № 1828/2006 на Европейската комисия от 8 декември 2006 г. относно реда и начина на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета за определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и съгласно Ръководството за информиране и публичност на Оперативна програма Развитие на човешките ресурси. С цел информиране на обществеността и предвид социалната значимост на проекта, ще бъдат проведени две пресконференции - начална и заключителна, които да информират обществеността, и в частност целевата група, за старта на проекта и приключването му. Началната пресконференция ще даде информация за дейностите по проекта и финансиращата го програма. Заключителната пресконференция ще даде отчет за изпълнението на проекта. Ще бъде поръчан един банер за информационните събития и обученията, чрез който да се оповестява, че съответният проект се съ-финансира от ЕСФ чрез ОП РЧР. В офиса на Аякс 2002 ООД, където ще се намират новите работни места, ще бъдат поставена информационна табела. Ще бъдат изработени 20 стикера за оборудването закупено със средства по проекта. Ще бъдат изготвени и 800 брошури с информация за ОП „РЧР” и нейните приоритети, за целите и очакваните резултати от настоящия проект, за работодателя и обученията, които ще бъдат предоставени. Брошурите ще се разпространяват в офиса на работодателя, както и сред неговите партньори. На уеб страницата на работодателя ajax2002.com регулярно ще бъде публикувана информация за развитието на проекта.
4. Подбор и назначаване на служители и осигуряване на средства за трудови възнаграждения и осигуровки. Дейността включва следните поддейности: 1. Определяне на ясни критерии за избор на безработни лица; 2. Привличане и подбор на 9 безработни лица; 3. Назначаване на безработните лица за срок от 12 месеца. Основната дейност на Аякс 2002 ООД е услуги със строителна механизация, извършване на изкопни и насипни работи и превоз на товари на територията на Република България. През 2011 г. дружеството реализира увеличение на постъпленията от 36 %. Увеличението на обема на работа продължава и през 2012 г., а Аякс 2002 ООД е текущ изпълнител на изкопно-транспортна дейност за КАИ ГРУП при добив на суровина за фаянсовото им производство в град Исперих и в град Шумен, на транспортна дейност при изграждане на нова производствена линия в „Девня цимент” и като оператор на депо за ТБО и на депо за СО в община Балчик. Нарастващият поток от клиенти, увеличеният размер работа и повишеният капацитет на предприятието изискват и допълнителна квалифицирана работна сила, която да осигури човешкия капацитет за изпълнение на дейността му. От друга страна, на Аякс 2002 ООД предстои да приключи изпълнението на дейностите си като подизпълнител на FCC CONSTRUCTION – КЛОН БЪЛГАРИЯ при изграждането на обекта Дунав мост-2 край Видин, което налага замяната на част от местните работници, заети на обекта, с такива от Варна и региона. С оглед на изложените по-горе причини, ще бъдат разкрити 9 нови работни места – 3 за „Водач на МПС”, 1 за „Офис секретар”, 1 за „Оперативен счетоводител”, 1 за „Геодезист”, 1 за „Строителен техник”, 1 за „Монтьор на транспортна техника” и 1 за „Оператор в минната промишленост”. В сътрудничество с Бюрото по труда ще бъдат избрани най-подходящите кандидати за новооткритите работни места, по предварително определени и ясни критерии. Екипът за управление на проекта ще подготви трудови договори за назначаване на представителите на целевата група. Ще бъдат предоставени средства в размер на минималния осигурителен доход за съответните позиции и дължимите осигурителни плащания. Трудовата си дейност наетите лица ще упражняват на обектите, на които кандидатът е нает като изпълнител.
5. Провеждане на професионални обучения. Съгласно Насоките за кандидатстване ще бъде извършена задължителната дейност по провеждане на професионални обучения. Обученията ще бъдат изцяло съобразени със конкретната професионална дейност, която лицата ще изпълняват по време на проекта. Ще бъдат проведени следните обучения: 1. Част от професия Геодезист (581010), специалност Геодезия (5810101), трета квалификационна степен – за 1 лице, представител на целевата група. 2. Част от професия Строителен техник (582010), специалност Транспортно строителство (5820104), трета квалификационна степен - за 1 лице, представител на целевата група. 3. Професия Офис-секретар (346020), специалност Административно обслужване (3460201), втора квалификационна степен - за 1 лице представител на целевата група. Обученията ще включат необходимите дисциплини от общата професионална, отраслова професионална и специфична професионална подготовка. Изборът им е съобразен със конкретната специфика на работната дейност, която ще извършват наетите лица. Обученията по част от професия по трета квалификационна степен ще бъдат с продължителност 600 часа, а тези по професия втора квалификационна степен - 660 часа. Обученията ще бъдат извършени от център за професионално обучение притежаващ съответната лицензия на НАПОО в присъствена и дистанционна форма. Изборът на ЦПО ще бъде извършен съгласно ПМС №69/11.03.2013 г. След завършването на дейностите по професионално обучение, на заетите лица ще бъдат издадени съответни удостоверения, доказващи придобитата част от професия, съгласно чл.38, ал.2 и ал.3 от ЗПОО. Провеждането на обучението е необходимо не само за осигуряване на професионален капацитет за заетите лица по време на изпълнението на проекта, но и за придобиването на компетенции и умения, които ще ги направят по-адаптивни на пазара на труда в бъдеще.
