Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.1.13-0393-C0001
Номер на проект: ESF-1113-01-01007
Наименование: "Шанс за заетост на младите хора"
Бенефициент: "ХАМЕЛЕОН ГРУП" ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 09.09.2013
Начална дата: 08.10.2013
Дата на приключване: 01.06.2015
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: Основната цел на проекта е създаването на условия за включване на 30 души млади хора до 29-годишна възраст в специализирани професионални обучения, изграждане на трудови навици и засилване на мотивацията им за участие в образователния процес и последваща успешна трудова реализация във фирмата, както и подпомагане на инвестициите за оборудване на работния процес.
Дейности: Дейност 1: Окончателно сформиране на управленския екип (ръководител, координатори и т. н.) по Проекта. Изработване на детайлизиран график за осъществяване на конкретните задачи и определяне на конкретни отговорници На основата на предложението в Проекта и в съответствие с Договора за неговото осъществяване се сформира окончателно основният управленски екип и се определят отговорниците по отделните задачи. Основният управленски екип трябва да осигури успешното изпълнение и отчитане на Проекта. Ключовите фигури в него са: • Ръководителят е отговорен за цялостната реализация на Проекта, в това число - разпределянето на задачите и координиране дейността на другите членове на екипа, планирането на месечната дейност и подготвянето на отчети, контролиране изпълнението на месечния план-график и спазване сроковете за изпълнение на задачите, при завършване на проекта отчита неговото целостно изпълнение и осигурява приемането му от ДО. • Координатора по Проекта ще има задължението да координира дейностите по проекта между Водещата организация и Партньора, Подизпълнителите, участва в организирането и контролирането на дейностите, отговаря за популяризирането на Проекта и резултатите от него, подпомага счетоводителя по отчитането на Проекта. • Счетоводителят обработва подадената му счетоводна документация и участва в изготвянето на отчети. В съответствие с Плана за действие по Проекта Управленският екип изработва детайлната разбивка на задачите по изпълнението на дейностите по Проекта в тяхната логическа последователност и утвърждава график за тяхното изпълнение. В съответствие с направената детайлна разбивка по задачи се утвърждават окончателно отговорниците за тяхното изпълнение
Дейност 2: Подготовка и провеждане на процедурите за избор на изпълнител по ПМС 69/2013 г. Провеждане на процедури за възлагане с предмет: 1. Избор на обучителна организация за провеждане на обучение по част от професионална квалификация «Помощник-фитнес инструктор». 2. Доставка на оборудване; 3. Дейности по визуализация на проекта; 4. Одит на проекта.
Дейност 3: Организация и осъществяване на дейностите по информиране и публичност. Подготовка и провеждане на PR-кампания за популяризиране на Проекта и неговите цели, включваща провеждането на две презентации, на които ще бъдат поканени представители на ресорните министерства, местните власти, както и на местните и централни медии, широката общественост. По време на първата презентация ще бъде представен Проектът, основните идеи и предвидените дейности, както и очакваните резултати. Втората презентация ще се проведе при приключването на Проекта и ще има характер на своеобразен обществен отчет за направеното по него и постигнатите резултати, както и за проблемите. При необходимост ще бъдат организирани и други брифинги, изпращането на съобщения и даване на интервюта от Ръководителя на Проекта и/или оторизирани представители на Гимназията и Партньора. Изработване и поставяне на подходящо място пред официалния вход на Гимназията на информационна табела за Проекта, както и дизайн, предпечат и печат на информационни листовки ще допринесе за информираноста на широк кръг заинтересовани лица и популяризирането на Проекта и Оперативната Програма.
Дейност 4: Окончателно утвърждаване на целевата група За да се постигнат заложените цели е необходим качествен подбор на представители от целевата група. Освен с лични качества, те трябва да отговарят и на изискванията на ЗПОО за входно ниво за трета квалификационна степен - навършени 16 години и завършено основно образование. За определяне на участниците в обучението ще бъде сформирана комисия от представители на Кандидата и ДБТ. Изборът ще се извърши по процедура, одобрена от Агенцията по заетостта, при спазване на принципите за прозрачност и равнопоставеност. Безработните лица трябва да отговарят на критериите на организацията и изискванията за самата професионална квалификация, които ще бъдат предоставени на комисията за подбор. Основният критерий е лицата да бъдат регистрирани като безработни в Дирекция “Бюро по труда”. Ще бъде сформирана група от 30 безработни лица на възраст до 29 години, за обучение по част от професия „Помощник-фитнес инструктор”. Комисията за подбора на безработните лица ще проведе среща-разговор с всеки кандидат за потвърждаване на желанието му за участие в проекта, разясняване на целите на проекта и преките отговорности на участниците в него.
Дейност 5: Подготовка, организация и осъществяване на обучение за част от професия по трета квалификационна степен «Помощник-фитнес инструктор». Изплащане на стипендии Професионалното обучение ще се извърши от избран за целта изпълнител – обучаваща институция, регистрирана по Закона за професионалното образование и обучение с лицензия, издадена от Националната агенция за професионално образование и обучение (НАПОО). Основната цел на дейността е придобиване професионални знания и умения по професия "Помощник-фитнес инструктор", 8310901. Обучението е с продължителност 600 учебни часа и ще бъде извършено съгласно изискванията на ЗПОО. Обучението ще се проведе в София. Програмата за професионалното обучение ще бъде съставена съобразно нуждите на работодателя и изискванията за професията. Обучението ще е насочено към предоставяне на теоретични знания и придобиване на практически умения, отговарящи на специфичните потребности на фирмата и професията. Целевата група ще бъде разделена на 2 групи по 15 участника. По време на обучението ще бъде осъществяван текущ контрол за присъствието на участниците, резултатите от който ще се използват при изплащането на месечните стипендии. Ще се провеждат тестове с обучаемите за определяне нивото на усвояване на преподавания материал и анкети за обратна връзка и анализиране работата на преподавателския екип. Ще се следи за стриктно спазване на седмичното разписание и учебната програма. Учебният процес приключва с провеждането на квалификационен изпит по теория под формата на тест и изпит по практика под формата на практическо задание за изработване за определено време. При стартиране на обучението е бъдат сключени договори за стипенции с целевата група; Формата на обучение е дневна, през работните дни на седмицата.
Дейност 6: Създаване на нови работни места в «Хамелеон груп» ЕООД Кандидатът “Хамелеон груп” ЕООД ще разкрие нови работни места за минимум 80% от стажувалите безработни лица, в съответствие с изискванията на Схемата за безвъзмездна помощ. От обучените общо 30 безработни лица, най-малко 24 от тях, успешно завършили теоретичното и практическо обучение, ще бъдат наети на трудов договор във фирмата за 11 месеца на длъжност «Инструктор». Целта на фирмата е тези лица да останат да работят във фирмата и след приключване на проекта. Разпределението по длъжности на новоназначените безработни лица ще се извърши от ръководството на Кандидата “Хамелеон груп” ЕООД. Размерът на заплащането е определен в съответствие с размера на минималния осигурителен доход за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група професии за съответната година, като към тази сума се включват и разходите за осигуровки за сметка на работодателя. Назначаването на трудов договор при работодател ще повиши икономическата активност и ще спомогне за интеграцията на лицата от уязвимите групи на пазара на труда и неактивните лица, ще създаде трудови навици у младежите и ще спомогне създаването/ възстановяването на трудовите навици на уязвими групи на пазара на труда и незаетите лица.
Дейност 7: Доставка на оборудване. По проекта се предвижда се да бъде закупено оборудване за осъществяване дейността на наетите по проекта безработни лица. Оборудването се състои от: - Доставка на лаптопи – 20 бр. - Доставка на специализирано оборудване с прилежащ софтуер: Апаратура за измерване на основните телесни компоненти – 20 бр. Данни за: Общо количество на водата Вътреклетъчна вода Извънклетъчна вода Съотношение между натрий и калий Индекс на Телесната Маса Мазнини Изисквания: Софтуер на английски, френски, руски, гръцки, испански, италиански, български езици; Да се сравняват резултатите от два и повече последователни теста на едно и също лице; Резултати на български език; Мобилен (да работи без електричество) Предвидените по проекта активи ще обезпечат работата на наетите безработни лица, за да могат да извършват здравни тестове на място в училищата. Апаратурата дава бърз, точен и неинвазивен спектрален метод за изпитване и е особено подходящ за сравнение на лечебни ефекти на лекарства и продукти за здравето, както и проверка на ветеринарно-санитарните условия. Основните елементи за анализ са над 30, включително сърдечно-съдови и мозъчно-съдово състояние, костна минерална плътност, микроелементи, олово в кръвта, ревматизъм, бял дроб и дихателни пътища, нефропатия, кръвна захар, стомах и черва, черния дроб и жлъчката, черепните нерви, гинекология, проста, костни заболявания, микроелементи селен, желязо, цинк и калций и др.
Дейност 8: Изготвяне на финален отчет на Проекта. За успешното провеждане и изпълнение на предложения Проект Ръководителят на проекта ще има задължението да изготви и представи пред Агенцията по заетостта при МТСП междинни отчети за извършените дейности и краен финансов и технически отчети – съвместно със счетоводителя на Проекта.
Дейност 9: Извършване на одит по проекта Одитът на проекта ще бъде извършен от лицензиран експерт-счетоводител, като докладът за одит ще бъде приложен към окончателния финансов отчет. Докладът ще бъде изготвен съгласно договора за безвъзмездна помощ, изискванията на националното одиторско законодателство (Закона за независимия финансов одит, Международните одиторски стандарти и Международните стандарти за свързани по съдържание услуги, и по-специално – на МСССУ № 4400). Одиторската проверка, която одиторът ще извърши, ще бъде осъществена при спазване на нормативно определените срокове и ще включва извършването на процедури за проверка на достоверността на представената във финансовия отчет информация чрез наличие на релевантни първични документи; спазването на принципите на счетоводството; ефективния контрол по отношение на отчетността; съответствието между финансовия отчет и техническия доклад за изпълнение на проекта; целевото и правомерно разходване на средствата по проекта и др.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
"РОС БУЛ ПЛАМ" ЕООД
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 363 348 BGN
Общ бюджет: - 1 861 BGN
БФП: - 1 861 BGN
Общо изплатени средства: 203 863 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ - 1 861 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 72 670 BGN
2014 0 BGN
2015 131 193 BGN
203 863 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС - 1 582 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 61 769 BGN
2014 0 BGN
2015 111 514 BGN
173 284 BGN
В т.ч. Национално финансиране - 279 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 10 900 BGN
2014 0 BGN
2015 19 679 BGN
30 579 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 2 Брой лица, включени в заетост след обучение
Индикатор 3 дял на лицата, придобили или повишили степента си на професионална квалификация


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз