Дейности:
|
Осигуряване на заетост за 4 лица за период от 9 месеца След завършването на обучителните курсове, на успешно завършилите курсисти ще бъде осигурена и деветмесечна заетост по дадената специалност. Лицата ще имат възможност в продължение на девет месеца да работят в избраната специалност.
Осигуряването на заетост по трудово правоотношение с всички произтичащи от Кодекса на труда права и задължения ще повиши качеството на живот, ще формира трудови навици в представителите на целевата група. Обучените и наети лица във фирмата ще развиват професионалните и личностни характеристики през периода на заетост.
5. Провеждане на обучение по
Ключова компетентност 5 – Умение за учене – на тема „Презентационни умения”
Обучението ще се проведе в съответствие с изискванията на програмата за обучение по ключови компетенции.
4 участника от целевата група ще преминат обучение по ключова компетентност 5 – Умение за учене:
на тема „Презентационни умения” – обучението ще се проведе в присъствена форма.
Обучението ще се проведе в рамките на 30 учебни часа с продължителност (4 дни.) Формата на обучение е дневна.
Учебната програма е съобразена с дефинираните ключови компетентности в Европейската квалификационна рамка.
Целта е да бъдат създадени необходимите личностни компетенции за по-успешно справяне с бъдещите професионални задължения, съобразено с избраното от бенефициента обучение по конкретна професия.
Присъствието на обучаемите на занятия се документира от водещата организация чрез попълнени и подписани формати на присъствени форми.
Обучението ще се провежда в собствена база. С оглед осъществяване на обратна връзка, по време на обученията и при тяхното приключване обучаемите лица попълват формати на анкетни карти.
По време на обучението се изплащат стипендии на включените в обучението безработни за присъствените дни. Стипендията е в размер на 8 лв. за всеки присъствен ден, с продължителност от 8 учебни часа.
Закупуване на оборудване и обзавеждане необходимо за създаването на нови работни места за представителите на целевата група Оборудването е необходимо за осигуряване на ново работни места за лицата, наети на работа. Необходимото оборудване и обзавеждане се състои от:
- офис техника – мултимедиен проектор, рутер, мултифункционално устройство (принтер, скенер и копир), 4 бр. компютърни конфигурации, лицензия за операционна система Windows 7, заедно с офис пакет 2007 за четири броя работни места.
- Обзавеждане – 4 бр. работни столове, 4 бр. бюра с контейнер, 2 бр. етажерки, 2 бр. работни маси.
Закупеното оборудване и обзавеждане ще се запази от кандидата за срок от минимум 5 години след приключване на проекта.
2. Провеждане на информационна кампания Организиране и провеждане на две пресконференции (в началото и края на проекта), за отразяване на основните цели и задачи по проекта, основните срокове по проекта и да представи екипа за управление, както и да отрази финансовия принос на ОПРЧР (ЕСФ). На информационната среща ще бъдат поканени и представители на общинска администрация, ДБТ, АЗ и представители на образователния сектор и потенциални участници в проекта.
За популяризирането на проекта (основни дейности, цели, екип за управление) ще бъдат отпечатани 500 брошури, 500 листовки, 50 стикера и 1 табела.
Цялостната дейност ще бъде в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, съгласно Ръководството за изпълнение на дейности за информация и публичност по ОП РЧР,
3. Осъществяване на подбор и насочване на подходящи безработни лица за включване в обучение за професионална квалификация и ключова компетентност Основната цел на дейността е да се гарантира максимална прозрачност при избора на целевата група и включването им в проекта с оглед на предстоящите дейности по обученията.
Извършването на подбор на 4 безработни лица, регистрирани в дирекции “Бюро по труда” ще се осъществява измежду безработни лица с минимум средно образование до 29 години
В рамките на дейността се предвижда следното:
Установяване на контакти със заинтересованите страни – Дирекция Бюро по труда, които работят с представители на целевата група с цел идентифициране на безработните лица.
Провеждане на предварителни проучвания – анализ на потенциалните участници в проекта – представители на целевата група на база извършен от ДБТ София първоначален подбор, съгласно изготвените от екипа за управление на проекта процедура и критерии.
Подборът на бенефициенти ще се извърши от ръководителя на проекта със съдействието на ДБТ София и по предварително зададените критерии от водещата организация.
1. Организация и управление на проекта, избор на подизпълнители Непосредствено след подписването на договор за финансиране ще се проведе среща с екипа по проекта с основни поддейности: Разпределение на конкретните задачи и отговорности между членовете на екипа; Разработване на информационна стратегия за популяризиране на проекта. В последствие се предвиждат регулярни срещи на ръководителя по проекта с всички ангажирани в изпълнението на проекта лица. На срещите ще бъдат разглеждани и данните от анализите за ефективността на извършваните дейности, удовлетвореността на целевите групи. В тази дейност влизат още: подготовка на междинни и окончателни технически и финансови отчети, подготовка на вътрешни процедури за качествено изпълнение на проекта и периодични инструктажи на изпълнителите с оглед постигане заложените индикатори.
Екипът за управление на проекта се състои от лица, които имат опит и потенциал да развиват и управляват дейностите по проекта ръководител и счетоводител.
От първи до четвърти проектен месец екипът ще проведе избор на изпълнители за:
- Изработка на информационни материали по проекта, съгласно изискванията за публичност и визуализация на програмата;
- Доставка на оборудване и обзавеждане за новосъздадените работни места;
- Избор на застрахователна организация.
Основните задачи са свързани с:
Изготвяне на график за провеждане на тръжни процедури и предоставяне за съгласуване от договарящия орган
Преглед на предлаганите услуги по обучения, изготвяне на документация за провеждане на избор за изпълнители, сформиране на комисия за оценка на постъпилите оферти, извършване на оценка и класиране, сключване на договор с избрания/и изпълнител/и.
4. Провеждане на професионално обучение по
професия Сътрудник малък и среден бизнес - 345050, специалност Малък и среден бизнес – 3450501;
Обучението ще се проведе в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение (ЗПОО) по отношение на входящото образователно равнище с цел получаване на свидетелство
4 участника от целевата група ще преминат професионално обучение по:
професия Сътрудник в малък и среден бизнес - 345050, специалност Малък и среден бизнес – 3450501 – обучението ще се проведе в присъствена форма – 660 учебни часа, от които 300 часа теория и 360 часа практика.
Знанията и уменията на курсистите ще се оценяват чрез текущи изпитвания и чрез изпити, съгласно учебния план и програма. Текущите изитвания се осъществяват от обучаващите по отделни теми, чрез избрани от тях форми за проверка и оценка (устни, тестови и други писмени и практически форми).
Часовете по теория и учебна практика ще бъдат проведени в зала, а часовете по производствена практика ще бъдат проведени във фирмата.
Курсът на обучение за придобиване на степен на професионална квалификация ще завършва с полагането на държавен квалификационен изпит по теория и практика на професията и специалността за придобиване на степен на професионална квалификация, като успешно преминалите ще получат свидетелство за придобита професионална квалификация, образец на МОНМ.
Присъствието на обучаемите на занятия се документира от водещата организация чрез попълнени и подписани формати на присъствени форми.
Обучението ще се проведе в собствена база, отговаряща на ДОИ. С оглед осъществяване на обратна връзка, по време на обученията и при тяхното приключване обучаемите лица попълват формати на анкетни карти.
По време на обучението се изплащат стипендии на включените в обучението безработни за присъствените дни. Стипендията е в размер на 8 лв. за всеки присъствен ден, с продължителност от 8 учебни часа.
Включените в обучение безработни лица ще се застраховат за срока на обучение.
След успешно завършване на обучението на всеки обучен се издава удостоверение с номенклатурен № 3-37, съгласно Наредба № 4 на МОН за документите за системата на Народната просвета
|