5. Провеждане на обучения за придобиване на ключови умения и компетентности. Съгласно Насоките за кандидатстване ще бъде извършена задължителната дейност по предоставяне на обучение по ключови компетентности съгласно Европейската квалификационна рамка. За наетите на позиция „шофьор”, „монтьор на транспортна техника” и „оператор в минната промишленост” ще бъде организирано обучение за работа в екип с продължителност 30 часа (Ключова компетентност 5 „Умения за учене”), с цел да се оптимизира работния процес на лицата, които ще сформират заедно мобилни екипи. За 1 лице наето на позиция „счетоводител” ще бъде проведено обучение за умения за работа с електронни таблици (Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”) с продължителност 45 часа. Обученията ще бъдат извършени от преподаватели, които притежават релевантно образование и професионален опит в съответната област за конкретното обучение. Обучението за ключови компетенции ще завърши със съответен документ, удостоверяващ придобитите знания и умения. Изборът на обучението за ключови умения е направен в съответствие с нуждите на новите позиции, на които ще бъдат назначени безработните лица. Чрез обучението, в дългосрочен план представителите на целевата група ще получат по-голям шанс за постигане на заетост, лична реализация, социално включване и активна позиция в променящите се условия на пазара на труда.
7. Закупуване на оборудване за част от новосъздадените работни места. Кандидатът Аякс 2002 ООД разполага с необходимите оборудване, автопарк и лека и строителна механизация, които са необходими за извършване на професионалните задължения на лицата наети по проекта, и които ще им бъдат предоставени за тази цел. Със средства по проекта ще бъде закупено единствено оборудване, с което предприятието-кандидат не разполага към настоящия момент, и което е напълно необходимо за извършване на професионалната дейност на част от новонаетите лица и ще бъде изцяло съобразено със спецификата на трудовата им дейност. Според спецификата на различните позиции ще бъде закупено следното оборудване: 1. За 2 лица назначени на позиция „офис-секретар” и „счетоводител” ще бъдат оборудвани работни места с по 1 бюро (общо 2), 1 стол (общо 2) и 1 компютърна конфигурация (общо 2). Ще бъде закупено и 1 мултифункционално устройство с принтер, копир, скенер и факс. Ще бъдат избрани ергономични работни бюра и столове, съобразени с необходимостта от изпълнение на трудова дейност при здравословни условия на труд, а компютърната конфигурация ще бъде съобразена и с нуждата от привеждане на оборудването на работното място в съответствие с Наредба № 7 от 15.08.2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи. Многофункционалното устройсво ще се използва споделено от двете позиции. Закупеното оборудване е изцяло съобразено със спецификата на работната дейност на двете позиции и с длъжностната им характеристика и е необходимо за изпълнение на преките трудови задължения на наетите лица. 2. За 4 лица наети на позиции „водачи на МПС” и „Оператор в минната промишленост” ще бъде закупен по 1 комплект гаечни ключове (общо 4), 1 комплект маркуч за помпане на въздух (общо 4), и 1 хидравличен крик (общо 4), които ще им бъдат зачислени лично, и които при нужда ще бъдат използвани за извършване на ремонтни дейности по поверените им превозни средства и машини. Лицето наето на позиция „Оператор в минната промишленост” ще оперира машина извършваща изкопни и други дейности. 3. Предвид отдалечеността на обектите, на които кандидатът извършва дейностите си, и нуждата от техническо обслужване при възникването на повреди на машините и превозните средства, които са в постоянно движение, ще бъде използван един мобилен екип съставен от 1 „строителен техник”, 1 „монтьор на транспортна техника” и 1 „водач на МПС” или „оператор в минната промишленост” (в зависимост от това, каква машина е необходима в конкретната ситуация). За нуждите на екипа, и предвид необходимостта от мобилност при изпълнението на дейността на наетите лица, ще бъде оборудвана една подвижна работилница. Мобилната работилница, която ще се използва споделено, ще бъде оборудвана с 1 малък гайковерт, 1 голям гайковерт, 1 електрожен, 1 пневмо - хидравлична преса, 1 маслен крик, 1 комплект бутилка и горелка, 1 агрегат, 1 шлосерско менгеме, 1 оксижен комплект, 1 ударно – пробивна машина, 1 пневматична тресчотка, 1 пневматична ударна машина, 1 комплект рафтове за подвижна работилница, 1 комплект инструменти за подвижна работилница и 1 компресор.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 94 785 BGN
Общ бюджет: 0 BGN
БФП: 0 BGN
Общо изплатени средства: 0 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Национално финансиране 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 2 Брой лица, включени в обучение за придобиване на ключови компетенции
Индикатор 3 Брой лица, включени в заетост след обучение
Индикатор 4 дял на лицата, придобили или повишили степента си на професионална квалификация
Индикатор 5 дял на лицата, придобили ключови компетенции


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз