Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.2.03-1019-C0001
Номер на проект: ESF-1203-03-02093
Наименование: Павилион - САНДВИЧ С КАФЕ
Бенефициент: ОС 12 ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 26.07.2013
Начална дата: 03.09.2013
Дата на приключване: 01.08.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Североизточен
               Варна
                    Варна
Описание
Описание на проекта: Обща цел: - Стартиране дейността на собствено предприятие за производство и търговия със сандвичи и кексчета, които се приготвят и реализират на място в наето за целта подходящо помещение; - Наемане на работник и обучението му в специализиран курс за „бариста”. “Бариста” е човекът, който приготвя и сервира кафе, но е професионално обучен точно за тази цел, притежава специфични познания и умения и е придобил съвършенство в приготвянето и сервирането на кафе, в поддържането на специфичното кафе-оборудване, в снабдяването с кафе от съответните марки; - Приготвяне на кафе и чай напитки и поднасянето им в картонена чашка с капаче, удобни за разнасяне от клиента; - Интегриране на информационна технология, представляваща система за управление на стоковите наличности и парични потоци, даваща възможност ефективно да бъдат контролирани всички процеси, свързани с управление на производствената и търговската дейност. - Успешно разрастване на производствения и продажбен процес и развитие на
Дейности: 1. Наемане и обособяване на помещение; Търсеното помещение трябва да е с площ около 30-40 м² за да има възможност да се обособят търговска част и кухня. Трябва да е включено към централен водопровод и ел.захранване, да има санитарен възел в него или в непосредствена близост до него. Да има възможност за включване в комин или вентилация. В същото време локацията трябва да е на стратегическо място, оживено с потенциал за привличане на необходимия обем от клиенти. Желателно е в близост да има големи предприятия, институции, чиито служители да се привлекат за клиенти. В тази връзка в бюджета е заложен разход от 400 лв. месечен наем. Ще се разгледат обяви, ще се направят запитвания и огледи, за да се избере помещението. Ще се договорят условията по наемането и ще се подпише договор за наем. При необходимост помещението ще се освежи- почисти, боядиса. Ще се изготви план/скица за разположение на обзавеждане, оборудване и мебелировка. При нужда ще се добавят контакти, осветление, прегради, мивки, бойлер за топла вода, шкафове, рафтове и вентилация. Ще се обособи сервизно помещение за персонала с гардероб за преобличане.
2. Покупка на необходимите оборудване, машини и инвентар; За стартиране на дейността са необходими и ще бъдат закупени следните машини и оборудване: 1)Хладилна маса. Масата ще се използва както за кухненски работен плот, така и за хладилник за съхранение на хранителни продукти. 2)Професионалната кафемашина е от изключителна важност за успешната реализация на проекта. Тя е необходима за приготвянето на множество топли напитки: еспресо, капучино, чай, горещ шоколад, лате, мока и др. Ако тя не притежава необходимия капацитет, качеството на продукта не би било на ниво. За да се извлече кафе екстракт с оптимални вкус и аромат, при заложените в проекта обем-продажби, кафемашината трябва: -да има обем на бойлера над 6 литра; -да има две работни групи (гнезда); -да поддържа определено работно налягане и температура в бойлера; -да има електронно управление; В противен случай или ще бавим много клиентите или ще им предложим некачествен продукт. 3)Кафемелачка. За да не се губят вкусовите качества и аромата, кафе зърната се смилат с кафемелачка непосредствено преди приготвянето на кафе напитката. 4)Хоризонтална хладилна витрина. В основата на стратегията на проекта е сандвичите да не се приготвят след поръчка от клиент, а да са вече готови за консумация, да няма загуба на време. За целта сандвичите, които се приготвят в кухнята ще се опаковат в съответната подходяща опаковка и ще се излагат пред погледа на клиента в хладилната витрина. 5)Колбасорезачката е необходима за да се организира бързата подготовка на плънката за сандвичите (Колбаси, шунка, кашкавал и др.) Машината за колбаси реално ще спести много време, което би било необходимо за рязане на ръка. 6)Планетарен миксер. Миксера е предвиден за приготвяне на тестото за кексчетата, които ще се изпичат на място в обекта. С помощта на машината по рецепта в купата се поставят продуктите и след необходимото технологично време ще се получи готово за печене тесто. Работник само ще трябва да разсипе сместа в хартиени формички за печене. Разбиване на тесто с обикновен миксер би отнемало изключително много ценно време и усилия. 7)Зеленчукорезачката е машина проектирана специално за рязане на зеленчуци. Зеленчуците заемат особено важно място в планираната технология за приготвяне на сандвичите. Целта е именно да се акцентира върху тях, и като резултат крайният продукт да е максимално съобразен с добрите практики в здравословното хранене. 8)Касов апарат. Действащата нормативна уредба изисква ползването на касов апарат за маркиране на продажби. Ще се направят запитвания, ще се съберат оферти, ще се изберат доставчици, ще се подпише договор за доставка. Ще се издадат фактури за плащанията.
3. Изработване на информационни табели по образец на агенцията по заетостта, рекламни брошури и стикери; На видно място в наетия обект ще се монтира табела съгласно изискванията; Ще бъдат изработени съгласно изискванията и системно разпространявани рекламни брошури с цел популяризиране на продуктите и привличане на клиенти; Закупените със средства по програмата машини и оборудване ще се маркират със изработени за целта, съобразени с изискванията стикери. Ще се отправят запитвания, Ще се съберат оферти, ще се избере фирма-изпълнител, ще се подпише договор за поръчка и доставка. Ще се разпространят рекламни брошури. Ще се изработи и монтира табела. Ще се залепят стикери на закупеното оборудване.
4. Покупка на суровини, материали и консумативи за стартиране на дейността. Преди стартиране на продажбите е необходимо да се доставят необходимите суровини и материали за производството. След като се сравнят оферти, ще се изберат доставчици, ще се подпишат договори, ще се направят поръчки и ще се доставят продуктите и материалите, които са подробно описани в бюджета и бизнес плана. Ще се тестват продукти и утвърдят асортимент и меню. Ще се калкулират цени. Ще се организират промоции. Ще се представят продуктите на потенциални клиенти; Ще се изготвят инструкции за работа.
5. Управление на проекта Кандидатът няма опит в управлението на подобни проекти. Управлението на проекта ще се възложи на ръководител и счетоводител, който имат професионален опит в организация, управление и изпълнение на подобни проекти. (Приложени автобиографии) Ще се сключат договори с избраните специалисти: ръководител и счетоводител на проект. С тяхна помощ ще се реализира проекта съгласно действащата нормативна уредба за да се постигнат целите на програмата.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 18 941 BGN
Общ бюджет: 14 234 BGN
БФП: 14 234 BGN
Общо изплатени средства: 13 064 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 14 234 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 668 BGN
2014 11 485 BGN
2015 - 2 089 BGN
13 064 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 12 099 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 118 BGN
2014 9 762 BGN
2015 - 1 776 BGN
11 104 BGN
В т.ч. Национално финансиране 2 135 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 550 BGN
2014 1 723 BGN
2015 - 313 BGN
1 960 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 брой новосъздадени предприятия, посредством инициативи за подкрепа на малкия бизнес
Индикатор 2 брой лица, заети в създадените предприятия 1 година след приключване на финансирането


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз