| 
                    Дейности:
                 | 
                
                    Дейност 1: Разработване на общински план за развитие за периода 2014-2020г. Общинският план за развитие като стратегически документ обвързва сравнителните предимства и потенциал за развитие на местно ниво с ясно дефинирана визия, цели и приоритети за постигане на стратегически цели, свързани общо от стремежа към по-висок жизнен стандарт на хората в общината и устойчиво развитие. Съответствието на общинския план за развитие с изискванията, залегнали в стратегическите насоки и законодателството на ЕС в областта на регионалната политика, се отнася до това, в каква степен плановият документ, разработен и прилаган на местно ниво, отразява общия европейски контекст на политиката за балансирано и устойчиво развитие на регионите и местните общности в ЕС. Най-общо стратегическите цели на тази политика са насочени към намаляване на икономическите, социалните и териториалните неравновесия и подобряване на жизнения стандарт.
Общинският план за развитие ще има бъде съставен от следните основни части:
•	увод;
•	анализ на ситуацията;
•	стратегическа част;
•	индикативна финансова таблица;
•	ред и начин за осигуряване на информация и публичност на плана.
За анализ на ситуацията се предвижда набиране на необходимите данни от информационни национални и/или международни източници, включително статистически бази данни от НСИ, ЕВРОСТАТ, и др. Стратегическата част се състои от приоритетни насоки на развитие, цели и мерки за развитие. Тази част ще се формулира въз основа на анализа на икономическото и социалното развитие на общината. Индикативната финансова таблица показва необходимите финансови ресурси за изпълнение на общинския план за развитие, детайлизирани по приоритети, мерки, години и прогнозирани източници на финансиране. В последната част се определя редът и начинът, по който ще бъде осигурена информация на заинтересованите страни и широката общественост.  Дейност 2: Разработване и въвеждане на ефективни механизми за мониторинг и контрол на изпълнението на общинска политика-туризъм. Основна задача на мониторинга на публичните политики е да се следят и измерват постигането на техните цели и на ефективността им в хода на тяхната реализация. В резултат на осъществявания мониторинг и контрол могат да се направят своевременни корекции в начина на изпълнение на политиките. Мониторингът представя съотношението между поставените цели, вложените ресурси, извършените действия, постигнатите резултати и осъществените въздействия. Контролът улавя условията, в които се пораждат отклоненията, бързо реагира за тяхното предотвратяване и отстраняване.  
Дейността включва разработване на механизми за мониторинг и контрол на изпълнението на общинска политика. Самият процес на осъществяване на мониторинг и контрол преминава през 3 фази – планиране, провеждане, определяне на форми и периодичност на отчитане. Ще бъдат избрани най-подходящите механизми за мониторинг и контрол на изпълнението на общинската политика. Използването на резултатите от отчитането на мониторинга е свързано с предприемане на корективни действия при прилагането на политики. Чрез отчетите за мониторинга на ръководителите се предоставя достъп до подходяща и своевременна информация за цялостния напредък към постигане на резултатите от прилагането. 
Разработените и въведени правила и методики ще бъдат използвани при мониторинга и контрола на разработения в дейност 1 общински план за развитие. Дейност 3: Провеждане на съпътстващо обучение, свързано с въведените правила и методики за мониторинг и контрол при изпълнението на конкретна политика. Тази дейност  се явява естествено продължение на предходната дейност. За целта ще се проведе подготвителна среща на екипа на проекта с изпълнителите, ще се планира подготовка, програма и методи на работа по повод на обучението.
Същинското обучение ще се проведе в рамките на един ден с участието на 10 представители на общинската администрация  от експертите, изготвили механизмите за мониторинг и контрол на изпълнението на общинска политика. 
Обучението ще се проведе в гр. Перущица. Дейност 4: Информация и публичност. Кампанията по популяризиране на дейностите, които ще бъдат реализирани в рамките на проекта, сред целевата група и заинтересованите страни ще съпътства изпълнението на проекта и ще включва:
	Провеждане на две пресконференции – начална пресконференция и заключителна за отчитане резултатите от изпълнение на дейностите по проекта;
	Изготвяне на 2 прессъобщения за отразяване  дейностите по проекта и предоставянето им на медиите;
	Осигуряване на своевременна информация за напредъка по изпълнението на проекта чрез публикации на сайта на общината;
	Изработване на 30 броя рекламни материали -  падове и конферентни папки, конферентни чанти, химикали. Дейност 5: Организация и управление на проекта. Дейността е необходима за успешната реализация на дейностите по проекта и за постигане на заложените цели. Екипът по управление на проекта носи отговорност за качественото и своевременното изпълнение на заложените индикатори.
Етапи на изпълнение на дейността:
•	Формиране на екип за управление дейностите по проекта
След подписване на договор с УО на ОПАК в рамките на една седмица ще се възложат на членовете на екипа съответните отговорности и задължения. Служителите, определени чрез заповед на кмета за екип по управление ще отговорят за отчитането пред Управляващия Орган и другите одитни институции. Екипът ще се състои от: ръководител на проекта, счетоводител и координатор. 
•	Изготвяне график на срещите на екипа и разпределяне на отговорностите 
За по-ефективното управление на проекта ще се изготви План за действие, в който ще се заложат срокове за изпълнение и лица, които са отговорни за всяка дейност.
Екипът ще се събира на работни срещи редовно, а всеки месец ще се провеждат работни срещи с участието на представители на ръководството на общинската администрация.
•	Подготвяне на Вътрешни правила за управление на проекта
Правилата за управление ще се подготвят с цел:
-	Координиране на изпълнението и осъществяване на контрол по отношение на изпълнителите;
-	Координация, взаимодествие и сътрудничество с Управляващия орган по ОПАК;
-	Разпределяне на отговорностите по отчитане на проекта;
-	Осигуряване на прозрачност при провеждане на тръжните процедури.
•	Провеждане на тръжни процедури за избор на външни изпълнители за дейностите по проекта
Участие на екипа по управление на проекта при провеждането на тръжни процедури за избор на изпълнител/и и осъществяване на контрол по отношение на изпълнителите
•	Изготвяне на междини и окончателни доклади къмУО на ОПАК и проведждане на заключителна среща
Целта е разпределяне на отговорности по подготовка на междините и финалния отчет към УО на ОПАК и организиране и съхранение за архив на документацията по проекта.
                 |