Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.1.13-0300-C0001
Номер на проект: ESF-1113-01-07008
Наименование: "Професионален старт - за устойчива младежка заетост в "Проджект Хаус" ООД"
Бенефициент: "ПРОДЖЕКТ ХАУС" ООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 09.09.2013
Начална дата: 15.10.2013
Дата на приключване: 15.04.2015
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: Обща цел: Създаване на нови работни места за повишаване на производителността, респективно конкурентноспособността на дружеството, чрез предоставяне на достъп до качествено обучение за развитие и усъвършенстване на ключови компетентности на безработни лица до 29-годишна възраст и обезпечаване на устойчива заетост на успешно завършилите обучението младежи, което води до повишаване на тяхната икономическата активност и социалната им интеграция на трудовия пазар. Постигането на тази обща цел ще се реализира чрез изпълнението на следните специфични цели:
Дейности: Дейност № 1 „Сформиране на екип за изпълнение на проекта” Описание: В рамките на изпълнението на тази дейност ще бъде сформиран екип за управление изпълнението на проектните дейности. За целите на проекта членовете на екипа ще сключат граждански договори за почасова работа на база заповед за назначаване на екип. Обосновка: Изпълнението на тази дейност е ключова за създаването на условия за качествено и навременно изпълнение на проектните дейности в съответствие с изискванията и условията на Насоките за кандидатстване, Договора за безвъзмездна финансова помощ и Оперативното ръководство за изпълнение на договори по настоящата процедура
Дейност № 2 „Организация и провеждане на процедури за избор на външни изпълнители по ПМС № 55 от 12.03.2007 г.” Описание: Избор на външни изпълнители по реда и условията на ПМС 55 от 12.03.2007 г. за следното: 1. Обезпечаване на дейностите по публичност и визуализация на проекта: организация на 2 пресконференции, 2 информационни табели, 12 информационни стикери за визуализиране на закупено оборудване и 2 публикации в периодичен печат. 2. Обезпечаване на необходимото оборудване и обзавеждане за създаването на 3 работни места за новоназначените младежи на възраст до 29 години , състоящи се от 3 офис бюра, 3 офис стола, 3 мобилни компютърни конфигурации, 2 стационарни телефона и 1 мултифункционално устройство. 3. Застраховане на закупено оборудване. 4. Доставка на канцеларски материали и консумативи за целите на администриране на проектните дейности. Обосновка: провеждането на гореописаните процедури цели да бъдат избрани най-добрите, отговарящи на нуждите на компанията, доставчици и изпълнители за изпълнение на планираните в проекта дейности по ПМС № 55 от 12.03.2007 г. при спазване основните принципи на откритост, прозрачност и конкурентост при избора. Натовареността на служителите на работното място, необходимостта от специфична експертиза и спазването на принципите на обективност и независимост при изпълнението на заложените проектни дейности обосновават избора на външни изпълнители за горепосочените дейности.
Дейност № 3 „Подбор на представители на целевата група” Описание: в рамките на изпълнение на конкретната дейност ПРОДЖЕКТ ХАУС ООД съвместно с представители на дирекции „Бюро по труда” към Агенция по заетостта ще проведат процедури за подбор на представители на целевата група – общо 3 (трима) безработни младежи на възраст до 29 години. Подборът ще бъде извършен на базата на Процедурата за подбор на целевата група по приоритетна ос 1, схема „Ново работно място” и на базата на следните минимални изисквания към младежите, произтичащи от длъжностните характеристики и изискванията на длъжностите, на които впоследствие ще бъдат назначени по трудово правоотношение, както следва:  за длъжност „Ръководител „Маркетинг”: o образование: висше, степен бакалавър и/или магистър, в област технически и/или икономически науки и/или други еквивалентни. o възраст: до 29 години. o кратък профил: ръководи дейностите по обезпечаване на маркетинга, рекламата и връзките с клиенти, партньори и други заинтересовани страни на предоставяните от компанията услуги, следи състоянието и тенденциите на пазарите и цените на аналогичните стоки и услуги, участва в подготовката на търговско-икономическата политика на дружеството и неговото поведение на пазара.  за длъжност „Ръководител „Продажби”: o образование: висше, степен бакалавър и/или магистър, в област икономически и/или финансови науки и/или други еквивалентни. o възраст: до 29 години. o кратък профил: ръководи дейностите по обезпечаване на търговската политика на компанията, организира, контролира и отговаря за осъществяването на директни продажби на клиенти на компанията.  за длъжност „Експерт – Управление на европейски проекти”: o Образование: висше, степен бакалавър и/или магистър, в област икономически, хуманитарни, социални и/или други еквивалентни. o възраст: до 29 години. o кратък профил: изпълнява дейности по разработването, консултирането и управлението на инвестиционни проекти, финансирани по европейски програми и други донорски програми на ЕС. Обосновка: ПРОДЖЕКТ ХАУС ООД е млада и бързо развиваща се компания в сферата на предоставяне на управленски, финансови, икономически, бизнес, обучителни и други услуги на корпоративни клиенти от различни икономически сектори. Разширяването на спектъра от услуги, предлагани от компанията, както и на дейностите, които обезпечават тяхното качество, налага и разширяване на екипа на компанията. Ето защо тя иска да разшири и тясно да профилира отделните дейности, които осъществява, като наеме:  Ръководител „Маркетинг” – динамиката на развитие на компанията от една страна, и динамиката, с която се променят пазарите, особено под влиянието на присъединяването на България към ЕС и настъпилата икономическа криза, от друга страна, пораждат необходимостта от създаването на ново работно място за посочената длъжност. Търговският успех на компаниите до голяма степен зависи от наличието на информация за тенденциите на пазарите и изискванията на клиентите към предлаганите услуги в съответствие с тях.  Ръководител „Продажби” – ПРОДЖЕКТ ХАУС ООД е млада, но амбициозна компания, която бележи бърз темп на развитие, изразяващ се не само в увеличаване на клиентите и поръчките, но и в разширяване на портфолиото от предлагани услуги. Това обстоятелство обяснява нуждата от създаването на търговско звено и наемането на ръководител, който да постави основите на ефективната търговска политика на дружеството, изпълнявана чрез специфични политики и програми за реали.зация на търговската стратегия на дружеството. Успешното изпълнение на тези задачи е предпоставка за създаването на търговски екип в бъдеще, респективно създаването на нови работни места като мултипициращ ефект от реализацията на проекта.  Експерт „Управление на европейски проекти” – благоприятното развитие на компанията през годините на нейното съществуване, показател за което са почти удвоените приходи от продажби през 2011 г. в сравнение с 2010 г. създават необходимостта от повишаване на капацитета на предприятието, за да може да бъде доставена услуга с високо качество. Подбраните със съдействието на експертите от дирекции „Бюро по труда” младежи впоследствие ще преминат през специализирано обучение за придобиване на специфични знания и умения за целите на изпълнението на трудовите си задължения като: умения за работа в екип, комуникативни и презентационни умения, умения за планиране, управление и приключване на задачи и т.н.
Дейност № 4 „Провеждане на обучение по ключова компетентност 5 „Умения за учене” за представителите на целевата група” Описание: Обучението по ключова компетентност № 5 „Умения за учене” ще обхване общо 3 безработни младежи на възраст до 29 години, подбрани съвместно с експертите от дирекции „Бюро по труда“. Младежите ще бъдат обединени в една група. Обучението ще обхване хорариум от общо 30 учебни часа при следното разпределение - 15 учебни часа теория и 15 учебни часа практика. Времетраенето на процеса на обучение ще обхване 3 дни, по 10 учебни часа на ден. Обучението ще се проведе в офиса на ПРОДЖЕКТ ХАУС ООД и ще бъде извършено от преподавател с доказан опит в областта – Димитър Петков. За целите на обучението преподавателят ще разработи учебен план, учебна програма и учебни материали, които младежите ще използват по време на занятията. Най-общо обучаемите лица ще придобият знания и умения за работа в организация, работа в екип, планиране и управление на времето и задачите, комуникационни и презентационни умения, управление на времето. Обучението ще приключи с финален тест и формуляр за обратна връзка от младежите за качеството на проведеното обучение и техните очаквания по отношение на прилагането на придобитите знания и умения в реална работна среда. Успешно преминалите през обучението младежи ще получат удостоверение/сертификат. За периода на обучение младежите ще получават дневна стипендия за обучение в размер на 8 лева на ден. За целите на провеждане на обучението правата и задълженията на двете страни (бенефициент и целева група) ще бъдат регламентирани с договор за обучение, който гарантира изпълнението на ангажиментите им по изпълнение на дейността. Обосновка: Изпълнението на дейността е ключово по отношение на бъдещата им професионална реализация и съответно създаването на условия за устойчива заетост Гореописаното обучение е ключово за успешната реализация на проекта, тъй като то води до:  повишаване на адаптивността и мотивацията на безработните младежи за изпълнение на трудовите им задължения и адаптирането им и интегрирането им в екипа на компанията;  повишаване на експертния потенциал на младежите, което ще способства и улесни за навлизането им на пазара на труда, плавната им последваща трудовата адаптация и увеличаване на шансовете им за устойчиво развитие на новото работното място;  осигуряване на достъп до съвременни методи на обучения за придобиване на ключови компетенции.
Дейност № 5 „Създаване на нови работни места и назначаване по трудово правоотношение на успешно преминалите обучението младежи на възраст до 29 години” Описание: Изпълнение на конкретната дейност ще бъде извършено на 2 основни етапа: Етап № 1: За целите на обезпечаване на дългосрочна и устойчива трудова заетост на обучените по Дейност № 4 младежи бенефициентът ПРОДЖЕКТ ХАУС ООД ще отдели свое помещение с квадратура 24 кв.м. Офисът ще бъде използван за обособяване на 3 индивидуални работни места, оборудвани с: 3 офисни бюра, 3 офисни стола, 3 мобилни компютърни конфигурации, 2 стационарни телефона, 1 мултифункционално устройство (принтер, скенер, копирна машина). Оборудването и обзавеждането за създаването на новите работни места ще бъде доставено от избран по Дейност № 2 външен изпълнител по реда и условията на ПМС № 55 от 12.03.2007 г. Изпълнение на етап № 1: 3-ти проектен месец Етап 2: С избраните и обучени от ПРОДЖЕКТ ХАУС ООД младежи ще бъдат сключени трудови договори с продължителност на заетостта от 12 месеца. В съответствие с изискванията на Кодекса на труда на наетите младежи ще бъдат предоставени длъжностни характеристики за целта на длъжността, основните функционални взаимоотношения в и извън организацията, описание на съответните задължения и отговорности. Младежите ще получават месечни трудови възнаграждения и ще бъдат осигурявани съгласно изискванията на Кодекса за социално осигуряване в съответствие с минималния осигурителен доход за съответната икономическа дейност и квалификационна група професии. Работното време за изпълнение на трудовите задължения ще е на пълна заетост, 8-часов работен ден в рамките на 5-дневна работна седмица. В допълнение на горното, за период от сключване на трудовия договор до 3-тия месец от заетостта за всеки един от новоназначените младежи ще отговаря „ментор/супервайзор”. Ролята на ментора/супервайзора ще е ключова по отношение на пълната интеграция на младежите в екипа на компанията и в спецификата на ежедневните трудови задачи, тяхното текущо изпълнение, предприемането на корективни действия в случай на необходимост, спазването на добри корпоративни практики, прилагането в реална работна среда на получените знания и умения по време на обученията и др. През останалите 9 месеца от заетостта младежите ще могат самостоятелно да изпълняват трудовите си задължения, да разполагат с пълна самостоятелност и да проявяват пълна отговорност по отношение на вземането на решения за изпълнението на служебните си задължения. Изпълнение на етап № 2: 12 месеца – от 4-ти до 15-ти проектни месеци. Обосновка: изпълнението на дейността е ключово за целите на изпълнение на настоящия проект и заложените в него цели и резултати. От една страна, изпълнението на дейността обезпечава материалната ресурси за създаването на нови работни места замладежите чрез оборудването и обзавеждането на офисно пространство с три индивидуални работни места и необходимата комуникационна и работна техника, а от друга страна, чрез сключването на трудов договор, обезпечава пълните трудови права на наетите младежи. Планираните в настоящия проект инвестиции за обзавеждане и оборудване отговаря изцяло на нуждите на специфичните длъжности, за които е предвидено създаването на нови работни места. Изпълнението на дейността не само допринася за постигането на основната цел на проекта – създаване на устойчива заетост за безработни младежи, но и създава условия за професионална кариера и дългосрочно развитие на младежите, упражняване на достоен труд и пълната им икономическа и социална интеграция в обществото.
Дейност № 6 „Дейности по обезпечаване на информация и публичност на проекта” Описание: Планираните дейности по обезпечаване на информация и публичност на изпълнението на проекта са: • Две (2) информационни табели, изработени в съответствие с графичните и текстовите изисквания на ОП „РЧР”. Информационните табели ще бъдат използвани за визуализиране на офиса на екипа на проекта и на офиса, в който ще бъдат създадени новите работни места, чрез поставянето им на видно място в административната сграда на компанията. • Дванадесет (12) информационни стикери, които ще бъдат използвани за визуализиране на закупените за целите на обособяване на работните места на младежите мебели и техника. • Две (2) публикации в печатни издания, в началото и в края на проекта с цел постигане на информираност относно заложените и постигнатите резултати и ползи, съдържащи графичните и текстовите изисквания на ОП „РЧР”. • Организиране и провеждане на две (2) пресконференции, в началото и в края на проекта с цел постигане на информираност относно заложените и постигнатите резултати и ползи, свързани с изпълнението на проекта. • Публикуване на периодични информационни съобщения за напредъка по проекта на корпоративния сайт на ПРОДЖЕКТ ХАУС ООД с цел осигуряване на широка публичност на проекта и включените в него дейности, както и периодично обновяване на тази информация. Обосновка: Описаните мерки за осигуряване на публичност и визуализация отговарят на изискванията на Регламент на ЕК №1828/ 2006 и Регламент 1083/2006 за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд, Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП „РЧР“. Те са от ключово значение за информиране на широката общественост за финансовото подпомагане, което е отпуснато от фондовете и популяризиране на обстоятелството, че ЕС съфинансира проекта и операцията, която се изпълнява е в рамките на ОП „РЧР”.
Дейност № 7 „Управление, координация, мониторинг и отчитане на проектните дейности” Описание: Тази дейност предвижда спазване на план- графика за изпълнение на проекта, стриктно придържане към разписаните дейности в проекта и посочените индикатори; управление на бюджета и неговото целесъобразно и добросъвестно изпълнение; навременно установяване на нередности и предотвратяване на евентуални проблемни ситуации; текущ контрол по осъществяване на дейностите и по отношение на външните изпълнители, избрани по реда и условията на ПМС № 55 от 12.03.2007 г.; анализиране и оценка на дейности, документи и др. Обосновка: Описаната дейност е заложена да обезпечи успешната реализация на проекта посредством постоянен процес на управление, координация, наблюдение и отчитане.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 51 346 BGN
Общ бюджет: 51 100 BGN
БФП: 51 100 BGN
Общо изплатени средства: 51 097 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 51 100 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 10 269 BGN
2014 23 294 BGN
2015 17 534 BGN
51 097 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 43 435 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 8 729 BGN
2014 19 800 BGN
2015 14 904 BGN
43 433 BGN
В т.ч. Национално финансиране 7 665 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 1 540 BGN
2014 3 494 BGN
2015 2 630 BGN
7 665 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване на ключови компетенции
Индикатор 2 Брой лица, включени в заетост след обучение
Индикатор 3 дял на лицата, придобили ключови компетенции


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз