Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.1.13-0360-C0001
Номер на проект: ESF-1113-01-11007
Наименование: "Нова професия в "Хидростроителство" ООД - професионална квалификация и развитие за младежи"
Бенефициент: “ХИДРОСТРОИТЕЛСТВО” ООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 09.09.2013
Начална дата: 18.10.2013
Дата на приключване: 18.02.2015
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: повишаване адаптивността и конкурентоспособността на безработните лица; интегриране уязвими групи на пазара на труда – безработни младежи до 29 годишна възраст; придобиване на практически умения и трудов опит от безработните младежи; повишаване на квалификацията и производителността на труда и осигуряване на заетост; изпълнение на дългосрочната цел на фирмата ориентирана към повишаване на квалификацията; осигуряване на квалифициран персонал за осъществяване дейността на дружеството; създаване на добри практики и модел с цел повишаване на информираността на работодателите в страната; създаване на условия за по-широко прилагане на принципите за учене през целия живот, следвайки стратегиите на ЕС и целите за създаване на икономика, основана на знанието.
Дейности: 1. Подбор на представители на целевата група. Подготовка: „Хидростроителство” ООД подава „Заявка” за извършване на подбор в ДБТ и определя член от екипа по проекта, който ще участва в Комисията по подбор на подходящи за включване представители на целевата група. ДБТ изнася „Съобщение до потенциалните кандидати” на информационното табло в ДБТ и трудовите посредници уведомят представителите на целевата група за дадената възможност за включване по проекта. В проекта ще бъдат включвани безработни младежи до 29-годишна възраст, регистрирани в ДБТ. Изпълнение: ДБТ приема „Заявление” от желаещите да бъдат включени в дейностите по проекта и изготвя „Дълъг списък” от подходящи кандидати. „Хидростроителство” ООД преглежда списъка и създава „Кратък списък” на одобрените и допуснати до индивидуално интервю кандидати. ДБТ утвърждава „Комисия”, която разглежда документите и провежда интервюта с представителите на целевата група. За гарантиране на пълна прозрачност ще бъде включен представител на МЗ. „Комисията” изготвя окончателно класиране в „Протокол” състоящ се от списък с номинирани кандидати и списък с резерви. „Окончателният списък” се изнася на информационното табло в ДБТ. „Хидростроителство” ООД подписва индивидуални договори с избраните представители на целевата група за включване в проекта, в който са ясно регламентирани правата и задълженията на страните. В дейността ще се вземат под внимание опитът и добрите практики на Агенция по заетостта от последните години при реализирането на мерки за насърчаване на заетостта, както и натрупания опит при изпълнение на Програма ФАР.
2. Провеждане на професионално обучение Подготовка: Подбор на изпълнител по реда на ПМС 69/2013 г. - В процедурата за избор на изпълнител ще бъдат заложени хоризонталните принципи за превенция на дискриминация, равенство между половете и равен старт. По никакъв начин няма да се поставят ограничения за подаване на оферти от кандидати, техни представители или служители, които са основани на техните пол, раса, етнически произход, религия или вярвания, увреждания, възраст или сексуална ориентация. Изпълнение: 2.1. Провеждане на професионално обучение по част от професия „Строител” – код по списъка на професиите за ПОО: 582030, специалност „Кофражист” – код по списъка на професиите за ПОО: 5820302 и полагане на изпит с цел придобиване на Удостоверение за професионално обучение. Включени в обучението ще са 5бр. одобрени представители на целевата група. Продължителността на обучението ще е минимум от 336 часа на база минимум 8 учебни часа дневно и задължително включен модул свързан с опазването на околната среда или управлението на отпадъците. В рамките на една календарна седмица ще бъде организиран и проведен изпит на обучените лица, с цел придобиване на Удостоверение за професионално обучение. 2.2. Провеждане на професионално обучение по част от професия „Строител” – код по списъка на професиите за ПОО: 582030, специалност „Армировка и бетон” – код по списъка на професиите за ПОО: 5820303 и полагане на изпит с цел придобиване на Удостоверение за професионално обучение. Включени в обучението ще са 6бр. одобрени представители на целевата група. Продължителността на обучението ще е минимум от 336 часа на база минимум 8 учебни часа дневно и задължително включен модул свързан с опазването на околната среда или управлението на отпадъците. В рамките на една календарна седмица ще бъде организиран и проведен изпит на обучените лица, с цел придобиване на Удостоверение за професионално обучение. 2.3. Провеждане на професионално обучение по част от професия „Строител” – код по списъка на професиите за ПОО: 582030, специалност „Зидария” – код по списъка на професиите за ПОО: 5820304 и полагане на изпит с цел придобиване на Удостоверение за професионално обучение. Включени в обучението ще са 3бр. одобрени представители на целевата група. Продължителността на обучението ще е минимум от 336 часа на база минимум 8 учебни часа дневно и задължително включен модул свързан с опазването на околната среда или управлението на отпадъците. В рамките на една календарна седмица ще бъде организиран и проведен изпит на обучените лица, с цел придобиване на Удостоверение за професионално обучение. 2.4. Провеждане на професионално обучение по част от професия „Монтажник на водоснабдителни и канализационни мрежи” – код по списъка на професиите за ПОО: 582050, специалност „Външни ВиК мрежи” – код по списъка на професиите за ПОО: 5820502 и полагане на изпит с цел придобиване на Удостоверение за професионално обучение. Включени в обучението ще са 7бр. одобрени представители на целевата група. Продължителността на обучението ще е минимум от 336 часа на база минимум 8 учебни часа дневно и задължително включен модул свързан с опазването на околната среда или управлението на отпадъците. В рамките на една календарна седмица ще бъде организиран и проведен изпит на обучените лица, с цел придобиване на Удостоверение за професионално обучение. През периода на обучение на включените представителите на целевата група ще се осигурят стипендии в размер от 8 лв. за всеки учебен ден на всяко едно лице. За целта на дейността, осигуряване на аналитичност и прозрачност, ще бъдат създадени лични банкови сметки и дебитни карти на обучаемите по проекта, в който ежемесечно ще се превеждат натрупаните суми от стипендии.
3. Оборудване и обзавеждане на нови работни места Подготовка: Подбор на изпълнители по реда на ПМС 69/2013 г. В процедурите за избор на изпълнител ще бъдат заложени хоризонталните принципи за превенция на дискриминация, равенство между половете и равен старт. По никакъв начин няма да се поставят ограничения за подаване на оферти от кандидати, техни представители или служители, които са основани на техните пол, раса, етнически произход, религия или вярвания, увреждания, възраст или сексуална ориентация. Изпълнение: Оборудване и обзавеждане (Приложение Б4 от бюджета) на нови работни места за заетите след обучение лица на длъжности: - „кофражист” – 5бр. лица ще бъдат организирани като едно звено (бригада) и ще споделят 1 работно място – оборудвани с инструменти - „арматурист” и „бетонджия” – 6 бр. лица ще бъдат разпределени в екипи по двама и ще споделят 3 работни места - оборудвани с инструменти - „зидар” - 3 бр. лица ще бъдат организирани като едно звено (бригада) и ще споделят 1 работно място – оборудвани с инструменти - „водопроводчик (външно водоснабдяване и канализация)” – 7 бр. лица ще бъдат разпределени в 2 екипа и ще споделят 2 работни места - оборудвани с инструменти и специализирани машини, както и такива с цел постигане на енергийна автономност при работа в полеви условия. ЦЕНИТЕ НА ЗАЛОЖЕНОТО В ПРИЛОЖЕНИЕ Б4 КЪМ БЮДЖЕТА ОБЗАВЕЖДАНЕ И ОБОРУДВАНЕ НА РАБОТНИТЕ МЕСТА СА ОПРЕДЕЛЕНИ ЧРЕЗ ПРОУЧВАНЕ НА ПАЗАРА НА БАЗА 2 ОФЕРТИ ОТ ДОСТАВЧИЦИ;
4. Осигуряване на заетост Подготовка: Назначаване на трудови договори на всички лица от целевата група преминали успешно обучения, както следва: 4.1. Придобилите Удостоверения за професионално обучение - част от професия „Строител”, специалност „Кофражист”, на длъжност „Кофражист” – код по НКПД 2011: 7114-2003 на подневно отчитане 8 ч. и споделяне на работното място – 5 бр. лица от целевата група лица заложени в бюджета. 4.2. Придобилите Удостоверения за професионално обучение - част от професия „Строител”, специалност „Армировка и бетон” на длъжност „Арматурист” – код по НКПД 2011: 7114-2001 на подневно отчитане 8 ч.и споделяне на работното място – 3 бр. лица от целевата група заложени в бюджета. 4.3. Придобилите Удостоверения за професионално обучение - част от професия „Строител”, специалност „Армировка и бетон” на длъжност „Бетонджия” – код по НКПД 2011: 7114-2002 на подневно отчитане 8 ч. и споделяне на работното място – 3 бр. лица от целевата група лица заложени в бюджета. 4.4. Придобилите Удостоверения за професионално обучение - част от професия „Строител”, специалност „Зидария” на длъжност „Зидар” – код по НКПД 2011: 7112-2001 на подневно отчитане 8 ч. и споделяне на работното място – 3 бр. лица от целевата група лица заложени в бюджета. 4.5. Придобилите Удостоверения за професионално обучение - част от професия „Монтажник на водоснабдителни и канализационни мрежи”, специалност „Външни ВиК мрежи” на длъжност „Водопроводчик (външно водоснабдяване и канализация)” – код по НКПД 2011: 7126-2001 на подневно отчитане 8 ч. и споделяне на работното място – 7 бр. лица от целевата група лица заложени в бюджета. Изпълнение: 4.1. Заетите на длъжност „кофражист” ще бъдат организирани като едно звено (бригада) и ще споделят работно място. Ще бъдат снабдени с предвиденото по проекта оборудване и обзавеждане за новоразкритите им споделени работни места. Кандидатът ще предостави специализирано облекло отговарящо на нормативните изисквания за безопасен труд. Възнаграждението заложено в бюджета на проекта, което ще получават ще бъде в размер на 530 лв. на месец, съответно и осигурителните вноски ще са на същата база. За отдалечените обекти ще им бъде осигурено придвижване със собствения специализиран автопарк на дружеството. 4.2. Заетите на длъжност „арматурист” и „бетонджия” ще бъдат разпределени в екипи по двама. Дружеството ще предостави специализирано облекло отговарящо на нормативните изисквания за безопасен труд. Ще бъдат снабдени с предвиденото по проекта оборудване и обзавеждане за новоразкритите им споделени работни места. Възнаграждението заложено в бюджета на проекта, което ще получават ще бъде в размер на 530 лв. на месец, съответно и осигурителните вноски ще са на същата база. При необходимост ще бъде предоставен за придвижване собствения специализиран автопарк на дружеството. 4.3. Заетите на длъжност „зидар” ще бъдат организирани като едно звено (бригада) и ще споделят работно място. Дружеството ще предостави специализирано облекло отговарящо на нормативните изисквания за безопасен труд. Ще бъдат снабдени с предвиденото по проекта оборудване и обзавеждане за новоразкритите им споделени работни места. Възнаграждението заложено в бюджета на проекта, което ще получават ще бъде в размер на 530 лв. на месец, съответно и осигурителните вноски ще са на същата база. При необходимост ще бъде предоставен за използват собствения специализиран автопарк на дружеството. 4.4. Заетите на длъжност „Водопроводчик (външно водоснабдяване и канализация)” ще бъдат организирани в два екипа. По проекта е предвидено оборудване на заетите с тази длъжност с “машина за челна заварка”. Нормалното обслужване на тази машина се осъществява от 5 човека, които ще оформят единия екип и ще споделят едно работно място. За правилната употреба на “машина за челна заварка” е необходим и предвидения по проекта генератор с цел постигане на енергийна автономност при работа в полеви условия. Останалите 2 служители назначени на тази длъжност ще оформят екип, който ще се занимава с укрепване на изкопите необходими за полагане на тръбите. Дружеството ще предостави за своя сметка необходимите за изкопните работи специализирани машини и обслужващ персонал (машинист), както и специализирано облекло отговарящо на нормативните изисквания за безопасен труд. Възнаграждението заложено в бюджета на проекта, което ще получават ще бъде в размер на 530 лв. на месец, съответно и осигурителните вноски ще са на същата база. Заплащането на възнаграждението ще се извършва ежемесечно по банков път в личните банкови сметки създадени по проекта, с цел осигуряване на аналитичност и прозрачност на дейността. След приключване на дейностите по осигуряване на заетост „Хидростроителство” ООД няма аранжимент по осигуряване на заетост на лицата от целевата група, но по усмотрение на ръководството, на заетите, които успешно усвоят нужните практически умения, допълнителни компетенции, инструктажи и се справят с ежедневно поставените има задачи, ще им бъде предложено повишаване на възнаграждението.
5. Визуализация. Подготовка: Подбор на изпълнители по реда на ПМС 69/2013 г. В процедурите за избор на изпълнител ще бъдат заложени хоризонталните принципи за превенция на дискриминация, равенство между половете и равен старт. По никакъв начин няма да се поставят ограничения за подаване на оферти от кандидати, техни представители или служители, които са основани на техните пол, раса, етнически произход, религия или вярвания, увреждания, възраст или сексуална ориентация. Изпълнение: В началото на проекта ще се проведе информационно събитие (пресконференция), на което ще бъдат поканени местни и национални медии и ще бъдат запознати с дейностите и целите на проекта, както и с финансовият принос на Общността. Върху закупеното оборудване и обзавеждане, за създаване на нови работни места на заетите след обучение лица, ще бъдат поставени обозначителни стикери. На входовете на офисите на фирмата ще бъдат залепени плакати. В заседателната зала, ще се постави информационна табела. При приключване на проекта ще бъде изготвена и разпространена брошура на проекта и второ информационно събитие (пресконференция), на което ще бъде представено постигнатото по проекта и изпълнението на заложените индикатори. Ще бъде осъществена публикация в един национален ежедневник. Всички информационни дейности и материали ще бъдат съобразени с изискванията на Оперативната програма.
6. Вътрешен контрол, управление и отчетност. Подготовка: Сформиране на екип на проекта, състоящ се от: Ръководител, Счетоводител, Координатор. Назначаване на екипа на Граждански договори. Провеждане на въвеждаща среща и разпределение на задълженията. Изготвяне на детайлен план-график за провеждане на тръжни процедури. На срещата ще бъдат обсъдени и други организационни въпроси във връзка с проекта. Изпълнение: Вътрешният контрол и управление ще се осъществяват от ръководителя на проекта, според описаните му задължения. Координаторът ще изготвя и архивира протоколи от проведени оперативни срещи на екипа. В тях ще се отразяват: всички обсъждани въпроси; взетите решения; евентуалните пречки и проблеми, които възникват в процеса на обучение; всички мониторингови посещения и срещи от страна на ДО, УО, МЗ и ДБТ, както и всички препоръки и насоки дадени от тях. Ще поддържа и „Книга за мнения и препоръки” достъпна за лицата от целевата група, както и архив по проекта. Счетоводителят ще води подробен финансов отчет на изразходваните по проекта средства, за да се следи аналитично движението им. За всяка извършена услуга, ще се изисква разходно-оправдателен документ, приемно-предавателен протокол и/или договор, а при извършена доставка на оборудване и гаранционна карта. По отношение на назначените служители, ще изготвя ведомости за заплати, изчислява и плаща задължителни осигурителни вноски, подава справки и декларации към НОИ и НАП. Цялата документация ще бъде събирана и класифицирана и ще бъде на разположение в офиса при поискване за проверка. Направените разходи по проекта ще се отчитат съгласно изискванията на българското законодателство и правилата на Структурните фондове. Ръководителят, Счетоводителят и Координаторът ще изпълняват стриктно описаните си задължения в раздел II. ЕКИП ЗА УПРАЛЕНИЕ И ОРГАНИЗАЦИЯ НА ПРОЕКТА.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
КЕЛМАПЛАСТ - БЪЛГАРИЯ ЕООД
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 262 265 BGN
Общ бюджет: 210 699 BGN
БФП: 210 699 BGN
Общо изплатени средства: 210 683 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 210 699 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 52 453 BGN
2014 0 BGN
2015 158 230 BGN
210 683 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 179 094 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 44 585 BGN
2014 0 BGN
2015 134 496 BGN
179 081 BGN
В т.ч. Национално финансиране 31 605 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 7 868 BGN
2014 0 BGN
2015 23 735 BGN
31 603 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 2 Брой лица, включени в заетост след обучение
Индикатор 3 дял на лицата, придобили или повишили степента си на професионална квалификация


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз