Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.03-0972-C0001
Номер на проект: ESF-2303-01-11025
Наименование: Подобряване условията на труд в Терем-Цар Самуил ЕООД
Бенефициент: Терем-Цар Самуил ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 22.05.2013
Начална дата: 26.08.2013
Дата на приключване: 01.11.2014
Статус: Прекратен
Място на изпълнение: Недефиниран
Описание
Описание на проекта: БЕЗОПАСНИ УСЛОВИЯ НА ТРУД
Дейности: Дейност 1 . Проектен старт. Организация и управление на проекта. Дейност 1 ще обхване дейности по: 1.1. Сформиране на проектния екип, първоначални срещи за разпределение на отговорностите по изпълнение на проекта. Ще бъдат проведени толкова срещи, колкото са необходими за да: - се разпределят задълженията и отговорностите между членовете на екипа; - се изготви система за контрол върху изпълнението на проекта; - се уточни и детайлизира план-графика на предстоящите дейности; - се обсъдят предстоящите дейности за избор на подизпълнители и да се съгласува график за планираните процедури за избор на изпълнители. 1.2. Управлението на проекта ще включва дейности като: - провеждане на процедури по избор на изпълнители и доставки съгласно изискванията на ПМС 69; - финансова и техническа отчетност; - финансов мениджмънт, включително осчетоводяване на дейностите по проекта; - осъществяване на вътрешен контрол върху дейностите по проекта; - комуникация с различните заинтересовани страни; - архивиране и друга всекидневна работа, свързана с управлението. 1.3. Действия за подготовка на тръжна документация за избор на организации, които да осъществят предвидените по проекта дейности, които ще бъдат възложени на външни изпълнители, както и изпълнение на самите тръжни процедури съгласно изискванията заложени в Постановление на Министерски Съвет 69 от 11.03.2013 г. Документацията ще бъде структурирана и подборът ще бъде осъществен по правилата на Постановление 69 на Министерски Съвет и съгласно указанията и изискванията на Договарящия орган – Агенция по заетостта. В рамките на дейността ще бъдат подготвени и подписани договори с изпълнители, след което ще се пристъпи към изпълнение на отделните дейности. В изискванията на ПМС №69/11.03.2013 г. е заложено условието за спазване принципите на равнопоставеност. Проведените процедури за избор на изпълнители ще гарантират принципа на лоялна и честна конкуренция, като изпълнителите ще бъдат подбирани в зависимост от техните умения, ефективност, опит и надеждност за реализация на конкретните услуги и доставки. Дейността ще допринесе за установяване на система за управление и вътрешен мониторинг на проекта и проследимост на резултатите от всяка дейност, което ще позволи оценка на дейностите на всеки един етап от проекта и ще допринесе за качествено изпълнение на проекта като цяло. Дейността включва също така одит на финансовия отчет на проекта, който ще бъде извършен от регистриран одитор - дипломиран експерт счетоводител (ДЕС), за удостоверяване, че предоставените от безвъзмездната помощ средства са изразходвани съгласно условията на Договора за безвъзмездна помощ. Дейността ще послужи за оценка на постигнатите резултати от проекта, както и за оценка на ефективността на реализираните дейности. Дейността ще спомогне за съпоставка на заложените по проекта и постигнатите след неговата реализация цели, както и за оценка на използваните методи и подходи и постигане на максимална прозрачност и отчетност на разходваните средства. Качественият анализ при финализиране на проекта ще подпомогне проектния екип при бъдещо реализиране на проектни инициативи.
Дейност 2. Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност. Анализът на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност ще се реализира от компетентна фирма и консултантски екип. При избор на компетентна фирма ще бъдат приложени правилата за избор на изпълнител, регламентирани в Постановление на Министерски Съвет №69/11.03.2013 г., като по този начин ще бъде избран качествен и надежден изпълнител на услугата. Анализът ще съдържа следните раздели: „Въведение”, „Изложение и анализ”, „Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност”, „Заключение”. Раздел „Въведение” В тази част ще бъдат представени използваните изходни данни, ще бъдат описани характеристиките и състоянието на предприятието и организацията на трудовата дейност към момента, в т.ч.: - съдържание и характеристики на основните и спомагателни трудови дейности, използвани технологии, използвани материали и реализация на услугите, работни помещения и работни места, работно оборудване, съоръжения с повишена опасност и др; - управление на основните и спомагателните дейности (планиране, изпълнение, наблюдение и контрол на изпълнението, анализ и подобрения), процедури, вътрешни трудови стандарти и документи; - показатели за ефективност на трудовата дейност; - управление на персонала, в т.ч.: състав, квалификационна структура, здравно състояние, рискови групи, заплащане, социално партньорство, колективно трудово договаряне и социални придобивки, мотивация; - условията на труд при изпълнение на основните и спомагателните трудови дейности, които влияят на качеството и ефективността на трудовата дейност, вкл. физични условия (фактори на работната среда), изисквания на задачата и трудовия процес, социални и организационни фактори - източници на опасности за безопасността и здравето, основни рискови фактори, оценки на риска, средства за колективна защита, лични предпазни средства, санитарно-битови условия, травматизъм и заболеваемост и др.; - управление на дейността по осигуряване на безопасността и здравето – законови и други изисквания, оценки за съответствия, документиране, докладване, информиране и консултиране и др., процедури и практики. Раздел „Изложение и анализ” В тази ще бъдат описани силните и слабите страни на организацията на трудовата дейност и работната среда в предприятието; Ще бъдат определени елементите на организацията на трудовия процес и работната среда, които имат ключово значение за ефективността на предоставените услуги и производителността на труда. Подробно ще бъдат анализирани и оценени нивото на организацията и ефективността на трудовите процеси, иновациите, управлението на човешките ресурси, условията на труд, организацията на дейностите по осигуряване на ЗБУТ и документирането и др. Въз основа на анализ на силните и слабите страни (SWOT – анализ) на елементите на организацията и проектирането на трудовия процес и работната среда ще се определя кои от тях следва да се поддържат и развиват и за кои е необходимо да се предприемат допълнителните мерки за подобрения. Силните и слабите страни на вътрешната среда ще се разглеждат в съчетание с възможностите и опасностите, произтичащи от външната среда. Ще бъдат съставени SWOT-матрици, -таблици и -диаграми, илюстриращи съотношението на характеристиките (силните и слабите страни) на трудовата дейност. Раздел „Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност” В тази част се обосновава и описва надлежно при кои елементи на организацията на основните и спомагателни дейности има необходимост от усъвършенстване и подобрения и какви; подобрения на условията на труд и други мерки за повишаване и поддържане на работоспособността и производителността на труда и как ще се постигне това; какви методи и средства ще бъдат използвани за постигането на целите на проекта. Раздел „Заключение” Въз основа на обобщен анализ на резултатите: - ще направят изводи за състоянието на предприятието и организацията на трудовия процес; - ще определят приоритетите и ще препоръчат необходимите действия и съответно необходимите за всяко от тях ресурси.
Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло Фирмата периодично извършва оценка на риска съвместно със службата по трудова медицина. Въз основа на оценката е изготвен и се поддържа актуален, списък на видовете дейности, за които се предоставят лични предпазни средства и специално работно облекло. Те осигуряват необходимата защита срещу съществуващите основни рискове, но съществуват възможности за подобрения. Закупуваните съгласно списъка СРО и ЛПС осигуряват необходимата защита срещу съществуващите основни рискове от неблагоприятен микроклимат, шум и вибрации, производствен прах и метални аерозоли, механични увреждания, режещи и пробождащи елементи, изгаряне, УВ и ИЧР лъчения. Разбира се бързо развиващите се новите технологии и материи предоставят възможност и позволяват надграждане, както в общите така и в специфичните характеристики на предпазните средства, което може да се обобщи в следното:  Повишаване на защитата от студ на използваното специално работно облекло, чрез използване на хидрофобиран плат и студоизолираща подплата, необходимо поради характера на основната дейност.  Повишаване на пропускливостта и хигроскопичността на работното облекло за летния сезон, за да създава чувство за комфорт.  Допълнителна защита и усилване на здравината на материите като например в областта на коляното на работните панталони.  При работните обувки и боти целта е да се подобри комфорта и цялостната защита чрез подходяща подметка осигуряваща поглъщане на енергията в петата. Правилната комбинация от кожа и плат осигурява проветривост при летните обувки и студонепропускливост при зимните боти. Предвижда се и допълнителна защита от навяхване чрез използване на подходяща анатомична стелка и постигане на висок ергономичен ефект. За извършваните дейности е необходимо и обезопасяване на подметката срещу пробождане и композитно бомбе срещу притискане на пръстите на краката.  Предпазните очила „открит тип“, са устойчиви на надраскване и незапотяващи се, с гъвкави рамки и с увеличено зрително поле, като анатомичната им форма и възможността за регулиране на дължината на рамката ще осигурява отлично прилягане към лицето. За дейностите, при които съществува увеличен риск от изхвърляне на части и елементи има предвидени и закрит тип очила, при който е увеличена защитата, но е намален комфорта при носене и зрителното поле.  Предвижда се закупуването на няколко различни вида ръкавици според характеристиките на опасностите произтичащи от различните видове дейности. Предпазните ръкавици за производство са със висока чувствителност при допир и висока сигурност при хващане..  Предвидените за закупуване полулицеви маски са със двоен филтър осигуряващ по-малко съпротивление при дишане, както и оптимална уплътняваща повърхност благодарение на мекото тяло на маската.  ЛПС и СРО на заварчиците е съобразено с основните рискове и притежава усилена защита срещу изгаряне и предпазване на очите от УВ и ИЧР лъчения.  В част електробезопасност е предвидено закупуването на нов пълен комплект диелектрични защитни средства, който ще осигурят на Електромеханошлосера защита от напрежение до 20 kV.  Предвидените външни антифони притежават предпазител на слуха с увеличена ефективност чрез двойна стена на мидата, осигуряваща минимален вътрешен резонанс. Вътрешните антифони са предени за дейностите, където измерванията на шум показват по-ниски гранични стойности. Предвиденото за закупуване на ЛПС и специално работно облекло ще минимизира рисковете от неблагоприятен микроклимат, шум и вибрации, производствен прах и метални аерозоли, механични увреждания, режещи и пробождащи елементи, изгаряне, УВ и ИЧР лъчения, чрез подходяща защита, която в съчетание с ергономичност и дизайн ще осигури и допълнителна свобода на работните движения.
Дейност 4. Подобряване на условията на труд посредством доставка и монтаж на прахоуловители в участъка за производство на промишлени експлозиви, ремонт и утилизация на боеприпаси Във връзка с изпълнението на „Програмата на дейността по намаляване на риска” в „ТЕРЕМ - ЦАР САМУИЛ” ЕООД е предвидено в участъка за производство на промишлени експлозиви, ремонт и утилизация на боеприпаси да бъдат доставени и монтирани 2 броя прахоуловители. Там се извършва раздробяване на тротила и по същество дейността е производство на - и работа с промишлени експлозиви. Сред идентифицираните опасности при изработване на димна и универсална смес и на закъснители най-съществен фактор е производственият прах. Най-опасното свойство на генерирания прах със сложен състав е риска от взрив и пожар, което е в пряка зависимост от неговата концентрация във въздуха на работната среда. Последиците от подобна аварийна ситуация биха довели до тежък трудов травматизъм и замърсяване на околната среда. Наличните към настоящия момент прахоуловители са значително амортизирани и не осигуряват достатъчно надеждна защита от взривоопасни концентрации на прах. Рискът от взрив и травматизъм се явява и съществен стресогенен фактор на работната среда. Стресът при работа води до възникването на редица неблагоприятни психични състояния, поведенчески реакции, както и нарушения във функциите на различни системи на организма – нервна, сърдечно-съдова, ендокринна, храносмилателна и в крайна сметка резултира в повишена заболеваемост, чести отсъствия поради болест и има изразени здравни, социални и икономически последици. Освен това генерираният при основните работни операции пресяване, размерване, смилане и гранулиране производствен прах съдържа опасни химични вещества. Продължителната експозиция на тези химични агенти може да има сериозни последици за здравето на работещите. От една страна прахът се явява дразнител на дихателните пътища и може да предизвика хронични възпалителни процеси, а праховите частици с размери под 5 µm достигат до белите дробове и се отлагат там, водейки до развитието на патологични изменения, понякога необратими. От друга страна някои от праховите частици, които са разтворими, проникват в организма през дихателните пътища, а други дори и през кожата, като например хексахлоретанът, и водят до хронична интоксикация. Експозицията на прах с подобен състав води също до понижение и на общата имунобиологична резистентност на организма и повишена склонност към простудни и инфекциозни заболявания, неоплазми. Доставката и монтажът на прахоуловители, отговарящи на съвременните технологични изисквания и съобразени с конкретните условия на работните места, ще минимизира рисковете от трудов травматизъм, замърсяване на околната среда, увреждане здравето на работещите, стресът при работа, както в близък, така и в дългосрочен план.
Дейност 5. Информация и публичност Дейността ще обхване разнообразни действия, целящи популяризиране на проекта, както и информиране на обществеността за ползите от инвестирането в здравословните и безопасни условия на труд, както за самите служители, така и за работодателите. В рамките на дейността ще бъде направена специална публикация в печатно издание и ще бъдат изработени, отпечатани и разпространени 1000 брошури – цветни - гланц, А4 формат, съдържащи информация относно провежданите дейности и резултатите от тях. Публикацията в печатно издание, както и брошурите ще съдържат информация за проекта, целите и дейностите по проекта и планираните резултати, както и информация относно полученото финансиране по ОП „РЧР”, както и препоръки към работещите и работодателите за следване принципите на стандарта като гаранция за устойчива заетост и ефективност на труда. Брошурите ще бъдат разпространени на публични места, чрез което ще достигнат до най-голям брой хора. Освен това, те ще бъдат разпространени и сред партньори и работодатели от района, както и в местни институции и неправителствени организации. Същевременно, регулярно ще бъдат реализирани и публикации в интернет-сайта на дружеството със съответната информация за дейностите и резултатите от проекта. Предвиждат се поне 2 публикации. В допълнение към тези дейности, ще бъде изработена информационна табела, която ще бъде поставена на видно място в „ТЕРЕМ - ЦАР САМУИЛ” ЕООД. Дейностите за информация и публичност представляват съпътстващи изпълнението на проекта дейности, които ще допринесат като цяло за разпространение на резултатите от настоящия проект, както и за популяризиране на Оперативна Програма „Развитие на човешките ресурси”. В рамките на тези дейности ще бъдат реализирани редица публикации и мерки за визуализация и информация. Предлаганите дейности са разнообразни и разнородни като с това се цели достигане до максимален брой представители на целевите групи и заинтересовани страни. Ще бъдат издадени брошури, ще бъдат направени и публикации, които представляват изпитан метод за повишаване на информираността, както и за популяризиране и разпространение на проектните резултати. В допълнение, публикациите в интернет пространството представляват съвременен и популярен метод за разпространение на информация, чрез което ще допринесе за разпространение на резултатите от проекта и промотиране на финансовата подкрепа получена по ОПРЧР.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 129 869 BGN
Общ бюджет: 0 BGN
БФП: 0 BGN
Общо изплатени средства: 0 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 25 974 BGN
2014 - 25 974 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 22 078 BGN
2014 - 22 078 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Национално финансиране 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 896 BGN
2014 - 3 896 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
Финансиране от бенефициента 32 467 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите
Индикатор 2 Намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз